Modenas kriss 2 rolanti dalgalanması
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar umarım konuyu doğru yere açıyorumdur. 2005 model Modenas kriss 2 110cc cup motorum var zamanında Şahin parası olan bu motora anca sahip oldum nasip böyleymiş. Piyasada temizi çok zor olanda güzel para istiyor. Parça konusunda zaten kadersiz bir marka Benden önce nasıl kullanıldı bilemiyorum. Aldığım da motor yapılmıştı tekrar yaptırmak zorunda kaldım. Sorunum şu motor yol yaptığında sıcakken durduğum zaman rolanti dalgalanıyor yükselip düşüyor bazen stop edecek gibi bayılıyor toparlıyor bazende stop ediyor soğuk marşta dalgalanma yok. soğukta yeni motor yapıldığında sübab ayrı sente ayarı yeni yapılmıştı stop etmiyordu bir süre sonra stop etmeye başladı bir ara egzantrik gergisi ses yaptı gergiyi değiştirdim ses kesildi o sırada dalgalanma çok oluyordu. Acaba gergi kurulu haldeyken biraz boşluk vardı bu avans ayarının bozulmasına sebeb olmuş mudur yada sübab ayarını bozmuş olabilir mi ? Bazı yazılar okudum jikle çekik kalmıştır yazanlar olmuş jikle kapalı. Motorda yenilenen malzemeler aşağıda ki gibi yardımcı olursanız teşekkür ederim.
Orjinal silindir yeni piston
Yeni beyin
Yeni Yağ pompası
Yeni statör
Yeni egzantrik gergisi
Yeni did marka egzantrik zinciri
Karbüratör temizlendi
Yeni buji
Reklamlar
-
Motorla 10km süruş yapin,tam sicakliğa ulaşsin ve stop edin 5dk bekleyin tekrar marş yapin rahat bir şekilde çalişmiyorsa supap ayari olmasi gerekenden fazladir.özellikle emme supapi.
Bu durum dalgalanmaya da sebep olur.fakat dalgalanmaya sebep sadece bu da degil.
Karburator bogazindan ekstra hava aliyordur.(manifoltda delik,çatlama vs.
Boğaz Kelepçelerini kontrol edin
-
Karbüratör boğazı manifolt contası bana da mantıklı geliyor acaba oradan mı hava alıyor diye düşünmüyor değilim yanlış hatırlamıyorsam contayı yeni takmıştı motorcu ama dediğiniz gibi çatlakta olabilir elimde yedek var deneyeceğim en kısa zamanda teşekkürler
-
Rica ederim,hafif çatlama bile olsa oradan vakum etkisiyle hava kaçirir,gözle rahat görunemeyebilir.kontrol edin,otocam işi yapan yerlerden siyah cam slikonundan parmak ucuyla manifold etrafina surerek hava girisini kesebilirsiniz.illaki yeni manifolda gerek yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Bu arada,
Modenas gt135 ler diyaframli karburator.
Kriss düz karburator mu?diyaframli mi?
Diyaframli ise,o parçayida kontrol edin
Crypton karburatoru takanlar varmiş,daha verimli oldugu belirtilmiş.
-
Karterden hava filitresine gelen havalandırma hortumunu ayırıp çalıştırmayı hiç denediniz mi ? dalgalanma sadece motor ısındığında yaşandığı için soruyorum..
-
Daha önce içini gördüm ama diyafram göremedim tahminimce yok gt135 yeni nesil olduğu için değişiklik olabilir bir çok parçası kriss 1 ve 2 için uyumlu değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Karterden hava filitresine gelen havalandırma hortumunu ayırıp çalıştırmayı hiç denediniz mi ? dalgalanma sadece motor ısındığında yaşandığı için soruyorum..
Yok hiç denemedim öyle hava filtresine giren boğazda mı olabilir diyorsunuz
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Karterden hava filitresine gelen havalandırma hortumunu ayırıp çalıştırmayı hiç denediniz mi ? dalgalanma sadece motor ısındığında yaşandığı için soruyorum..
2005 model Euro2 blok
Geri donusum sistemi olmadigi icin bu durumdan etkilenmez.(karter havalandirma sadece yag buharini aliyor)Euro3 sistemlerde ise geri dönüşum sisteminden de gectigi icin,bu dediginiz olay euro3 ler ve sonrasi icin gecerli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler