Kuryeler Hız Puanlama Sisteminin Kaldırılmasını İstiyor..
Reklamlar
-
İstanbul Motosikletli Kuryeler Derneği, trafik kazalarında yaşamını yitiren kuryelerle ilgili açıklama yapıp hız puanlamasının kaldırılmasını talep etti.
İstanbul Motosikletli Kuryeler Derneği, Çağlayan'daki İstanbul Adliyesi önünde son zamanlarda yaşanan trafik kazalarında yaşamını yitiren kuryelerle ve kuryelerin yaşadıkları zorluklarla ilgili basın açıklaması düzenledi. Açıklamada hız puanlamasının kaldırılması talep edildi.
Pandemi dönemiyle birlikte iş yüklerinin arttığı belirten Dernek Başkanı Murat Tomris, "Biz insanız, bizim haber değerimiz var. Siz nasıl bir kedi köpek öldüğü zaman üzülüyorsanız, orada insan öldüğü zaman da üzülmek zorundasınız. Pandemiyle beraber zorluk arttı. Sizin ekmeğinizi, suyunuzu, çorabınıza kadar her şeyi getiren bizleriz. Biz robot değiliz. Bizim de ailemiz var" dedi.
Trafikteki sürücülere seslenen Tomris, "Araç kullanırken telefon kullanmayın. Artık ailelerimiz isyan ediyor, bizi işe göndermek istemiyorlar. Kimimiz en ufak kaza geçirince bile bacağını kırıyor, platin takılıyor" diye konuştu.
Partonların kuryelere değer göstermediğini vurgulayan Tomris, "İşverenler bize 'Çalışmazsanız bir sürü kurye var' diyor. Artık hız puanlamasını kaldırsınlar. Kural ihlalleri yapmak istemiyoruz ama buna mecbur bırakılıyoruz" dedi.
Avukat Armağan Gültekin de "3 Ekim tarihinde yaşanan trafik kazasında hayatını kaybeden motokurye için 'Bunun haber değeri yok' söylemini kesinlikle kabul etmiyoruz. Herkes şunu bilmeli: Hiçbir paketin insan hayatından daha fazla değeri yoktur. Hiç kimse başka bir insanın canını kasteden zaman kısıtlamasıyla karşı karşıya bırakılmamalıdır. Yaşanan problemlerin başında, 30 dakika içerisinde yetiştirilmesi gereken yemek siparişi ya da site asansörüne alınmamaları geliyor. Pandemi döneminde sürekli çalışan arkadaşlarımıza destek verilmesi gerekiyor. Motokuryelerin zaman zaman kurallara uymamasının tek nedeni işlerini kaybetmemelidir" ifadelerini
kullandı.
Kaynak : Evrensel.net ve yerel basın..
Reklamlar
-
Kuryelik yapmış biri olarak parça parça cevap vereyim, hala aktif kurye arkadaşlar yanlış varsa ekleme, düzeltme yapacaktır zaten.
Dakika sistemi tek tük firmada var, Domino's hala 30 dakika dayatmasına devam ediyor. Bunun dışında şu an neredeyse tüm kuryelerin olduğu esnaf lokantaları veya büyük app'lerde sabit bir dakika dayatması yok. Esnafta patron laf sokar, app'de suyunu çıkarmadığınız, günlük paket ortalamasını tutturduğunuz sürece kimse bir şey demez. Çok absürt süre beklenirse ben de arayıp siparişi soruyorum, yolda dediklerinde 5 10 dakika daha gelmezse iptal ediyorum. Çünkü biliyorum ki sipariş verdiğim saatte 10 dakikada 2 semt değiştirilebilir. Dakika sisteminde ortalama var, örneğin Getir'de her kuryenin bir paket için dakika ortalaması gözüküyordu. Yeni giren adama kimse dakika sormuyordu ama bölge öğrenildikten sonra diğer kuryelerden bariz farklı olanları depo müdürü odasına çağırıp konuşuyordu. Bu kişiler de zaten paket sonrası dönmeyip sigara içen, yarım saat manitasıyla telefonda konuşan arkadaşlar oluyordu. Biraz kural olması iyidir, getir örneğin tahmini varış süresi diye bir şey verip yemekler için ortalama 35-45 dakika diyor, tahmini dediği için de bir yasal zorunluluğu olmuyor. Ama kötü şartlar düşünülerek 45 dakika yazılan sipariş 1,5 saattir gelmiyorsa başka bir şey vardır diye düşünüp aramak gerekir, yoksa tüketici buz gibi yer dönerini. Ben yemek siparişlerinde mümkün olduğunca seri götürüyordum, kendi yemek siparişim de dikkatli ama seri gelsin isterim şahsen. Kurye profilini az buçuk biliyorum, tamamen rahat şartlar olursa hiçbir sipariş yarım saatten aşağıya gelmez. Yapan biri olarak hiç kendimizi kandırmayalım, yağmurlu havalar hariç filtrelemeleri, ihlalleri tamamen keyfi yapıyoruz. Zaten altında 50'lik motor var kaç km hız ile filtreleyeceksin? Geç en sağa 45 ile filtreleyeceğine 30 ile sabit git 2 dakika oynasın siparişte.
Site asansörüne almama konusuna gelince almayanın sülalesini kürek sapıyla dürteyim. Bana yük asansörüne bineceksin diyen dayıyı ben buna vurursam kesin ölür diyerek azad etmiştim kendi içimde. Gidip normal asansöre binmiştim gözüne baka baka. Böyle bir durumla karşılaşınca yapmanız gereken basit. Siparişi güvenliğe bırakıp sipariş sahibini arayacaksınız. Site güvenliğiniz çıkmama izin vermiyor, kendilerinden rica edin size getirsinler ya da gelin kendiniz alın diyip arkanızı dönüp gideceksiniz. Bir de buna benzer kocaman siteye motosikletle almayan dayılar var, giriş kapısından gideceğim blok taksiyle 20 lira yazıyor bana motosikletle girmek yasak diyor. Hah işte o zaman da siparişi o dayının eline verip gideceksiniz. Sonra da firmayı arayıp bildireceksiniz. Ya o siteyi bölgeden ihraç edecekler ya da bir çözüm bulacaklar. Kuryelerin işi maratonculuk değil, ''motosiklet'' ile bir şey teslim etmek. En fazla asansörü olmayan ev için enerji harcarım, gerisi beni bağlamaz. Zaten 15 saat motor üstündeyim bir de günde 30km yol mu yürüyeyim. Fark ettim de kuryelik yaparken mental anlamda şimdiye göre iyiymişim, sabrım varmış. Şimdi biri yük asansörü -tarihin ilk asansörlerinden olabilir, hani makara kurup kendimi elle çeksem daha güvenli- gösterse asansörün çelik halatıyla asansör boşluğuna sallandırırım büyük ihtimal onu.
-
Kuryelik mesleğini ve sorunlarını pek bilmiyorum. İstanbul Motosikletli Kuryeler Derneği'ni tebrik ederim. Kuryelerin mesleki sorunlarını dile getirmeleri çok güzel. Bir atasözümüz "birlikten kuvvet doğar" demiş.
-
hız sitemini kuryeye yüklemek gerçekten sacma. adamlar bütün siparişler bir anda cıksın diye kuryeye gec teslim edip 10 tane sipariş veriyor. burada kuryenin ne günahı var.
bu işin çözümü belli. her kurye aracına araç takip takılacak,
araç takipten bakılıp kurye kaynaklı mı firma kaynaklı mı onu anlayacagız.
-
motorsiklet kuryelerinin hergün ölümle burun buruna yaşamaları bir mehmet ali erbil ve ece ronay kadar önemli değil demek ki bu ülke
bu forum sıtesınde üyesi olmasam bu tür sorunlardan hiç haberim olmayacak ama her yerde o onun ifşası bu bunun ifşası Yazık . . .
-
iyide konunun veyahut sürenin kurye ile alakası yok ki? ben hiç kurye sebepli geciken sipariş hatırlamıyorum. genelde hep restoran kaynaklı olur. kurye kendisi kasıtlı geç gidiyorsa zaten fark edilir ve ilişiği kesilir. yine sorunun kaynağına inmek yerine sorunu halı altına süpürmek. kuryeleri ilgilendiren bir yer yok burada bence.
-
Çevik kuvvet niye müdahale etmemiş?
-
darling1907 adlı üyeden alıntı
iyide konunun veyahut sürenin kurye ile alakası yok ki? ben hiç kurye sebepli geciken sipariş hatırlamıyorum. genelde hep restoran kaynaklı olur. kurye kendisi kasıtlı geç gidiyorsa zaten fark edilir ve ilişiği kesilir. yine sorunun kaynağına inmek yerine sorunu halı altına süpürmek. kuryeleri ilgilendiren bir yer yok burada bence.
haklısın konunun muhattabı terzi muhaarrem usta onun eylem yapması daha mantıklı olurdu bı kurye olarak şuan yaptığımız eylem yuzunden çok pişmanım konuyu nuhaarem abı ye ilettik haftaya pazar zincirli kuyu kopru altına beklıyor tüm terzileri
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)