Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Türkiye'de Motosiklet Kültürü Neden Ölüyor?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bu işin pahalılık ve cc ile alakası yok. Ruh kalmadı insanlarda. Motosikleti bozulmuş olup yol kenarında tavuk gibi bekleyen bir sürücü için en son ne zaman durup "Kardeş, hayırdır ne oldu? bir şeye ihtiyacın var mı?" diye durup sorduk? Kuvvetli motorlarımızla köy yollarında gezerken karşımızdan cg,cub ile gelen belki 40 senelik sürücü dayıya en son ne zaman selam verdik? Hala "Gs.çiler selam vermiyor, Harleyciler selamımızı almıyor" diye konu açmıyor muyuz? Yok güvenli sürüşçüler, Rospa eğitimliler kask takmayana selam vermez falan abidik gubidik egolar. Biz bu işin ruhundan, güzelliğinden uzaklaşıyoruz.

    2 teker sürüyor musun? Evet. Yeterli, bık bık uzatma.
    Ezio41, espresso, bursalıali ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin pahalılık ve cc ile alakası yok. Ruh kalmadı insanlarda. Motosikleti bozulmuş olup yol kenarında tavuk gibi bekleyen bir sürücü için en son ne zaman durup "Kardeş, hayırdır ne oldu? bir şeye ihtiyacın var mı?" diye durup sorduk? Kuvvetli motorlarımızla köy yollarında gezerken karşımızdan cg,cub ile gelen belki 40 senelik sürücü dayıya en son ne zaman selam verdik? Hala "Gs.çiler selam vermiyor, Harleyciler selamımızı almıyor" diye konu açmıyor muyuz? Yok güvenli sürüşçüler, Rospa eğitimliler kask takmayana selam vermez falan abidik gubidik egolar. Biz bu işin ruhundan, güzelliğinden uzaklaşıyoruz.

    2 teker sürüyor musun? Evet. Yeterli, bık bık uzatma.
    valla ben herkese selam verip yolda ihtiyacı olana duruyorum ve şükür ki bugune kadar ne zaman basım sıkıssa insanlar durup yardım etti , yeri geldi kavga ederken motorcular durup dahil oldular yeri geldi benzınım bittiginde ittirdiler yeri geldi motor bozuldugunda evinden takım setini alıp tamire yardım geri gelen bile oldu. KARMA IS A BITCH ! :D
    espresso ve bursalıali bunu beğendiler.
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ben herkese selam verip yolda ihtiyacı olana duruyorum ve şükür ki bugune kadar ne zaman basım sıkıssa insanlar durup yardım etti , yeri geldi kavga ederken motorcular durup dahil oldular yeri geldi benzınım bittiginde ittirdiler yeri geldi motor bozuldugunda evinden takım setini alıp tamire yardım geri gelen bile oldu. KARMA IS A BITCH ! :D
    Benim laf size değil. Hani motosikletle ilgili bir yumruk yumruğa kavga olsa kendim olayı toparlayamayacak olsam destek için ricacı olacağım şöyle birkaç kişiden birisiniz.
    caglar48 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    Bir şeylerin öldüğü yok hocam biz buradayız

    not:18 yaş spor
    mattiadestro bunu beğendi.

  5. #25
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    çakallık üç kağıt dolandırıcılık at hırsızlığı fırsatçılık gibi kültürler memlekette çok gelişmiş durumda

  6. #26
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Çok zaman önce okuduğum bilimsel bir makalede, genel olarak bir hobby'nin ortalama ömrünün 7 yıl olduğundan bahsediyordu.
    Sonrasında, yeni bir hobby, dinlenme veya farklı aktivite arayışı oluşuyor.
    Herkes için olmasada genel olarak böyle.

    Forumlar her ne kadar bilgi kaynağı olsada, facebook, instagram gibi sosyal medyayla, whatsap gibi gruplar özellikle kolay resim-video paylaşımı nedeniyle daha çok tercih edilir hale geldiler.
    Üstelik sosyal medyada bilgi paylaşımı dışında sohbette var.
    Bu sadece motosiklet forumları için değil, birçok forum için böyle.

    Hangi hobbyi yaparsanız yapın ama az ama çok paraya ihtiyaç var.
    125cc lik motorumun 20.000 km deki yürütme maliyetini hesaplamıştım.
    Motor 100 kmde 2.25 lt benzin yakarken,
    100 km yürütmek için yakıt dahil, 6.45 lt yakıt bedeli harcamak gerekiyordu. Bu rakamın içinde benzin, yağ, filtre, lastik, zincir, dişli, fren balatası, sigorta, mtv dışında büyük bakım ve olası tamir masrafı yok. Ciddi rakamlar bunlar.
    Üstelik 125cc motosikletten bahsediyoruz.

    Bu ülkede çalışanların %45 i asgari ücret alıyor. Adamın derdi karnını doyurmak, kirasını ödemek. Çocuğunun cebine harçlık koyamıyor.

    Gençler üniversite bitiriyor, iş bulamıyor. Bulduğu işteyse asgari ücrete talim ediyor.

    Bırakın motoru, bisiklet alacak parası yok.

    Küçük bir kesim var. Kimi aileden, kimi yandaşlıktan, kimi şanstan, kimi gerçekten bilgi ve eğitimi sayesinde iyi kazanıyor yada varlıklı.
    Bu kesimde motor yerine otomobile yöneliyor.

    Eski motosikletçiler evlendikçe, çocuk sahibi oldukça mecburen otomobile yöneliyor. İçlerinden durumu yerinde olanlar garajına bir motor ekliyebiliyor.

    Dikkat ederseniz foruma son zamanlarda katılan birçok kişinin motosikleti yok.

    Durumun özeti bu...
    Osm@n, COQ, volkan190 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #27

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Amerika bizim motosiklet kullanma yeteneğimizi kıskanıyor onlarda bu yetenek yok ha bire her şeye zam yapıyor bizimle uğraşıyor asgari ücrete zam yapılmasını engelliyor ahh ahh şu Amerika olmayaydı Türkiye şimdi uzayda çiğ köfte yapıyordu

  8. #28

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    vallah ne yalan söyleyeyim ben de durmuyorum bazen duran motorcu görünce aklım baya kalıyor ama dursam da bir boka yaramayacağımı düşünüyorum. hiç zerre anlamam bu işlerden yani gitsem ne problemin var desem motor çalışmıyor dese ne diyeyim gel seni teselli edeyim mi diyeyim
    yani anca benzin vs problemi olması lazım ona da belki bir şekil yardım ederim boru falan varsa da ne bileyim.

    ayriyetten ne yalan söyleyim hatırlayan vardır ilk motoru aldığımda hep yolda kalıyordum 1 ay boyunca motor düzelmedi 2-3 defa haliçin ortasında motor bozulmuştu saatlerce elimle sürmüştüm de anca varabilmiştim bir kez dahi durmadı kimse. bok yarıştırmak da istemiyorum ama ben bildiğim her şeyde insanlara yardım etmeyi severim. ee motordan da zerre anlamayınca hiç durasım gelmiyor.

    bir de son olarak hiçbir zaman kendimi ben motorcuyum diye tanıtmadım ve görmedim o kafada da değilim. motora aşığım ama motorcuyum lafını sevmiyorum. motora başladım hızlı ulaşımdan dolayı. bu kadar sevebileceğimi tahmin bile edemezdim çünkü tek düşüncem ulaşımdı.
    motor selamı olayı da yok bende. verenden alırım ama selam verme huyu yok manasız geliyor. vs vs gider. motosiklet kültürü ölüyor mu bilmem de ben motorcu sayısının artmasından rahatsızım ve git gide artıyor çok tehlikeli ortamlar oluşuyor. arkadan hızını alamayıp emniyet şeridinde öndeki motorcuya çarptı vakası yakında duyulur hatta artar. her gün ip gibi dizilmiş ilerliyoruz altıma sıçıyorum arkadan gelen duramayacak diye. sonra gidip dayanamıyorum emniyet şeridinden çıkıyorum bazen
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    sikimsonik bir motor elimizde kalmasın diye şakır şukur ses yapan üst kapağı sabahın köründe söküp, sanayiye götürüp, egzantrik rulmanlarını çaktırdım. supap alıştırması yaptırdım. piyanoları değiştirdim. eve geldim parçaları geri monte ettim. kan ter içinde hava kararmadan yetişsin diye koştur koştur iş yaptım. akşama kadar yemek yemedim yetişsin diye.

    ben de istiyorum japon motora binmeyi, ben de istiyorum parasını verip yetkili serviste çay içerken motorumun bakımının yapılmasını.

    fakirliğimi millete hobi diye pazarlıyorum. seviyorum yaa söküp takmayı diyorum. usta dolandıcırı olmuş, parçacı dolandırıcı olmuş. alayı sahtekar olmuş. yenisi 2000 tl olan yakıt pompası yerine sanayiden uydur kaydır pompa aramak zorunda mıyım? debriyaj telinin ucuna vidalı boncuk takarak içini değiştirerek kullanmak zorunda mıyım? motorumun ne kadar yaktığını bilmek zorunda mıyım?
    espresso, Thracian, okanius ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #30

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumumuza yakışmayan malum başlıktan sonra,aynı sorunu daha medeni olarak tartışabileceğimiz bir başlık açayım dedim.Hem ülkemizde motosiklet kültürü neden zayıflıyor,hem forum eskisi kadar neden canlı değil?Bunları ortaokuldan beri motosiklet kullanan 9 yıldan beri forum üyesi olarak kendi gördüğüm sebeplerini açıklamaya çalışayım.;

    1-Zaten defalarca belirtildi,yazıldı; Alım gücünün düşmesinden dolayı artık insanlar motosiklet alamıyor,mevcut motosikletlerini değiştiremiyor.

    2-Motosiklet alacak paraları olsa bile.Yıllık bakım,sigorta,vergi gibi sabit giderler insanları çok zorluyor.Kendimden örnek vereyim.Şu anda istediğim motosiklet(Tracer 700) alacak kadar birikmiş param var.Ama iş motosikleti almak ile bitmiyor.Sıfırdan zorunlu trafik sigortasına başlarsanız yıllık 1000-1500 TL civarı ücret çıkıyor.Dünyanın parasını verdik kasko yaptırayım derseniz motosiklet kaskosu 3000 TL den başlıyor yaşınıza motosiklet modelinize göre 10.000 TL gibi saçma sapan rakamlar çıkabiliyor.0 km motosiklet aldınız garanti bozulmasın diye mecburen yetkili servise götüreceksiniz,standart yıllık bakım ücretleri 500-1500 TL arası değişiyor.Orta sınıfı bir motosikletin durduğu yerde hiç kullanmasanız bile yıllık ortalama 5000-10.000 TL arası masrafı var.

    3-Kötü ekonomiden kask,mont vb. ekipman fiyatlarının ne seviyelere geldiğine girmiyorum bile.Eskiden başlangıç motosikleti aldığımız paralara şimdi anca ekipman alabiliyoruz.

    4-Ülkemizde hırsızlık neredeyse yasal olmuş durumda.Yakalanan hırsızlar ifadesi alınıp adli kontrol şartı ile serbest bırakılıyor.Hırsızlıktan 10-15 tane sabıkası olan tipler ortalıkta dolaşıyor.Bu sebeplerden dolayı hırsızlık tavan yapmış durumda.Sırf mal güvenliğinin olmaması bile motosiklet sahiplerinin ruh sağlığı bozmaya yetiyor.

    5-Toplumun genel ahlakı son 10-15 yılda çok hızlı bir şekilde bozuldu.Artık insanların başkalarının can ve mal güvenliğine saygısı kalmadı.Bu kadar ruh hastası trafikte araç kullanınca biz motosiklet sürücülerinin de kaza geçirme ihtimali büyük oranda yükseldi.Bir çok kişi bu bozuk trafikten dolayı motosikleti bıraktı.

    6-Başınıza hiç bir şey gelmedi,kaza geçirmediniz diyelim.Yine yukarıda yazdığım milletimizin mal düşmanlığı yüzünden komşularınız ve komşularınızın eğitim ve terbiye vermeden sokağa saldığı çocukları,motosikletinize ve arabanıza durduğu çok rahat zarar verebiliyor.Grenajlı bir motosiklet olduğu yerde yana yatması 3000-5000 TL masraf demek.


    Özellikle Forum neden eski canlılığı yok diye sorarsanız.;

    1-Önceki ilk madde belirttiğim ekonomik sebepler dolayı motosiklet almanın ve değiştirmenin zorlaşması neden ile;
    -Başlangıç motosikleti ne alsam?
    -Cc büyütmek istiyorum hangi modeli tercih edeyim?
    -Başlangıç ekipmanı ne alayım?
    -Çeşitli tamir,bakım başlıkları.
    Gibi başlıklar otomatik olarak azaldı.Eskiden günde 10 tane başlık açılıyorsa şimdi haftada 4-5 tane bu tarz başlık ile karşılaşıyoruz.

    2-Satış yapamayan markalar artık yeni farklı modeller getirmiyor.Eskiden Türkiye'ye yeni bir model gelince,o model üstüne başlık açılır sayfalar dolusu konuşulurdu.Bunu da geçtik markalar eskiden getirdikleri modelleri bile satış rakamları yeterli değil diye getirmemeye başladı.

    3-Motosiklet sürücüsü azalınca,gezi başlıkları azaldı.Mevcut kullanıcılarda son 1.5 yıl pandemi yüzünden daha az gezdi buna bağlı gezi başlıkları daha da azaldı.Bunların yanında burada sürekli gezilerini fotoğraflarla paylaşan arkadaşlarımız vardı.Fotoğraflarda bir kaç şarap,bira gözükmüş diye bir kaç yobaz kıyameti kopardı.Doğal olarak o arkadaşlar da artık gezilerini paylaşmamaya başladılar.Benzer sebepler ile bende hiç bir zaman burada gezi paylaşımı yapmadım.

    4-Forumu canlı tutan eski üyelerin bazıları evlendi çoluk çocuğa karıştı,motosikleti bıraktı araba aldı.Bazıları üzücü kazalar sonucu aramızdan ayrıldı.

    5-Bazen motosiklet satışları ile ilgili istatistikler veriyorlar.Evet harbiden rakam olarak güzel satışlar var.Ama o satışlarda CC ye bakacak olursanız çoğunluğu 50cc -100 cc gibi zevk ve hobi amaçlı değil sırf şehir içinde ulaşım ve ticaret amaçlı alınan motosikletler.Bu tarz kullanıcıların da gelip buraya motosiklet ile ilgili muhabbet yapmaz başlık açmaz.

    Sizin de gördüğünüz aklınıza gelen sebepler varsa,seviyeyi bozmadan,birbirimizi kırmadan burada paylaşabiliriz.
    Paranız yeterken alın istediğiniz motoru ilerde işletim maliyeti yüzünden almadığınıza pişman olacaksınız muhtemelen,imkan yeterken alınmayan ilerde fiyat yükselmesinden hiç alınamıyor

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin pahalılık ve cc ile alakası yok.
    Bence var. Saat ve audio formlarını da tanıyorum. İkisinde de son yıllarda in cin top oynuyor. Eskiden alınan ve elden ele geçen iyi ürünler yerini Çinli çakmalara bıraktı, hatta onlar bile azaldı. Daha farklı yönleri olsa da motosiklet te bir hobi, ve diğer hobiler gibi durma noktasına geldi. Nasıl gelmesin?
    espresso ve M.balibey bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    enflasyon arttikca, fiyatlar artiyor. Fiyatlar arttikca insanlar harcamalarini kisacagina, "bugun almassam birdaha alamam" mantigiyla daha cok tuketime yoneliyor. Borca giriyor, kredi cekiyor ne yapip edip arabasini motorunu evini aliyor.(Bu gruba bende dahilim tabiki)

    Fiyatlarin hergun artmasina ragmen insanlarin tuketim aliskanliklarini artirmasi, ulkeyi krize sokmayan tek davranis bicimi.

    Bazilarimiz diyebilir: "suanki durumdan ala kriz mi olur oglim?" evet olur. Hatta ve hatta biz suan krizde degiliz ki.

    ekonomi paranin sektorler arasi dolasmasi demektir. Herhangi bir sebepten dolayi, sektorlerden bazilari calismazsa, para dongusu sekteye ugrar ve bu sektorel duraklik domino taslari gibi butun swktorleri etkiler. Sonra para dolasimi durur ve ekonomik kriz ortaya cikar.

    Ornek, bugun bir anda herhangi bir sebepten dolayi ulkeye petrol yada dogalgaz gelmeyecek. Enerji kaynagi olmadan tasimacilik, uretim ve hemen hemen butun sektorler durur, para dolasmaz. Paranin alim gucu olarak bir karsiligi kalmaz bir kagit parcasi olur.

    sirketler zarar eder, calisanlar isten cikarilir, kitli salgin hastaliklar derken dunyanin sonu gelir.

    Peki suan Turkiye ekonomisinde bir durgunljl var mi? yok. aksine cilginlar gibi para harciyoruz yaziya baslarken belirttigim sebepten dolayi.

    Ama gel gelelim ki, bizi ekonomik krize sokmayan harcama cilginligimiz ayni zamanda bizi yavas yavas fakirlestiren en buyuk sebep.

    Cunku ulkeyi yonetmekten bi haber davarlar;
    1-enflasyon sebebiyle ekonomide donen toplam para miktarini dalga gecer gibi "ekonomimiz buyuyor" diye pazarliyor. Masallah ulkenin yarisi da madem ekonomi buyuyor, "benim alim gucum niye dusuyor amk? diye sormadigi icin, kisir dongu hic bitmiyor.

    2-Nasil olsa bana tapiyorlar, sulalelerine tecavuz dahi etsem, bana oy vermeye devam edecekler diyen Asrin reisi, Ben atimi kosturmaya devam edeyim diyor.

    Uzun lafin kisasi, kisa vadede bizi ayakta tutan tuketim cilginligimiz, uzun vadede bizi fakirlige mahkum ediyor.

    Not: sabahin 5 inde 39 derece atesle test sonucumu beklerken yazdim bunlari. Basima birsey gelirse forumda "fakirlikten hastalanan adam" diye baslik acin lutfen.

    saygilar
    espresso, Thracian, okanius ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #33
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Güzel tespitler. Yerden göğe kadar haklısınız.

  14. #34
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bu konuda siyasete girmiş, simdi gurbetciler gelip ülkenizin kıymetini bilin der.
    M.balibey bunu beğendi.

  15. #35
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin pahalılık ve cc ile alakası yok. Ruh kalmadı insanlarda. Motosikleti bozulmuş olup yol kenarında tavuk gibi bekleyen bir sürücü için en son ne zaman durup "Kardeş, hayırdır ne oldu? bir şeye ihtiyacın var mı?" diye durup sorduk? Kuvvetli motorlarımızla köy yollarında gezerken karşımızdan cg,cub ile gelen belki 40 senelik sürücü dayıya en son ne zaman selam verdik? Hala "Gs.çiler selam vermiyor, Harleyciler selamımızı almıyor" diye konu açmıyor muyuz? Yok güvenli sürüşçüler, Rospa eğitimliler kask takmayana selam vermez falan abidik gubidik egolar. Biz bu işin ruhundan, güzelliğinden uzaklaşıyoruz.

    2 teker sürüyor musun? Evet. Yeterli, bık bık uzatma.
    Son dönemde ülkece yaşadıklarımızdan dolayı biraz yorulduk,biraz yıldık,bolca üzüldük o ruh biraz zayıfladı ama o ruhu kaybetmedik.Hiç motosiklet sahibi olmamış,motosikletini yıllar önce satmış yenisi alamamış insanlar hala burada motosiklet konuşuyorsak o ruh hala yaşıyor demektir.
    tommygun, espresso ve M.balibey bunu beğendiler.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  16. #36

    Üyelik
    18 Haziran 2009
    Motosikleti
    CRF
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuda siyasete girmiş, simdi gurbetciler gelip ülkenizin kıymetini bilin der.
    Evet ya her şeyi siyasete bağlıyorlar... Neymiş ekonomi kötüymüş. Ekonomi kötü diyenler çıkarın telefonlarınızı... Hepinizin evinde 3 tane arabası var, onlarla ilgilenmekten motosiklete vakit ayıramıyorsunuz. Kültürün yavaş yavaş erimesinin en büyük sebebi de bu. Aksini söyleyen gitsin telefonuna baksın.

  17. #37
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paranız yeterken alın istediğiniz motoru ilerde işletim maliyeti yüzünden almadığınıza pişman olacaksınız muhtemelen,imkan yeterken alınmayan ilerde fiyat yükselmesinden hiç alınamıyor
    Haklısınız.Çoğu arkadaşım da aynı şeyi söylüyor.Son bir kaç yıldan belli bir kaç modeli 0 km alıp uzun süre kullanmayı saplantı haline getirdim.Eskiden maaşın yarısını kenara atıyordum.Şimdi anca %10 unu kenara atıyorum.Bu yıl artan faturalar market harcamaları bir de üstüne 0 km orta sınıf motosikletin işletim maliyeti derken,giderler maaşı da geçip hazır biriktirdiğim paradan yemeye başlayacağım.Belki daha eski,küçük cc bir model alsam vergi daha az olur,bakımları kendim yaparım,kasko yaptırmam sabit işletme maliyeti önemli ölçüde düşer.En azından motorsuz gezmem.
    blueway2 bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  18. #38
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı QuerysmaS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet ya her şeyi siyasete bağlıyorlar... Neymiş ekonomi kötüymüş. Ekonomi kötü diyenler çıkarın telefonlarınızı... Hepinizin evinde 3 tane arabası var, onlarla ilgilenmekten motosiklete vakit ayıramıyorsunuz. Kültürün yavaş yavaş erimesinin en büyük sebebi de bu. Aksini söyleyen gitsin telefonuna baksın.
    ekonomi cok iyi.

    artistlik yapmam genelde ama geçen gün benzinliğe gidip "depoyu fulle" dedim üstelik nakit ödedim.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  19. #39

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enflasyon arttikca, fiyatlar artiyor. Fiyatlar arttikca insanlar harcamalarini kisacagina, "bugun almassam birdaha alamam" mantigiyla daha cok tuketime yoneliyor. Borca giriyor, kredi cekiyor ne yapip edip arabasini motorunu evini aliyor.(Bu gruba bende dahilim tabiki)
    https://www.webtekno.com/ekim-2021-o...u-h116841.html
    Rakamlar sizi yanlışlıyor. Öyle tüketim çılgınlığı falan yok, geçen sene zaten krizde olan otomotiv sektörü bu sene de aynı krizden çıkamadı. Hele son 2 ay son 10 yılın en berbat dönemi olmuş. İkinci el pazarı da aynı şekilde sürünüyor. Fiyatların yükseldiği doğru ve yatırım fırsatı gibi görenler de var ama bu mutlu bir azınlık sadece, halk bu tanımın dışında ve öylece bakıyor !

  20. #40
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)


    Bak ! adam ne demiş ?

    Bir kere bal çalsın ağzıma gök alçalsın
    Paran varsa iyi olmak kolaydır
    Paran yoksa karakterinden harcarsın
    ------------------------------
    Şahsi yorumum ise; Kültür dediğimiz şeyin temelinde "düşünce birliği" yatar .. ancak şu an motosiklet camiası siyasi partiler gibi çok fazla kola ayrılmış ve her bir kol kendi kumdan krallığını oluşturmuş durumda, bunun dışında tabii ki zamanla daha da çok derinleşen "empati eksikliği", sorun aslında motosiklet kültüründe değil, toplumsal kültürün çürümesinden kaynaklı (bence) .. Örnek; Ben 2014 yılında şu foruma üye olduğumda, şunu söylemek aklımdan bile geçmezdi "şu kitle motosiklet sürücüsüne saygı duymuyorum, sürücü olarak görmüyorum" .. ama şu an çok rahatlıkla söylüyorum .. gibi ..
    gurcanozturk, lokalsürücü ve espresso bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)