Türkiye'de Motosiklet Kültürü Neden Ölüyor?
Reklamlar
-
Forumumuza yakışmayan malum başlıktan sonra,aynı sorunu daha medeni olarak tartışabileceğimiz bir başlık açayım dedim.Hem ülkemizde motosiklet kültürü neden zayıflıyor,hem forum eskisi kadar neden canlı değil?Bunları ortaokuldan beri motosiklet kullanan 9 yıldan beri forum üyesi olarak kendi gördüğüm sebeplerini açıklamaya çalışayım.;
1-Zaten defalarca belirtildi,yazıldı; Alım gücünün düşmesinden dolayı artık insanlar motosiklet alamıyor,mevcut motosikletlerini değiştiremiyor.
2-Motosiklet alacak paraları olsa bile.Yıllık bakım,sigorta,vergi gibi sabit giderler insanları çok zorluyor.Kendimden örnek vereyim.Şu anda istediğim motosiklet(Tracer 700) alacak kadar birikmiş param var.Ama iş motosikleti almak ile bitmiyor.Sıfırdan zorunlu trafik sigortasına başlarsanız yıllık 1000-1500 TL civarı ücret çıkıyor.Dünyanın parasını verdik kasko yaptırayım derseniz motosiklet kaskosu 3000 TL den başlıyor yaşınıza motosiklet modelinize göre 10.000 TL gibi saçma sapan rakamlar çıkabiliyor.0 km motosiklet aldınız garanti bozulmasın diye mecburen yetkili servise götüreceksiniz,standart yıllık bakım ücretleri 500-1500 TL arası değişiyor.Orta sınıfı bir motosikletin durduğu yerde hiç kullanmasanız bile yıllık ortalama 5000-10.000 TL arası masrafı var.
3-Kötü ekonomiden kask,mont vb. ekipman fiyatlarının ne seviyelere geldiğine girmiyorum bile.Eskiden başlangıç motosikleti aldığımız paralara şimdi anca ekipman alabiliyoruz.
4-Ülkemizde hırsızlık neredeyse yasal olmuş durumda.Yakalanan hırsızlar ifadesi alınıp adli kontrol şartı ile serbest bırakılıyor.Hırsızlıktan 10-15 tane sabıkası olan tipler ortalıkta dolaşıyor.Bu sebeplerden dolayı hırsızlık tavan yapmış durumda.Sırf mal güvenliğinin olmaması bile motosiklet sahiplerinin ruh sağlığı bozmaya yetiyor.
5-Toplumun genel ahlakı son 10-15 yılda çok hızlı bir şekilde bozuldu.Artık insanların başkalarının can ve mal güvenliğine saygısı kalmadı.Bu kadar ruh hastası trafikte araç kullanınca biz motosiklet sürücülerinin de kaza geçirme ihtimali büyük oranda yükseldi.Bir çok kişi bu bozuk trafikten dolayı motosikleti bıraktı.
6-Başınıza hiç bir şey gelmedi,kaza geçirmediniz diyelim.Yine yukarıda yazdığım milletimizin mal düşmanlığı yüzünden komşularınız ve komşularınızın eğitim ve terbiye vermeden sokağa saldığı çocukları,motosikletinize ve arabanıza durduğu çok rahat zarar verebiliyor.Grenajlı bir motosiklet olduğu yerde yana yatması 3000-5000 TL masraf demek.
Özellikle Forum neden eski canlılığı yok diye sorarsanız.;
1-Önceki ilk madde belirttiğim ekonomik sebepler dolayı motosiklet almanın ve değiştirmenin zorlaşması neden ile;
-Başlangıç motosikleti ne alsam?
-Cc büyütmek istiyorum hangi modeli tercih edeyim?
-Başlangıç ekipmanı ne alayım?
-Çeşitli tamir,bakım başlıkları.
Gibi başlıklar otomatik olarak azaldı.Eskiden günde 10 tane başlık açılıyorsa şimdi haftada 4-5 tane bu tarz başlık ile karşılaşıyoruz.
2-Satış yapamayan markalar artık yeni farklı modeller getirmiyor.Eskiden Türkiye'ye yeni bir model gelince,o model üstüne başlık açılır sayfalar dolusu konuşulurdu.Bunu da geçtik markalar eskiden getirdikleri modelleri bile satış rakamları yeterli değil diye getirmemeye başladı.
3-Motosiklet sürücüsü azalınca,gezi başlıkları azaldı.Mevcut kullanıcılarda son 1.5 yıl pandemi yüzünden daha az gezdi buna bağlı gezi başlıkları daha da azaldı.Bunların yanında burada sürekli gezilerini fotoğraflarla paylaşan arkadaşlarımız vardı.Fotoğraflarda bir kaç şarap,bira gözükmüş diye bir kaç yobaz kıyameti kopardı.Doğal olarak o arkadaşlar da artık gezilerini paylaşmamaya başladılar.Benzer sebepler ile bende hiç bir zaman burada gezi paylaşımı yapmadım.
4-Forumu canlı tutan eski üyelerin bazıları evlendi çoluk çocuğa karıştı,motosikleti bıraktı araba aldı.Bazıları üzücü kazalar sonucu aramızdan ayrıldı.
5-Bazen motosiklet satışları ile ilgili istatistikler veriyorlar.Evet harbiden rakam olarak güzel satışlar var.Ama o satışlarda CC ye bakacak olursanız çoğunluğu 50cc -100 cc gibi zevk ve hobi amaçlı değil sırf şehir içinde ulaşım ve ticaret amaçlı alınan motosikletler.Bu tarz kullanıcıların da gelip buraya motosiklet ile ilgili muhabbet yapmaz başlık açmaz.
Sizin de gördüğünüz aklınıza gelen sebepler varsa,seviyeyi bozmadan,birbirimizi kırmadan burada paylaşabiliriz.
Reklamlar
-
Rahmetli Barkın da söylüyordu, Sadece bizde değil TÜM dünyada Avrupa'da özellikle gençler motosiklet kullanmak istemiyor. PC oynamaktan hatta PC oynamayı geç oynayanların videosunu izlemek daha eğlenceli geliyor onlara.
-
-- Forumda her türlü teknik konu ile ilgili yeterince başlık var zaten ve oralarda çözümler mevcut, isteyen bulur.
-- Yeni başlıklar için yeni motorlar, yeni teknolojiler gerekir ki konu olsun. Örneğin elektrikli motosikletler yaygınlaşırsa onlarla ilgili pek çok başlık açılacaktır.
-- Ara ara geyik yapmak iyidir, bence sakınca yok, burası devlet dairesi değil.
-
Bana göre bir nedeni de kask kamerası, mobese ve sosyal medyanın yaygınlaşması yüzünden insanların videolardan izlediği motor kazaları. Öyle görüntüler çıkıyor ki insanlar motora binmekten korkar hale geliyorlar.
-
Uzun lafın kısası "PARASIZLIK"
-
Ülkede belli şeylerin gelişmemesinin temel nedeni ekonomik güçtür.
Forumda acılan konulardan tut, arkadaşiarınız ile yüzyüze konustugunuz tüm konular maddi gücünüze göre şekillenir.
İnsanlar 30 bin tl başlangıc motoruna vermek yerine 50 bin tl e 25 yıllık otomobil alır binerim diyor, gayet haklılar.
Yönetici gücün hatası bu tamamen. Ekipman İnsan hayatını koruyan bir şey, bundan da vergi almayıver ya da az al. vs. vs vs.
aman boşverin.
domates olmus 13 tl.
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Rahmetli Barkın da söylüyordu, Sadece bizde değil TÜM dünyada Avrupa'da özellikle gençler motosiklet kullanmak istemiyor. PC oynamaktan hatta PC oynamayı geç oynayanların videosunu izlemek daha eğlenceli geliyor onlara.
Bir de faktörün üstüne pandemi ve yasaklar eklendi.İnsanlar pandemide evinde oturmaya,tembelliğe,konfor alanında çıkmamaya alıştı.Bırakın gençleri pandemiden önce evde duramayan ben (yaş 38) bile artık dışarı çıkıp konfor alanımdan uzaklaşasım gelmiyor.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Doğru. Bu gün 13 yaşında bir öğrenci Basketbol lisansı için muayeneye geldi, çocuk eğilip kalkamıyor, düzgün yürüyemiyor !"Pandemide hep evde durduk o yüzden oldu" diyor. Halbuki sokağa çık, bisiklete bin, yok ! Otur evde bilgisayar - cep telefonu takıl ! Olmadı bu iş.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Bir de faktörün üstüne pandemi ve yasaklar eklendi.İnsanlar pandemide evinde oturmaya,tembelliğe,konfor alanında çıkmamaya alıştı.Bırakın gençleri pandemiden önce evde duramayan ben (yaş 38) bile artık dışarı çıkıp konfor alanımdan uzaklaşasım gelmiyor.
Ben gezmek istiyorum ama "karı" izin vermiyor.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Ben gezmek istiyorum ama "karı" izin vermiyor.
Abi,sanirim yenge seni duşunuyor,motorla başina bir iş gelmesinden endişe ediyor(yersen)
-
Pahalılık ilk neden, Motosiklet fiyatlarını geçtim bak; Kask alıcaksın adam gibi koruması olan düzgün bir kask almak istiyor isen Minimum vereceğin para 4.000TL, Mont alıcaksın 3.000TL-12.000TL arasında, Ayakkabı alacaksın 800TL-4000TL arasında, Motoru düşürsün grenaj değişecek 4K dan başlıyor seti.
Bilinçsiz(GERİZEKALI)araba kullanıcıları, Günde en az 5 kere sıkıştırılıyorum Ayda minimum 4 kez kaza riski atlatıyorum bu DAVAR lar yüzünden.
Benzin fiyatı, Açıklamaya gerek yok araba kadar yakar mı motor hiç
Mahkemelerde %99 Motosiklet suçlu çıkması ne hakimlerin ne devetin motosikletten gram anmaması. motosiklet yarışçısı bir ŞAHSİYETSİZ geldi dedik ki birşeyler yapar vergiler azalır PARA YEMEKTEN, HALKIN EMEĞİNİ SÖMÜRMEKTEN BAŞKA BİR HALT YAPMADI.
Kusura bakmayın Türkiye'de motosiklet artık sadece ZENGİN VE CANINI SEVMEYEN adam itemi haline geldi.
-
Adam Şevket'i çizmiş.
-
1.5 sene evvel kırmızı ışıkta beklerken sivil plakalı kolluk kuvvetlerine ait araç, arkadan vurdu. Arka maşayı götümden çıkarmadığıma, sakat kalmadığıma şükredene kadar rütbeliler telefondan ulaşarak zorla tutturduğum evrağı işleme koymamam için 'tatlı tatlı' baskı uyguladı. Zararım karşılandı fakat yaşadığım korku yetti. Aralarında iletişim kurulabilen tek 'abi' ile konuşurken de 'neden güvenmiyorsun bize' sorusuna zaten devlet görevlisi olduğunuz için güvenmiyorum. Güvenmeyecek kadar yaşadık mazur görün, sivil plakalı sigortasız araçla kırmızı ışıkta arkadan vurdunuz. Normal değil mi?
Zararı aldığım gibi borçlanıp, durduk yere yeni motosiklet aldım. Daha 2. gün haplanmış bir taksici üzerime sürünce İstanbul'u terk ettim. Şimdi Muğla çevresinde sabah 6da sürüp sabah 10da geri dönüyorum. Senede 16-18.000 km süren adamdım ben. Bu sene 6000 km. Seneye muhtemelen 3000 kmye kadar düşmüş olacak. Motosiklet artık benim için bir ulaşım aracı değil.
Pert olan motosikletim mi? Satın alan yetkili bayi 20.000 liraya aldı, topladı hasar kayıtsız diye sarı siteye 90.000 TÜRK LİRASINA koydu.
Güzel bir bilgisayar alın, bir kaç sene sokağa bile çıkmayın bence. Ölen tek şey motosiklet kültürü değil. Doğru düzgün insanlar ya ölüyor yada kaçıyor. Meydan bunlara kalıyor.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Ben gezmek istiyorum ama "karı" izin vermiyor.
Bana da hanım motora binmeye izin vermiyordu kaza geçirdikten sonra. Pandemiyi bahane ettim, işe gitmek için metrobüse binmeyeyim bu zamanda deyip tekrar motora binmeye başladım. Evden çalışıyoruz ama ayda bir falan gitmem gerekiyor.
Ayda bir haftasonu falan da motorla gezmeye izin var. Ama normalde haftasonları da çocukları kursa getir götür arabada şoförlük yapmakla geçiyor.
-
BAIIHAN adlı üyeden alıntı
Güzel bir bilgisayar alın, bir kaç sene sokağa bile çıkmayın bence. Ölen tek şey motosiklet kültürü değil. Doğru düzgün insanlar ya ölüyor yada kaçıyor. Meydan bunlara kalıyor.
Cok gecmis olsun .. Fakat biraz fazla karamsar bir bakıs acısı olmamıs mı Buradan hareketle forumu kapatmaya kadar gider konu
-
Ben bu işin yaşla alakası olduğunu düşünüyorum 11 yaşımda sürmeye başlayıp 15 yaşımda ilk motorumu almış şuanda 27 yaşında olan birisi olarak bütün reflekslerım motora uygun şekilde gelişti. Ama artık yaş ilerledikçe önceden yaptıgım şeylerden keyif alamıyor , riskler gereksiz geliyor. Ayda bir motoru çıkarıp gazlar oldum bunun etkenlerinden biriside para çünkü 3. köprüde gazlamaya çıkmak demek en az 300 400 lira benzin parası harcamak ayriyetten motorun masraf çıkarması demesi en basitinden 10bin bakımım 2500 lira tuttu.
Bizler geçmişimizden donanımlı gelen insanlarız fakat günümüzde genç kardeşlerimiz bizim imkanlarımıza kolay ulaşamıyor. Basit bi r25 veya pcx çocukken alınamayacak kadar pahalı anca çalışarak 23 24 gibi genç yaşlarda alınabılıyor anca bu da çok geç oluyor hem kişinin yaşı geçmiş oluyor hemde asıl motordan zevk alacağı yüksek segmente ulaşması için çıktıgı yolda yaşla beraber risk alma hevesi eksiliyor. Küçük yaşta sorumluluklar olmadan alınan risklerle öğrenilen sürüş kabiliyeti kadar yararlı bişey oldugunu dusunmuyorum. Neyleyim ben 35 yaşımda aldığım s1000rr ı
Çevre faktörleri , araba ve saygı gibi konu başlıklarına hiç girmiyorum 8 yıldır istanbulda yüksek cc kullanan birisi olarak motora haddinden fazla saygı gösterildiğini düşünüyorum eğer böyle düşünmüyorsanız dönüp sürüşünüzü gözden geçirmenizi öneririm.
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Çevre faktörleri , araba ve saygı gibi konu başlıklarına hiç girmiyorum 8 yıldır istanbulda yüksek cc kullanan birisi olarak motora haddinden fazla saygı gösterildiğini düşünüyorum eğer böyle düşünmüyorsanız dönüp sürüşünüzü gözden geçirmenizi öneririm.
İstanbul'u bilmiyorum ama Bursa tarafları cidden çok kötü o konuda.Hatta Yamaha testinde bir kaç İstanbullu abi ile muhabbet etmiştik.Adamlar "Biz İstanbul'u kötü zannediyorduk ama Bursa trafiği aşırı saygısız,buradaki insanlar araba kullanmasını bilmiyor,resmen cehennem" demişlerdi.
Trafiğin bu hale gelmesinin sebebi biraz da son 10 yılda artan nüfus ve belli bölgelere yığılan nüfus yoğunluğunun da etkisi var.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
2018 yıl başında 12 bine 0 aldığım motor bugün 35 bin lira . Bu kültür nasıl gelişsin ki. Olur da bir gün Motoru satarsam büyük ihtimal komple bırakacağım
-
Thracian adlı üyeden alıntı
İstanbul'u bilmiyorum ama Bursa tarafları cidden çok kötü o konuda.Hatta Yamaha testinde bir kaç İstanbullu abi ile muhabbet etmiştik.Adamlar "Biz İstanbul'u kötü zannediyorduk ama Bursa trafiği aşırı saygısız,buradaki insanlar araba kullanmasını bilmiyor,resmen cehennem" demişlerdi.
Trafiğin bu hale gelmesinin sebebi biraz da son 10 yılda artan nüfus ve belli bölgelere yığılan nüfus yoğunluğunun da etkisi var.
Bursa trafiğini bozan en büyük etmen ido ve budonun mudanya ilçesine yapılması oldu. Bu ikisi yokken trafikte abartmıyorum 20 30 araba anca görürdün heykel ve küçük sanayi hariç. İkinci etmende şirket araçları adamlara peynir ekmek gibi dağılıyor ve sonunu düşünen kahraman olamaz mantığıyla sürüyorlar. Salgından önce bu durum sadece ramazan ayıyla sınırlıydı artık 12 ay bu duruma geldi.
Özellikle akşam saati oldu mu 1.5 saatte eve varırsam ne çabuk geldim diyorum. Hele bir kaza yada yağmur varsa 3-3.5 saati buluyor eve gelmem.
Ana konuya gelecek olursam en büyük etmen ekonomi ikinci etmense içinde yaşadığım bu şehirdeki dalyaraklar diye bilirim. Kendimden örnek vermem gerekirse kışlık bir takım düzmemem gerekiyor ve bir kask alamam şart tarihi dolalı çok oldu diye ama şu anki kaskın ayarında bişeye bakmam 10 bin tlyi buluyor. Bunların hepsini kredi çekmeden almam mümkün değil. Lastik taktırma konusu vardı oraya yazacaktım ama tartışa çıkınca hiç yazmadım kendi aracıma aldığım lastikleri hiç pazarlıksız 120 liraya rot ayarı dahil yaptırdım. 4 lastik sök tak sibob değiştir balans yap rot ayarı yap bu fiyata pazarlık etme gereği bile duymadım. Eski lastikleride streçleyip bagaja koydular Motosiklette iki lastik için 250 tl konuşuyor.
Kısacası 2 yıldır mümkün olduğunca motosiklete binmemeye çalışıyorum.
-
Türkiye'de kültür yok ki ölsün. Dil kültürü yok, din kültürü yok, hukuk kültürü yok, eğitim kültürü yok, içki kültürü yok, müzik kültürü yok, trafik kültürü yok, vs vs. Bazıları az veya çok vardı, ama hepsinin yerini garip yozlaşmış bir kültür aldı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)