Kullandığım Nmax155 şuan 115.000 km de. Bakımları eksiksiz yapıldı.
Kullandığım Nmax155 şuan 115.000 km de. Bakımları eksiksiz yapıldı.
İNTEGRA alın o zaman düşük devirle çalışıyor bir ömür eskitemezsiniz
Richter örneği pek olmamış sanırım. O ölçek logaritmik gidiyor yanlış bilmiyorsam.
Yuksek devir çevirmek ten kasit nedir?
Ne kadar yüksek devir?
Icten yanmali bir yapinin
Max d/dk da verecegi guç ve tork optimum şekilde bellidir.
Şayet duşuk vites te uzun süre yüksek devir kullanimi zarardir.
Ama bir miktar devirli kullanimda supap lar ve yanma odasi(daha az karbon birikimi)sagligi acisindan iyidir.
Scooter ile max kaç bin km yapılabilir ? Ne kadar yapmak istenirse
Olmuş diye bir iddiam yok..
Doğru orantısızlığı anlatabilmek için öyle şeyettiydim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
Yüksek devirden benim kastım yazdığım gibi..
Mct 250 vardi mesela.. koskoca cift silindir 250 cc ama 100 km ile gitmek için 10 bin devir ceviriyordu..
Ayni hıza 5 bin devirde çıkan başka bir motor daha az asinir diyorum
Yoksa kurum v.s için motoru avans vurdura vurdura kullanın demedim.
Bakin bende cbf 150 de var. Herkes yağ eksilttiginden yaktigindan bahseder.
Yollarda kullanan arkadaşları da görüyorum.
Gazi sona dayar ve bi daha kesmezler..
O güçte motor zaten 120 130 km lere çıksa sağlıklı değil ki o hiz için 10-11 bin devir ister.. çevirir mi? Hadi çevirsin.. yağ da yakar segmanda kırar krank da bozar o devirde..
Benim cbf 6 bin devirde 75 km yapıyor ve kullandığım yollarda max hiz sınırı bu zaten..
Cok nadir ara hizlanmalarda cok kısa süreli 7-8 bin devirleri görsem de bu devirler toplam kullanımımın yuzde 5 i etmez.. ve motorum zerre yağ yakmıyor eksiltmiyor.. benim motorum özel yapım değil sadece sınırlarına ulaşıp zorlanıyorum o kadar..
acelem yok hiz yapacaksam litrelik thunderace de var..
1. Viteste 100 km üzerine çıkıyor. Daha 2 var 3 var...
Sanirim simdi daha açıklayıcı olmuşumdur...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Madem konu scooter,
Bu aralar burgman 200 lere sardim.
Öveni de çok döveni de
Vakti zamaninda arkaya suspansiyon koymayi unutan takoz xmax sahibi olmuştum.
Zaten orta halli bir cb500f de bulamadim.hem önümuz kiş 40-50 bin km bandinda burgman baş ağritirmi?
Ne dersiniz?
Burgman sahibi olmadım ama kullanmışlığım var.
Konfor konusunda X-max'i bilmiyorum. Henüz dün sattığım X-City ile kıyasla çok konforlu ve rahat
Ancak o kasaya 200cc sanki az gelmiş gibi geldi bana. Biraz hantal kalabiliyor ve lastik ebatları çok az
X-max (X-City) performansı beklersen üzebilir ama konfor beklentin öncelik ise memnun eder.
Birde diyenlerin yalancısıyım Forza için çok rahat diyorlar.
bu tamamen kullanım ve bakımla alakalı bi durum
gerçi memlekette 100000 km geçen motosiklet daha gözümle görmedim
bi tane v storm gördüm ispanyol 370 k
1 tane afrika twin 750 gördüm polonyalı 280000 km de
Motorum Burgman 200. 31 bin km.de. Daha önce 6 yıl XCITY250 kullandım. Yağ-filtre vs bakımları kendim yaptığım için aradaki kalite farkını daha yakından görebiliyorum. Konfor olarak da daha iyi. Yakıt olarak XCITY250 şehir içi 4.2 lt. yakarken burgman 3 lt civarında yakıyor. Uzun yolda 2.8 lt. yakıyor.Fakat XCITY250 ile 110-130 bandında motoru üzmeden seyir yapabilirken Burgman da 90-110. Düzgün bir kullanıcıdan olmak şartıyla 40-50 bin km.de alınabilir.
50-100.000'de bitecek motoru yak gitsin. O da çinli ise. İyi kullanım ve bakımda küçük cc bile olsa kaliteli bir motoru 300.000'den önce öldürememek gerek. Yüksek hacimler zaten milyonlara yaklaşıyor.
X-Max 60 - 70 binden sonra yağ yakmaya başlar diyen arkadaş güzel sallamış. Scooter'da kullanılan piston ve blok malzemelerinin diğer motosiklet tiplerinde kullanılandan bir farkı mı var ? SS motorlar veya çok yüksek performans gösteren bazı modeller hariç firmalar kendi içlerinde birçok modelde aynı malzemeleri kullanıyorlardır. Böyle hassas bir konuda üç kuruş kâr için riske girmezler.
Devir ile ömür arasında ilişki olmadığını söylemek ne ile açıklanabilir bilemiyorum ? Siz bir aracı sürekli ikinci viteste kullanın, her yere yavaş yavaş gidin bakalım motorunuz ne kadar zamanda bitecek ? Piston sıfır sürtünme ile hareket etmiyor, piston yolunu (strok) her süpürüşünde hem kendisi hem de blok bir miktar aşınıyor. Motorun en büyük yıpranma sebebi budur. Sıcaklık, vuruntu, aşırı zorlamalar (Sürekli gazı köklemek, vuruntu gibi) bundan sonra gelir. Bir R25 hiçbir zaman bir NC750 kadar uzun ömürlü olamaz.
Honda Civic uzun ömürlüymüş de öteki değilmiş vs... Aracın motoru yüksek devir çevirebildiği için, o aracı süren kişilerin sürekli o devirde dolaştıklarını mı sanıyorlar acaba ? Bir de farklı farklı araçları birbirleriyle kıyaslamayın. Bakın yukarıda ne dedim ? "Firmalar kendi içlerinde" diye yazdım. Tabi ki uyduruğundan isimsiz bir Çin motoru bir Yamaha ile aynı ömrü vermez. Zaten onun için fiyatı ucuzdur.
Sari ilanlara bakarsan Turkiyede herhangi bi iki tekerlekli arac 50 bin km yi gecmedigini gorursub. 15 senelik motosiklet de 50 bin km de 5 senelik de 50 bin km de.
X-max için konuşan arkadaş tüm scooterlar için söylemedi zaten, sadece x-max özelinde söyledi. Şuradan da bakabilirsiniz bu sorundan dolayı servise gelen motorlardan bahsediliyor. https://www.youtube.com/watch?v=r76XXlyqv6g
Devir ile ömür arasında ilişki yok diyorsunuz, ama R25, Nc750 kadar uzun ömürlü olamaz diyorsunuz. Burda bir çelişki yok mu? yoksa kaçırdığım bir yer mi var?
Konuyu gördüğümde meraktan baktım, birisi yanlış beyanda bulunmuş 9.999.999 km diye onun haricinde baya milyonlu rakamlar vardı, bazırları yine sallamış ne amaçla bunu yapıyorlar anlamadım, 450binlerde olan bir kaç ilanı da inceleyip kapadım bazılarını şikayet ettim yanıltıcı bilgi diye
Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..
Skuterlerin motor ömrünün daha fazla olduğunu düşünüyorum. Burada ifade edilen nedenlerin yanı sıra yatık konumda olan silindir piston yapısı nedeniyle yağ basıncı kaybı olasılığının daha düşük olduğunu bir yetkili servis elemanı söylemişti. Teknik bilgim yeterli olmasa da mantıklı bir sebep olduğunu düşünüyorum. Fakat sonuca bakarsak bunların hiç bir anlamı yok. Asıl anlam aşağıdaki cümlede;
Bir keresinde kaptırmış giden bir NS200 gördüm. Hızını merak ettim. Otomobilimle takip etmeye çalıştım. 140'a çıktığım halde arayı açtığını görüp takibi kestim. Şimdi ırzına geçilen bu motorla düzgün bir kişinin kullandığı motorun ömrü aynı mı olacak. Yukarıdaki alıntının tekrar tekrar okunmasında fayda görüyorum.
Yetkili servisin kullandığı XCITY 250 nin 40 bin de silindir piston değiştiğini. Takılan yan sanayi silindir piston nedeniyle 60 binde tekrar aynı değişimin yapıldığını biliyorum. Benim XCITY 250 60 binde sorunsuz giderken
diğer XCITY 250 neden 2 kez motor açılmıştı acaba? Yine 25 bin km de komple motor yapılan XMAX 250 gördüm.
Uzun lafın kısası alıntıda
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)