"vızvız" sudan geçince güçten düştü ((50 cc))
Reklamlar
-
vızvız dediğim motosikletim "mondial revival 50 cc"
geçen gün yağmur yağarken vızvızla işe gidiyordum. evden çıktım yardırdım gidiyorum
20 - 25 cm lik bi su göletinden geçtim
2 km sonra motor güçten düşmeye başladı
tapa gaz gidiyorum motorun sesi de değişti.
40 ile sabit giderken gazı bıraktım 30 a düştü gene gazı çevirdim 30 da kaldı geçmiyor 30 km yi.
bidaha gazı bıraktım 20 ye düştük gene gazı açtım bu sefer 20 de kaldı
bu sefer durdum. gene gazı açtım bu sefer yürüme hızını geçemedi.
5 dk da geldiğim yolu 45 dk da geri döndüm.
bu motorun neresine su kaçınca böyle davranır. bilen var mı aranızda.
geçen sene böyle yapmamıştı okadar sudan geçmiştim sağanakta sürmüştüm.
bunu ilk defa yaptı.
biryerine mısır koçanı sokmam gerekiyorsa söyleyin onu yapayım.
Reklamlar
-
Buji islanmiş,hava filtresinden karburatore su girmis olabilir.
Misir koçanini bilmem de ustaya 50-100 sıkışmış..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Buji islanmiş,hava filtresinden karburatore su girmis olabilir.
Misir koçanini bilmem de ustaya 50-100 sıkışmış..
mısır koçanı kurtarmıyor yani :D
bu arada eklemeyi unuttum. akşamına motor düzeldi
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
mısır koçanı kurtarmıyor yani :D
bu arada eklemeyi unuttum. akşamına motor düzeldi
Akşama kadar buji kurudu tabi.
En önemli mevzuyu eklemeyi unutma,50 lira cepte kaldi yani
-
bujiyi değiş bari arada bakım neyim yap hypermotard gibi sürme :D bir sıkımlık canı var zaten
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
bujiyi değiş bari arada bakım neyim yap hypermotard gibi sürme :D bir sıkımlık canı var zaten
bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
Çinli kızlar ilgiyi sever ilgiyi kestiğin anda yolda bırakır hiç acımaz. Senin motor hafiften ilgi istiyorum mesajını vermiş
-
Buji kablosu ıslanmış kurumuş sorun kendi kendine çözülmüş ama o şekilde kullanmaya zorlamasan iyi olur , ıslanan kablodan yüksek voltaj bloğa atlar buda dinamo sargısına zarar verir , ayrıca derin su geçişlerinde motora su kaçarsa piston kolu anında eğrilir , viteslilerde hava filtresi benzin depo seviyesinde olduğu için pek sıkıntı çıkmaz ama sukuterlerin filtre arka tekerin hizasında olduğu için dikkat etmek lazım..
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
vızvızın kalbi kırıldı şu an akşam çalışmazsa şaşırma :D
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
vızvızın kalbi kırıldı şu an akşam çalışmazsa şaşırma :D
Vizviz yerine mızmız dır o,
Şaka bir yana 10.500tl fiyat etiketi var.
2 aylık mühendis maaşi.
-
bence hava filtresine su gitti ve filtre nemlendiği için az miktarda olsa içeri su buharı falan kaçıyordu ve buda karışımın kalitesini düşürüyordu ve böylece çekiş düşüyordu...
bujiden olsa kısa devre yaptığı an ateşlemeyi blok içinden vermek yerine kısa devre yapan yerden vereceği için blok içerisinde patlama olmaz ve ne kadar gaz versende motor yavaşlayıp stop eder..
yani senin mevzun karburatörden su gitmesiydi çok büyük plus plus en kuvvetle muhtemel, buji kablosunun kısa devresi olsa da olmasa da her türlü şaseden gitiyor nötr bölümü, yani kısa devre de yapsa şaseye gidiyor ve kısa devre yapmasa da şaseye gidiyor. buji ıslandığı zaman tek sıkıntı ateşlemeyi silindir içinden yapmaz, bunun dışında bozulabilecek bir parça yok.
-----------------
edit: benzer olayı abim yaşadı ve gördükki hava filtresine giden boru arka lastik sürtünmesi aracılığı ile delinmiş ve yağmurlu havalarda ORALardan su alıp boğuluyordu, hava filtresine giden boruyu da kontrol edivermekte yararvar
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
bence hava filtresine su gitti ve filtre nemlendiği için az miktarda olsa içeri su buharı falan kaçıyordu ve buda karışımın kalitesini düşürüyordu ve böylece çekiş düşüyordu...
bujiden olsa kısa devre yaptığı an ateşlemeyi blok içinden vermek yerine kısa devre yapan yerden vereceği için blok içerisinde patlama olmaz ve ne kadar gaz versende motor yavaşlayıp stop eder..
yani senin mevzun karburatörden su gitmesiydi çok büyük plus plus en kuvvetle muhtemel, buji kablosunun kısa devresi olsa da olmasa da her türlü şaseden gitiyor nötr bölümü, yani kısa devre de yapsa şaseye gidiyor ve kısa devre yapmasa da şaseye gidiyor. buji ıslandığı zaman tek sıkıntı ateşlemeyi silindir içinden yapmaz, bunun dışında bozulabilecek bir parça yok.
-----------------
edit: benzer olayı abim yaşadı ve gördükki hava filtresine giden boru arka lastik sürtünmesi aracılığı ile delinmiş ve yağmurlu havalarda OraLardan su alıp boğuluyordu, hava filtresine giden boruyu da kontrol edivermekte yararvar
motorun yanında yere yakın yerde içine hava çeken biyer gibi biyer var. oradan mı çekti acaba suyu.
-
Üstat benim eski Er6F de çok yoğun yağmurlu, laps diye çamura girdiğim zamanlarda bir kaç defa gaz yemedi, tek silindire düştüğünü düşündüm. Motor gitmiyor, tatsızlaştı iyice. Ustam lüp lüp lüp kesiciye sokana kadar bir kaç defa gaz vermiş ve düzelmişti.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
motorun yanında yere yakın yerde içine hava çeken biyer gibi biyer var. oradan mı çekti acaba suyu.
oradan çeker, başka yerden su kaçmaz, buji olsa bir kaç kez tekler ve sonra düzelirdi yada ateşlemeyi komple keserdi su kuruyana kadar.. bujiye tek tel gider, yani sadece + olan kablo gider...... + olan kısım bujinin kıçına girer ve GND yani - olan kısım ise bujinin bloğa bağlandığı metal kısım vasıtasi ile şaseye iletilir.. yani motor üzerindeki açıkta olan bütün metal kısım GND yani - kutuptur.
yağmurlu havalarda buji piposu eskimiş motosikletlerde yağmur damlaları bir şekilde bujinin kıçına ulaşıyor ve + yükünü bujiye vermeden direk motor bloğunun dışından şaseye aktarıyor.. yani yağmurlu havada motor ateşleme keserse buji piposunu söküp kurutmak yeterli, ağzımızla sert üfleyerek kurutsak bile iş görebilir.
pipodaki su kalıntılarının gittiğinden emin olduktan sonra bujinin de malum bölümünü silip takınca çalışır.. bize "elektrik tembeldir, bulduğu en kısa yoldan gider" şeklinde öğretildi, yani pipoya su sızması elektrik için yeni bir kısa yol oluşturuyor, silindir bloğunun içindeki bujinin ucunun yerine direk blok dışında bujinin kıçının oralardan suya geçer ve su üzerinden motor bloğuna yani daha kestirme yola gider..
--------------------
evet, dediğin gibi o arka tekerin oralardaki borudan girmiştir su.
-
Kayış ıslanmış olabilir mi,kurudu düzeldi tabi
-
fireblade e adlı üyeden alıntı
Kayış ıslanmış olabilir mi,kurudu düzeldi tabi
Tam kimse yazmamış dedim. biri yazmış sonunda.
-
kayış ıslandığını sanmıyorum. çünkü tapa gaz verdiğimde motordan ses te çıkmıyordu. yokuşta da motor iyice zorlanıp sesi kesiliyordu
kayış ıslansa genede motor tam gaz çalışması gerekirdi diye düşünüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)