Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

70 hız sınırında 86 ile %50 aşım cezası yedim (1300 TL)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana ehliyet kursunda belediyenin 50 olan yere +20 km ekleme hakkı vardır, motosikletler için geçerli olmayabilir, ya da sabah gazetesi okuyun denmedi Kursta verilen bilgiye göre 300 lira ceza yemem lazımdı 1300 yedim. Neyden dolayı yediğimi de hala bilmiyorum.

    Hız yapayım ceza yemeyeyim demiyorum, yediysem neye dayanarak yedim? Kanunlar bu yüzden yazılı değil mi? Devlet kafasına göre iş yapacaksa durduğum yerde burada hız sınırı -50'ydi kardeşim, hız sınırını sonsuz aşmaktan sana 10.000 ceza da diyebilir.
    Hocam, dunyanin hic bir yerinde bu tip uygulamalar yok, olamaz da cunku cok fazla is cikar. Duyuru/mevzuat degisikligi vs. bunlari okumamis olmaniz kanunu bilmemeniz ceza yemenize engel olmaz.

    Ceza dayanagi ceza tutanaginda yazar, yoksa e-devlet uzerinden tutanak numarasi ve ceza maddesi gorebilirsiniz. Ornek, Usak-Civril arasinda giderken sehiricinde hiz sinirini asmisim. 50 olsa gerek hiz siniri, ben kacla gidiyordum hatirlamiyorum, cunku sehir icinde de 80-90 ile gittigimiz cok oluyor Istanbul'da, kucuk sehirler bu hizlari kaldirmiyor. Ben hataliyim onu biliyorum.




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usak-Civril arasinda giderken sehiricinde hiz sinirini asmisim. 50 olsa gerek hiz siniri, ben kacla gidiyordum hatirlamiyorum, cunku sehir icinde de 80-90 ile gittigimiz cok oluyor Istanbul'da, kucuk sehirler bu hizlari kaldirmiyor. Ben hataliyim onu biliyorum.


    https://i.hizliresim.com/g6d5cni.png
    O Çivril kadar lanet yer yok, askerlikte usta birliğim orasıydı. Çıkmam gereken tarihten 1 gün önce çıktım da sabahki uçağı bile beklemeden otobüse atıp kendimi dönmüştüm İstanbul'a.
    gurcanozturk ve espresso bunu beğendiler.

  3. #23
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Konu açılmışken sorayım. Mevzuata göre suç tanımlanmış olsa bile ceza kesmek için cezanın da tanımlanmış olması gerekiyor. Bizde hız ihlalinde ceza %10 ve üstünü kapsıyor, %10 ve altına tanımlanmış ceza yok. Ama ortalama hız koridorlarında mesela sınır 82 olan yerde 85 ile ceza yiyenler var. Nasıl oluyor? Mevzuata göre 90'a kadar ceza yazılamaması lazım. Ayrı mevzuatı mı var koridorların?

  4. #24
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu açılmışken sorayım. Mevzuata göre suç tanımlanmış olsa bile ceza kesmek için cezanın da tanımlanmış olması gerekiyor. Bizde hız ihlalinde ceza %10 ve üstünü kapsıyor, %10 ve altına tanımlanmış ceza yok. Ama ortalama hız koridorlarında mesela sınır 82 olan yerde 85 ile ceza yiyenler var. Nasıl oluyor? Mevzuata göre 90'a kadar ceza yazılamaması lazım. Ayrı mevzuatı mı var koridorların?

    Bu hiz tabelasi konusu ilginc elbette. 82 gibi salak bir rakama ilk olarak Ankara'da rastladigimi hatirliyorum 2015-2016 gibi. Normalde bize ogretilen ve duyurulan hiz sinirlari genelde yuvarlak rakamlardir, 50-80-90-100 gibi ama ne hikmetse belediyeler 82 gibi ucube bir tabela koyuyorlar. Acikcasi ben de merak ediyorum bu tabelalarin yonetmeliklerdeki yerini.
    Ali Mert bunu beğendi.

  5. #25
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yanlış bilinenler,

    Motosikletin hız sınırı Otomobilden 10km veya 20km aşağıdadır.
    Genelde bilgi bu yönde.
    Hatta trafik polisleri dahi böyle sanıyor ancak bu BİLGİ YANLIŞ...


    2 yıl önce bir arkadaşımız motosikletiyle Hacı Osman bayırında ceza yemişti.
    Konu forumda açılmıştı.

    Bende konuyu merak ederek Boğaz Köprüsü Asya ayağındaki İstanbul Trafik Şube Bölge Müdürlüğüne gittim.

    Sirkeci Bakırköy arasındaki trafik hız sınırı tabela resmide yanımdaydı.
    (Az önce sahil yolunda tabelanın resmini tekrar çektim. Paylaşacağım)
    Tabelada,
    Otomobil : 80
    Otobüs : 60
    Kamyon : 60
    km/saat hızdan yüksek gidemez diyor.
    Önce bahçedeki trafikçi Yunuslara gösterdim resmi.
    Motosiklet için biri kamyon hızında gider, diğeri otomobilden 10 km yavaş gider, bir başkasıysa 20km yavaş gider gibi
    saçma sapan cevaplar verdiler.
    Bir yandan birbirlerine bakıp duruyorlar. Hiçbiri bilmiyor yani.
    Ardından binaya geçtim. Yine herkes farklı bir şey söylemekte.

    Sonunda üst katta mevzuat bölümünde bir memur işin aslını anlattı.

    1. Tüm Türkiye sathında, AKSİNE BİR İŞARET BULUNMADIKÇA, her araç sınıfının uyması gereken hız sınırı bellidir.
    Bu hız sınırları KGM ( Karayolları Genel Müdürlüğü ) tarafından düzenlenir ve yönetmelik olarak yayınlanır.
    Mevcut sınırlar aşağıdaki linkteki gibidir.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...Sinirlari.aspx

    2. ANCAK ... KGM Yönetmeliği madde 100 de yapılan değişikliğe göre, il ilçe trafik komisyonları ile UKOME merkezleri hız sınırlarını 32km/s e kadar arttırabilmekte...

    "İl ve ilçe trafik komisyonları ile ulaşım koordinasyon merkezleri, yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları ile belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı, yaya geçişlerinin alt ve üst geçişlerle sağlandığı bölünmüş karayollarında araç cinsleri için ayrı ayrı olmak üzere hız sınırlarını 32 km/s’e, yerleşim yeri içinde bulunan diğer bölünmüş karayollarında ise 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Yerleşim yeri içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yollarında yapılacak hız artırımlarında, Karayolları Genel Müdürlüğünden yola ilişkin alınması gerekli tedbirler ile yolun işletim hızına ilişkin bilgiler alınarak göz önünde bulundurulur."

    3. Zurnanın zırt dediği yerde il-ilçe trafik komisyonuyla, UKOME tarafından arttırılan hız sınırlarında.
    Yönetmeliğe göre hız sınırları, her araç cinsi için ayrı ayrı arttırılıyor. Ne yazıkki bu kararların çoğunda MOTOSİKLET için cins belirtilmesi unutuluyor veya konulmuyor. Bu durumda hukuken motosikletin uyması gereken hız sınırı KGM yönetmeliğinde belirtilen oluyor.
    Çünkü UKOME kararında yeni hız sınırı için motosiklet betimlenmemiş.

    Trafik Şube'deki mevzuaat bölümü "eğer tabelada motosiklet yok ama otomobil varsa, motosikletin uyması gereken hız sınırı otomobilde gösterilen kadardır" demekte.

    Buna rağmen ben hukuki bir durumda, bu söylemin çok geçerli olduğunu düşünmüyorum.
    Sonuç olarak UKOME kararında motosiklet betimlenmemiş.

    Yani hız sınırımız KGM'de belirtilen yasal 50km/saat hız sınırı oluyor.
    Bunu motosikletlerin emniyet şeridini kullanmasına benzetebilirsiniz.
    90 polis göz yumarken, 10 polis ceza yazabiliyor.

    Hukukçu arkadaşlar konuya benden çok daha doğru yaklaşım sergileyecektir.

    SONUÇ ve ÖNERİ
    Türkiye Motosikletçiler Platformu diye bir oluşum var.
    Mutlaka burayı okuyan yönetimden birileri vardır.

    Konuya el atıp belediyeye sunarlarsa bir UKOME kararıyla konunun çözülebileceğini düşünüyorum.

    Yinede düzelmiyormu bu durum.

    Ozaman 29 Ekim - 30 Ağustos korteji gibi, birkaç kez çıkarız hep beraber sahil yoluna,
    50km/saat yasal! hızla seyreder, diğer araçların UKOME ye trafiği şikayet etmesini bekleriz.


    Aşağıya iki farklı UKOME kararı linki bırakıyorum.
    Bunlardan birinde Motosiklet açık açık betimlenmiş.
    Diğerindeyse Motosikletten bahsedilmemiş.

    Motosiklet sınıfı belirtilmiş UKOME kararı örneği

    Motosikletten bahsedilmeyen UKOME kararı örneği

    Örnek olarak : Hacıosman bayırında motosikletle 70km/s süratle gittiğiniz için hiç kimse size ceza kesemez. UKOME kararında açık açık Motosiklet için 70km/s olarak kabul edildiği belirtilmiş.

    İki saat önce Avrupa yakası, sahilyolu (Kennedy caddesi), Yedikule mevkiinde aldığım hız sınırı tabela fotoğrafı aşağıda.
    Bu yola ait UKOME kararında Motosikletten bahsedilmiyor.

    Hukuken 50km/s hızla gitmem gerek.
    Vicdanen hızım otomobille aynı olmalı.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    @Ali Mert,

    Nerede ceza yediğin önemli. Cadde bilgisi vermemişsin...

    Yukarıda yazdım. Hacıosman bayırında kimse sana 70 le gittiğin için ceza kesemez.
    İtiraz eder, %100 geriye alırsın.

  6. #26
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilinenler,

    Motosikletin hız sınırı Otomobilden 10km veya 20km aşağıdadır.
    Genelde bilgi bu yönde.
    Hatta trafik polisleri dahi böyle sanıyor ancak bu BİLGİ YANLIŞ...


    2 yıl önce bir arkadaşımız motosikletiyle Hacı Osman bayırında ceza yemişti.
    Konu forumda açılmıştı.

    Bende konuyu merak ederek Boğaz Köprüsü Asya ayağındaki İstanbul Trafik Şube Bölge Müdürlüğüne gittim.

    Sirkeci Bakırköy arasındaki trafik hız sınırı tabela resmide yanımdaydı.
    (Az önce sahil yolunda tabelanın resmini tekrar çektim. Paylaşacağım)
    Tabelada,
    Otomobil : 80
    Otobüs : 60
    Kamyon : 60
    km/saat hızdan yüksek gidemez diyor.
    Önce bahçedeki trafikçi Yunuslara gösterdim resmi.
    Motosiklet için biri kamyon hızında gider, diğeri otomobilden 10 km yavaş gider, bir başkasıysa 20km yavaş gider gibi
    saçma sapan cevaplar verdiler.
    Bir yandan birbirlerine bakıp duruyorlar. Hiçbiri bilmiyor yani.
    Ardından binaya geçtim. Yine herkes farklı bir şey söylemekte.

    Sonunda üst katta mevzuat bölümünde bir memur işin aslını anlattı.

    1. Tüm Türkiye sathında, AKSİNE BİR İŞARET BULUNMADIKÇA, her araç sınıfının uyması gereken hız sınırı bellidir.
    Bu hız sınırları KGM ( Karayolları Genel Müdürlüğü ) tarafından düzenlenir ve yönetmelik olarak yayınlanır.
    Mevcut sınırlar aşağıdaki linkteki gibidir.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...Sinirlari.aspx

    2. ANCAK ... KGM Yönetmeliği madde 100 de yapılan değişikliğe göre, il ilçe trafik komisyonları ile UKOME merkezleri hız sınırlarını 32km/s e kadar arttırabilmekte...

    "İl ve ilçe trafik komisyonları ile ulaşım koordinasyon merkezleri, yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları ile belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı, yaya geçişlerinin alt ve üst geçişlerle sağlandığı bölünmüş karayollarında araç cinsleri için ayrı ayrı olmak üzere hız sınırlarını 32 km/s’e, yerleşim yeri içinde bulunan diğer bölünmüş karayollarında ise 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Yerleşim yeri içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yollarında yapılacak hız artırımlarında, Karayolları Genel Müdürlüğünden yola ilişkin alınması gerekli tedbirler ile yolun işletim hızına ilişkin bilgiler alınarak göz önünde bulundurulur."

    3. Zurnanın zırt dediği yerde il-ilçe trafik komisyonuyla, UKOME tarafından arttırılan hız sınırlarında.
    Yönetmeliğe göre hız sınırları, her araç cinsi için ayrı ayrı arttırılıyor. Ne yazıkki bu kararların çoğunda MOTOSİKLET için cins belirtilmesi unutuluyor veya konulmuyor. Bu durumda hukuken motosikletin uyması gereken hız sınırı KGM yönetmeliğinde belirtilen oluyor.
    Çünkü UKOME kararında yeni hız sınırı için motosiklet betimlenmemiş.

    Trafik Şube'deki mevzuaat bölümü "eğer tabelada motosiklet yok ama otomobil varsa, motosikletin uyması gereken hız sınırı otomobilde gösterilen kadardır" demekte.

    Buna rağmen ben hukuki bir durumda, bu söylemin çok geçerli olduğunu düşünmüyorum.
    Sonuç olarak UKOME kararında motosiklet betimlenmemiş.

    Yani hız sınırımız KGM'de belirtilen yasal 50km/saat hız sınırı oluyor.
    Bunu motosikletlerin emniyet şeridini kullanmasına benzetebilirsiniz.
    90 polis göz yumarken, 10 polis ceza yazabiliyor.

    Hukukçu arkadaşlar konuya benden çok daha doğru yaklaşım sergileyecektir.

    SONUÇ ve ÖNERİ
    Türkiye Motosikletçiler Platformu diye bir oluşum var.
    Mutlaka burayı okuyan yönetimden birileri vardır.

    Konuya el atıp belediyeye sunarlarsa bir UKOME kararıyla konunun çözülebileceğini düşünüyorum.

    Yinede düzelmiyormu bu durum.

    Ozaman 29 Ekim - 30 Ağustos korteji gibi, birkaç kez çıkarız hep beraber sahil yoluna,
    50km/saat yasal! hızla seyreder, diğer araçların UKOME ye trafiği şikayet etmesini bekleriz.


    Aşağıya iki farklı UKOME kararı linki bırakıyorum.
    Bunlardan birinde Motosiklet açık açık betimlenmiş.
    Diğerindeyse Motosikletten bahsedilmemiş.

    Motosiklet sınıfı belirtilmiş UKOME kararı örneği

    Motosikletten bahsedilmeyen UKOME kararı örneği

    Örnek olarak : Hacıosman bayırında motosikletle 70km/s süratle gittiğiniz için hiç kimse size ceza kesemez. UKOME kararında açık açık Motosiklet için 70km/s olarak kabul edildiği belirtilmiş.

    İki saat önce Avrupa yakası, sahilyolu (Kennedy caddesi), Yedikule mevkiinde aldığım hız sınırı tabela fotoğrafı aşağıda.
    Bu yola ait UKOME kararında Motosikletten bahsedilmiyor.

    Hukuken 50km/s hızla gitmem gerek.
    Vicdanen hızım otomobille aynı olmalı.

    https://i.hizliresim.com/ekids8a.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    @Ali Mert,

    Nerede ceza yediğin önemli. Cadde bilgisi vermemişsin...

    Yukarıda yazdım. Hacıosman bayırında kimse sana 70 le gittiğin için ceza kesemez.
    İtiraz eder, %100 geriye alırsın.
    Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, böyle bir şey olduğunu tahmin ediyordum. Yine yarımyamalak iş yapılmasından dolayı devletin hatası vatandaşın cebinden çıkıyor. Normal bir vatandaşın ukome kararlarını cadde cadde okuyup motosiklet yazmışlar mı diye bakmasını beklemek absürt. Tabela bunun için yok mu?

    İstanbulda oturmuyorum bu arada.

    Şimdi itiraz etsem belki kabul edilebilir de, düzeltimesi için dava açsak reddeder üstüne karşı tarafın avukat masrafını da ödetirler. Neden düzelmediğine şaşırmıyorum o yüzden.

  7. #27
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, böyle bir şey olduğunu tahmin ediyordum. Yine yarımyamalak iş yapılmasından dolayı devletin hatası vatandaşın cebinden çıkıyor. Normal bir vatandaşın ukome kararlarını cadde cadde okuyup motosiklet yazmışlar mı diye bakmasını beklemek absürt. Tabela bunun için yok mu?

    İstanbulda oturmuyorum bu arada.

    Şimdi itiraz etsem belki kabul edilebilir de, düzeltimesi için dava açsak reddeder üstüne karşı tarafın avukat masrafını da ödetirler. Neden düzelmediğine şaşırmıyorum o yüzden.
    Ceza yerini ve maddesini ogrenmediniz mi ?

  8. #28
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ceza yerini ve maddesini ogrenmediniz mi ?
    Sakarya bulvarı antalya / 51/2-c

  9. #29
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir ceza yedim ancak hiçbir kanunla uyuşmuyor.
    Yediğim ceza: 1300 TL %50 aşım
    Ceza makbuzunda yazan, 30% aşım ama tutar 1300 TL
    1300 degil, 1228TL %50'den fazla asmak.
    Ceza tutanaginda %30 yazilmis diyorsunuz ama yazdiklari madde 51/2-C ise %50'den fazla demek. Tutanak tutarsiz bilgi iceriyorsa itiraz edebilirsiniz.

  10. #30
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    ufoz'un açıklamaları nedeni ile, bir kez daha ne kadar baştan savma işler yapılan bir ülkede yaşamaya çalıştığımızı hatırlamış oldum.

    Tabii bu, mümkün olduğunca kibar şekilde açıkladığım hali.

  11. #31
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yerleşim yeri tabelaları dışında 82'lik koridor görürseniz o da geçersizdir.
    Bu arada soru cevaplanmadı. 82'lik (veya 70'lik, 110'luk farketmez) koridorda +5 (%10'dan az fark) hız yüzünden nasıl ceza yazılabiliyor?

  12. #32
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SONUÇ ve ÖNERİ
    Türkiye Motosikletçiler Platformu diye bir oluşum var.
    Mutlaka burayı okuyan yönetimden birileri vardır.

    Konuya el atıp belediyeye sunarlarsa bir UKOME kararıyla konunun çözülebileceğini düşünüyorum.
    PUAHHAHAH...

    Katil bariyerleri de çözmüştü onlar...

  13. #33
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerleşim yeri tabelaları dışında 82'lik koridor görürseniz o da geçersizdir.
    Bu arada soru cevaplanmadı. 82'lik (veya 70'lik, 110'luk farketmez) koridorda +5 (%10'dan az fark) hız yüzünden nasıl ceza yazılabiliyor?
    Normal olarak yazılamaz. %10 aşım sonrasındaysa ceza yazılabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    PUAHHAHAH...

    Katil bariyerleri de çözmüştü onlar...
    Yazıp silmiştim ama yazayım bari...

    TMP, 29ekim ve 30ağustosta motosiklet korteji düzenleyerek şehitlikte dua etmenin yanında bir işlere yaramak istiyorsa,
    alsın yürüsün bu konu üzerinden.

    Bacak bacak üstüne atıp fotoğraf çekinmeyi seven birde senatörümüz vardı galiba.
    Tamda onun uğraşması gereken bir konuda , neyse işte...

  14. #34
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Geçmiş olsun. Bu arada üniversitenin oradaki üst geçidin biraz ilerisine (Alanya yönü) ve Tedaş kavşağının biraz ilerisine (Kemer yönü) motosikletler için 50 yazılı levhaları koymuşlar. Bugün durup fotoğraf çekemedim ama hız levhasında artık biz de varız. Ve 50 ile....

  15. #35
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1300 degil, 1228TL %50'den fazla asmak.
    Ceza tutanaginda %30 yazilmis diyorsunuz ama yazdiklari madde 51/2-C ise %50'den fazla demek. Tutanak tutarsiz bilgi iceriyorsa itiraz edebilirsiniz.
    1339 TL yazıyor tutanakta Sizin dediğiniz 2020 cezası. Ve evet hiçbir şey birbirini tutmuyor, ceza yemekten daha çok sinir bozucu.

    Uyap'tan online ihbarda bulunulabiliyormuş sanırım, hız tabelasının fotoğrafıyla itirazda bulunacağım. Artık 1-2 senede belki 1000 tl iade ederler.
    Enflasyondan dolayı da sakız falan alırım onla.

  16. #36

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Kamera kaydı vs yoksa ceza kesilemez diye emsal karar okumuştum bilmem sendeki durum ne

  17. #37
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1339 TL yazıyor tutanakta Sizin dediğiniz 2020 cezası. Ve evet hiçbir şey birbirini tutmuyor, ceza yemekten daha çok sinir bozucu.

    Uyap'tan online ihbarda bulunulabiliyormuş sanırım, hız tabelasının fotoğrafıyla itirazda bulunacağım. Artık 1-2 senede belki 1000 tl iade ederler.
    Enflasyondan dolayı da sakız falan alırım onla.
    Hız levhasını ekleme bence. Motosiklet için ibare eklenmiş çünkü. 50 KM olarak gösteriliyor limit olarak. Yukarıdaki mesajımda belirtmiştim.

  18. #38
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız levhasını ekleme bence. Motosiklet için ibare eklenmiş çünkü. 50 KM olarak gösteriliyor limit olarak. Yukarıdaki mesajımda belirtmiştim.
    Benim ceza yediğim noktaya yakın böyle bir tabela yok bildiğim kadarıyla.
    Hız sınırının 70 olduğu şuradan gözüküyor https://prnt.sc/1twpi1r

    Bahsettiğiniz tabela nerede bilmiyorum ama 20 km ötedeyse ben oraya hiç gitmediğim için bunu nereden bilebilirim? Öyle oluyorsa Ankaranın merkezine bir tabela koysunlar tüm Türkiyede geçerli olsun
    Belki dediğiniz gibi yakındır ceza yediğim yere ama ben görmedim.

  19. #39
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    "Otomobiller için" hız sınırı...

  20. #40
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    şu anda kanunlar her ne kadar "vatandaşı düdüklemek" amacıyla olsa da bu sefer ki gelen ceza adaletli olmuş diye düşünüyorum, polise yakalandığına göre yola hakim olamayacak kadar hızlı gidiyorsun. acil bir durum olsa duramayacak mısın? bir anda su birikintisi çıksa yada bir şekilde önüne bir engel çıksa sonuç ne olacak?

    kazalar bu şekilde oluyor, anayol dışında yüksek hızlara çıkmamalıyız. şu hız konusunda gerkçekten sinirlerim bozulmaya başladı benim, herkesin mi acelesi olur anlamıyorum.

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Otomobiller için" hız sınırı...
    Taxi filmi geldi aklıma, "Daniel" yanındaki sivil polise "ben onu kaykaycılar için sanıyordum" diyordu, tabi sivil polis olduğundan habersiz. 50 km hız sınırının olduğu yerde 190 la gidiyordu film icabı :D sonra polis karakolunda kıvırıyor "aa güneşten sanırım, kadrandaki 1 rakamını görememişim" diyordu, tabi polis yine fırça atıyor, 190 yerine 90 la gitsen dahi hız sınırını aşıyorsun, kaykaycılar, bisikletliler, patenliler herkes için geçerli diye fırçalıyordu..

    izlemeyen için öneririm güzel film "Taxi" peugeot 406 reklamının yapıldığı fransız filmi
    ero__ ve espresso bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)