Motosikleti uzun süre kullanmayacksak depo boş mu olmalı dolu mu?
Reklamlar
-
Merhaba öncelikle
Sorum başlıkta da yazdığı gibi depoyu boş mu bırakmalıyım dolu mu? Boş bırakırsam havadaki nemden dolayı deponun paslanmasından korkuyorum. Dolu bırakırsam da içindeki benzin nemlenip depoyu paslandırabilir diye düşünüyorum. Tam olarak hangisini yapmam gerekiyor emin değilim.
Deponun paslanmasını gerçekten istemiyorum. Köyde deposu paslı motosikletler var bildiğim ve sürekli karbüratörü tıkanıyor. Temizlense de yeniden paslanıyor.
Motosikletimi şehir dışına çıkacağım için uzun süre kullanmayacağım. Sömestır döneminde geleceğim sadece ve 4-5 gün kalıp geri gideceğim. O zaman belki yeniden sağını solunu düzeltirim ve binebilirim. Ondan sonra temmuza kadar kullanamayacağım yeniden.
Yapmam yerekenler olarak motoru yıkayıp temizledim, gerekli yerlerini wd-40ladım, lastiklere fazladan hava basacağım ve lastiklerin altına bir şey koyacağım. Karbüratördeki tahliye vanasından benzini karbüratördeki benzini boşaltacağım. Aküyü sökeceğim. Maalesef koyacak kapalı bir yerim yok. Evin bahçesinde balkon altında duracak. Kar gelmiyor motorun olduğu yere ama yağmur geliyor. Üstünü naylon bir şeyle örtmeyeceğim çünkü içinde hava hapsoluyor ve motoru paslandırıyor. Üstünü çarşaf gibi bir şeyle örtmeyi düşünüyorum.
Başka tavsiyelere de açığım.
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
Bana göre boş birakmalisin. Yani son damlasına bitene kadar bitirip öyle biraksan sorun olmaz diye düşünüyorum.
-
Depo dolu olmalı diye biliyorum ben. Genleşme payı için belki çok az boşluk bırakılabilir.
-
Depo tam dolu olursa içind eçok az hava kalacağı için nem de oluşumaz. hem de paslanmaz.
Yani mantıken böyle geliyor aklıma.
-
Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
-
Kitapçıkta dolu olması gerektiği yazıyor.
-
Paslanmaması için dolu bırakılır. Ben uzun süre tutacaksam evdeki yedek benzinle kapağa kadar koyup kapağı kapatırım tahliyeden azıcık akar böylece içeride hava az kalır.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
Büyük ihtimal bu şekilde yapacağım ama 16 litre benzini de atarsam çok kötü koyar belki köydeki motorumda vs kullanırım.
-
full dolu bırakılmalı diye biliyorum ben.
abi motorun çok güzel kazasız belasız bin inşallah.
tekerine taş değmesin
-
kasırga genç adlı üyeden alıntı
full dolu bırakılmalı diye biliyorum ben.
abi motorun çok güzel kazasız belasız bin inşallah.
tekerine taş değmesin
Aynen fullemeyi düşünüyorum.
Teşekkür ederim senin de motorun da çok güzel kazasız belasız bin inşallah.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Doğrusu nedir ben de emin değilim ama ben olsam depo full dolu bırakır, aylar sonra da çalıştıracağım zaman depo içindeki benzini boşaltıp yeni benzin koyardım.
benzini boşaltmaya kıyamazdım herhalde, en azından boşaltsam da bir bidona boşaltıp sonra azar azar ekleyerek onu bitirirdim bir şekilde.
-
Uzun süre bekleyecek motosikletlerde;
* Lastik basınçlarını orjinal değerin 10 psi kadar fazlası ile şişirip bırakın. Tekrar kullanacağınız zaman orjinal değere geri düşüreceksiniz, unutmayın. İmkanınız varsa lastikleri yerden kesin, yoksa mümkün mertebe beton üzerine bırakmayın, o da olmuyorsa lastik altına ince tahta koyun (aynı tahtayı ayağın altına da koyarsanız devrilme riski yaşamazsınız), bu da olmadıysa en azından su birikintisinde kalmayacak yere bırakın.
* Mümkün olduğunca güneşten ve hava şartlarından korunaklı yere bırakın.
* Motor yağı ve hidrolikler çok eski ise değiştirip o şekilde bırakın. Böylelikle tortu birikimi ve asit-oksit bileşiklerden kaynaklı korozyondan korumuş olursunuz.
* Akünüzün kutup başlarının her ikisini de aküden sökün ve kutup başlarının üzerine bir parça kağıt veya elektrik bantı uygulayarak zaman içinde olabilecek küçük temasları engelleyin. Ortalama 3 ayda bir şarj ederek normal değerlere getirmeyi, bakımlı tip ise saf su ile elektrolit seviyesini tamamlamayı da ihmal etmeyin.
* Bırakmadan önce çok güzelce yıkayın, bir gün kadar kurumaya bırakın. Zincir ve kilitler dahil tüm yağlamaları yapın ve bunlardan sonra branda ile motosikleti örtüp alttan güzelce bağlayın ki kedi girmesin, rüzgardan uçmasın.
* Yakıt deposunu ağzına kadar, neredeyse tahliyeden atacak kadar benzinle doldurun. Böylelikle depo iç korozyonlardan korunacaktır.
* Eğer varsa depodan yakıt sistemine giden musluğu kapalı konuma alın.
* Eğer sistem karbüratörlü ise karbüratör altındaki tahliye vidasından içindeki yakıtı boşaltın, tek silindirli basit bir motorda çeyrek çay bardağı kadar birşey çıkacaktır. Çoklu karbüratörlü sistemlerde bunu her boğaz için tekrarlayın.
Aklıma gelenler bunlar ve yanlış anlaşılmasın ama tartışmaya da açık değiller.
Tam olarak bu şekilde yapılması gerekiyor, imkan dahilinde yapılabilecek başka şeyler de var tabiki (Nem kontrollü iklim koşullandırmalı pozitif basınç odası gibi. Genellikle koleksiyon araçlarının saklandığı depo ve garajlarda tercih edilirler). Ancak saydıklarımı hemen herkes yapabilir. Lastik basıncını unutmamak için renkli bir bandı çok irice kesip lastik supabına bantlarsanız hatırlamanız kolaylaşacaktır.
-
yatak odasına alın üzerine battaniye örtün
-
Bir depo benzin olmuş 100 lira, dolu bırak sonra at diyorsunuz. Yazık değil mi 100 liraya?
-
espresso adlı üyeden alıntı
benzini boşaltmaya kıyamazdım herhalde, en azından boşaltsam da bir bidona boşaltıp sonra azar azar ekleyerek onu bitirirdim bir şekilde.
Ülkemizde kullanılan benzin 1 yılı geçmediyse sorun yaşatmıyor, defalarca denedim ve tecrübe ettim. Ancak bir yıldan fazlası için birşey demem zor. Eğer ki bulabilirseniz bir benzin stabilizör katkısını depolama öncesinde depoya karıştırabilirsiniz.
Alternatif olarak, bir yıl sonunda tedbir amaçlı çok az miktarda yakıt enjektör temizleyici/yakıt katkısını depoya ekleyerek de o yakıtı kullanabilirsiniz.
Bunların her ikisini de denedim. Stabilizörün işe yaradığını düşünüyorum ancak senelerce depoda çalıştırmadan bıraktığım motosikletim olmadığı için yorum yapmam doğru değil. Ancak yukarıda belirttiğim diğer iki seçenek(enjektör temizleyici ilavesi ve doğrudan yakıt kullanımı) tecrübe ile sabittir.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Bir depo benzin olmuş 100 lira, dolu bırak sonra at diyorsunuz. Yazık değil mi 100 liraya?
Aslan besleyen yemini düşünmez. 135 cc karbüratörlü motora 10-11.000 TL ödeyebiliyorsak 100 TL benzin de koymaz.
-
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Hocam senin yorumun altına yorum olmaz ama 125 cc için 37.850 TL'yi açıklayacak tabirler bence deep throat, pompiş gibi kelime öbekleridir.
-
Kanka götürsene motoru da üniversiteye. Niye götürmüyorsun?
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Uzun süre bekleyecek motosikletlerde;
* Lastik basınçlarını orjinal değerin 10 psi kadar fazlası ile şişirip bırakın. Tekrar kullanacağınız zaman orjinal değere geri düşüreceksiniz, unutmayın. İmkanınız varsa lastikleri yerden kesin, yoksa mümkün mertebe beton üzerine bırakmayın, o da olmuyorsa lastik altına ince tahta koyun (aynı tahtayı ayağın altına da koyarsanız devrilme riski yaşamazsınız), bu da olmadıysa en azından su birikintisinde kalmayacak yere bırakın.
* Mümkün olduğunca güneşten ve hava şartlarından korunaklı yere bırakın.
* Motor yağı ve hidrolikler çok eski ise değiştirip o şekilde bırakın. Böylelikle tortu birikimi ve asit-oksit bileşiklerden kaynaklı korozyondan korumuş olursunuz.
* Akünüzün kutup başlarının her ikisini de aküden sökün ve kutup başlarının üzerine bir parça kağıt veya elektrik bantı uygulayarak zaman içinde olabilecek küçük temasları engelleyin. Ortalama 3 ayda bir şarj ederek normal değerlere getirmeyi, bakımlı tip ise saf su ile elektrolit seviyesini tamamlamayı da ihmal etmeyin.
* Bırakmadan önce çok güzelce yıkayın, bir gün kadar kurumaya bırakın. Zincir ve kilitler dahil tüm yağlamaları yapın ve bunlardan sonra branda ile motosikleti örtüp alttan güzelce bağlayın ki kedi girmesin, rüzgardan uçmasın.
* Yakıt deposunu ağzına kadar, neredeyse tahliyeden atacak kadar benzinle doldurun. Böylelikle depo iç korozyonlardan korunacaktır.
* Eğer varsa depodan yakıt sistemine giden musluğu kapalı konuma alın.
* Eğer sistem karbüratörlü ise karbüratör altındaki tahliye vidasından içindeki yakıtı boşaltın, tek silindirli basit bir motorda çeyrek çay bardağı kadar birşey çıkacaktır. Çoklu karbüratörlü sistemlerde bunu her boğaz için tekrarlayın.
Aklıma gelenler bunlar ve yanlış anlaşılmasın ama tartışmaya da açık değiller.
Tam olarak bu şekilde yapılması gerekiyor, imkan dahilinde yapılabilecek başka şeyler de var tabiki (Nem kontrollü iklim koşullandırmalı pozitif basınç odası gibi. Genellikle koleksiyon araçlarının saklandığı depo ve garajlarda tercih edilirler). Ancak saydıklarımı hemen herkes yapabilir. Lastik basıncını unutmamak için renkli bir bandı çok irice kesip lastik supabına bantlarsanız hatırlamanız kolaylaşacaktır.
Motor yağı konusunda içindeki yağı koyalı 1100km oldu 1 ay oldu yanlış hatırlamıyorsam. Değiştirsem mi değiştirmesem mi arada kaldım. Sizce değiştirmeme gerek var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)