İlk Motorumu Aldım Sonunda Gsx-r 600
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Acikcasi arkadasin ihtiyaci olan da pist egitimi (*). Cunku edindigi motosiklet pist motosikleti.
(*) Tabii ki tipik yol egitiminin uzerine...
Muhtemelen linc yiyecegim ama;
Sizin de anlamadiginiz su, Turkiye'de supersport sinifinda motosiklet alan kisilerin muhtemelen sadece %1'i piste girmek icin motosikletini satin aliyor. %99'u sadece gosteris icin aliyor ya da piste girecek, egitim alacak olanak bulamiyor. Burasi USA degil, Kirsehir'in Keskin ilcesinde SS sevip alan adama egitim al desek nereden alacak? Her haftasonu Ankara'ya gitmesi gerekir, bir miktar para odemesi gerekir. Turkiye'de isler oyle uzaktan gorundugu gibi degil maalesef.
Okan abinin dedigine katiliyorum, Twist of Code, belirli bir duzeye gelmis SS kullanicilari icindir. Napayim maxi-scooter kullanirken chicken stripes mi dusuneyim ?
Reklamlar
-
Solmanet adlı üyeden alıntı
abartma istersen......
neyse sakinim
Sakin ol şampiyon; burası bir forum ve herkes, terbiye sınırları icinde fikrini soyluyor. Sevgiler..
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Muhtemelen linc yiyecegim ama;
Sizin de anlamadiginiz su, Turkiye'de supersport sinifinda motosiklet alan kisilerin muhtemelen sadece %1'i piste girmek icin motosikletini satin aliyor. %99'u sadece gosteris icin aliyor ya da piste girecek, egitim alacak olanak bulamiyor. Burasi USA degil, Kirsehir'in Keskin ilcesinde SS sevip alan adama egitim al desek nereden alacak? Her haftasonu Ankara'ya gitmesi gerekir, bir miktar para odemesi gerekir. Turkiye'de isler oyle uzaktan gorundugu gibi degil maalesef.
Okan abinin dedigine katiliyorum, Twist of Code, belirli bir duzeye gelmis SS kullanicilari icindir. Napayim maxi-scooter kullanirken chicken stripes mi dusuneyim ?
"pist eğitimi" yerine "SS eğitimi" daha doğru bir tabir bence. Burada da genelde öyle geçiyor zaten. Yani eğitim pistte motosiklet kullanmak için değil, SS kullanmak için veriliyor, nerede kullanırsanız kullanın. Motosiklet aynı motosiklet sonuçta.
SS eğitimi almanın kolay olmadığının da farkındayım. O yüzden kitap tavsiyesinde bulunmuştum. Çünkü ihtiyacı olan bilgiyi alabileceği başka bir kaynak bilmiyorum...
Twist of the wrist 2, yeni SS kullanıcısı için temel bilgi içerir. Başınızı belaya sokmamaya odaklanır. Kitap boyunca sürekli tekrarlanan "survival reaction" vurgusunun amacı da bu. Arkadaşın ihtiyacı da bu. Vereceği makul ve tipik tepkilerin bir SS üzerinde nasıl başını belaya sokabileceğini öğrenmesi lazım, okuyarak ta olsa. Bence ne kadar erken okursa o kadar iyi. Hepimiz gibi okuduklarını zamanla ve tecrübeyle sindirebilecek. Ama diğer türlü kör cahil kullanması daha tehlikeli bence.
-
Tecrübe ve eğitim olmadan SS'e binmek, Otomatik silahla Rus ruleti oynamak gibidir.
-
Okumaktan zarar gelmez kimse okumasın demez zaten.Dikkat çekmek istediğim Belli tecrübe yoksa onu referans alıp bir şeyler denemesi tehlikeli.
Keşke fırsat ve imkan olsa yeni başlayanlar bu işe pistte başlasa.Hem daha güvenli hem tutuş harika bazı şeyler daha kolay öğrenilebilir.
-
Başlıkta verilen bazı bilgiler gerçekten hem GSX-R600 ile başlayan arkadaşımız hem de diğer yeni başlayacaklar için çok kıymetli.
250 cc ile başlayıp 1 sene sonra yüksek cc'li SS'e geçmiş biri olarak birkaç kelam da benden, naçizane:
- Aslında büyük CC ile başlamak yurt dışında daha çok görülen bir şey. Neden? İlk akla gelen alım gücü dışında ikinci neden de trafiğin bizdeki kadar "manyak" bir durumda olmaması. Akıllı uslu kullanırsanız, gaz açma - fren gibi komutlarınız çok düzgün olursa, fazla hız yapmazsanız, denge konusunda da problem yaşamayacak kadar uzun boylu iseniz (kısayken acemilikte bu konu daha sorunlu olabiliyor, kendimden biliyorum) Hayabusa ile bile başlayabilirsiniz. Ama bizdeki gibi her taraftan kural usül saygı bilmeyen araç sürücülerinin ve yayaların fırladığı, şerit kavramının, kavşak kurallarının her saniye farklı uygulandığı ve bol bela içeren bir trafikte etrafta dikkat etmeniz gereken çok şey var. E birçoğumuz da en fazla iki sokak sonra bir ana yola veya kalabalık bir caddeye çıkacak mesafede oturuyoruz, Arizona'nın banliyölerinde falan değiliz. Dolayısıyla özellikle Türkiye'de maksimum 250 cc ile başlanması gerektiğini düşünsem de, kendine hakim olarak yüksek cc ile başlayıp hiç problem yaşamayan birçok Türk vatandaşı da mevcut.
- 250 cc ile geçirdiğim bir yılda panikten frene sıkı abandığım, ne de olsa kafama geçmez diye gazı köklediğim, panik sonrası ani fren veya ani bir yön değiştirme yapıp dengemi zor sağladığım birçok durum olmuştu. Şimdiki motorumla başlamış olsaydım bunların en az bir iki tanesi ciddi kazalarla, birkaç tanesi de yere yapışmamla sonuçlanırdı. GSX-R600 ile başlayan birinin en dikkat etmesi gereken noktalar bunlar, ABS olmadığı için Youtube'da bol bol bulabileceğiniz "progressive breaking" videolarını ve rahmetli AEA'ın limon sıkmalı videolarını izlemenizi, boş bir alanda da sık sık fren pratiği yapmanızı öneririm. İlk başlarda muhtemelen korkudan veya temkinden ilk iki vitesi geçmeyeceksiniz çünkü zaten ikinci viteste 150'leri görürsünüz. Bu da şöyle bir tehlike doğuruyor, bu motorlar ilk üç viteste ani gaz açışlarında (özellikle de asıl gücü verebildiği devir bandındaysanız) önü direkt kaldırabiliyor. Alışana kadar - ama bir ay, ama iki ay - kesinlikle düşük hız ve mümkün olduğunca düşük devirde kullanmanızı öneririm.
- Önceki mesajlarda benden çok daha tecrübeli olduğunu ve bir dönem SS motor kullandığını da tahmin ettiğim hasmet rumuzlu üstadıma katılmadığım bir iki nokta var. Birincisi 600 cc SS'i arka fren durdurmaz kısmı. Arka fren aslında belli bir süratten sonra hiçbir motosikleti durdurmaz. Yani muhtemelen 80 ile giden bir YBR'yi arka fren ne kadar durduruyorsa GSX-R600'ü de o kadar durdurur. Burada sizin asıl dikkat etmeniz gereken kısım ABS'sizlik. Altınızdaki o makine size "bas ulan bas" diye bağırırken çok hızlı girdiğiniz bir virajda panik yapıp arka frene abanırsanız tekeri muhtemelen kilitlersiniz ve açınıza göre yere yapışma veya high-side kaçınılmaz olabilir. Ama YBR ile bu hızlara ulaşmanız mümkün olmayacağı için kazadan kurtulmanız daha kolay olacağı gibi kaza durumunda alacağınız hasar da ona göre az olur. Bunu ben ABS'li 250 cc motosikletimde yaşadım, ama ABS devreye girdiği için hiçbir şey olmadı. Sonradan aslında ön frenin virajlarda o kadar da uzak durulması gereken öcü bir şey olmadığını öğrendim. Şunu izlemenizi öneririm : https://www.youtube.com/watch?v=JgcBkvlE6lo
- hasmet üstadıma katılmadığım ikinci nokta da bu motorların stabiliteden ödün vermesi konusu. Gaz kolunu düzgün kullanmayı öğrenebilirseniz bu motorlar yola yılan gibi yapışan aletler. Düşük cc'lerden çok daha büyük açılarla yatabilir, çok daha rahat kalkabilir, çok daha stabil gidebilir ve hızlandıkça daha da stabilleşebilirsiniz. Ama Twist of the wrist'i ve MotoJitsu kanalını bol bol izlemenizi ve çalışmanızı öneririm. Yanlış noktalarda açılacak - ve daha da önemlisi kararsızca açılıp kapatılacak - gaz komutları ile her viraj sizin için ayrı bir tehlike olur.
Mezarını hazırla, rulet masasına hoş geldin, öldün sen bittin gibi yorumlara bir tarafımla gülmekle beraber her şey sizin elinizde, motosikletinizi, kendinizi, uyumunuzu ve seviyenizi ne kadar iyi tartarsanız, limitlerinizi ne kadar iyi belirlerseniz ve ne kadar serinkanlı sürerseniz o kadar güvende ilerlersiniz. Çok da mutlu olursunuz. 600 cc SS ile başlamayı şahsen hiç önermem o ayrı konu. İyi sürüşler.
-
Arkadaşlar çok teşekkürler tüm güzel yorumlarınız için, AEA Barkın abimizin tüm videolarını izledim motorum yokken dahi hiç kaçırmadım yayınlarını, evet 250lik niyetimde vardı ama işte nasip kısmet buna denk geldik, küçüklükten bir hayalimdi ss motosiklet sesi ve görüntüsü olarak, uzun süreli kullanacak olursam eğer zaten kesinlikle yanına cbr 250 yada r25 düşünürüm tecrübe pratik için yada satabilirimde , şu an motor yatışta aküleri sökülü, izinden izine kullanacağım 1 veya 1,5 yıl sonrada aktif olarak arada turlarım vaktim oldukça, bu arada motoru öyle ana yola çıkayım tam gaz gideyim diye almadım amasya küçük şehir, dediğim gibi, ses ve görüntüsü hoşuma gidiyor, insanlara karşı gösteriş vs umrumda değil hayalimdi hepimize tekrardan sağlıklı mutlu huzurlu günler ve kazasız belasız sürüşler diliyorum
-
JK5F adlı üyeden alıntı
- Önceki mesajlarda benden çok daha tecrübeli olduğunu ve bir dönem SS motor kullandığını da tahmin ettiğim hasmet rumuzlu üstadıma katılmadığım bir iki nokta var. Birincisi 600 cc SS'i arka fren durdurmaz kısmı. Arka fren aslında belli bir süratten sonra hiçbir motosikleti durdurmaz.
...
- hasmet üstadıma katılmadığım ikinci nokta da bu motorların stabiliteden ödün vermesi konusu. Gaz kolunu düzgün kullanmayı öğrenebilirseniz bu motorlar yola yılan gibi yapışan aletler. Düşük cc'lerden çok daha büyük açılarla yatabilir, çok daha rahat kalkabilir, çok daha stabil gidebilir ve hızlandıkça daha da stabilleşebilirsiniz.
Netleştirmeye çalışayım:
1. Cruiser'larda ve bazı touring motosikletlerde, özellikle ağır olanlarında arka fren ciddi durdurma gücüne sahip. Hatta etkili durmak için arkayı da kullanmak zorundasınız. SS'lerde ve güncel bir çok naked'ta öyle değil.
2. Stabiliteden kastım yol tutuşu değil. Stabilite, bulunduğu durumu muhafaza etme eğilimidir, mesela hareket halinde olduğu yönü. Cruiser'lar düz yolda SS'lerden çok daha stabildirler ("rake" açısı ve "trail" değeri yüksek, ağırlık merkezi aşağıda, tekerler arası mesafe uzun), bunun için de kolay kolay yön değiştirmek istemezler. SS'ler ise tam tersi. Tekerler arası mesafe kısa, ağırlık merkezi yukarıda, rake açısı dik, trail kısa. Gaz, fren ve gidon kontrolüne aşırı hassaslar. SS'te başınızı belaya sokacak hatanın üç katını bir cruiser iplemez bile. Abanin gaza, ön kalkmaz. Asılın ön frene, arka kalkmaz. Otobanda itin gidonu bir yöne, anında düzeltir. SS yolun dışına çıkıverir ama.
Zaten kıvrak olmasını istediğiniz aracı bir miktar instabil yapmak zorundasınız. Araç konumunu muhafaza etmek için kasmamalı. Savaş uçakları aerodinamik olarak stabil değildir, spor arabalar da oversteer yapacak şekilde dizayn edilir (yani virajda teker kaydığında virajın dışına çıkmak yerine spin atma eğiliminde.) Buna karşın yolcu uçakları aerodinamik olarak stabil, binek otomobiller de (arkadan çekişli olanlar dahil) understeer yapacak şekilde dizayn edilir.
-
Senin gibiler derken yüksek cc ile başlayanlar demek istendi yanlış anlama olduysa kusura bakma
-
ahmetkaya adlı üyeden alıntı
Senin gibiler derken yüksek cc ile başlayanlar demek istendi yanlış anlama olduysa kusura bakma
Sıkıntı yok hocam dediğim gibi bende konuyu foruma bilgi almak, tavsiyeler amaçlı açtım.
-
JK5F adlı üyeden alıntı
Burada sizin asıl dikkat etmeniz gereken kısım ABS'sizlik.
GSX-R600'de ABS yok mu? Yenilerinde illa ki vardir.
Arkadas model belirtmemis ama umarim yakin model almistir. Sahsen simdiki tecrubemle elektronik desteksiz 600cc SS edinmezdim, cunku zevk alarak kullanamazdim.
"Organ donor bike" diyorlar burada 600cc SS'lere... Fiyati uygun oldugu icin tecrubesiz gencler icin ulasilabilir, yine suruculer genc oldugu icin de organlari makbul diye. Ama yillar icinde elektronik destekler guvenligi ciddi derecede arttirdi.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
GSX-R600'de ABS yok mu? Yenilerinde illa ki vardir.
Arkadas model belirtmemis ama umarim yakin model almistir. Sahsen simdiki tecrubemle elektronik desteksiz 600cc SS edinmezdim, cunku zevk alarak kullanamazdim.
"Organ donor bike" diyorlar burada 600cc SS'lere... Fiyati uygun oldugu icin tecrubesiz gencler icin ulasilabilir, yine suruculer genc oldugu icin de organlari makbul diye. Ama yillar icinde elektronik destekler guvenligi ciddi derecede arttirdi.
2008 model hocam gsxr 600
-
Elektronik destek yok mu yani?
-
Hocam tek bildiğim modlu a b c modu var
-
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
Çok sağolun hep birlikte kazasız belasız
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)