Japonlar uygun fiyatlı(*), dayanıklı ve sorunsuz motosikletler yapıyorlar burada sorun yok ve tercih sebebi.
Ancak yukarıda (*) ile işaretlediğim avantaj kaybolunca aynı paraya daha dolu, daha performanslı, daha kaliteli ve özel motosikletler olduğu zaman kimisinin aklı çelinebiliyor. Bu da çok normal.
Daha kaliteli ve özel konusunu açayım mesela:
- Msx'te kullanılan nispeten dandik göstergenin 2019 yılına kadar 500cc serisinde de kullanılması,
- 500cc serisinde kullanılan nispeten dandik aynaların Crossrunner'da aynen kullanılması,
- Aynı dandik / kocaman ön ve arka sinyallerin bilmem kaç modelde aynen kullanılması.
Bunlar sadece benim farkettiğim / uyuz olduğum detaylar, eminim bunun gibi daha görünen görünmeyen çok detay vardır.
Evet, bunlar maliyeti düşürüyor, dolayısıyla uygun fiyatı sağlıyor, bu durumda kabul edilebilir oluyor. Ama son kullanıcı maliyetleri Honda ve Avrupa markalar için aynılaşmaya başladığında göze batıyor.
Çok basit örnek:
(a) NC750X, (b) Tracer 7 ve (c) Triumph Tiger 850 Sport karşılaştıralım. Fiyatları oldukça yakın. Hangi sırada seçersiniz?
Benim için gayet net: 1.(c), 2.(b) ve 3.(a). Honda bitmiş yani...
(İstanbul'dayım yetkili servise erişimim var - başka bir ilde tercih etmeyebilirim tabi Triumph'u...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------
Bekârsan olur, evliysen olmuyor valla - kendimden biliyorum...