İlk Motorumu Aldım Sonunda Gsx-r 600
Reklamlar
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Uzun bir süre boyunca tam hakim olamayacağınız, tırsa tırsa gaz açıp sürüşünüzü korku gerilime çevirecek bir motosiklet almışsınız. Bu tür motosikletler için konu kullanmak değil, hakim olmak, motosiklete hükmetmektir. Üstelik bu yanlış tercihiniz Allah korusun ufak bir kaza atlatsanız dahi muhtemelen motosiklet hayatınızı kökten bitirir. Ufak bir kaza dahi olsa bir kazadan sonra ailenizin bir daha motosiklet üstüne çıkmanıza müsaade edeceğini sanmam.
Biz fanilerin düşük cc motosikletten büyüğe doğru adım adım giderken bir yandan da sürüş eğitimleri alma sebebi, motosiklet üstünde olma eylemini bir ömür boyunca devam ettirebilmek. İnşallah sizde bir ömür boyu motosiklet üstünde olursunuz diyeceğim ama buradan hiç öyle olacakmış gibi gözükmüyor.
Haklısın tabikide şu an bilmiyorum da motoru zaten aküleri söküp bıraktım memlekete arkadaşlar,işimden dolayı yatıyor boşta, belki yanına cbr 250 alıp ikisi bir kullanabilirim vakit buldukça
Reklamlar
-
A Ehliyet alma yaşı kesinlikle ve kesinlikle bir erkek için en az 30 olmalı !
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
A Ehliyet alma yaşı kesinlikle ve kesinlikle bir erkek için en az 30 olmalı !
abartma istersen......
neyse sakinim
-
Şu başlıktaki en güzel paylaşım:
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmak nasip olsun , bir iki ay sıkıntı yaşamazsın çünkü üzerindeki korku konsantrasyonunu yükseltiyor , zaten gaz açmıyor viraj yapmıyorsundur , ama sonraki aylar kendine güvenin gelecek ve hafif hafif derken ben oldum deyip gazlayacaksın , işte o zaman tehlikeli durumlar yaşayabilirsin aman dikkat biraderim !
İlk kazamı böyle bir zamanda yaptım. Üstelik güvenli sürüş eğitimi almış olmama rağmen.
SS te normal motosiklet gibi kontrol ediliyor, ama istisna durumlardaki dinamikleri, bir insanın vereceği tipik tepkilerle çok tehlikeli hâle geliyor. Birebir pist eğitimi alma durumu yoksa en kısa zamanda Keith Code'un "Twist of the wrist" kitabını edinip okumaya başlamanızı şiddetle tavsiye ederim.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Şu başlıktaki en güzel paylaşım:
İlk kazamı böyle bir zamanda yaptım. Üstelik güvenli sürüş eğitimi almış olmama rağmen.
SS te normal motosiklet gibi kontrol ediliyor, ama istisna durumlardaki dinamikleri, bir insanın vereceği tipik tepkilerle çok tehlikeli hâle geliyor. Birebir pist eğitimi alma durumu yoksa en kısa zamanda Keith Code'un "Twist of the wrist" kitabını edinip okumaya başlamanızı şiddetle tavsiye ederim.
Evet o kitabı duydum hocam, onada bir bakayım alayımda
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Allah kaza bela vermesin. Uzun bir süre 4.vitesi geçme bence. Ya da motosikleti rodajda gibi düşün en azından bir 2000km 3000km 6000 devri geçme, o haliyle bile en hızlı 250'likten daha hızlı, ivmeli gidecek de neyse. Deli giden bir motosiklet. Forumda üyeliği olan, on binlerce km deneyimli kişilerin de son sürüşünü yaşadığı bir motosiklet. Şakaya gelecek bir alet değil, son hızı 280 civarlarında ve çok kolay hızlanıyor. Gaza gelip gaz kolunu biraz fazla çevirdiğinde ibrede gördüğün sayı kaza yaptırtmaya yetecek heyecanı yaşatır sana. Gerekirse karla gerekirse zararla sat ama güzel bir R25 al bence kendine. Doğru düzgün motosiklet sürmeyi de öğrenirsin. Bununla virajda korkup gaz kessen gelecek kompresyon R25'in freninden daha kuvvetli olacak. Böyle güçlü motosikletler kullanmayı öğrenmek için mantıklı değil, Valentino Rossi babadan motorcuydu ama o bile böyle bir şeyle başlasa hakkını veremezdi muhtemelen motosikletin.Bir kere 600, bir kere de 1000'ini kullandım, kullandım da ama yok yani. Başlangıç motosikleti ile ucundan kıyısından hiçbir alakası yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
AGV k5'e o parayı vermene değmez k6 mükemmel bir kask. K serisinin en özel kaskı hem malzeme hem tasarım olarak. Renkli şekilli şukullu k5 yerine düz renk k6 tercih et, kesinlikle pişman olmazsın.
Agv k6
ve mavi vizör çok iyi diyorlar.
-
Senin gibi örneklerin sonu mezarlıkta bitti
-
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Agv k6
ve mavi vizör çok iyi diyorlar.
Evet hocam baya iyi diyorlar o kaska siyahıda baya güzel sade
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
ahmetkaya adlı üyeden alıntı
Senin gibi örneklerin sonu mezarlıkta bitti
Dostum kader kısmet, kendini bilirsen dikkat edersen,eğitiminide alırsan sıkıntı olmaz inşallah , bu arada senin gibiler derken, emin ol senin gibilerde gitmiştir oraya, hepimizin sonu belli
-
ben 6 yıldır zx6r kullanıyorum bilinçli kullandığın sürece yaşamaya devam edersin
-
eray123 adlı üyeden alıntı
ben 6 yıldır zx6r kullanıyorum bilinçli kullandığın sürece yaşamaya devam edersin
Aynen öyle hocam, anlatmak istediğimi yazdın tam
-
ahmetkaya adlı üyeden alıntı
Senin gibi örneklerin sonu mezarlıkta bitti
Bu mükemmel mesajın kime ne gibi bir yararı var? Nasıl bir bilgi paylaşımı içeriyor bu cümle? Ya da bu mesajı yazmak sana ne gibi bir haz verdi?
-
Keith Code'un "Twist of the wrist" kitabının bizim gibi ölümlere faydası olmaz.Orda denilenlleri test ederken pamuğu tıkarlar adama.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Keith Code'un "Twist of the wrist" kitabının bizim gibi ölümlere faydası olmaz.Orda denilenlleri test ederken pamuğu tıkarlar adama.
Hocam en iyisi sakin sakin akıllıca kullanmak
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Keith Code'un "Twist of the wrist" kitabının bizim gibi ölümlere faydası olmaz.Orda denilenlleri test ederken pamuğu tıkarlar adama.
Başınıza iş açacak, tehlikeli olabilecek ne tavsiye var o kitapta?
Faydalı olacak, icabında hayat kurtaracak bilgi akıyor resmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
kataba adlı üyeden alıntı
Hocam en iyisi sakin sakin akıllıca kullanmak ��
Sakin sakin kullanmak için mi 600cc SS aldınız?
Eğer şuurunuz yerindeyse, keyifli olduğunuz bir gün, güvenli bir ortamda gazı açacaksınız o motosiklet üzerinde. Keyif alacaksınız. Tekrarlayacaksınız. Ve gaz açmaya alışacak, açtığınızda eskisi kadar panik yapmayacak, daha rahat ve güvenli hissedeceksiniz. Motosiklete hakim olduğunuz düşüncesi hasıl olacak. İşte o aralar yukarıda @Nikkfurie'nin tavsiyesine kulak vermeniz gereken zamanlar.
O motosiklet üzerinde "akıllıca" vereceğiniz kararlar, sizi kazaya sürükleyebilir.
Çünkü o motosiklet akıl ve mantıkla değil, eğitim ve pratikle kullanılması gereken bir araç.
Mesela:
Çıkışı görülmeyen ve çapı gittikçe azalan bir viraja girdiğinizde "akıllıca" davranıp fren yapmak isteyebilirsiniz. Tahmin edilenin aksine çoğu motosiklet bunu affeder. Bir SS o kadar tahammül etmez.
Çoğu binek motosikletin aksine 600+cc SS'i sadece ön fren durdurur. Eğitimde tavsiye edildiği üzere ön ve arka freni birlikte eşit miktarda sıktığınızda arka teker kayabilir.
Viraj çıkışında motosikleti doğrultmak için gaz verilir. Çok da zevklidir. Aynı zamanda high side için ideal bir zamandır. Ağırlığı yüksek ya da gücü az motosiklet kolay kolay high side yapmaz. Bir SS ise highside için fırsat kollar.
Sahip olduğunuz motosikletin birincil amacı hızlı yön değiştirmektir. Bunu da stabiliteden, yani dengeden ödün vererek yapar.
Deneyimi sınırlı olmasına rağmen kraldan kralcı olup helva muhabbeti yapanlara benziyor yazdıklarım ama amacım kesinlikle o değil. Sadece kendi yaşadıklarıma, geçirdiğim kazalara binaen yazıyorum. Malesef normal motosiklete benziyor ve kontrolleri de aynı. Ancak dinamikleri çok farklı. Caddede kullanılabilen bir yarış motosikleti aldınız.
600cc SS yerine 200 beygir, 320 kilo, 1700cc bir VMAX almış olsanız bunların hiç birini yazmazdım. Çünkü daha güvenli bir motosiklet.
Masum görünüyor, hissediyor, mantıken de öyle. Ama değil işte. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Hayırlı olsun tekrar.
-
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Agv k6
ve mavi vizör çok iyi diyorlar.
Plaka satılır, dosta gider, delicilere özel.
-
Zararlı bir şey yok tabiki.Ama seviye olarak başlangıç seviyesinden çok belli bir sürüş deneyimi olan kullanıcıların level atlamasına yardımcı olacak bir kitap olarak görüyorum.Yeni başlayan tecrübesiz birine amortisör ayarlarını yaparak daha iyi bir sürüş önermek anlamsız.
Zaten pist kullanıcılarına daha çok hitap ediyor.
-
Az daha verip binlik alsaydınız keşke.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Zararlı bir şey yok tabiki.Ama seviye olarak başlangıç seviyesinden çok belli bir sürüş deneyimi olan kullanıcıların level atlamasına yardımcı olacak bir kitap olarak görüyorum.Yeni başlayan tecrübesiz birine amortisör ayarlarını yaparak daha iyi bir sürüş önermek anlamsız.
Zaten pist kullanıcılarına daha çok hitap ediyor.
Acikcasi arkadasin ihtiyaci olan da pist egitimi (*). Cunku edindigi motosiklet pist motosikleti.
(*) Tabii ki tipik yol egitiminin uzerine...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Başınıza iş açacak, tehlikeli olabilecek ne tavsiye var o kitapta?
Faydalı olacak, icabında hayat kurtaracak bilgi akıyor resmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
Sakin sakin kullanmak için mi 600cc SS aldınız?
Eğer şuurunuz yerindeyse, keyifli olduğunuz bir gün, güvenli bir ortamda gazı açacaksınız o motosiklet üzerinde. Keyif alacaksınız. Tekrarlayacaksınız. Ve gaz açmaya alışacak, açtığınızda eskisi kadar panik yapmayacak, daha rahat ve güvenli hissedeceksiniz. Motosiklete hakim olduğunuz düşüncesi hasıl olacak. İşte o aralar yukarıda @Nikkfurie'nin tavsiyesine kulak vermeniz gereken zamanlar.
O motosiklet üzerinde "akıllıca" vereceğiniz kararlar, sizi kazaya sürükleyebilir.
Çünkü o motosiklet akıl ve mantıkla değil, eğitim ve pratikle kullanılması gereken bir araç.
Mesela:
Çıkışı görülmeyen ve çapı gittikçe azalan bir viraja girdiğinizde "akıllıca" davranıp fren yapmak isteyebilirsiniz. Tahmin edilenin aksine çoğu motosiklet bunu affeder. Bir SS o kadar tahammül etmez.
Çoğu binek motosikletin aksine 600+cc SS'i sadece ön fren durdurur. Eğitimde tavsiye edildiği üzere ön ve arka freni birlikte eşit miktarda sıktığınızda arka teker kayabilir.
Viraj çıkışında motosikleti doğrultmak için gaz verilir. Çok da zevklidir. Aynı zamanda high side için ideal bir zamandır. Ağırlığı yüksek ya da gücü az motosiklet kolay kolay high side yapmaz. Bir SS ise highside için fırsat kollar.
Sahip olduğunuz motosikletin birincil amacı hızlı yön değiştirmektir. Bunu da stabiliteden, yani dengeden ödün vererek yapar.
Deneyimi sınırlı olmasına rağmen kraldan kralcı olup helva muhabbeti yapanlara benziyor yazdıklarım ama amacım kesinlikle o değil. Sadece kendi yaşadıklarıma, geçirdiğim kazalara binaen yazıyorum. Malesef normal motosiklete benziyor ve kontrolleri de aynı. Ancak dinamikleri çok farklı. Caddede kullanılabilen bir yarış motosikleti aldınız.
600cc SS yerine 200 beygir, 320 kilo, 1700cc bir VMAX almış olsanız bunların hiç birini yazmazdım. Çünkü daha güvenli bir motosiklet.
Masum görünüyor, hissediyor, mantıken de öyle. Ama değil işte. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Hayırlı olsun tekrar.
cok guzel ve bilgilendirici bir yazi.
-
Kimse Ferrari ile araba sürmeye başlamaz. Kimi biraz yumuşatarak kime doğrudan yaptığın işin yanlış olduğunu yazmış. Bana kalırsa sana göre sert olanların, hatta oldukça kızdığın, buda böyle söylenmez ki, dediğin kişilerin yazdıklarını dikkate al. Çok geç değil satar kendine daha uygun bir motor alırsın. Belki ilk düşük cc'den sonra tarz değişikliği de olur kim bilir. Ben Cruiser kesinlikle benim tarzım diye başlayıp, dağdan inmeyince araziye daha uygun bir şey aldım. Özetle benim düşüncem sat kurtul, senin hayatın senin kararın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)