Çift çıkışlı Emme manifoldu
Reklamlar
-
Merhaba,
Yeni aldığım Asya 150t1 scooter motorumda çift çıkışlı emme manifoldu mevcut,
Emme manifoldundaki 1 emme çıkışı -T- bağlantı ile karbüratör ve benzin valf'ine bağlıyken,
Emme manifoldundaki Diğer emme çıkışı hortumunun ucu boşta bırakılmış.
orjinal hali bu şekildemidir?
Manifold Aşağıdaki gibidir.
https://www.motosikletparcalari.com....l?tag=manifold
Reklamlar
-
Boşta duran çıkışı körlemelisin ki oradan hava emip karbüratör karışımı bozulmasın , manifoltta iki çıkış varken bir tanesine T bağlantı yapmakda saçma , T yi iptal edip herbir çıkışa birer bağlantı yapılabilir..
-
Bu yüzden Gaz tepkimesi geç olmakta ve ani boğulmalar mevcut.
https://www.denizmotortr.com/karbura...scooter-serisi
yukardaki örnek karbüratördeki hortum çıkışının görevi tam olarak nedir?
karbüratördeki bu hortum çıkışı emme manifoldunamı bağlanmalı?
-
Fotografdan gördüğüm kadarıyla hortumun karbüratörün üzerinde bağlandığı yerde bir diyafram olmalı , diyafram manifolttan gelen vakumla çalışır karbüratörün içindeki elemanları hareketlendirir , yani o hortumun diğer ucu manifolta bağlanmalıdır..
-
Başka bir sitenin içeriğinde en üst resimdeki fotoğrafta 2 çıkışlı manifold hortum bağlantılarından biri T ile benzin valfi ve karbürütöre bağlantı görünüyor.
Diğer manifold çıkışı ise hortum ile bir yerlere gidiyor.
Eğer diğer emme manifold çıkışının ucu kapalı ise bu manifoldun çift çıkışlı olmasının mantığını anlayamadım.
https://www.scooter.web.tr/forumda-s...smiyor?start=6
-
Biri vakumla çalışan benzin pompasına gider; depo altta olduğu için benzini karbüratöre taşımak gerekir. Herhalde bundan bahsediyorsunuz.
-
Emme Manifoldundaki iki çıkışın,
Biri "T" uç ile karbüratör ve benzin valfine gitmekte.
Emme manifoldundaki diğer çıkışı soruyorum aslında.
Aldığım motorda O ucu açık ve boşta bırakmışlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------
*Konu kilit*
Emme manifoldundaki çift çıkıştan
1. Emme karbüratör’e
2. Emme benzin valfine bağlantı yapılmıştır.
Konuyu açmadan bu şekilde bağlantıda motor çalıştıramamıştı.
Sadece emme manifoldundaki 1 çıkışı açıkta bırakarak,Geç gaz tepkimesi ve zengin karışımla çalıştırılabiliyordu.
Bugün motora zaman ayırıp detaylı bakım yaptığımda;
-Karbüratör temizliği,
(içi berbat derece kirliydi ve bütün delikleri elden geçirildi.)
-Karbüratör hava ayarı,
-Hava Filtresi temizliği,
-Sibop ayarı,
-Buji değişimi,
(Önceki halinde Zengin karışımdan dolayı kurumlu hale gelerek yıpranmış)
İle Motor fabrika çıkış haline dönmüştür.
Yorum yapıp yardımcı olmaya çalışanlara Teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)