Korozyonun temel aktörü oksijen olduğundan deponun içinde hava kalmamasını sağlamak gerekir ki bu da deponun tamamını yakıtla doldurmakla sağlanır
Korozyonun temel aktörü oksijen olduğundan deponun içinde hava kalmamasını sağlamak gerekir ki bu da deponun tamamını yakıtla doldurmakla sağlanır
En son öyle yapacağım herhalde. Müstakil bir ev olsa ne güzel garaj olur yer olur. Apartman olunca el mahküm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
Eğer boşa dökseydim 2 gece uyuyamazdım herhalde.
Kural [ Z ] doğrusunu yazmış. Depo ağzına kadar doldurulur. "Fuel stabilizer" eklenir.
Bu şekilde dediğiniz gibi yaparım. Yakıt katkısı da ekleyebilirim. Benim motor yadırgamaz umarım bu ne abi ne biçim benzin bu diye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Abi benim motor aslancık daha çok. Masrafı pek sevmez beni düşünür hep.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
Durumlar öyle gerektirdi kanka maalesef götüremiyorum. Satayım diyorum kıyamıyorum da. İnsanın ilk kendi motoru olunca yeri ayrı oluyor. Gezdiğim yerler vs. Beni hiç yolda bırakmadı kerata ben onu bırakmak istemem. Benzinden yolda kaldığım oldu sadece o da şehiriçinde ittire ittire götürdüm. Beni gören dayılar hep o mu seni taşıyacak diyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
Türkiyede çok yaygın değil internette bir kaç yerde var çoğunda stok yok maalesef.
Lastiklerin betonla temastan korunmasındaki mantık ne?
Yakıtı çöpe atmayın karbüratörlü zaten kullanacağınnız zaman boşaltıp bidona doldurun yeni yakıtla karıştırıp kullanın sorun olmaz yada jenaratör çapa makinesi vs varsa onlarda kullanılabilir.
Tahta koyunca niye olmuyor? Tahta içe göçebiliyor diye mi?
Mondial zaten 1000 km' de bir yağ değişimi demiyor mu?
Bahsettiğiniz durum motosiklete göre değişir, üretici belirler. Sizin için zaten değişim zamanı geçmiş gibi görünüyor, değiştirip saklamanızı öneririm. Ancak benzer durum bir CBF150' de olsaydı, onun bakım periyodunu da gözeterek "gerek yok" diyebilirdik çünkü yağ ömrü daha yarı yoldaydı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:37 ----------
Beton bazılarımızın bildiğinin aksine nem geçirir özelliktedir, hatta benzer bir nedenle nemi depolayabilir, ortamdakinden daha nemli bir duruma geçebilir. Lastiklerimizin ömrünü tüketenler: Nem, UV, Alkol(buharı dahil), Delici yağlayıcılar, Uçucu yağlar...
Motosikletin ağırlığı ile deformasyon da hızlandığından motosikleti imkanlar dahilinde korunaklı bir alana çekip, lastikleri mümkünse aynı kalınlıkta tahta üzerine gelecek çekilde park ettikten sonra lastik basınçlarını da; lastikleri balonlaştıracak ve motosiklet ağırlığından minimum etkilenecek şekilde arttırıp (asla ama asla lastiğin limit basıncını geçmeyin, bu değer lastik üzerinde belirtilir Dikkat!) o şekilde bırakırsanız deformasyon en aza inecektir. Daha iyisi tekerlekleri söküp motosikleti askıya aldıktan sonra lastikleri iklim koşullandırmalı ve karanlık bir odada muhafaza etmek olabilir.
Vatandaş arada bir su basan bir garaj/kömürlük melezine motosikletini park edip teker altına tahta koyarak korumaya çalışıyordu. Bu tip durumlar için tahta koymak pek bir işe yaramıyor. Bu yüzden imkanlar dahilinde diye belirtme gereği görüyorum. Sonuçta hepimizin sınırsız imkanları yok, elimizdekini değerlendirmeliyiz.
...
Aslında asıl amaç, tahta ya da beton üzerinde durması değil de, lastiğin üzerinde basınç olmayacak şekilde bırakmak. Yani Z nin dediği gibi, mümkünse söküp asmak, yoksa iki padok standı ile iki lastiği de askıya almak, o da yoksa en azından motoru sehba da bırakıp lastik üzerinde ki yükü minimuma düşürmek esastır.
Tüm bunlara ek olarak bujiyi söküp silindir üzerine bir çay kaşığı kadar motor yağı dökün ve bujiiyi tekrar takın.
Döndüğünüzde yine bujiyi sökün bir kaşık daha yağ ekleyin ve bujiyi takmadan motor viteste iken elinizle arka tekeri 10-15 tur çevirin.
Böylece marşa basmadan evvel silindir ve segman yağlanmış olacak, aşınmalar olmayacaktır.
Yine kitapçıklarda yağ ve yağ filtresinin çalıştırma öncesinde değişmesi gerektiği yazıyor.
Nem her yerde var da boş bırakmak istersen tozsuz depo kapağı açık olarak bir yere koy nem uçar gider
Bunları yapacağım aklımda var. Arka tekeri çevirmek yerine bujiyi çıkarıp ayak marşına ya da el marşına basabilirim. Daha kolay olur bence. Ya da volandan döndürebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
Maalesef kapalı bir yerim yok ve yanımızdaki ev yıkıldı yeni ev yapacaklar. Geçen gün yıktıklarında motor toz içindeydi. Dediğiniz bana uymaz.
Ne kadar yatacak
İçeride yoğuşan ne olacak? 3 4 ay motosiklet yatırdım, yatırmadan önce de bir dolu kaynak taradım. Bu işin en iyi yolu depoyu fulleyip lastikleri yerden kesmek. Yerde kalacaksa taş zemin üzerinde bırakmayıp, düzenli olarak yere basan kısmı çevirerek değiştirmek. Depoyu açarsan içine dolacak tozun, pisliğin, pasın haddi hesabı olmaz.
Motosikleti uzun süre kullanacaksanız depo dolu olmalı. Kesin bilgi.
Depoyu fulle
Benzin deposundan karburatore giden musluğu kapali konuma getir
Ardindan karburator alt tahliye vidasini gevşet ve haznedeki benzini tamamen boşalt(haznede ve şamandirada benzin kalmasin,jetlerin ve diyaframin sagligi acisindan)
Aku kutup başini(+)sök
Lastiklerin havasini indir ve yerden kes
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)