5 vites ile 6 arasında ki fark nedir
Reklamlar
-
Bugün şanzuman dağıttım
Cg motor bloğu var.
6 vites şanzuman alsam çok farkeder mi yoksa standart yine 5 vites şanzuman iyi midir
Yakıt tasarrufu harici bir faydası artısı var mı
Teşekkürler
Reklamlar
-
titreşimi de rahatlatıyor biraz.
-
şimdi motor toplamaktan vs anlamam ama 5 oran olursa daha uzun oranlara sahip olucaksın.ama 6 olursa daha kısa oranları vites serisine sahip olursun.düşük güç ve tork ta daha kısa bence daha iyi olur 2 vites yerine belki 1 vites düşürmen gerekebilir hızlanmak için.6.vites zaten devir düşsün yakıt azalsın vitesi.kendi arabamdan örnek 50 ile giderken kendisi 5.vitese atıyor.ama eski aracım 5 ileri anca 3. viteste olabilirdim o hızda.
-
Motor devrini rahatlatiyor,
Yokuş aşaği süruşlerde kompresyonu daha verimli kullanip yakit ekonomisi sagliyor.
Yolda gaz kolunu kapadigimizda motor rahat akiyor.
-
Son hız değişmiyorsa örneğin eski şanzıman ile 100km/h yaparken yeni6 vites şanzıman da 100 km/h yapıyorsa al yakıt tasarrufu yaparsın motor daha rahat çalışır ama yeni şanzıman 120 130 vs yapıyorsa alma. Son hız sabit kalıp vites sayısı arttıkça motor daha rahat çalışır böylece bir miktar yakıt tasarrufu da yaparsın.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Son hız değişmiyorsa örneğin eski şanzıman ile 100km/h yaparken yeni6 vites şanzıman da 100 km/h yapıyorsa al yakıt tasarrufu yaparsın motor daha rahat çalışır ama yeni şanzıman 120 130 vs yapıyorsa alma. Son hız sabit kalıp vites sayısı arttıkça motor daha rahat çalışır böylece bir miktar yakıt tasarrufu da yaparsın.
forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.
Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
İmkan varsa 6 vites her türlü daha iyidir. Benim motor (rks cafe 152) cg'ye çok benziyor. Vites oranlarını biraz arttırmak için ön dişliyi 1 diş büyüttüm iyi de oldu ama 6. vites olsa daha iyi olacak gibi. Buna da 6 vites şanzıman takabilir miyim acaba?
-
arndiol adlı üyeden alıntı
forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.
Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
Onu diyen kişi önemli bir durumu atlamiş
Örnek
5.vites de 110 u 9.000rpm de görur
6.vites de ise 8.000rpm de.
Tabi şanziman dişli oranlari,yol ve ruzgar durumu da etken.
Ben kullandigim motosikletlerin alt devirleri canli(torklu)ise genelde arka dişliyi küçultürum,faydasini cok gordum.
Hee mt25 R25 gibi makinalarin alt devirleri cansiz oldugundan arka disli kucultmek ciddi sorun.motor zaten 7.000rpm den sonra kendine geliyor.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.
Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
Eee bende 4. viteslede 100 görüyorum 5. viteslede 6. viteslede :D Demek istediğim 5. vitesle 10.000 devirde 110 yaparken 6. viteste 10.000 devirde 110
yapması. Oranları uygun böyle bir şanzıman varsa 6 vites şanzıman motoru rahatlatır.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Eee bende 4. viteslede 100 görüyorum 5. viteslede 6. viteslede :D Demek istediğim 5. vitesle 10.000 devirde 110 yaparken 6. viteste 10.000 devirde 110
yapması. Oranları uygun böyle bir şanzıman varsa 6 vites şanzıman motoru rahatlatır.
senin motor 100 görüyor muydu ben ona takıldım :D :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
senin motor 100 görüyor muydu ben ona takıldım :D :D
Alırım aklını 130 düzde arkadan rüzgarla garanti, 150 yokuş aşağı :D Ayrıca sen 1 saatlik yolda tapa gaz gitmeye korkarken ben 10 saatlik yolu tapagaz gittim :D tani artık bırak
benim motorla üreli su yarıştırmayı :D
-
Öncelikle selamlar. Çoğu şanzımanda son vites ekonomi amaçlı tasarlanmıştır. Misal 6 vites bir şanzımanda 4 cü vites oranı 1.12 ise 5ci vites prizdirek yani 1 oranlıdır motordan aldığı devrin gücün aynısını verir. Performansın alındığı son vitestir. 6cı viteste ise oran değişmekle beraber 0.85 - 0.90 gibi rakamlara düşerek daha düşük devirlerde motoru aynı hızda seyir ettirmeyi sağlar. Örneğin 5ci vites oranınile 8 bin devir 100 gidiyorsan küçük bir matematikle 7200 devir 100 ile gidersin. Bu da motorun yakıtını düşürür.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Alırım aklını 130 düzde arkadan rüzgarla garanti, 150 yokuş aşağı :D Ayrıca sen 1 saatlik yolda tapa gaz gitmeye korkarken ben 10 saatlik yolu tapagaz gittim :D tani artık bırak
benim motorla üreli su yarıştırmayı :D
cCc Cıbır Reiz cCc
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
CBRafy adlı üyeden alıntı
Öncelikle selamlar. Çoğu şanzımanda son vites ekonomi amaçlı tasarlanmıştır. Misal 6 vites bir şanzımanda 4 cü vites oranı 1.12 ise 5ci vites prizdirek yani 1 oranlıdır motordan aldığı devrin gücün aynısını verir. Performansın alındığı son vitestir. 6cı viteste ise oran değişmekle beraber 0.85 - 0.90 gibi rakamlara düşerek daha düşük devirlerde motoru aynı hızda seyir ettirmeyi sağlar. Örneğin 5ci vites oranınile 8 bin devir 100 gidiyorsan küçük bir matematikle 7200 devir 100 ile gidersin. Bu da motorun yakıtını düşürür.
Size de selam. Bu yazdıklarınızı okuduktan sonra telefonumdaki bir motosiklet modelinin klavuzunda yazan vites oranlarına baktım. Orada 5. vites için vites oranı 0.956 , 6.vites için 0.815 yazıyor. Dediğiniz rakamlara oldukça yakın.
-
5 vites şanzımanda vites aralıkları daha uzundur, 6 vites olanda aralıklar daha kısadır. Uzun aralıklı şanzıman örneğin şehir içinde sıkışık trafikte birinci vitese atarsın devir yüksek gelir, ikiye alırsın bu sefer devir düşük gelir kısa aralık olunca direkt vitesi ikiye atarsın daha doğru bir devirde sürüş yapabilirsin.
-
Ön dişliyi 2 diş büyüt ,zaten 6. vites ayarına gelecektir.. Kalkışın yavaş ama hızın yüksek olacaktır..
Bir de cg lerde 6 vites şanzuman varmıydı ?...
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Ön dişliyi 2 diş büyüt ,zaten 6. vites ayarına gelecektir.. Kalkışın yavaş ama hızın yüksek olacaktır..
Bir de cg lerde 6 vites şanzuman varmıydı ?...
Var
6 vitesli cg blogunu kuba getirdi.
-
emenyasin adlı üyeden alıntı
Size de selam. Bu yazdıklarınızı okuduktan sonra telefonumdaki bir motosiklet modelinin klavuzunda yazan vites oranlarına baktım. Orada 5. vites için vites oranı 0.956 , 6.vites için 0.815 yazıyor. Dediğiniz rakamlara oldukça yakın.
Evrensel değildir her modele değişmekle beraber arabalarda da aynı şekil. O küsüratlar son hızınızı ya da ekonominizi belirliyor.
-
dişli sayısıyla oynayarak hız değiştirmek isteyenler sprocketcalculator ve biraz daha ayrıntılısı gearingcommander kullanabilirler. Az kurcalarsanız 2 siteninde kullanılış mantığını çözersiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)