Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

KULLANA BİLECEĞİM EN YÜKSEK MOTOR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı Furkancol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba A2 Ehliyetimle kullanabileceğim en yüksek motor modellerini söylermisiniz. 600cc bi motoru kullanırken yakalansam sıkıntı çıkartıyolarmı.
    güzel kardeşim bende zamanında çok araştırdım kullanabilecegin maks cc 500 olarak bilmen yeterlidir bu kurala tek uymayan motor eski cbf500 ler vede kawasaki er-5 onun dışındaki 500cc altındaki ütm motorları kullanabilirsin
    kabaca listeleyecek olursak

    honda
    -cb500
    -cbr500

    benelli
    -502c
    -trk502
    -leoncino

    bajaj
    -dominar400

    ktm
    -390 duke
    -390 rc

    kısacası 500 cc altındakiler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Bir de burada dense ki a2 ile kullan sorun olmaz, ne garantisi var!

    Bu arkadaşın düşünemediği şu, bir kaza yapsa ve haklı olsa eğer ki eksper onun a2 kullandığını anlarsa ki bu muhtemel, haklılığı gider, kaza masrafını öder, polis ehliyetine el kor ve ceza yer. hele bir de karşı tarafa yaralanma veya ölümlü bir durum yaşatırsa başı büyük belaya girer.

    Bu işte araştırılsa bir sürü insan bana bir şey olmadı da der, bir sürü insan başım belaya girdi de der. Risk almak yerine bir işi doğru yapmayı neden düşünmez insanlar anlamıyorum, zaten bunu düşünen biri ana dili olan Türkçe'yi de doğru kullanmaya çalışır, açtığı başlığı, noktalama işaretlerini doğru kullanır. Umurunda değilse bildiğini okumaya devam eder, o zaman da ona hayat dersinde başarılar dileriz.
    espresso bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Bu A2 ehliyetin limitlerini toplumun yarısı anlamıyor, sözüm meclisten dışarı.

    İki limit var:
    1. Güç limiti.
    2. Güç/ağırlık oranı limiti.
    Bunların ikisine de takılmamak lazım.

    Güç dediğimiz şeyin en yaygın birimi beygirdir, ama kilowatt da bir güç birimidir. Kilowatt bilimsel olarak daha düzgün bir birimdir, beygir vakti zamanında atın çekebildiği yükten esinlenmiş birşeydir. Neyse, güç limitimiz 35 kW, ki bu yaklaşık 48 beygire tekabül ediyor. Bir araç 48 beygirden fazlaysa A2 ehliyetliler kullanamaz.

    İkinci limitimiz güç/ağırlık oranı. Bu da kilowatt/kilogram cinsinden 0.2'yi geçmemesi lazım. Araç 30 kW diyelim, ağırlığı 150 kilogramdan az olursa, gücü 35 kW'dan az olmasına rağmen yine A2 ehliyetliler kullanamaz. Güç/ağırlık 30/155 > 0.2 olur.

    Aracın gücü de, güç ağırlık oranı da ruhsatta yazar, hesap kitapla uğraşmadan oradan bakabilirsiniz.
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #44
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel kardeşim bende zamanında çok araştırdım kullanabilecegin maks cc 500 olarak bilmen yeterlidir bu kurala tek uymayan motor eski cbf500 ler vede kawasaki er-5 onun dışındaki 500cc altındaki ütm motorları kullanabilirsin
    kabaca listeleyecek olursak

    honda
    -cb500
    -cbr500

    benelli
    -502c
    -trk502
    -leoncino

    bajaj
    -dominar400

    ktm
    -390 duke
    -390 rc

    kısacası 500 cc altındakiler
    Asagidakileri A2 kullanilamaz gorunuyor kagit uzerinde. Yonetmelikte CC ayrimi yok.


    honda
    -cb500 42kw (35kw'den buyuk oldugu icin kullanilamaz)

    benelli
    -502c 0.2194 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)

    ktm
    -390 duke 0.21 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)
    -390 rc 0.21 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)
    espresso bunu beğendi.

  5. #45
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asagidakileri A2 kullanilamaz gorunuyor kagit uzerinde. Yonetmelikte CC ayrimi yok.


    honda
    -cb500 42kw (35kw'den buyuk oldugu icin kullanilamaz)

    benelli
    -502c 0.2194 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)

    ktm
    -390 duke 0.21 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)
    -390 rc 0.21 (guc/agirlik orani 0.2'den buyuk)
    Yönetmelik 0.2 ile sınırlamış. Resmiyette genel yuvarlama kaidesi; belirtilen basamaktan sonra gelen rakam 5'ten küçük ise alta, büyük ise üste yuvarlanır. Dolayısıyla güç/ağırlık oranı 0.21 olanlar A2 ile kullanılabilir. 0.25 olsa A sınıfına tabi olur.
    KTM DUKE 250 ABS - 2016

  6. #46
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yönetmelik 0.2 ile sınırlamış. Resmiyette genel yuvarlama kaidesi; belirtilen basamaktan sonra gelen rakam 5'ten küçük ise alta, büyük ise üste yuvarlanır. Dolayısıyla güç/ağırlık oranı 0.21 olanlar A2 ile kullanılabilir. 0.25 olsa A sınıfına tabi olur.
    Güzel bilgi, teşekkürler.

  7. #47

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Aynen öyle bende öyle biliyorum. Birde diğer motorları bilmem ama benim şuan ki motorumla ne zaman çevirmeye girsem, A ehliyetine sahip miyim diye trafikçiler soru soruyorlar, bilgin olsun.

  8. #48
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bu konuda yuvarlama yapılıyor mu, emin değilim. Mevzuatta yuvarlama yapılacak yerlerde yuvarlama konusundan bahsediliyor, burada bahsedilmiyor.
    Bir de "5"in aşağı "6"nın yukarı yuvarlanması gerekmiyor mu?


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)