cup motorla uzun yol yapılırmı
Reklamlar
-
bizim küçük bir aile arabamız var.ve bu arabayla izni değerlendirmek için yaylaya çıkacağız. ama ne yazık ki bagaja 1 valiz 1 çanta anca sığıyor ve onun dışında götürmemiz gereken tonla eşya var.4 kişilik aileyiz.
ben dedim ki: siz benim oturacağım yere eşyaları doldurun ben motorla geleyim.
ama babam o mesafeyi motorun gidemeyeceğini söyledi.
en başta vermem gereken bilgileri şimdi vereceğim:
motor 50cc ama 100cc üst kapak takılı.
ben 95 kiloyum.
gitmem gereken yol 114 km ama sürekli rampa çıkacağım. (yaşadığım yerin rakımı 35m, gitmem gereken yerin rakımı 1150m.)
sizce bu yolu giderek motorun ömründen biraz çalayımmı.
yoksa eşyalarla sıkışıp arabayla mı gideyim.
Reklamlar
-
Bizim araba da minicik. çok uzun olmayan yolda ben de benzerini düşüneyim, iyi fikir verdiniz.
cup motorla ismet abi balkanları ve tüm Türkiye'yi dolaşmıştı. Fazla zorlamadan yani yokuş yukarı fazla hız yapmaya çalışmadna gidilir tabi. 114km yolu 60km hızla gitseniz 2 saat sürer. arada mola vere vere gidilir bence.
-
kasırga genç adlı üyeden alıntı
bizim küçük bir aile arabamız var.ve bu arabayla izni değerlendirmek için yaylaya çıkacağız. ama ne yazık ki bagaja 1 valiz 1 çanta anca sığıyor ve onun dışında götürmemiz gereken tonla eşya var.4 kişilik aileyiz.
ben dedim ki: siz benim oturacağım yere eşyaları doldurun ben motorla geleyim.
ama babam o mesafeyi motorun gidemeyeceğini söyledi.
en başta vermem gereken bilgileri şimdi vereceğim:
motor 50cc ama 100cc üst kapak takılı.
ben 95 kiloyum.
gitmem gereken yol 114 km ama sürekli rampa çıkacağım. (yaşadığım yerin rakımı 35m, gitmem gereken yerin rakımı 1150m.)
sizce bu yolu giderek motorun ömründen biraz çalayımmı.
yoksa eşyalarla sıkışıp arabayla mı gideyim.
Köylerde o cup motorlara yaptıklarını bir görsen başlığı, cup ile Everest'e çıkabilir miyim diye açarsın. Adamların bir tarla sürmediği kalıyor aletle.
Son hıza hiç çıkma, sakin sakin yolun tadını çıkarta çıkarta gidersin motosiklette bir sıkıntı yoksa. 114 km'yi 50 ile gitsen molayla 3 saate oradasın, babanlardan iki saat önce çıksan aynı anda varırsınız. Etraftaki arabalara, tırlara dikkat et. O cup uzun yola çıkmak için değil, şehiriçinde bakkala markete okula gitmek için. Çevreyoluna normalde çıkmaman gerekiyor ama çıkacaksan da çok dikkat ederek çık. Trafiğin yarı hızından daha yavaş gideceksin çünkü.
-
https://m.youtube.com/user/c90adventures
Alaska'dan Arjantin'e uzun yol sayılır sanırım.
-
Araç üstü bagajlar var 50 cc Çin malıysa macera aramaya gerek yok atla otobüse yada 114 km yol valizi al kucağına git
-
Gitmeye gider her turlu de, motosikletiniz ne durumda o muhim. Yoksa dediginiz kmye her turlu gidersin.
-
konfucyus adlı üyeden alıntı
Gitmeye gider her turlu de, motosikletiniz ne durumda o muhim. Yoksa dediginiz kmye her turlu gidersin.
Motora çok iyi bakıyorum.
5800 km de şuan
Her 1200 kilometrede yagini motul 7100 le degistiriyorum.
Fazla zorlamadan yarım gaz kullanıyorum. (2 defa acaba neler yapabiliyor diye sonuna kadar bastım).
Sürekli hava filtresi temizliyorum.
-
Git bence usul usul, yolda kalirsan ararsin bir tanidigin gelir alir, bazen yola dusmek lazim.
-
yaz ayında yaklaşık 38derece sıcaklıkta 600km turu 1 haftada tamamladım çadırda kamp yaparak van gölü çevresi dolaştığım yerler ve yokuş yok dümdüz heryer
bir diğer turda en uzun aralıksız durmadan gittiğim mesafe 140km, 140km sonunda motor bırak beni yeter artık gitmiyorum diyordu resmen, motor bloğu muazzam derecede sıcaktı
motor yatay olduğu için iyi soğumuyor dik motorlar gibi değil bazen şişiyor bağırıyor durup yarım saat soğumasını bekliyorsun.
Not: kullandığım motor karburatör, krank, üst kapak, silindir, piston, saplamalar ve egzantik zinciri değişmiş kuba dragon 50 idi (110cc ye çevrilmiş hali)
-
114 km çok birşey değil tek mola ile gidilir benzin almayı unutmayın
-
sen gidersin gibi yazdıklarını okuyunca.
biraz da karakterle alakalı bu uzun tur meselesi misal ben gidemem.
ybr ile ortalama 80 ile giderim bağırtmam dedim motoru 100km yolda zerre dayanamadım en son çıldırıcaktım. dayanamadım bağırta bağırta gittim. motorun ömrünü o uzun yolda yarılamışımdır o derece.
ki 80de dahi az çok bağırıyor misal benim motor için uzun yol için en iyi hız 70-75
ben bu acıya dayanamam. sen belli ki dayanabilecek birisin. zevk ala ala gidersin.
bir minder falan ayarla derim 100kmde en az 10 kez ayağa kalkmışımdır o derece ağrımaya başlıyor.
edit: yav adam başlığı 19 ekimde açmış F54 neyse en azından ne yaptın onu söylersin başlık sahibi
-
evet gittim. rahat bir yolculuk değildi. söylediğim gibi yol 110 km'ydi ve yaklaşık 1200 metre rakım farkı vardı (yaylaya çıkıyorum). rampalar kademeli olarak artıyor. ben bunları düz yol,hafif rampa ve dik rampalar olarak ayıracağım.
düz yol
ilk 30 kilometre düz yoldu ve çok rahat gittim.
ama motor yorulduğunu belli etmeye başladı,çekişi bayağı düştü. 8-9 km ötede shell vardı ama zorlamak istemedim. 15 dk durdum (spreyle su sıkmak burda aklıma geldi blok falan çatlar yolda kalırım diye vazgeçtim.) sonra gidip benzinlikte de durdum.
bi çay içtim iyice motorun soğumasını bekledim. ve tekrar yola çıktım.
hafif rampalar
artık düz yollar bitmişti, hafif rampa çıkacağım için hızı biraz düşük tutup rahat gitmesini sağlamaya çalıştım.
ortalama 15 km'de bir durup motorun biraz soğumasını bekledim. (ortalama 20 dakika).
yolun bu bölümü bittiğinde yaklaşık 80 kilometreyi geride bırakmıştım.
dik rampalar
artık çıktığım rampaların pekte hafif olmadığı motorun gücü düşük olduğu için çok belli oluyordu.
bu bölüm biraz sıkıntılı oldu.
rampalarda hızlanmam gereken yerlerde hızı artıramayıp motoru bayılttığım yerler oldu.
motor oflaya puflaya çıkmaya çalışıyordu.
dağa tırmanırken yan taraf uçurum olduğu için sağa pek yanaşamadım. arabalar rahat geçiyor ama tır veya kamyon geldiğinde çok küfür yiyordum. bu sefer 20 km falan durmadan gittim bir anda motor isyan etmeye başladı. (bağırıyor gitmiyor,devir birden düşüp tekrar artıyor,gaz vermeme rağmen herhangi bir tepkime olmayıp hızım düşüyor vb.)
durdum...
kelimenin tam anlamıyla motoru son nefesini vermeden durdurmuşum.
elimle sıcaklığı kontrol etmek istedim.
ama değmek bir yana elimi yaklaştıramadım.
sağolsun babam gil yol boyunca etrafımda gitti.(onlar konforlu tabi 4 tekerli bir araçtalar,koltukları rahat,motorun ısınma derdi yok)
spreyle su sıkma fikrimi burda gerçekleştirmeye karar verdim. babamlara sıcak suları olup olmadığını sordum. varmış çok şanslıyım.
bunu birazda soğuk suyla karıştırdım (spreydeki su ortalama 50 derece oldu.) motorun 120 derece civarında olduğunu varsayarsak direkt soğuk su sıkarsam blok kesin çatlardı ama 50 derecelik suyunda ciddi bir soğutma sağlayacağını düşündüm.
bunu motora sıkmaya başladım ama su motora değdiği anda buhar oluyordu. motora ve egzoza bir sprey suyu bitene kadar sıktım.
tekrar yola çıktım. bu sefer 5 km'de bir durarak devam ettim. etkisini beğendiğim için her durmamda yarım sprey su sıkıp biraz bekliyorum sonra devam ediyordum. zaten 3. kez durmama gerek kalmadan hedefime vardım.
hedefe vardım.ama motorun ömründen ortalama 20k kilometre yedim.
geri dönüş yolu çok rahat geçti. sürekli rampa indiğim için yeri geldi ibre devirdim motor neredeyse ısınmadı.
kendimi dinlendirmek için 30 km de bir durdum. malum konforsuz bir koltukla uzun yolculuk yapmak zordur.
anlatacaklarım bu kadardı.inşallah sıkmamışımdır.
-
kasırga genç adlı üyeden alıntı
evet gittim. rahat bir yolculuk değildi. söylediğim gibi yol 110 km'ydi ve yaklaşık 1200 metre rakım farkı vardı (yaylaya çıkıyorum). rampalar kademeli olarak artıyor. ben bunları düz yol,hafif rampa ve dik rampalar olarak ayıracağım.
düz yol
ilk 30 kilometre düz yoldu ve çok rahat gittim.
ama motor yorulduğunu belli etmeye başladı,çekişi bayağı düştü. 8-9 km ötede shell vardı ama zorlamak istemedim. 15 dk durdum (spreyle su sıkmak burda aklıma geldi blok falan çatlar yolda kalırım diye vazgeçtim.) sonra gidip benzinlikte de durdum.
bi çay içtim iyice motorun soğumasını bekledim. ve tekrar yola çıktım.
hafif rampalar
artık düz yollar bitmişti, hafif rampa çıkacağım için hızı biraz düşük tutup rahat gitmesini sağlamaya çalıştım.
ortalama 15 km'de bir durup motorun biraz soğumasını bekledim. (ortalama 20 dakika).
yolun bu bölümü bittiğinde yaklaşık 80 kilometreyi geride bırakmıştım.
dik rampalar
artık çıktığım rampaların pekte hafif olmadığı motorun gücü düşük olduğu için çok belli oluyordu.
bu bölüm biraz sıkıntılı oldu.
rampalarda hızlanmam gereken yerlerde hızı artıramayıp motoru bayılttığım yerler oldu.
motor oflaya puflaya çıkmaya çalışıyordu.
dağa tırmanırken yan taraf uçurum olduğu için sağa pek yanaşamadım. arabalar rahat geçiyor ama tır veya kamyon geldiğinde çok küfür yiyordum. bu sefer 20 km falan durmadan gittim bir anda motor isyan etmeye başladı. (bağırıyor gitmiyor,devir birden düşüp tekrar artıyor,gaz vermeme rağmen herhangi bir tepkime olmayıp hızım düşüyor vb.)
durdum...
kelimenin tam anlamıyla motoru son nefesini vermeden durdurmuşum.
elimle sıcaklığı kontrol etmek istedim.
ama değmek bir yana elimi yaklaştıramadım.
sağolsun babam gil yol boyunca etrafımda gitti.(onlar konforlu tabi 4 tekerli bir araçtalar,koltukları rahat,motorun ısınma derdi yok)
spreyle su sıkma fikrimi burda gerçekleştirmeye karar verdim. babamlara sıcak suları olup olmadığını sordum. varmış çok şanslıyım.
bunu birazda soğuk suyla karıştırdım (spreydeki su ortalama 50 derece oldu.) motorun 120 derece civarında olduğunu varsayarsak direkt soğuk su sıkarsam blok kesin çatlardı ama 50 derecelik suyunda ciddi bir soğutma sağlayacağını düşündüm.
bunu motora sıkmaya başladım ama su motora değdiği anda buhar oluyordu. motora ve egzoza bir sprey suyu bitene kadar sıktım.
tekrar yola çıktım. bu sefer 5 km'de bir durarak devam ettim. etkisini beğendiğim için her durmamda yarım sprey su sıkıp biraz bekliyorum sonra devam ediyordum. zaten 3. kez durmama gerek kalmadan hedefime vardım.
hedefe vardım.ama motorun ömründen ortalama 20k kilometre yedim.
geri dönüş yolu çok rahat geçti. sürekli rampa indiğim için yeri geldi ibre devirdim motor neredeyse ısınmadı.
kendimi dinlendirmek için 30 km de bir durdum. malum konforsuz bir koltukla uzun yolculuk yapmak zordur.
anlatacaklarım bu kadardı.inşallah sıkmamışımdır.
Öyle bi anlatdınki cup alıp yola gidesim geldi :DD. bende eniştemin Cg'si var (Shinari Taipar 50) 2 kişi şehirler arası veya tek günde 250 km civarı yapardık hiç şişmezdi etmezdi ama 5. vitesi aratıyordu meret. Eğer motosiklet bakımlıysa her yere gidilir onu tecrübe etmiş oldum.
-
1980 lerin sonlarına doğru başlayıp, 50 cc puch ile ki vitesli de değildi,hiç durmadan 35-40 km yola senin gibi olmasa da benzer yollarda ustelik iki kişi olarak yillarca gittik geldik.. Ne şiştik ne tikandik..
İnanki o cup o yıllarda bende olsa istanbuldan Eskişehire korkmadan giderdim.
Simdi ki motorlar mi sürücüleri mi enteresan bilemiyorum...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)