Daha büyük olan 1290 Superduke ta bile artçı taşımak iğrenç bir şey. Motosikletler küçük ve hafif, ve bariz tek sürücü için optimize edilmiş. 250cc Inazuma ile Superduke arasında topu topu 15 kilo fark var, ve boyut olarak Superduke az daha küçük. Touring'e daha uygun diğer tercihlere yönelin bence.
Merhaba arkadaşlar, önerileriniz doğrultusunda ortaya çıkan listedeki motorları araştırıyorum fakat benimde aklımda daha önce olmayan bir motoru sizlere sormak istiyorum.
Yamaha xj6 hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Benim yakından dahi görmüşlüğüm dahi yok motoru. Biraz kara duzen ki bu beni rahatsız etmez, üzerinde elektronik teknolojik pek birseyler yok fakat blok için sorunsuz problemsiz uzun ömürlü deniyor 300b. Km lerden bahsediliyor.
Sizce böyle bir geçiş yapsam 390'ın hafifliğin den ara hızlanmasının serinliğinde sonra çok cansız gelir mi? Uzun yolu saymıyorum keza uzun yol senede bir.. derdimiz şehir içi.
Xj6 nin 4 silindir oluşu yaşadığım küçük sayılabilecek şehir için fazlamı gereksiz olur? Diğer yandan ben motoru hem ulaşım hemde hobi amaçlı kullanıyorum.
Burada xj6 2015 model abs siz ve 60k km civarlarinda. Üretimi bitti diye biliyorum birkaç yıl sonra satmak istesem elimde mi kalır yaş ve km den dolayı?
Değerli fikir ve önerilerinizi rica ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------
Yada al ömürlüktür bıkana kadar kullan mı dersiniz?
@Ezio41 Danışmaya gelmeniz rica olunur.
Xj6 tatlı motordur. Üstat bu ülkede satılmayacak motor yok, her motorun bir alıcısı var, 2. el hususuna çok takılmamanızı öneririm. Bakımı düzgün ve zamanında yapılan, amacı dışında kullanılmayan her motosiklet size uzun km.ler hizmet edecektir.
Ezio41'in Xj6 Diversion F ile tecrübesi vardır. Foruma geldiğinde size hem kullanıcı deneyimlerini hem de ilana kaç TL.den koyup mesaj ya da telefon alıp almadığını, bakıma ne harcadığını dürüstçe söyleyecektir. Benim şahsi görüşüm; Xj6 tatlı motordur ama Duke 390 gibi haylaz değildir.
@tommygun "Benim şahsi görüşüm; Xj6 tatlı motordur ama Duke 390 gibi haylaz değildir." Bu konuda haklısınız 390'ın da vazgecilememe nedenlerinden biri de bu.. arastirdigim kadarıyla xj6 nın kendi sınıfına göre bazı +ları var. Hangisi uzun vadede daha tercih edilesi olurun cevabını bulmalıyım.
Simdi su var.ben duke 390 da arkama artci alinca raatsiz oluyorum.kendi motoruma artci bindim ve artci olarak da rahatsiz...
Kac motora baktiniz bilmiyorum ama her isi yapan bir motor var suzuki sv 650.dusunur musunuz bilmiyorum.artci konforu hakkinda da bilgim yok ama duke 390 fan sonra yavas kalmaz
Bizim motorumuz tek kişilik evet
Suziki ile silindir farkı haricinde tipleri benzer fakat bu bölgede servisi yok. Benim şuan aradığım cevap xj6 nın bana getireceği avantaj ve dezavantajları.
Kafamı encok kurcalayan soru yaşadığım bu küçük şehir için 4silindirin gereksiz olup olmayacağı mesel.. Ben motoru sadece hobi için kullanmıyorum işe gidip gelmek içinde kullanıyorum. 390 ile olan ortalama tüketimim sehir içi 4.2 lt. Civarlarında, xj6 nın da 5.5 Civarlarında gibi imiş.. daha az olduğunu yazanda var daha çok olduğunu yazanda var. Ayrıca 600cc 4silindir farkını düşünürsek bu durum göz ardı edilmeli zaten.
Nadiren uzun yol yapıyorum oyuzden şehir dışı verileri önemli değil benim için.
Ama özel durumlar haricinde akşamları iş çıkışı önce turlayıp öyle eve geçiyorum buda ortalama 1.5 saat keyif sürüşü. Ruh halime göre bazen agresif bazen sakin.. işte tam olarak bana bu zaman diliminde keyif aldirması gerek. Bu sürüş sırasında belkide 4silindir alt devirlerde cildirmasada sesi ile üst devirlerde uzaması ile keyif aldıracak, bilemiyorum. Birde ilk mesajımda olan arayış sebeplerimden biri olan artı rahatlığınıda yakalarız belkide,böylece artçı da rahat olur.
Diğer taraftan 390'ın herturlu gideri var seveni isteyeni bitmez, üretimi devam ediyor parça sıkıntısı olmaz (yurtdisindan getirtme anlaminda) xj6 içinde böyle dusunebilir miyiz, malum emisyon sıkıntısından bazı ülkelerde üretimi bitmiş diye yazılmış çizilmiş.
Tr'de gelmiyormuş sanırım, yani bir süre sonra dışarı yurtdisindan parça istenecek sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Günaydın arkadaş, 4silindirin bu bölge için gereksiz olduguna karar verdim,liste dogrultusunda bakmaya devem.
Hangi tarzda güvenli ve rahat hissediyorsan o tarza binin
XJ6, Yamaha'nın üretmiş olduğu en sorunsuz motor bloğuna sahiptir. 300-400 bin km devirenler var piston segman atmadan. 2016'da üretimi bitti maalesef Avrupa'da. Brezilya'da da 2020'de bitmiş olması lazım. Şehir içinde kullanmak için 4 silindir bence fazla gereksiz çünkü trafikte motor fan açmaya başlıyor. Yoğun trafikte kullanmak için motor arıyorsanız scooter tavsiye ederim. XJ6 trafikli kullanımda ortalama 4.8 ile 5.5 litre arasında yakabilir. Kullanmaya da bağlı olarak bu durum değişir. Benim ortalamam 4.6 litre. Uzun yolda 3.6 litreye kadar düştüm. XJ6, şehir içinden çok, uzun yola hitap eden bir motosiklet. En azından Diversion F kasası. Ben F kasa sahibiyim. Naked modeli şehir içinde olabilir duruma göre. Bakım aralıkları uzundur, kronik sorunu yoktur. Sadece debriyaj tas sesi vardır ve hızlı kalkarken 1'den 2'ye atınca, vitesi sert atmazsanız vites boşa düşüyor. Diğer vitesler sorunsuz kaymak gibi çalışır. Gaz tepkisi çok güzeldir. Sizi MT serisi gibi korkutmaz. Duke 390 sahibiyseniz bence gerek kalmaz değiştirmeye. Şehir içinde Duke 390 ile, şehrin afacan çocuğu olabilirsiniz her zaman. Merak ettiğiniz sorular varsa XJ6 hakkında, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Merhaba hocam, vakit ayırıp cevapladiginiz için teşekkürler. C.tesi akşamından pazar akşamına kadar bu motor ile ilgili epeyce araştırma yaptım. Sizin gruptan da epeyce yazı okudum ve neredeyse hakkında yazılmış kötü bir yoruma denk gelmedim kroniksorun vs, bazı kullanıcıların kendilerine uygun olmayışından dolayı eleştirmisler okadar. Çoğu insan memnun. Bende bilgiler doğrultusunda olumlu bakmaya başlamıştım pazar akşamı itibariyle fakat cevabını netleyemedigim teksey yaşadığım bu küçük denebilecek bölge için 4silindirin gereksiz olup olmayacağı idi.hatta en son tamam ya alalım dedim kendi kendime.. ta ki sabah işe gitmek için yola çıkana kadar.. 390 ile trafiğin içine dalınca kendi kendime bu yolda napiyim ben 4 silindiri bak gazı açınca vız vız giriyorum aralara, uzuyorum dedim ve vaz geçtim. 390 gerçekten güzel bir motor hem cüsse hemde güç olarak her yere girip çıkmaya ve uzamaya, atlayıp ziplamaya müsait. Xj6 aklımı çekmedi değil ama dediğiniz gibi şehir içinde zorlayacaktı.
Siz herşeyi yapan motor istiyorsunuz ama öyle bir motor henüz üretilmedi.. hem şehir içi trafikte kullanayım hem güçlü olsun uzasın ama az yaksın konforluda olsun , maalesef bunların hepsini tek bir motordan alamazsınız , yapacağınız şey bütçe dahilinde ufak bir sukuter ve keyifli konforlu ikinci bir motor edinmek.. inanın çok daha mutlu olursunuz , bütçe iki motora müsait değilse 390 la devam derim..
Merhaba arkadaşlar ben biraz listenin dışına çıkıp MT07 Moto cage aldım. Bundan sonra mt07 ile devam.
Hepinize tekrar teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)