Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikleti uzun süre kullanmayacksak depo boş mu olmalı dolu mu?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Merhaba öncelikle

    Sorum başlıkta da yazdığı gibi depoyu boş mu bırakmalıyım dolu mu? Boş bırakırsam havadaki nemden dolayı deponun paslanmasından korkuyorum. Dolu bırakırsam da içindeki benzin nemlenip depoyu paslandırabilir diye düşünüyorum. Tam olarak hangisini yapmam gerekiyor emin değilim.


    Deponun paslanmasını gerçekten istemiyorum. Köyde deposu paslı motosikletler var bildiğim ve sürekli karbüratörü tıkanıyor. Temizlense de yeniden paslanıyor.

    Motosikletimi şehir dışına çıkacağım için uzun süre kullanmayacağım. Sömestır döneminde geleceğim sadece ve 4-5 gün kalıp geri gideceğim. O zaman belki yeniden sağını solunu düzeltirim ve binebilirim. Ondan sonra temmuza kadar kullanamayacağım yeniden.

    Yapmam yerekenler olarak motoru yıkayıp temizledim, gerekli yerlerini wd-40ladım, lastiklere fazladan hava basacağım ve lastiklerin altına bir şey koyacağım. Karbüratördeki tahliye vanasından benzini karbüratördeki benzini boşaltacağım. Aküyü sökeceğim. Maalesef koyacak kapalı bir yerim yok. Evin bahçesinde balkon altında duracak. Kar gelmiyor motorun olduğu yere ama yağmur geliyor. Üstünü naylon bir şeyle örtmeyeceğim çünkü içinde hava hapsoluyor ve motoru paslandırıyor. Üstünü çarşaf gibi bir şeyle örtmeyi düşünüyorum.

    Başka tavsiyelere de açığım.

    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Bana göre boş birakmalisin. Yani son damlasına bitene kadar bitirip öyle biraksan sorun olmaz diye düşünüyorum.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Depo dolu olmalı diye biliyorum ben. Genleşme payı için belki çok az boşluk bırakılabilir.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Depo tam dolu olursa içind eçok az hava kalacağı için nem de oluşumaz. hem de paslanmaz.
    Yani mantıken böyle geliyor aklıma.
    M.balibey, BloodyBaron ve Thracian bunu beğendiler.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
    espresso ve BloodyBaron bunu beğendiler.

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Kitapçıkta dolu olması gerektiği yazıyor.
    perisipis ve BloodyBaron bunu beğendiler.

  7. #7
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Paslanmaması için dolu bırakılır. Ben uzun süre tutacaksam evdeki yedek benzinle kapağa kadar koyup kapağı kapatırım tahliyeden azıcık akar böylece içeride hava az kalır.
    espresso ve BloodyBaron bunu beğendiler.

  8. #8
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
    Büyük ihtimal bu şekilde yapacağım ama 16 litre benzini de atarsam çok kötü koyar belki köydeki motorumda vs kullanırım.

  9. #9
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    full dolu bırakılmalı diye biliyorum ben.

    abi motorun çok güzel kazasız belasız bin inşallah.
    tekerine taş değmesin
    dundanbiri bunu beğendi.

  10. #10
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    full dolu bırakılmalı diye biliyorum ben.

    abi motorun çok güzel kazasız belasız bin inşallah.
    tekerine taş değmesin
    Aynen fullemeyi düşünüyorum.

    Teşekkür ederim senin de motorun da çok güzel kazasız belasız bin inşallah.

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
    benzini boşaltmaya kıyamazdım herhalde, en azından boşaltsam da bir bidona boşaltıp sonra azar azar ekleyerek onu bitirirdim bir şekilde.

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Uzun süre bekleyecek motosikletlerde;

    * Lastik basınçlarını orjinal değerin 10 psi kadar fazlası ile şişirip bırakın. Tekrar kullanacağınız zaman orjinal değere geri düşüreceksiniz, unutmayın. İmkanınız varsa lastikleri yerden kesin, yoksa mümkün mertebe beton üzerine bırakmayın, o da olmuyorsa lastik altına ince tahta koyun (aynı tahtayı ayağın altına da koyarsanız devrilme riski yaşamazsınız), bu da olmadıysa en azından su birikintisinde kalmayacak yere bırakın.

    * Mümkün olduğunca güneşten ve hava şartlarından korunaklı yere bırakın.

    * Motor yağı ve hidrolikler çok eski ise değiştirip o şekilde bırakın. Böylelikle tortu birikimi ve asit-oksit bileşiklerden kaynaklı korozyondan korumuş olursunuz.

    * Akünüzün kutup başlarının her ikisini de aküden sökün ve kutup başlarının üzerine bir parça kağıt veya elektrik bantı uygulayarak zaman içinde olabilecek küçük temasları engelleyin. Ortalama 3 ayda bir şarj ederek normal değerlere getirmeyi, bakımlı tip ise saf su ile elektrolit seviyesini tamamlamayı da ihmal etmeyin.

    * Bırakmadan önce çok güzelce yıkayın, bir gün kadar kurumaya bırakın. Zincir ve kilitler dahil tüm yağlamaları yapın ve bunlardan sonra branda ile motosikleti örtüp alttan güzelce bağlayın ki kedi girmesin, rüzgardan uçmasın.

    * Yakıt deposunu ağzına kadar, neredeyse tahliyeden atacak kadar benzinle doldurun. Böylelikle depo iç korozyonlardan korunacaktır.

    * Eğer varsa depodan yakıt sistemine giden musluğu kapalı konuma alın.

    * Eğer sistem karbüratörlü ise karbüratör altındaki tahliye vidasından içindeki yakıtı boşaltın, tek silindirli basit bir motorda çeyrek çay bardağı kadar birşey çıkacaktır. Çoklu karbüratörlü sistemlerde bunu her boğaz için tekrarlayın.

    Aklıma gelenler bunlar ve yanlış anlaşılmasın ama tartışmaya da açık değiller.

    Tam olarak bu şekilde yapılması gerekiyor, imkan dahilinde yapılabilecek başka şeyler de var tabiki (Nem kontrollü iklim koşullandırmalı pozitif basınç odası gibi. Genellikle koleksiyon araçlarının saklandığı depo ve garajlarda tercih edilirler). Ancak saydıklarımı hemen herkes yapabilir. Lastik basıncını unutmamak için renkli bir bandı çok irice kesip lastik supabına bantlarsanız hatırlamanız kolaylaşacaktır.
    dundanbiri, Thracian, bdrhngvnc ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yatak odasına alın üzerine battaniye örtün

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Bir depo benzin olmuş 100 lira, dolu bırak sonra at diyorsunuz. Yazık değil mi 100 liraya?
    BloodyBaron bunu beğendi.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzini boşaltmaya kıyamazdım herhalde, en azından boşaltsam da bir bidona boşaltıp sonra azar azar ekleyerek onu bitirirdim bir şekilde.
    Ülkemizde kullanılan benzin 1 yılı geçmediyse sorun yaşatmıyor, defalarca denedim ve tecrübe ettim. Ancak bir yıldan fazlası için birşey demem zor. Eğer ki bulabilirseniz bir benzin stabilizör katkısını depolama öncesinde depoya karıştırabilirsiniz.

    Alternatif olarak, bir yıl sonunda tedbir amaçlı çok az miktarda yakıt enjektör temizleyici/yakıt katkısını depoya ekleyerek de o yakıtı kullanabilirsiniz.

    Bunların her ikisini de denedim. Stabilizörün işe yaradığını düşünüyorum ancak senelerce depoda çalıştırmadan bıraktığım motosikletim olmadığı için yorum yapmam doğru değil. Ancak yukarıda belirttiğim diğer iki seçenek(enjektör temizleyici ilavesi ve doğrudan yakıt kullanımı) tecrübe ile sabittir.
    espresso bunu beğendi.
    ...

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir depo benzin olmuş 100 lira, dolu bırak sonra at diyorsunuz. Yazık değil mi 100 liraya?
    Aslan besleyen yemini düşünmez. 135 cc karbüratörlü motora 10-11.000 TL ödeyebiliyorsak 100 TL benzin de koymaz.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslan besleyen yemini düşünmez. 135 cc karbüratörlü motora 10-11.000 TL ödeyebiliyorsak 100 TL benzin de koymaz.
    NMax125 37.850 ₺
    dundanbiri bunu beğendi.
    ...

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NMax125 37.850 ₺
    Hocam senin yorumun altına yorum olmaz ama 125 cc için 37.850 TL'yi açıklayacak tabirler bence deep throat, pompiş gibi kelime öbekleridir.
    dundanbiri, Kural [ Z ] ve maktama bunu beğendiler.

  19. #19
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Kanka götürsene motoru da üniversiteye. Niye götürmüyorsun?
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süre bekleyecek motosikletlerde;

    * Lastik basınçlarını orjinal değerin 10 psi kadar fazlası ile şişirip bırakın. Tekrar kullanacağınız zaman orjinal değere geri düşüreceksiniz, unutmayın. İmkanınız varsa lastikleri yerden kesin, yoksa mümkün mertebe beton üzerine bırakmayın, o da olmuyorsa lastik altına ince tahta koyun (aynı tahtayı ayağın altına da koyarsanız devrilme riski yaşamazsınız), bu da olmadıysa en azından su birikintisinde kalmayacak yere bırakın.

    * Mümkün olduğunca güneşten ve hava şartlarından korunaklı yere bırakın.

    * Motor yağı ve hidrolikler çok eski ise değiştirip o şekilde bırakın. Böylelikle tortu birikimi ve asit-oksit bileşiklerden kaynaklı korozyondan korumuş olursunuz.

    * Akünüzün kutup başlarının her ikisini de aküden sökün ve kutup başlarının üzerine bir parça kağıt veya elektrik bantı uygulayarak zaman içinde olabilecek küçük temasları engelleyin. Ortalama 3 ayda bir şarj ederek normal değerlere getirmeyi, bakımlı tip ise saf su ile elektrolit seviyesini tamamlamayı da ihmal etmeyin.

    * Bırakmadan önce çok güzelce yıkayın, bir gün kadar kurumaya bırakın. Zincir ve kilitler dahil tüm yağlamaları yapın ve bunlardan sonra branda ile motosikleti örtüp alttan güzelce bağlayın ki kedi girmesin, rüzgardan uçmasın.

    * Yakıt deposunu ağzına kadar, neredeyse tahliyeden atacak kadar benzinle doldurun. Böylelikle depo iç korozyonlardan korunacaktır.

    * Eğer varsa depodan yakıt sistemine giden musluğu kapalı konuma alın.

    * Eğer sistem karbüratörlü ise karbüratör altındaki tahliye vidasından içindeki yakıtı boşaltın, tek silindirli basit bir motorda çeyrek çay bardağı kadar birşey çıkacaktır. Çoklu karbüratörlü sistemlerde bunu her boğaz için tekrarlayın.

    Aklıma gelenler bunlar ve yanlış anlaşılmasın ama tartışmaya da açık değiller.

    Tam olarak bu şekilde yapılması gerekiyor, imkan dahilinde yapılabilecek başka şeyler de var tabiki (Nem kontrollü iklim koşullandırmalı pozitif basınç odası gibi. Genellikle koleksiyon araçlarının saklandığı depo ve garajlarda tercih edilirler). Ancak saydıklarımı hemen herkes yapabilir. Lastik basıncını unutmamak için renkli bir bandı çok irice kesip lastik supabına bantlarsanız hatırlamanız kolaylaşacaktır.
    Motor yağı konusunda içindeki yağı koyalı 1100km oldu 1 ay oldu yanlış hatırlamıyorsam. Değiştirsem mi değiştirmesem mi arada kaldım. Sizce değiştirmeme gerek var mı?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)