Acemi bir motosikletçiden suzuki gsx 250 r deneyimleri
Reklamlar
-
Öncelikle kendimi tanıtayim,ismim taner ,Alanya'da yaşıyorum ve 44 yaşında bir müzik öğretmeniyim.
Benim motosiklet tutkum aslında eskiye dayanıyor fakat genç yaşlarda aile baskısı,evlendikten sonra da farklı sorumluluklar yüzünden bu tutkumu devamlı ertelemek zorunda kaldım,ta ki birkaç ay öncesine kadar tabi ilk önce ehliyet lazım da ve ''sen hayatında hiç motosiklet kullanmadın,zordur,başaramazsın'' laflarına kulak asmadan direk A sınıfı ehliyetimi aldım.
Şimdi sırada motosiklet seçimi var ; ben herhangi bir şey satın almadan önce kararsızsam kendime her zaman şu soruyu sorarım ''ne istiyorsun ve aldığın şeyi ne amaçla kullanacaksın?'' 1- motosikletimin gerçekten havalı görünmesini istiyorum 2- kullandığım makinenin abs fren,yol tutuş vs.gibi güvenlik sistemlerinin iyi olmasını istiyorum 3- işe gidip gelirken arıza yapar mı diye endişe etmeden kullanmak istiyorum 4- motosikletimin çok hızlı olmasına gerek yok fakat rahat,konforlu ve spor bir sürüş tarzının olmasını istiyorum 5- motosikletimde kullanılan parçaların kaliteli,sağlam ve uzun ömürlü olmasını istiyorum
Bütün bunlar beni uzun arayışlardan sonra tek bir modele yönlendirdi, suzuki gsx 250 r
motosikletimle kısa sürede 7 bin kilometre yol yaptım ve inanın bütün gün üstünden inmiyorum şimdi size artıları ve eksileriyle bir aceminin gözünden deneyimlerimi aktarmak isterim,belki benim gibi motosiklete yeni başlamış ve kararsız kalmış arkadaşlara faydesı dokunur.
önce artılarından bahsedeyim ; -ehliyet sınavında kullandığım motosiklet mt-07'ydi ,başka motosikletleri kullanmadığım için ancak onunla mukayese yapabilirim,suzuki gerçekten konforlu arkadaşlar,çift silindir olmasından kaynaklanıyormuş galiba,makinede hiç titreşim yok.
-fren sistemi gerçekten çok iyi,abs birkaç kere beni büyük tehlikelerden kurtardı diyebilirim,mt-07 'yi hatırlıyorum da sert frenlerde kendini dağıtıyor,yalpalıyordu,gsx'de hangi süratde olursam olayım asla böyle bir sorunla karşılaşmadım, gerektiğinde frenleri korkusuzca kullanıyorum ve kaydırmalı debriyaj sistemine sahip olması benim gibi acemi sürücüler için büyük avantaj.
-gsx 250 benzini çok az kullanan bir makine,soch karakterli motoru ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım 100/3.5lt'yi geçemedim.
-motosikleti kullanması çok kolay ,virajlarda müthiş güven veriyor,40 yıllık motosikletçi gibi yatırıyorum kaldırıyorum,oyuncak gibi,evet son hızı düşük fakat o 140 olan son hızına çok kısa bir sürede çıkıyor,üstelik hep 140'da gittiğim için kendimde şunu fark ettim,180 gitse onu da basacağım,240 gitse onu da basacağım yani iyi ki böyle bir makine almışım yoksa bu acemilikle başımı belaya sokardım.ha,bir de unutmadan motosikletin gidişi ile ilgili şunu da ekleyeyim ,geçenlerde 6. viteste unutmuşum ve hızım 40-50 gibi bir yerlere indi,gazı açtığımda motosiklet bana mısın demedi ve yoluna titremeden devam etti,yani tork olarak iyi bir makine.
- son olarak görünüş kısmından bahsedeyim, suzuki gsx 250 r gerçekten çok şık,çok gösterişli ve her yerde dikkat çeken bir motosiklet, herkesin altında şu r-25 denen makinelerden var herkes bunlara alışmış fakat moto gp rengi masmavi bir suzuki yola çıktığında bütün dikkatleri üstünde topluyor,inanın nerede dursam mutlaka birkaç kişi -abi bu neymiş? diye başıma toplanıyor
şimdi gelelim bana göre eksilerine;
-koruma takozu yok arkadaşlar,çinde aliexpress üzerinden satıyorlar fakat güvenip alamadım sonra istanbul'da bir firma buldum,onlar da özel yaptırıyorlarmış fakat ellerinde yokmuş, oradan da hala haber çıkmadı.
-yedek parçaları çok pahalı ve çoğu yurtdışından geliyor,bu konuyu kısa keseceğim,aklıma geldikçe sinirlerim bozuluyor.
-üzerinde gelen irc marka lastiklerin ne kadar dandik olduğunu benim gibi bir acemi bile anlayabilir,hemen michelin marka lastiklerle değiştirdim ,motorun yol tutuşu ve dengesi anında değişti,şimdi çok memnunum,özellikle yağışlı havalarda.
-motosiklet biraz iri kıyım bir makine ,yani pek kısa boylulara göre değil,hatta ilk aldığımda okuldaki bir kadın arkadaş ''aa ne güzel bir motosiklet ,ver bir tur bineyim''dedi,tabi haliyle ayaklar yere ancak parmak ucunda ulaştığı için olduğu yerde yatırdı bebeğimi sana bir şey olmadı değil mi? diye sorduğumda bile motosiklete bakıyordum allahtan bişey olmadı .
şimdilik aklıma gelenler bunlar ,sonuç: MOTOSİKLETİMİ SEVİYORUM
Reklamlar
-
Suzuki gsx250r da kaydirmalı debriyaj yok sanırım karıştırdınız bende arka dişliyi 39t olarak değiştirdim 159 km yi gördüm motor durduğu yerde ağır fakat yol tutuşu gayet iyi frenleri ise mükemmel.
-
tabi dediğim gibi ben bayağı bir acemi olduğumdan yanlış anlamış olabilirim,bugüne kadar seyrettiğim videolarda veya okuduğum forum sitelerinde gsx 250 için ''kaydırmalı debriyaj ''diye bir şeyden bahsediyorlardı,sanırım bu sistem vites küçültünce arka tekerin kilitlenmesini önlüyormuş , benim de arka teker şimdiye kadar hiç kitlenmediği için ben hep motorumda bu sistem varmış gibi kullanıyordum,demek yokmuş,o zaman artık daha dikkatli kullanayım
Dişli olayına gelirsek,ben bunu yaptırmayı düşünmüyorum,sonuçta bu makine üretilirken tüm çekiş,kontrol,denge vs. gibi işlere yarayan parçalar belli bir hız ve beygir gücü gözetilerek üretiliyor ve motosiklete montajı yapılıyor diye düşünüyorum,yani ne kadar gözü kara olursam olayım yüksek hızlara çıkacaksam motorun fabrika çıkışı orjinalliğiyle oynamam sanırım.
-
İnsanın kullanmakta olduğu motosikleti sevmesi çok güzel bir duygudur. Daha nice uzun km.ler sıkıntısız sürmeniz dileğiyle..
-
Ben de çok severek kullanmıştım kendisini. Kazasız belasız sürüşler diliyorum. Ama hep 140la gitmeyin, çok sağlam bir motor bloğu olsa da hiç sağlıklı değil, hem de yağ yaktırır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)