Honda' nın Tüm Modellerinin Lastik Basınç Seviyesini Gösteren Tablo Bayiden Çektim
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar motorumun lastik havasının kaç basılması gerektiğini bilmiyordum yolumun üstünde Honda bayisi vardı hem hava bastırdım hemde fabrika değerlerinin yazılı olduğu tablonun resmini çektim eminim bir çok arkadaşımızın işine yarar,
https://www.hizliresim.com/t907uh5
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Reklamlar
-
Lastiğin marka modeline göre değişmiyor muymuş honda olduğunda
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Lastiğin marka modeline göre değişmiyor muymuş honda olduğunda
Fabrika önerisi dogrultusunda lastik kullanılacagı varsayılarak olusturulmus bir listedir.
-
Bir iki küçük ekleme yapalım.
*Lastikler soğukken ölçüm yapılıp gerekli basınç değerine ulaşmasının sağlanması daha sağlıklı olur. Genelde ilk marşa bastığınızda ilk 5 km içinde ölçümün yapılması gerektiğini duymuştum, ben de bu şekilde uyguluyorum.
*Benzincilerdeki lastik hava makinelerinin büyük bir kısmının kalibrasyonlarının yaptırılmamaktaymış. Yani benzincide basılan hava ile gerçekteki lastik basıncı farklı değerler olabilir.
*Lastik basınçlarının artçı olup olmamasına göre ve sürücünün ağırlığına göre yeniden ayarlamak faydalıdır.
-
Motorunuz "BÜYÜK MOTOR" ise genelde 36 ön 42 arka olur. Basın geçin
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Lastiğin marka modeline göre değişmiyor muymuş honda olduğunda
değişir de öyle muazzam değişme olmaz
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Fabrika önerisi dogrultusunda lastik kullanılacagı varsayılarak olusturulmus bir listedir.
ironi yapmıştım.
tecrübesiz arkadaşlar lastik kısmını düşünmeden bence cbr var ybr var vs diyip kac basayım lastiğe diyor sonra.
Artçılı artçısız kullanım, mevsim, lastik tipi ve markası vs. hepsi etkiler.
ha hiç bilmemektense bu rakamları baz almak yine bi derece.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Lastik basınçları arabaların kapı içinde yazdığı gibi motosikletlerin de bir yerlerinde yazar genelde.
Lastik basıncı soğukken ölçülür. Eğer benzinlik çok çok yakın değilse pompayla evde yapmak en iyisi.
-
Marka modele göre değilde ebada göre değişir diye biliyorum.
-
Ben de bir bilgi vereyim:
Hava sıcaklığı 10 derece düştükçe lastik basıncı da 4-5 PSI düşer.
İstanbul'da Eylül ayında şişirdiğiniz lastikleriniz, Ekim ayında inik duruyorsa lastiğiniz patlak olmayabilir. Boşuna telaşla lastikçi aramayın
-
Bagajda lastiğin kaç hava basılması gerektiği yazıyor. Face kendi marka model grubunda herkes ayrı telden çalıyor. Eskiden bende az basıyormuşum yeni öğrendiğim değerleri görünce farkı anladım.
-
Fabrika verileri hiç hareket etmemiş lastik içindir bu nedenle otomobil veya motosikletlerin %99 u eksik hava basıncı ile trafikte geziyor , lastiğin havasını yol üzerinde biryerlerde kontrol ediyorsanız mutlaka biraz fazla şişirin , fabrika değerine ne kadar eklenmeli bunu siz belirleyeceksiniz , ortalama bir hesap şöyle olabilir , mevsim kış ve henüz 10 km civarı yol yaptıysanız +1 psi , 50 km den fazla yol yaptıysanız +2 psi , mevsim yaz ise bu değerlere +1 psi daha ekleyin , yaz mevsiminde otoyolda yüksek süratle gittikten hemen sonra kontrol ediyorsanız öne +1 arkaya +2 psi daha ekleyin , yolcunuz varsa arkaya +5 psi daha ekleyin , ayrıca benzin istasyonlarındaki saatlerin neredeyse tamamı kalibrasyonsuz , çoğunlukla da fazla gösteriyorlar , sıcak lastiği fabrika değerine şişirip birde fazla gösteren saate denk geldiyseniz ne yol tutuş bekleyin nede artan yakıt tüketiminden şikayet edin..
-
Bende aynısını yazacaktım soğuk lastik için yazılmış değerlerdir diye :D Kullanma kılavuzunda da soğuk lastik basıncı diye ayrıca yazar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bir iki küçük ekleme yapalım.
*Lastikler soğukken ölçüm yapılıp gerekli basınç değerine ulaşmasının sağlanması daha sağlıklı olur. Genelde ilk marşa bastığınızda ilk 5 km içinde ölçümün yapılması gerektiğini duymuştum, ben de bu şekilde uyguluyorum.
*Benzincilerdeki lastik hava makinelerinin büyük bir kısmının kalibrasyonlarının yaptırılmamaktaymış. Yani benzincide basılan hava ile gerçekteki lastik basıncı farklı değerler olabilir.
*Lastik basınçlarının artçı olup olmamasına göre ve sürücünün ağırlığına göre yeniden ayarlamak faydalıdır.
İlk madde'den eminmisiniz üstad.
Ben lastikler sıcakken diye biliyorum. Tekrar bir araştıracağım.
Şu kablosuz ölçerlerden var bende. Artçı ve eşya ile uzun yola çıktığımda (hava 36 derece) Africa'nın arka lastiği 40-41 olarak ayarlamıştım. Yolda arka lastik 45'leri geçip 50'ye yaklaşmıştı. Sıcaklık zaten aldı başını gitti.
edit: soğukken ölçülmeli yazan arkadaşlar var. Galiba ben yanılıyorum.
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
İlk madde'den eminmisiniz üstad.
Ben lastikler sıcakken diye biliyorum. Tekrar bir araştıracağım.
Şu kablosuz ölçerlerden var bende. Artçı ve eşya ile uzun yola çıktığımda (hava 36 derece) Africa'nın arka lastiği 40-41 olarak ayarlamıştım. Yolda arka lastik 45'leri geçip 50'ye yaklaşmıştı. Sıcaklık zaten aldı başını gitti.
edit: soğukken ölçülmeli yazan arkadaşlar var. Galiba ben yanılıyorum.
Forza 250 kitapcigindan;
https://cdn2.honda.com.tr/assets/fil...9070707719.pdf
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
İlk madde'den eminmisiniz üstad.
Ben lastikler sıcakken diye biliyorum. Tekrar bir araştıracağım.
Şu kablosuz ölçerlerden var bende. Artçı ve eşya ile uzun yola çıktığımda (hava 36 derece) Africa'nın arka lastiği 40-41 olarak ayarlamıştım. Yolda arka lastik 45'leri geçip 50'ye yaklaşmıştı. Sıcaklık zaten aldı başını gitti.
edit: soğukken ölçülmeli yazan arkadaşlar var. Galiba ben yanılıyorum.
Üstadım Xiaomi'nin lastik basıncı ölçme ve şişirme konusunda çok başarılı bir ürünü var. Siz de muhtemelen biliyorsunuzdur. Düzenli kontrol sağlıyorsanız bu ürün işinize yarayabilir. Ben de denedim, çevremden bir kaç farklı kullanıcı da denedi, bizim yorumumuz şu şekilde; Xiaomi kaç psi hava gösteriyorsa asıl gerçek değer onun 1 psi altı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler