Motosikleti nasıl çalıyorlar?
Reklamlar
-
Merhaba. grupta çok fazla calınma olayları görünmeye basladı. Bir kaç video izledim gidon kilidini kolayca kırıyorlar anladım? Ama adam motoru itip üstüne biniyor ve motoru çalıstırıyor nasıl beceriyolar? Bu hırsızlık konusunda bilgilendirme yapacak var mı? Daha yeni motor aldım köyde yasıyorum burada güvende depoda ama çarşıya gittiğimde 2 dklık bile işim olsa paronayak olup nasıl bırakacağım motoru. :(
Reklamlar
-
Sağlam bir alarmlı disk kilidi alacaksın. Abus gibi kırılmayan markaların disk kilitleri anında kırılıyor, yalnızca alarmı biraz ses yapar onu da etraftaki kişiler ne kadar umursarsa.
Kırılmayan disk kilidinden sonra da kırılmayan kesilmeyen zincir kilit alacaksın. Onlar da hem ağır hem pahalı.
-
arka tekerde de disk var ise.
öne 2 arkaya 2 koy.
öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.
onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim
-
natijax adlı üyeden alıntı
arka tekerde de disk var ise.
öne 2 arkaya 2 koy.
öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.
onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim
motorun yanına panelvanla yanaşıp 2 kişi kucaklayarak içine sokarak götürür. bu dediğimin bir videosu var nette. 10-15 saniyede motor ortadan kayboluyor.
-
aLoneman adlı üyeden alıntı
motorun yanına panelvanla yanaşıp 2 kişi kucaklayarak içine sokarak götürür. bu dediğimin bir videosu var nette. 10-15 saniyede motor ortadan kayboluyor.
allah belalarını versin
-
espresso adlı üyeden alıntı
Sağlam bir alarmlı disk kilidi alacaksın. Abus gibi kırılmayan markaların disk kilitleri anında kırılıyor, yalnızca alarmı biraz ses yapar onu da etraftaki kişiler ne kadar umursarsa.
Kırılmayan disk kilidinden sonra da kırılmayan kesilmeyen zincir kilit alacaksın. Onlar da hem ağır hem pahalı.
Abi daha oncede yazdim,
Kilitleyecek sabit bir yer yoksa,
Zemine(betona) hilti ile delik açip,20mm kalinliginda U bolt çakip çimento ile doldurulacak,daha sonra 30×30×3 mm etli profilden U bukulerek(jant ile zemine cakilan bolta bağlanacak),ortasindan 20mm çapinda transmisyon mili yapilacak(tornaci)en son kuyumcularin kullandigi milli sistem kilitler var 200-300tl civari.bununla kilitlenecek.
Bu islemi yapmasi biraz meşakkatli ama kesin çozüm
-
Motoru zincirle kilitlerken ön tekerden zincilememek de lazım. ön tekeri sökmesi daha kolaymış. Geçen hafta benim lastikler değişirken baktım ön teker çok kolay söküldü ama arka teker için bir sürü yer söküldü, egzos bile söküldü. arka tekerden ağaca zincirliyorum ben. Ağacı kesmeleri daha kolay.
-
Arkadasin ustune binip nasil calistiriyor sorusunu ben de merak ediyorum.
Yani gecen birinin africasi calindi bu hiss miss bi ise yaramiyor mu ?
Basit bir yazilim isi ya,anahtar yoksa atesleme yapmayacak motor..cok mu zor sunu yapmak ?
-
En önemli nokta motoru alttan değil üst kısımlardan kilitlemek çünkü yerden kilitlerseniz demir makasının üzerine abanarak vücut ağırlığıyla kilidi kesebiliyorlar ama üstten olunca kol kuvvetide bir yere kadar
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Arkadasin ustune binip nasil calistiriyor sorusunu ben de merak ediyorum.
Yani gecen birinin africasi calindi bu hiss miss bi ise yaramiyor mu ?
Basit bir yazilim isi ya,anahtar yoksa atesleme yapmayacak motor..cok mu zor sunu yapmak ?
immobilizer olan motorları genelde çalıştırmadan çalıyorlar diye biliyorum. Boşa alıyor, arkadan diğer motosikletteki bir ayağı ile öndeki motoru ittiriyor. Bunun videoları var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
Şöyle bir makaleye denk geldim https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/security/dont-rely-on-your-oem-immobiliser
Basit bir devre ile bazı immobilizer'lar devre dışı bırakılabiliyormuş. Bana sistemin zayıflığı gibi geliyor. Teoride; doğru anahtarla başlatılmadıkça çöp olacak bir ECU tasarlamak zor değil diye düşünüyorum.
-
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
immobilizer olan motorları genelde çalıştırmadan çalıyorlar diye biliyorum. Boşa alıyor, arkadan diğer motosikletteki bir ayağı ile öndeki motoru ittiriyor. Bunun videoları var.
Besiktas tan kagithane ye bu sekilde gidilmez herhalde.motoru kagithane de buldular.
motoru calistiriliyor ama nasil oluyor anlamiyorum.
-
Hatta motosikletlerin ekran gibi artık çok pahalı olan komponentlerini de ECU'ya kilitleyip farklı bir motosiklete takıldığında çalışmayacak şekilde kodlanabilir diye düşünüyorum. Bu yeni renki ekranların fiyatı rahat 1000euro'yu aşıyor. Adam sadece ekranı çalsa yeter. Motoru çalmasına gerek yok.
-
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
Hatta motosikletlerin ekran gibi artık çok pahalı olan komponentlerini de ECU'ya kilitleyip farklı bir motosiklete takıldığında çalışmayacak şekilde kodlanabilir diye düşünüyorum. Bu yeni renki ekranların fiyatı rahat 1000euro'yu aşıyor. Adam sadece ekranı çalsa yeter. Motoru çalmasına gerek yok.
O işide çözen cihazlar var. Çalınan motosiklete ihtiyaç duymadan boşandırılabilir parça
-
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
Basit bir devre ile bazı immobilizer'lar devre dışı bırakılabiliyormuş. Bana sistemin zayıflığı gibi geliyor. Teoride; doğru anahtarla başlatılmadıkça çöp olacak bir ECU tasarlamak zor değil diye düşünüyorum.
Al iste,rezillik bu.Yav bunu yapmak cocuk oyuncagi.
Anahtar takildiginda 2048 bitlik public key ile sifrelenmis datayi ecu de ki private key acamiyorsa atesleme yapmayacaksin..
Antin kuntin islere kafa yorup su basit isi yapmamalari rezillik.
-
Biraz araştırdım nette. Sanırım motosikletler 4 haneli bir kod kullanıyorlar. Nümerik. Ufacık bir mikrodenetleyicinin bütün sayıları denemesi bir kaç saniye sürmez. Zaten bu cihazların üzerinde bir atmel mcu'dan başka bir şey yok.
Ümidim o ki yeni motosikletler biraz daha güncel bir sistem kullanıyordur.
-
kuyumcularin kullandigi milli sistem kilitler var 200-300tl civari.
Şunun bir fotoğrafı ya da linki de var mı acaba?
-
fazil adlı üyeden alıntı
Şunun bir fotoğrafı ya da linki de var mı acaba?
Dostum ben bunun 110 luğunu almiştim
Ama bu da iş görur.(90 lik)
Hatta disk kilidi olarakta kullanabilirsin.
Emin ol en baba disk kilidinden bile sağlam.
https://www.hepsiburada.com/yale-ova...m-HB00000FGYHK
Bu da iyidirhttps://www.hepsiburada.com/yale-92-...maca%20Anahtar(16mm aski kalinligi) ama milli olan daha kullanisli
-
Bunların pimleri demir makasiyla kesilmiyor mu acaba, deneyen oldu mu?
-
Çalanın g..üne,dinamiti sokacan,fitilini ateşliyecen
Alarmli disk kilid,gpr takipli,telefon bağlantılı
Acı gerçekler ama hırsızlığın cezası yok
-
natijax adlı üyeden alıntı
arka tekerde de disk var ise.
öne 2 arkaya 2 koy.
öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.
onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim
o motoru calmak 1 dakikalık iş.
Zinciri kes, disk kilitlerine elleme.
2 kişi motoru kaldır, araca yükle.
Bitti.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)