Hacim triumph bizim harcimiz degil,alamazsin demiyorum,alirsin ama işletme giderleri
Nc 750 yi 70hp yapsinlar,bayinin kapisinda kuyruk olur.
Tarlayi,arsayi satan soluğu bayide alir.
@Hirbo başkan,sen ne dersin bu alemin krali nc hakkinda??gel de iki lafin belini kiralim,ama fanatiklikten arinip gel objektif anlamda
Yoğ arkideş, Ameriga F-35'i, Honda CB 500 X'i vermiycek bize. Hep bunnar dıjj güjjlerin bizi gıskanmasından oluyu işte.
Leventcim,nc750 nin alemin krali oldugu bir kere tum dunya bence kabul etti.
Peki hangi alemin ?
Commuter aleminin.Dunyanin en iyi commuter motoru bu.
O parata su var o paraya bu var demek bence yersiz.
Subaru impreza yerine e serisi tercih eden adami elestirmiyorsak, mt7,sv650,trudent660 yerine nc750 tercih eden de elestirilmemeli.
Daha once demistim,boyum 1.87 benim.Nc 700 kullanirken arkadaslarimda olan ern6 ve ern6f denedim.Bana oyuncak gibi,bir bisiklet gibi geldi olmadi yanii.hsyatta degismezdm nc700 e bunlari.
Ee simdi nc750 nerdeyse 60 beygir olmus,tork zaten yuksek..alet cucuk gibi degil,kalipli bir insan oturdugunda bile motor ustunde siritmiyor,sele sertti commuter sonucta ama digerleri cok mu iyi ?
Bakim nispeten ucuz,hondanin sorunsuz bir blogu ve cok az yakmasi(3.5 lt) bu motoru mukemmel bir commuter yapiyor.
Uygun aksesuar ve iyilestirmele uzun yola da cok uygun.
Bence cok iyi motor,ama cb500x daha şık bir motor olmus bence.
Ben cb500f kullanıyorum.Gercekten çok güzel alet yakmıyor iyi gidiyor ve sıfır sorun.
Tr şartları için biçilmiş kaftan.
0-100 5.3sn top speed 180 , her viteste ivmesi iyi.
Uzun yıllar binmeyi düşünüyorum.
SIRASI İLE
TENERE 250 CB 500 X BENİM EX AŞKIM OLUR FAKAT 2 MOTOSİKLETTE TR GELMEDİ
cb 500 x gelse birçok arkadaş 90 a gelse diye hayal kurmuş fakat bu motor tr de satılsa bu motosiklet nc ile aynı paraya yakın bi fiyatla satışa çıkacak diye honda tr getirmiyor hal böyle olunca tabii ki millet gidip nc alıyor
ha getirse de gene millet gider nc alır bunu alacak küçücük bir kitle olur daha önce getirdiği vtr 250 gibi olacak sonu
acemi sürücüler için güzel alternatif olur tecrübeli arkadaşlar da bunu ercih etmez şahsen bende 90k para olsa gidip nc veya cb 500 x almam daha güclü 650 cc üzeri seçeneklere yönelirim
Getirmemesinin sebebi açık Dolar ve Vergiler Bu motor ülkeye girerse minimum 100K olacağından satılmaz otomatik olarak da gelmesine gerek yok.
Orta tempodan kastınızı tekrar sorayım mı yoksa mabadımdan uydurayım mı bilemedim. Orta tempo kime ya da neye göre?
Dersiniz ki; 500 km yol sürdük. Sürüş sonu ortalama hızımız 70 idi. Bu çerçevede yol eğer E-5 ise kimi yerde 40-50 ye düşülmüş derim mesela ki ortalama bu çıksın.
Bu tarz hesapları yaparken en çok aldanılan nokta ise arada 150 yapınca hep öyle gidildiği zannedilmesidir.
Ankara - İstanbul Tuzla. F800ST, sürüş sonu yol bilg. hesapladığı ortalama sürat 93 km/s. Yer yer 110 yer yer 140 gittiğim de oldu. 15.5 lt ile 440 km. Tamamen paralı otoyol.
Şimdi siz de sanırım daha rijit bir karşılaştırma yapabilirsiniz.
Valla dayilar motor dedigin,
Düz yolda hafif ruzgar da aksırmadan,tıksırmadan,böğürmeden 5-6bin rpm de 110-120km/h ile stabil gitsin rampada bayilmasin,sollamalarda solugu kesilmeden 140-160 seri bir şekilde ulaşsin bana yeter.
Bu özelliklerin tümü cb 500 de mevcut.
Hee,yine boşa konuşuyoruz,bu model de gelmeyecek..neyse ki 2.el 500F ler az da olsa piyasada var.
Cb500f ve versys 650 nin orta temposu 110 140 arasıdır.
Ybr ile cbf150 nin orta temposu 70 km/saattir.
Motor hacmine göre üç aşağı 5 yukarı bu böyledir.
Bursa sile agva gezisi boyunca totalde 490 km nin ort tüketimi değeri 3.9lt 110 nün altına neredeyse hiç düşmedik ana yollarda 160 170 yaptimizda oldu.
Uzun lafın kısası Cb500f verdiği güce göre az yakan bir motosiklet.versys 650 aynı turda 5.2lt yaktı
kullanım tarzıda çok etkiler. versys 650 ile ben başakşehirden ortalama tüketimi sıfırlayarak çıktım grup sürüşünde gölcük çamlı tepe restoranta gittik. hem dağ çıktık indik hemde ara ara 180 lere çıktık ama ara ara. genel olarak 100 - 120 arası sürdük.
eve geldiğimde 4,3 ortalama ile dönmüştüm. muhtemelen sizin 5,2 yakan arkadaş bizimle gelseydi 6 yakardı.
bu tamamen kullanım tarzı ile ilgili
since 1987
2018'den itibaren 500'lük seri bitti ülkemizde. Daha da getirmez Honda maalesef bunu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
İşletme giderleri büyük Japonlarla yine aynı hocam. Temel sarf malzemelerin giderleri aynı Avrupalılarla. Yağ, filtre, lastik, zincir dişli, buji vs hep aynı giderler. Geçen ay benim motora 20K bakımı yaptım kendim. Yağ, yağ filtresi ve bujileri değiştirdim sadece, totalde 850 TL para gitti. Servise gitseydim 1300-1400 TL gidecekti..
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Haklisin dostum,
Olay karenaj,plastik malzeme,gösterge,jant,vb.elektronik parcalarda degisiyor.
Mesela,cb nin komple gostergesi 200usd ise,triumph in 300-400 usd gibi..
Hatta japonun orjinal sifir gostergesinin fiyatina,ingilizin veya avrupalinin ancak cikmasi bulunur o da sorunsuz ise.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)