Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikleti uzun süre kullanmayacksak depo boş mu olmalı dolu mu?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Korozyonun temel aktörü oksijen olduğundan deponun içinde hava kalmamasını sağlamak gerekir ki bu da deponun tamamını yakıtla doldurmakla sağlanır
    BloodyBaron bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yatak odasına alın üzerine battaniye örtün
    En son öyle yapacağım herhalde. Müstakil bir ev olsa ne güzel garaj olur yer olur. Apartman olunca el mahküm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------

    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir depo benzin olmuş 100 lira, dolu bırak sonra at diyorsunuz. Yazık değil mi 100 liraya?
    Eğer boşa dökseydim 2 gece uyuyamazdım herhalde.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kural [ Z ] doğrusunu yazmış. Depo ağzına kadar doldurulur. "Fuel stabilizer" eklenir.

  4. #24
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde kullanılan benzin 1 yılı geçmediyse sorun yaşatmıyor, defalarca denedim ve tecrübe ettim. Ancak bir yıldan fazlası için birşey demem zor. Eğer ki bulabilirseniz bir benzin stabilizör katkısını depolama öncesinde depoya karıştırabilirsiniz.

    Alternatif olarak, bir yıl sonunda tedbir amaçlı çok az miktarda yakıt enjektör temizleyici/yakıt katkısını depoya ekleyerek de o yakıtı kullanabilirsiniz.

    Bunların her ikisini de denedim. Stabilizörün işe yaradığını düşünüyorum ancak senelerce depoda çalıştırmadan bıraktığım motosikletim olmadığı için yorum yapmam doğru değil. Ancak yukarıda belirttiğim diğer iki seçenek(enjektör temizleyici ilavesi ve doğrudan yakıt kullanımı) tecrübe ile sabittir.
    Bu şekilde dediğiniz gibi yaparım. Yakıt katkısı da ekleyebilirim. Benim motor yadırgamaz umarım bu ne abi ne biçim benzin bu diye.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslan besleyen yemini düşünmez. 135 cc karbüratörlü motora 10-11.000 TL ödeyebiliyorsak 100 TL benzin de koymaz.
    Abi benim motor aslancık daha çok. Masrafı pek sevmez beni düşünür hep.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka götürsene motoru da üniversiteye. Niye götürmüyorsun?
    Durumlar öyle gerektirdi kanka maalesef götüremiyorum. Satayım diyorum kıyamıyorum da. İnsanın ilk kendi motoru olunca yeri ayrı oluyor. Gezdiğim yerler vs. Beni hiç yolda bırakmadı kerata ben onu bırakmak istemem. Benzinden yolda kaldığım oldu sadece o da şehiriçinde ittire ittire götürdüm. Beni gören dayılar hep o mu seni taşıyacak diyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural [ Z ] doğrusunu yazmış. Depo ağzına kadar doldurulur. "Fuel stabilizer" eklenir.
    Türkiyede çok yaygın değil internette bir kaç yerde var çoğunda stok yok maalesef.

  5. #25
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Lastiklerin betonla temastan korunmasındaki mantık ne?

  6. #26
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Yakıtı çöpe atmayın karbüratörlü zaten kullanacağınnız zaman boşaltıp bidona doldurun yeni yakıtla karıştırıp kullanın sorun olmaz yada jenaratör çapa makinesi vs varsa onlarda kullanılabilir.
    BloodyBaron ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  7. #27
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerin betonla temastan korunmasındaki mantık ne?
    Lastiğin yere temas yüzeyinde düzleşme yapabilir.

  8. #28
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Tahta koyunca niye olmuyor? Tahta içe göçebiliyor diye mi?

  9. #29
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı konusunda içindeki yağı koyalı 1100km oldu 1 ay oldu yanlış hatırlamıyorsam. Değiştirsem mi değiştirmesem mi arada kaldım. Sizce değiştirmeme gerek var mı?
    Mondial zaten 1000 km' de bir yağ değişimi demiyor mu?

    Bahsettiğiniz durum motosiklete göre değişir, üretici belirler. Sizin için zaten değişim zamanı geçmiş gibi görünüyor, değiştirip saklamanızı öneririm. Ancak benzer durum bir CBF150' de olsaydı, onun bakım periyodunu da gözeterek "gerek yok" diyebilirdik çünkü yağ ömrü daha yarı yoldaydı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:37 ----------

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerin betonla temastan korunmasındaki mantık ne?
    Beton bazılarımızın bildiğinin aksine nem geçirir özelliktedir, hatta benzer bir nedenle nemi depolayabilir, ortamdakinden daha nemli bir duruma geçebilir. Lastiklerimizin ömrünü tüketenler: Nem, UV, Alkol(buharı dahil), Delici yağlayıcılar, Uçucu yağlar...

    Motosikletin ağırlığı ile deformasyon da hızlandığından motosikleti imkanlar dahilinde korunaklı bir alana çekip, lastikleri mümkünse aynı kalınlıkta tahta üzerine gelecek çekilde park ettikten sonra lastik basınçlarını da; lastikleri balonlaştıracak ve motosiklet ağırlığından minimum etkilenecek şekilde arttırıp (asla ama asla lastiğin limit basıncını geçmeyin, bu değer lastik üzerinde belirtilir Dikkat!) o şekilde bırakırsanız deformasyon en aza inecektir. Daha iyisi tekerlekleri söküp motosikleti askıya aldıktan sonra lastikleri iklim koşullandırmalı ve karanlık bir odada muhafaza etmek olabilir.

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahta koyunca niye olmuyor? Tahta içe göçebiliyor diye mi?
    Vatandaş arada bir su basan bir garaj/kömürlük melezine motosikletini park edip teker altına tahta koyarak korumaya çalışıyordu. Bu tip durumlar için tahta koymak pek bir işe yaramıyor. Bu yüzden imkanlar dahilinde diye belirtme gereği görüyorum. Sonuçta hepimizin sınırsız imkanları yok, elimizdekini değerlendirmeliyiz.
    ...

  10. #30
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahta koyunca niye olmuyor? Tahta içe göçebiliyor diye mi?
    Aslında asıl amaç, tahta ya da beton üzerinde durması değil de, lastiğin üzerinde basınç olmayacak şekilde bırakmak. Yani Z nin dediği gibi, mümkünse söküp asmak, yoksa iki padok standı ile iki lastiği de askıya almak, o da yoksa en azından motoru sehba da bırakıp lastik üzerinde ki yükü minimuma düşürmek esastır.

  11. #31
    eming26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2021
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    2012 CBF 1000 FA
    bende dolu bırakırım yıllardır.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Tüm bunlara ek olarak bujiyi söküp silindir üzerine bir çay kaşığı kadar motor yağı dökün ve bujiiyi tekrar takın.
    Döndüğünüzde yine bujiyi sökün bir kaşık daha yağ ekleyin ve bujiyi takmadan motor viteste iken elinizle arka tekeri 10-15 tur çevirin.
    Böylece marşa basmadan evvel silindir ve segman yağlanmış olacak, aşınmalar olmayacaktır.
    Yine kitapçıklarda yağ ve yağ filtresinin çalıştırma öncesinde değişmesi gerektiği yazıyor.

  13. #33

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Nem her yerde var da boş bırakmak istersen tozsuz depo kapağı açık olarak bir yere koy nem uçar gider

  14. #34
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı hulk94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm bunlara ek olarak bujiyi söküp silindir üzerine bir çay kaşığı kadar motor yağı dökün ve bujiiyi tekrar takın.
    Döndüğünüzde yine bujiyi sökün bir kaşık daha yağ ekleyin ve bujiyi takmadan motor viteste iken elinizle arka tekeri 10-15 tur çevirin.
    Böylece marşa basmadan evvel silindir ve segman yağlanmış olacak, aşınmalar olmayacaktır.
    Yine kitapçıklarda yağ ve yağ filtresinin çalıştırma öncesinde değişmesi gerektiği yazıyor.
    Bunları yapacağım aklımda var. Arka tekeri çevirmek yerine bujiyi çıkarıp ayak marşına ya da el marşına basabilirim. Daha kolay olur bence. Ya da volandan döndürebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nem her yerde var da boş bırakmak istersen tozsuz depo kapağı açık olarak bir yere koy nem uçar gider
    Maalesef kapalı bir yerim yok ve yanımızdaki ev yıkıldı yeni ev yapacaklar. Geçen gün yıktıklarında motor toz içindeydi. Dediğiniz bana uymaz.

  15. #35

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Ne kadar yatacak

  16. #36
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nem her yerde var da boş bırakmak istersen tozsuz depo kapağı açık olarak bir yere koy nem uçar gider
    Malesef öyle olmuyor, depo içi olduğu gibi paslanır. Pastan korumanın tek yolu hava ile temasını kesmek, yani yakıtla doldurmak. Depo boş ve kapağı açık bırakırsanız içinden parça parça pas toplarsınız, depo süzgeci(& varsa filtre) tıkanır.
    ...

  17. #37
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nem her yerde var da boş bırakmak istersen tozsuz depo kapağı açık olarak bir yere koy nem uçar gider
    İçeride yoğuşan ne olacak? 3 4 ay motosiklet yatırdım, yatırmadan önce de bir dolu kaynak taradım. Bu işin en iyi yolu depoyu fulleyip lastikleri yerden kesmek. Yerde kalacaksa taş zemin üzerinde bırakmayıp, düzenli olarak yere basan kısmı çevirerek değiştirmek. Depoyu açarsan içine dolacak tozun, pisliğin, pasın haddi hesabı olmaz.

  18. #38
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Motosikleti uzun süre kullanacaksanız depo dolu olmalı. Kesin bilgi.

  19. #39
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar yatacak
    4 ay yatacak sonra 5 gün kullanacağım sonra 5 ay daha yatacak. Full depo bırakacağım genel kanı o yönde.

  20. #40

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Depoyu fulle
    Benzin deposundan karburatore giden musluğu kapali konuma getir

    Ardindan karburator alt tahliye vidasini gevşet ve haznedeki benzini tamamen boşalt(haznede ve şamandirada benzin kalmasin,jetlerin ve diyaframin sagligi acisindan)
    Aku kutup başini(+)sök
    Lastiklerin havasini indir ve yerden kes
    BloodyBaron bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)