Selamlar
Sübap eskimesi, yıpranması veya herhangi bir sebebten ötürü rölanti dalgalanması ile bir ilişkisi varmıdır 7 yıllık 36 bin km lik bir motor bu ( karbüratör vakum lastiği sağlam )
Selamlar
Sübap eskimesi, yıpranması veya herhangi bir sebebten ötürü rölanti dalgalanması ile bir ilişkisi varmıdır 7 yıllık 36 bin km lik bir motor bu ( karbüratör vakum lastiği sağlam )
Evet ilişkisi var ama soğukken az yaparken sıcakken çok yapma veya tam tersi gibi semptomları olabilir. 36 bin km boyunca hiç subap ayarı yapılmadıysa açılıp kontrol edilebilir. Çok zor bir işlem değil. Kendiniz de yapabilirsiniz. Motorun Rtr Apache 150 olduğunu varsayarak kolay diyorum. Her motosiklette kolay değildir.
Uzun kilometreler sonunda sesli çalışan subaplar ile rölantinin sabit duramamasının pek ilgisi yok , eğer subaplar kötü yakıt veya ateşleme arızaları nedeniyle yüksek ısıya maruz kalmışsa yahut yanlış subap değerleri uygulanıp aşırı sıkı ayarlanmış ise dalgalanmaya sebep olur..rölantiyi etkileyen ve en sık görülen arıza silindire manifolttan hava emilmesidir..
Ayni sorun benim motorda da vardı.
Km.ler aynı sayılır benimki 38 bin.
Lâkin 15 yaşında ihtiyar bir Ybr ve hiç subap ayarı yapılmadı. Gerek görmedim ses v.s. yok
Rölanti dengesizliği sorununu karbüratörü iyice temizleyip hava ayarı yaparak çözdüm.
Hava ayarı denen şey de tam bi illet. Çok hassas bisey.
Şimdi rolanti stabil.
Yalniz hep jiglesiz çalışan motor artık ilk çalışmada jigle istiyor.
Teşekkür ederim arkadaşlar
Ustam subabların yenilenmesi veya değişmesi gerekebilir dedi
Dediğim dalgalanma ise ilk çalıştırmada sıkıntı yokken ısındıkça ışıklarda durduğumda stop etme yada 2 bin devir civarinda çalışması ( bu durum değişken oluyor yada bazen olmuyor)
Ve sonrasında gaz verdikçe rölantide iken 3 2 bin devir arasında nazlanarak inmesinden ibaret
Karbüratör temizlenip kontrol edildi
Daha öncesinde silindir sekman değişirken subablar kontrol edilmişti
Motor ile yola gidiyorum sıkıntı yok ama işte bu kararsızlık mevzusu beni rahatsız ediyor
Tuzlu bir işlem çıkacak başıma anlaşılan
Hava ayar vidasını 2.5 veya 3 tur açık ayarla. Yarım saat sürdükten sonra rölanti de 1500 olacak şekilde ayarla . Fazla ise düşür, düşük ise yükselt.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Rolantiyi rölanti ayar vidasından ayarla.
Karışım vidasını 2.5 veya 3 tur aç.
Egzos patlaması subap ayarından yapıyordur.
Subapların servis ölçüsü 0.06 0.08 ancak bu şekilde hafif ses yapıyor.
Ben 0.05 0.07 yapıyorum ses yok.
Zor çalışmaya neden olmuyor yani çok sıkı değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:41 ----------
Egzos patlaması normal sıkıntı olacağını sanmam
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
Motor sıcak iken rolantiyi 3000 devire yükselt.
Ardından karışım vidasını stop etmeye yakın konuma kadar sıkmaya başla , 1 tur veya yarım turda zaten teklemeye başlar.
Ardından çeyrek tur çeyrek tur arttır. Rölanti yükselmeye başlayacak. 3000 devir veya biraz daha yüksek yere kadar bu şekilde devam et .
Sonra tekrar rölanti vidasından 1500 devire düşür.
Deneyip yazıcam hocam teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)