Fazla gaz vermekten patlayan ampül
Reklamlar
-
İyi günler arkadaşlar kimsenin vaktini çalmayayım konu başlığı malum Yuki Enzo motorda sürekli gaz verince kısa far patladı uzun far çalışıyor fakat oda iyi değil. Far kabını söktüm arkasında ki değerler "S2 12V 35W/35W" buna göre yine ampul mü almalıyım yoksa önereceğiniz farklı bir fikir var mı ?
Dipnot: farın bazen de kapalı olması işime geliyor tek başına uzun ve kısa işini görecek ampul/led işimi bir hayli görecektir.
Reklamlar
-
Fazla gaz vermekle ampul patlıyor ise motoru değiştir !!!
-
Fazla gaz verince ampul patlıyorsa akü şarj devresinde sorun vardır motor devri artınca voltaj artıyordur, artmaması lazım, akü de bozulur bu gidişle başka elektrik sorunları da çıkar.
Farın bazen kapalı olması işinize gelmesin, motorda far her zaman yanması gerekir.
-
Konjektörü(Regülatör) bir kontrol ettirin.Büyük ihtimal sorun orda gibi.
-
Emre Y. adlı üyeden alıntı
İyi günler arkadaşlar kimsenin vaktini çalmayayım konu başlığı malum Yuki Enzo motorda sürekli gaz verince kısa far patladı uzun far çalışıyor fakat oda iyi değil. Far kabını söktüm arkasında ki değerler "S2 12V 35W/35W" buna göre yine ampul mü almalıyım yoksa önereceğiniz farklı bir fikir var mı ?
Dipnot: farın bazen de kapalı olması işime geliyor tek başına uzun ve kısa işini görecek ampul/led işimi bir hayli görecektir.
stator veya konjektör sorunu gibi görünüyor. stabil elektrik gelmiyor.
-
Merhaba,
@Thracian ın dediği gibi, konjektör ile alakalı olabilir.
Far yuvası, duyu ile alakalı olabilir. Belki hasar almıştır? Gevşemiştir? Gaz verdiğinde artan vibrasyon sebebiyle eğer far kasesi çok titriyorsa ondan da patlar.
Ama lambanın birinin patlayıp, diğerinin kalitesinin düşmesinden bahsetmen, konjektör olasılığı ihtimaline fazlaca göz kırpıyor.
-
2 flemandan biri kestiğinde genelde içerde kararma vs oluyor ondan azalmış olabilir.
İlk önce akü voltaj ölçümü yapın sonrasında değerler normal ise lamba duyundan ölçüm yapın rolantide ve gaz verdiğinizde ne geliyor ona bakın
(Bazı motosikletlerde far direk konjektörden güç alıyor gazla birlikte azalıp artıyor ışık)
-
12 voltluk ampule 40 volt verirsen ne olur ? bakınız : konjektörün görevi.
-
çok fazla detaya girmek istememiştim bu seferde konuyu epey ucu açık noktada bırakmışım
Bu motorumda da daha önce ki Hero Dash motosikletimde de rölantide motosikletin farı düşük fakat gaz vermekle artan çoğalan bir sistem vardı. Bunun şuanda maalesef adından aklıma gelmiyor. Hero dash kendi kendini soğutabilen bir özelliğe sahipti bunda düz ampul olunca herhalde biraz o sıkıntı çıkardı. Elektrik konusunda maalesef bir bilgim olmadığından yorum yapmakta istemiyorum fakat titreşimden veyahut hasar alması söz konusu dahi değil ondan eminim.
Yani biraz sıkmış olacağım da affınıza sığınıyorum. Bu motosiklette Gaz verdikçe artan çoğalan ışık, uzun süreli ve sürekli tapa gaz yaptığım bir günde patlamıştı. Elektriksel bir arıza olsa mesela uzunlarda yanmaz. Fazla ısınmaktan patladı bence bu motorun kısa farı. Yine affınıza sığınarak cahilliğimize bağışlayın böyle kendi kendini soğutabilen bir ampül/led far sistemi varsa ben o tarz bir şey düşünüyorum alıp takmak için.
-
Emre Y. adlı üyeden alıntı
çok fazla detaya girmek istememiştim bu seferde konuyu epey ucu açık noktada bırakmışım
Bu motorumda da daha önce ki Hero Dash motosikletimde de rölantide motosikletin farı düşük fakat gaz vermekle artan çoğalan bir sistem vardı. Bunun şuanda maalesef adından aklıma gelmiyor. Hero dash kendi kendini soğutabilen bir özelliğe sahipti bunda düz ampul olunca herhalde biraz o sıkıntı çıkardı. Elektrik konusunda maalesef bir bilgim olmadığından yorum yapmakta istemiyorum fakat titreşimden veyahut hasar alması söz konusu dahi değil ondan eminim.
Yani biraz sıkmış olacağım da affınıza sığınıyorum. Bu motosiklette Gaz verdikçe artan çoğalan ışık, uzun süreli ve sürekli tapa gaz yaptığım bir günde patlamıştı. Elektriksel bir arıza olsa mesela uzunlarda yanmaz. Fazla ısınmaktan patladı bence bu motorun kısa farı. Yine affınıza sığınarak cahilliğimize bağışlayın böyle kendi kendini soğutabilen bir ampül/led far sistemi varsa ben o tarz bir şey düşünüyorum alıp takmak için.
Baştan multimetre ile bir voltaj ölçümü yaptırın.Gaz verirken 13-14 voltu geçmiyorsa farklı ampül işine girin.Ama gaz veririken 18,20,30 veya daha fazla voltaj değerleri okuyorsanız konjektörü değiştirin.Zaten çok pahalı bir parça değil.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Baştan multimetre ile bir voltaj ölçümü yaptırın.Gaz verirken 13-14 voltu geçmiyorsa farklı ampül işine girin.Ama gaz veririken 18,20,30 veya daha fazla voltaj değerleri okuyorsanız konjektörü değiştirin.Zaten çok pahalı bir parça değil.
Allah Razı olsun abi ya. Biz herhalde yetkili bayide bu işlemi yaptırabiliriz değil mi ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)