Hindistan trafiğinde yaşadığım ŞOK
Reklamlar
-
Hindistanda motosiklet kullanımı çok yaygın olduğu için onların trafiğini, motor alışkanlıklarını, motor kültürlerini inceledim ve şok yaşadım. Adamların o trafik düzeninde o motor kullanım alışkanlıkları ile hayatta kalmaları mucize gibi birşey.
Gözlemlerim sonucunda motor kullanan hintlilerin trafik alışkanlıklarını 2ye ayırabiliriz
1. Standart Hintli
Bu Hintliler trafikte agresif hareket yapmazlar normal hızda seyrederler. Ancak ayna kullanımı gibi alışkanlıkları yoktur.
Motor üzerinde bilimum işle uğraşabilirler. Trafikten bağımsız gibi sadece önlerine bakarlar bazen önlerine bile bakmazlar.
Artçıları genelde kadındır ve motora yan binerler.
Standart hintlilerin ekipman tercihleri
t-shirt veya kısa kollu gömlek
kot pantolon
sandalet veya terlik
2. Apaçi Hintli
Bu hintlileri sürekli makas atarak ilerlemelerinden tanıyabilirsiniz. Makas atarken sürekli motoru gereksiz yere sağa sola yatırırlar.
Trafikte motoru her boşluğa sokmaya çalışırlar, motorun gireceği boşluk yoksa korna çalarak boşluk açmaya çalışırlar. Geçemeyip düştükleri sıklıkla görülebilir.
Apaçi bir Hintlinin ekipman tercihi
T-shirt
Genelde kot pantolon veya şort
Standart Hintlilerin aksine sandalet tercih etmezler. Terlik veya spor ayakkabı tercih ederler.
Hindistan trafiğinde aynası kapalı araba görme ihtimaliniz oldukça yüksektir.
Bunun aksine motor kazaları genelde araçlara çarpmak olarak değil motorla motorun çarpışması olarak gerçekleşir.
Gözlemlerim sonucu genelde çarpan tayfa Apaçi Hintli çarpılan tayfa ise Standart Hintli tayfası olmaktadır.
Beni şaşırtan nokta ise Apaçi Hintlilerin kaza sonrası minimum hasar ile ayağa kalkabilmeleridir. Terlik ve t-shirt ile sürmelerine rağmen.
Bir apaçi Hintlinin Türkiye trafiğinde hayatta kalma süresi tahmini 2 ile 4 hafta arasındadır.
Hindistan trafiğini görmek ve Apaçi bir hintli örneği için aşağıdaki video güzel bir örnek olacaktır. Sürükleyici bir 8dak
Örnek Standart Hintli apaçi kazaları
Reklamlar
-
Eskiden kendi kendisine vücut çalımı atan Galatasaraylı Sabri vardı, ilk videodaki aga da o Sabri minvalinde, düz yolda bile durup dururken sağa sola yatıyor.
-
Bi hindistan,pakistan a bakin bir de avrupa ya.
Vallahi ben ikna oldum, bence almanlar ve cogu avrupali ulus ustun irk
Var abi biseyler,valla var..cer cop insanlarin yaşadıgi ulkelerin arasina turkiye yi de katiyorum.. milliyetci arkadaslar kizmaz umarim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Eskiden kendi kendisine vücut çalımı atan Galatasaraylı Sabri vardı, ilk videodaki aga da o Sabri minvalinde, düz yolda bile durup dururken sağa sola yatıyor.
Abicim sana yakistiramadim bu yorumu.
Oyle yapmasinin nedeni lastikleri uygun sicaklikta tutmaya calisiyor.
F1 de safety car girdinde tum pilotlar bu hareketleri yapar...
Adam ısin uzmanii
-
1,5 ay RAIPUR da kalmıştım. Garip memleket kural yok. Korna ile anlaşıyorlar. Işıklar önemsiz. Salarım 1-2 video buraya bir ara
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Bi hindistan,pakistan a bakin bir de avrupa ya.
Vallahi ben ikna oldum, bence almanlar ve cogu avrupali ulus ustun irk
Var abi biseyler,valla var..cer cop insanlarin yaşadıgi ulkelerin arasina turkiye yi de katiyorum.. milliyetci arkadaslar kizmaz umarim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
Abicim sana yakistiramadim bu yorumu.
Oyle yapmasinin nedeni lastikleri uygun sicaklikta tutmaya calisiyor.
F1 de safety car girdinde tum pilotlar bu hareketleri yapar...
Adam ısin uzmanii
Üstün ırk yorumuna katılıyorum. Fakat buradaki üstünlük tamamen yaşam tarzı ile alakalı. Düzgün yaşayan, dürüst yaşayan her zaman kazanır.
-
@Hırbonen Lanet olası bir amatörüm.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Bi hindistan,pakistan a bakin bir de avrupa ya.
Vallahi ben ikna oldum, bence almanlar ve cogu avrupali ulus ustun irk
Var abi biseyler,valla var..cer cop insanlarin yaşadıgi ulkelerin arasina turkiye yi de katiyorum.. milliyetci arkadaslar kizmaz umarim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
Abicim sana yakistiramadim bu yorumu.
Oyle yapmasinin nedeni lastikleri uygun sicaklikta tutmaya calisiyor.
F1 de safety car girdinde tum pilotlar bu hareketleri yapar...
Adam ısin uzmanii
Yanlış ;
Motorsiklet lastigi sağ sol yaparak ısınmaz normalde ne kadar ısınıyor ise o kadar ısınır , Çünkü Agırlık transferi gerçekleşmez ancak fren gaz yaparak ısınır , bunun yapılma sebebi üzerinde yağ pislik vs var ise atsındır.. Araba sağ sol yaptıgınızda agırlık transferi olacagı için lastikler ısınır..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
serif abi adlı üyeden alıntı
Yanlış ;
Motorsiklet lastigi sağ sol yaparak ısınmaz normalde ne kadar ısınıyor ise o kadar ısınır , Çünkü Agırlık transferi gerçekleşmez ancak fren gaz yaparak ısınır , bunun yapılma sebebi üzerinde yağ pislik vs var ise atsındır.. Araba sağ sol yaptıgınızda agırlık transferi olacagı için lastikler ısınır..
Saka olsun diye yazmistim ama gercekten bunun ise yarayacagini saniyodum.Gercekten de boyle bir durum yokmus.
@Tommy,hadi iyisin amatorlugu biz yapmisiz
-
1- Kız nasıl kusmuyor?
2- Neden sağ sinyal açık gidiyorlar?
3- Hakikaten bu Hindistan apaçileri kaza durumunda bu cıbıllıkla nasıl hiçbir şey olmamış gibi kalkıp devam ediyor?
-
Çok rahatsız edici videolar, epey tadım kaçtı.
-
Fukara sümüğü gibi yere yapışmak bu olsa gerek işin ilginç yanı harbiden adamlar ayağa kalkıp devam ediyor o terliklerle
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Ohaa ohaaa resmen herkes birbirinin içinden geçiyor. Ben böyle bi yerde araç kullanamam heralde.
-
hindistanda olsam motosıklet kullanmazdım herhalde
-
-
ERROR88 adlı üyeden alıntı
hindistanda olsam motosıklet kullanmazdım herhalde
Ne yalan söyleyeyim aynısını Türkiye için düşünüyorum
Küçük şehirler ve yazlık neyse de İstanbul ve İzmir gibi yerlerde asla...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ne yalan söyleyeyim aynısını Türkiye için düşünüyorum
Küçük şehirler ve yazlık neyse de İstanbul ve İzmir gibi yerlerde asla...
Su güzel Haşmet, girince alışıyorsun. İlk 3 5 ay şok etkisi yaratabilir.
Çok uzun yıllar sonra Almanya'dan gelen eniştem Tem'de çıkışı kaçırdıktan sonra emniyet şeridinde geri geri gelen bir taksi içerisinde çığlık atıyordu. Ulan dedim nasıl bir yerde yaşıyoruz, geri geri gelen olmazsa şaşırırım ben.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Su güzel Haşmet, girince alışıyorsun. İlk 3 5 ay şok etkisi yaratabilir.
Çok uzun yıllar sonra Almanya'dan gelen eniştem Tem'de çıkışı kaçırdıktan sonra emniyet şeridinde geri geri gelen bir taksi içerisinde çığlık atıyordu. Ulan dedim nasıl bir yerde yaşıyoruz, geri geri gelen olmazsa şaşırırım ben.
Bide cadde de çarpışma tehlikesi Kerem kardeşim.
-
Merak etmeyin, yavaş yavaş Hindistan seviyesine geliyoruz biz de ülke olarak. Bizde tersine bi medenileşme mevcut.
-
serif abi adlı üyeden alıntı
Yanlış ;
Motorsiklet lastigi sağ sol yaparak ısınmaz normalde ne kadar ısınıyor ise o kadar ısınır , Çünkü Agırlık transferi gerçekleşmez ancak fren gaz yaparak ısınır , bunun yapılma sebebi üzerinde yağ pislik vs var ise atsındır.. Araba sağ sol yaptıgınızda agırlık transferi olacagı için lastikler ısınır..
Ben lazer termometre ile vakti zamanında ön lastikle 2 dk' lık denemeler yapmıştım, nedense dediğinizin tersi sonuçlar vermişti. İlginç.
-
Bizden bir tık gerideler, çok da uçurum yok arada.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)