Yeni başlayan birisi 500 CC ile başlayabilir mi ?
Reklamlar
-
Merhaba
Mt25 ten 2015 cb500f e geçiş yaptım.
Cb500f mt 25 ten kat kat ustun bir motor,yakıtı neredeyse aynı.
Bence cb500f i kullanmak mt25 ten daha kolay.
Değeri bilinmemis cok güzel bir motor cb500f.
Motor blogu arızası yaşayan duymadim hiç
Baslangic için olurmu olabilir ama çok dikkatli olun ve eğitim almanızı tavsiye ederim
Reklamlar
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Merhaba
Mt25 ten 2015 cb500f e geçiş yaptım.
Cb500f mt 25 ten kat kat ustun bir motor,yakıtı neredeyse aynı.
Bence cb500f i kullanmak mt25 ten daha kolay.
Değeri bilinmemis cok güzel bir motor cb500f.
Motor blogu arızası yaşayan duymadim hiç
Baslangic için olurmu olabilir ama çok dikkatli olun ve eğitim almanızı tavsiye ederim
Paylaşımın için çok teşekkürler hocam. Eğitim almadan trafiğe çıkmayı düşünmüyorum. Bu piyasada 250 CC ye o kadar vermek istemiyordum ve 500F de sanki imdadıma yetişti diyebilirim :D
Hayırlı günler dilerim.
-
Akilon adlı üyeden alıntı
Paylaşımın için çok teşekkürler hocam. Eğitim almadan trafiğe çıkmayı düşünmüyorum. Bu piyasada 250 CC ye o kadar vermek istemiyordum ve 500F de sanki imdadıma yetişti diyebilirim :D
Hayırlı günler dilerim.
CBR500R ile başlayan biri olarak eve geçince güzel bir yorum yazacağım. Hatta kal kardeşim.
-
Millet ABD'de "CB650R: Güzel bir başlangıç motosikleti." diye video çekiyor, biz burada 500cc ile motosiklete başlanır mı tartışıyoruz.
Honda 500cc serisi ise, evet gayet de başlanır. Yeter ki doğru düzgün eğitimler alın; hem hakimiyet eğitimi hem de güvenli sürüş eğitimi. CBR500R, CB500F bunlar isterseniz gayet sakin kullanabileceğiniz, iyi huylu, ama bir miktar (kendi çapında) çoşturmaya ve uzun yola gelebilen, sağlam, sorunsuz ve az yakan motosikletlerdir.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Millet ABD'de "CB650R: Güzel bir başlangıç motosikleti." diye video çekiyor, biz burada 500cc ile motosiklete başlanır mı tartışıyoruz.
Honda 500cc serisi ise, evet gayet de başlanır. Yeter ki doğru düzgün eğitimler alın; hem hakimiyet eğitimi hem de güvenli sürüş eğitimi. CBR500R, CB500F bunlar isterseniz gayet sakin kullanabileceğiniz, iyi huylu, ama bir miktar (kendi çapında) çoşturmaya ve uzun yola gelebilen, sağlam, sorunsuz ve az yakan motosikletlerdir.
250 CC lerin fiyatları bu kadar yükselince mecbur 500 CC muhabbeti yapıyoruz malesef :(
Aynen hocam eğitim şart. Düzgün eğitim alabileceğim güvenilir bir kurum bulmam lazım :D Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------
ShipShaq adlı üyeden alıntı
CBR500R ile başlayan biri olarak eve geçince güzel bir yorum yazacağım. Hatta kal kardeşim.
Merakla bekliyorum hocam. Teşekkürler
-
Dostum ben motosiklete başlayalı 3 ay oldu. 3.000 KM oldu. Duke 390 la başladım. Duke 390 la başlanır mı? Başlıklarını okursan %80 başlanmaz. Ölürsün. Uçarsın kaçarsın yazmış. Sen kendini biliyorsan trafik kurallarına uyuyorsan. Ekipmanların tamsa , eğitim de aldıysan başlanır. İlk 2-3 gün motoru tam çözmek için trafiğe çıkmazsan. Yani gaz ne kadar açınca gidiyor nerede duruyor. debriyaj sert bırakınca nasıl tepki veriyor bunları kendince test edip trafiğe çıktığında da apaçilik yaparsan başlanır.
-
obk047 adlı üyeden alıntı
Dostum ben motosiklete başlayalı 3 ay oldu. 3.000 KM oldu. Duke 390 la başladım. Duke 390 la başlanır mı? Başlıklarını okursan %80 başlanmaz. Ölürsün. Uçarsın kaçarsın yazmış. Sen kendini biliyorsan trafik kurallarına uyuyorsan. Ekipmanların tamsa , eğitim de aldıysan başlanır. İlk 2-3 gün motoru tam çözmek için trafiğe çıkmazsan. Yani gaz ne kadar açınca gidiyor nerede duruyor. debriyaj sert bırakınca nasıl tepki veriyor bunları kendince test edip trafiğe çıktığında da apaçilik yaparsan başlanır.
Pek apaçilik yapacağımı zannetmiyorum ama kendime yeterince güvenmeden trafiğe çıkmayı da düşünmüyorum :D Duke 390 dan memnun musun peki ? Yakıtı konforu hakkında ne düşünüyorsun ?
-
Kanka duke 390 dan aşırı memnunum. Her isteğe cevap veriyor. Trafikte hiç bir araba seni ezemez. Öyle bir tork varki motorda. En ufak bir sıkıştırma hadi yürüsene abicim selektöründe gaza dokunduğun an aynanda görürsün o arabaları. Çok hafif trafikte çok güzel aralara giriyor çıkıyor. Yakıt %50 agresif %50 sakin sürüş yapıyorum yol durumuna göre 3.6 lt altına inemedim daha. Konfor 30 dakika var. 30 dakika sonra toto uyuşmaya başlıyor naked motordan çok konfor beklememek lazım bence. Tipi çok yakışıklı herkes beğeniyor. Ben 2021 siyah renk aldım. 6.000 devir sonrası motorun keyfi çıkıyor. Şunu söyliyim sadece elektronik gaz kolu var. Tel değil. Takılı kalma ya da ani çekme gibi bisey yaparsan debriyaj basılı degilse çok sert tepkiler verebiliyor. Ya debriyajı ani bırakmalarda 1. Viteste falan biraz ağırsan ve ağırlık arkadaysa istemsizce teker yapabilirsin :D Kontrol sende olursa düşük bir ihtimal. Genel hatlarla kesinlikle tavsiye ederim.
-
SS olmayan her motosiklet ile hakimiyet eğitimi alındıktan sonra boy pos da varsa başlanabilir. Şimdi teknik bilmeyen adam r1200 GS ile başlasa gücü kuvveti de yoksa intihar olur o motosiklet. Işıklarda duramaz, yokuş yukarı bekleyemez. Bu sebeple motosikletin yapısını da hesaba katarak piyadadaki 600cc 700cc altı ''spor olmayan'' her motosikletle başlanır bence hacimi, boyutu çok büyük değilse. R1200gs adv dediğimiz, araba kadar motoru olan motosiklet. 2 su bardağı kadar motorlu gsxr600'ün R6'nın verdiği gaz tepkisinin yarısını vermez, çıktıkları hıza yırtınsa, blok dağıtsa çıkamaz.
500 serisi çok güzel, biraz motosiklet söküp toplamayı öğreneyim muhtemelen 500 veya 650 serisinden bir motosiklet alırım enduro-touring-sport touring bir şey almazsam. 500 serisi başlamak için çok iyi tercih olur bence güzel bir kurstan ehliyet+bir iki hakimiyet, kapalı alan eğitimi alınır ondan sonra da birkaç hafta trafik saatlerinden uzak saatlerde boş yollarda, kapalı alanlarda sürülürse.
-
obk047 adlı üyeden alıntı
Kanka duke 390 dan aşırı memnunum. Her isteğe cevap veriyor. Trafikte hiç bir araba seni ezemez. Öyle bir tork varki motorda. En ufak bir sıkıştırma hadi yürüsene abicim selektöründe gaza dokunduğun an aynanda görürsün o arabaları. Çok hafif trafikte çok güzel aralara giriyor çıkıyor. Yakıt %50 agresif %50 sakin sürüş yapıyorum yol durumuna göre 3.6 lt altına inemedim daha. Konfor 30 dakika var. 30 dakika sonra toto uyuşmaya başlıyor
naked motordan çok konfor beklememek lazım bence. Tipi çok yakışıklı herkes beğeniyor. Ben 2021 siyah renk aldım. 6.000 devir sonrası motorun keyfi çıkıyor. Şunu söyliyim sadece elektronik gaz kolu var. Tel değil. Takılı kalma ya da ani çekme gibi bisey yaparsan debriyaj basılı degilse çok sert tepkiler verebiliyor. Ya debriyajı ani bırakmalarda 1. Viteste falan biraz ağırsan ve ağırlık arkadaysa istemsizce teker yapabilirsin :D Kontrol sende olursa düşük bir ihtimal. Genel hatlarla kesinlikle tavsiye ederim.
Çok teşekkürler tecrübelerini paylaştığın için hocam. Hayırlı akşamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
SS olmayan her motosiklet ile hakimiyet eğitimi alındıktan sonra boy pos da varsa başlanabilir. Şimdi teknik bilmeyen adam r1200 GS ile başlasa gücü kuvveti de yoksa intihar olur o motosiklet. Işıklarda duramaz, yokuş yukarı bekleyemez. Bu sebeple motosikletin yapısını da hesaba katarak piyadadaki 600cc 700cc altı ''spor olmayan'' her motosikletle başlanır bence hacimi, boyutu çok büyük değilse. R1200gs adv dediğimiz, araba kadar motoru olan motosiklet. 2 su bardağı kadar motorlu gsxr600'ün R6'nın verdiği gaz tepkisinin yarısını vermez, çıktıkları hıza yırtınsa, blok dağıtsa çıkamaz.
500 serisi çok güzel, biraz motosiklet söküp toplamayı öğreneyim muhtemelen 500 veya 650 serisinden bir motosiklet alırım enduro-touring-sport touring bir şey almazsam. 500 serisi başlamak için çok iyi tercih olur bence güzel bir kurstan ehliyet+bir iki hakimiyet, kapalı alan eğitimi alınır ondan sonra da birkaç hafta trafik saatlerinden uzak saatlerde boş yollarda, kapalı alanlarda sürülürse.
Hocam inşallah aklındaki motora kavuşabilirsin Tecrübem olmadığı için direkt yorum yapamayacağım fakat söylediklerin çok mantıklı ve önemli. Aklımın bir köşesine yazdım. Çok teşekkürler verdiğin bilgiler için
-
kuzenim bmw r ninety ile çocukluk arkadaşımda mt07 ile başladı.bunlar ehliyet sınavında girdiği bilgi ile bu motorlara oturdu.biri 5 biri 3 senedir sürüyor.başlanırmı bence başlanmaz ama gördüğün gibi sürüyorlar
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
kuzenim bmw r ninety ile çocukluk arkadaşımda mt07 ile başladı.bunlar ehliyet sınavında girdiği bilgi ile bu motorlara oturdu.biri 5 biri 3 senedir sürüyor.başlanırmı bence başlanmaz ama gördüğün gibi sürüyorlar
Teşekkür ederim kardeşim paylaşımın için . Ben eğitim almadan trafiğe çıkmayacağım. Bu piyasada 250 CC ye o kadar para vermek istemiyorum. MEcbur böyle bir şey düşündüm işte
Hayırlı akşamlar dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)