Belki bu konudan sıkıldık ama ben yok diye bilirken şöyle bir videoya rast geldim https://m.youtube.com/watch?v=bi1ZkDnrDEI
Belki bu konudan sıkıldık ama ben yok diye bilirken şöyle bir videoya rast geldim https://m.youtube.com/watch?v=bi1ZkDnrDEI
açıp izlemedim ama ben ehliyet alırken şöyle bir avantajım oldu yarı otomatik cup motorda ehliyet sınavına girdim.millet debriyaj ile vites ile uğraşırken biz 1 2 3 4 1 2 3 4 diye viteslerle oynuyorduk tabi dezavantajı debriyajlı motor hiç kullanmadığımız için ehliyetten sonra tekrardan öğrendik
Arabada varda.Motorda otomatik seçeneği yok diye biliyorum.
Otomatik motosiklet ehliyeti de araba ehliyeti de var. Otomatik ehliyeti aldığınız zaman manuel araba/motosiklet kullanamazsınız
Rivayete göre veriyoruz diyen kurumlar mevcut.
ancak ehliyetin arkasında araç sınıflarında a-a1-a2 hariç motosiklet sınıfı yok.
Kursu veren yerler otomatik a2 ehliyeti diyor.
Alanı da görmedim.
Ama varmış.s
var diye biliyorum hatta ben de zamanında ehliyet almadan önce baya araştırdım avrupa yakasında yok gibi bir şey. anadolu yakasında var üsküdar taraflarında. istanbuldan bahsediyorum.
ancak belirteyim ben normal motosiklet kullanmayı düşünmüyorum pcx kullanırım sonra xmax kullanırım vs diyordum hayat boyu. gel gelelim şu an vitesli kullanıyorum. 2. motorumu da büyüttüğümde otomatik almayı düşünmüyorum.
o yüzden şahsi düşüncem bok gibi paranız yoksa otomatik almayın. ileride canınız ister falan üzülürsünüz.
ki zaman kaybı da var
Bu konuya benzer bir başlık 2 yıl önce forumda açılmış...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...llanir-mi.html
Ben açıkçası arabada bile otomatik vites ehliyetine karşıyım. Cinsiyetten bağımsız konuşuyorum; düz vites araba kullanmayı beceremeyen hiç kimsenin otomatik vites arabayı da iyi sürdüğünü görmedim. Düz vites motosiklet ehliyeti almayı beceremeyen bir çok kişi böyle bir imkan olduğunda otomatik vites ehliyeti alacaktır. Motorcu kültüründen bihaber, berbat süren, ekipmansız bir çok dct ya da maxiscooter sürücüsü trafiğe çıkacaktır.
Tommy,
O linkte enteresan bir şey var.
A2 otomatik ehliyet alan birisi, A1 manuel kullanabiliyor.
Tabiki kağıt üzerindeki verilere göre...
Mevzubahis yönetmeliğe göre A1, A2 ve A sınıflarında Manuel ve Otomatik seçenekleri mevcuttur, bilginize.
Hele şimdiki otomatik vitesli diye geçen ama aslında manuel şanzımanın debriyaj ve vites kolu ile değiştirilmesi değil bizim yerimize bunu yapan elektronik-mekanik sistem arabaları manuel vitesin nasıl çalıştığı, baskı balata nasıl kavrar bunları anlamadan kullanınca araba da daha çabuk eskiyor, verimli de olmuyor.
Elektrikli araçlar yaygınlaşınca böyle tartışmaların bir anlamı kalmayacak ama. Yani elektrik motoru yanmalı motorlardan çok farklı çalışıyor, her devirde yeterince elektirk akımı sağlayabilindiği ölçüde hep en yüksek gücü verebildiği için vites gereksiz kalacak.
Sürücü / Sürücü Adayı ve Araçlara İlişkin Kod Tablosu
Yeni tip sürücü belgelerinde 12 numaralı
"İlave bilgiler veya kısıtlamalara ilişkin kodlar"
bölümünde kullanılan kodların açıklamaları
a. TABİPLER TARAFINDAN KULLANILACAK KODLAR
KOD AÇIKLAMA
01. Görüşün düzeltilmesi ve/veya korunması
01.01. Gözlük
01.02. Kontakt Lens(ler)
01.05. Göz siperi
01.06. Gözlük veya kontakt lensler
01.07. Kişiye özel optik aygıt
02. İşitme desteği/iletişim desteği
03. Uzuvlara yönelik protez/ortez
03.01 Kol/kollar için protez/ortez
03.02 Bacak/bacaklar için protez/ortez
47. İki tekerlekli araç kullanamaz
61. Gece araç kullanamaz (gece: güneş batımından bir saat sonra ve güneş doğduktan bir saat önce)
64. Aracınının hızı Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarından 10 km daha az olmalıdır.
101. Monoküler
102. Ambulans, ticari araç veya resmi araç kullanamaz
103. Sağlık raporu yenileme süreleri
103.01 Üç ayda bir sağlık kontrolü
103.02 Altı ayda bir sağlık kontrolü
103.03 Yılda bir sağlık kontrolü
103.04 Üç yılda bir sağlık kontrolü
103.05 Beş yılda bir sağlık kontrolü
b. TRAFİK KURULUŞLARINCA KULLANILACAK KODLAR
62. Kişinin yaşadığı yere göre .......km yarıçapı içinde veya yalnızca şehir/bölge içerisinde araç kullanabilir
63. Araçta yolcu taşıyamaz
65. En az kendi sürücü belgesi sınıfına sahip bir sürücü belgesi bulunan birinin refakatinde araç kullanabilir
66. Römorklu araç kullanamaz
67. Otoyollarda araç kullanamaz
68. Araç cinsine bakılmaksızın 0,20 promil üzerinde alkollü araç kullanamaz
69. EN 50436'ya uygun olarak alkol kilidi donanımına sahip araçların kullanımıyla sınırlıdır. Son kullanım tarihinin gösterimi opsiyoneldir (örneğin "69" veya "69(01.01.2016)")
70. ... tarafından verilen ... No.lu belge değişimi (üçüncü bir ülke durumunda AB/BM ayrımına olanak sağlayan işaret; örneğin "70.0123456789.NL") (Açıklama: Başka bir ülke tarafından verilen belgenin üçüncü bir ülke tarafından değiştirilmesinde ilgili ülkenin işareti ve belgenin numarası yazılır)
71. ... No.lu belge yedeği (üçüncü bir ülke durumunda AB/BM ayrımına olanak sağlayan işaret; örneğin "71.987654321.HR") (Açıklama: Başka bir ülke tarafından verilen belgenin üçüncü bir ülke tarafından verilen belgenin yenilenmesi sırasında ilgili ülkenin işareti ve belgenin numarası yazılır)
73. Sadece dört tekerlekli araçları kullanabilir.
79. Motosiklet/Motorlu bisiklet kullanımına ilişkin sınırlandırmalar ile BE sınıfı sürücü belgesine ilişkin düzenlemeler
79.01. Sadece sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli araçları kullanabilir.
79.02. Sadece M sınıfı sürücü belgesiyle kullanılabilen üç veya dört tekerlekli araçları kullanabilir.
79.03. Sadece üç tekerlekli araçları kullanabilir.
79.04. Üç tekerlekli araçlarda azami ağırlığı 750 kg. geçmeyen (hafif römork) römorkları takarak kullanabilir.
79.05. Güç/ağırlık oranı 0.1 kW/kg'ın üzerinde olan ve A1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılabilen motosikletleri kullanabilir.
79.06. İlgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak kaydıyla, izin verilen en fazla ağırlığı 3.500 kg'ı geçen BE sınıfı araçları kullanabilir.
80. "24" yaşını doldurmadan A sınıfı sürücü belgesiyle kullanılabilecek iki tekerlekli araçları kullanamaz.
81. "21" yaşını doldurmadan A sınıfı sürücü belgesiyle gücü 15 kilovatı aşan üç tekerlekli motosikletleri kullanamaz.
95. 2003/59/EC No.lu Direktif'in belirttiği profesyonel yeterlik şartını ... tarihine kadar sağlayan sürücüler.
96. B sınıfı sürücü belgesiyle 4.250 kg’a kadar olan otomobil ve kamyonet cinsi birleşik araçları da kullanabilir. (Açıklama: Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları kullanabilir.)
97. 3821/85 (2) (AET) No.lu Konsey Tüzüğü'nün yetki alanına giren C1 sınıfı araçları kullanmaya yetkili değildir
c. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINCA KULLANILACAK KODLAR
104. Sürücü kursunda otomatik vitesli araçla eğitime ve sınava katılarak sertifika alanlar sürücü belge sınıfına uygun sadece otomatik vitesli araçları kullanabilir.
105. İş Makineleri
105.01 Yüzey Kazıma Makinesi
105.02 Beko Loder (Kanal Kazıma Makinesi)
105.03 Dozer (lastik tekerlekli)
105.04 Ekskavatör
105.05 Finişer
105.06 Forklift
105.07 Greyder
105.08 Mobil Rıhtım Vinci
105.09 Silindir
105.10 Vinç (Lastik tekerlekli)
105.11 Loder (Yükleyici)
105.12 Delik Delme ve Sondaj Makinesi
105.13 Zemin Süpürme Makinesi
105.14 Biçerdöver
105.15 İş Kamyonu
105.16 İş Makinesi (Yükleyici)
105.17 Terminal Traktör
105.18 Serdümen
105.19 Konteyner Saha Köprü Vinci
105.20 Konteyner Rıhtım Köprü Vinci
105.21 Konteyner Dorse Vinci
105.22 Dolu Konteyner Makinesi
105.23 Boş Konteyner Makinesi
105.24 Akaryakıt İkmal Makinesi
105.25 Pamuk Hasat Makinesi
105.26 Pamuk Toplama Makinesi
105.27 Arazöz
105.28 Beton Pompası
105.29 Oto Kreyn
105.30 Kazıyıcı-Yükleyici
105.31 Mobil Vinç
105.32 Mack Taşıyıcı
105.33 Mıcır Serici
105.34 Asfalt Serme Makinesi
105.35 Manlift
105.36 Kaldırma Taşıma Vinci
105.37 Rotatif Kamyon(Kar savurucu)
105.38 Seyyar Pancar Boşaltma, Temizleme ve Yükleme Makinesi
105.39 Bezelye Hasat Makinesi
105.40 Transmikser
d. SÜRÜCÜ ADAYLARI VE SÜRÜCÜLERDE ARANACAK SAĞLIK ŞARTLARI İLE
MUAYENELERİNE DAİR YÖNETMELİĞİN 4’ÜNCÜ MADDESİNİN SEKİZİNCİ FIKRASI
KAPSAMINDA OLUŞTURULAN KOMİSYON TARAFINDAN KULLANILACAK KODLAR
KOD AÇIKLAMA
10. Modifiye vites
10.02 Otomatik vites
10.04 Uyarlanmış vites kolu
15. Modifiye edilmiş debriyaj
15.01 Uyarlanmış debriyaj pedalı
15.02 Manuel debriyaj
15.03 Otomatik debriyaj
15.04 Debriyaj pedalının çalışmasını ya da aktivasyonunun durmasını önlemeye yönelik tedbir
20. Modifiye edilmiş fren sistemleri
20.01 Uyarlanmış fren pedalı
20.03 Sol ayağa uyarlanmış fren pedalı
20.04 Tabana göre uyarlanmış fren pedalı
20.05 Eğik fren pedalı
20.06 Elle çalıştırılan fren
20.07 Azami Birim Kuvveti ile çalıştırılan fren… (N) (örnek: “20.07 (300N)”)
20.09 Uyarlanmış park freni
20.12 Fren pedalının tıkanmasını önlemeye ya da aktivasyonunu sağlamaya yönelik önlem
20.13 Diz ile harekete geçirilen fren
20.14 Harici güçle desteklenen fren sistemi
25. Modifiye hızlanma sistemi
25.01 Uyarlanmış hız pedalı
25.03 Eğik hız pedalı
25.04 Manuel hız pedalı
25.05 Diz ile harekete geçirilen hız pedalı
25.06 Harici güçle desteklenen hızlanma sistemi
25.08 Soldaki hız pedalı
25.09 Hız pedalının tıkanmasını önlemeye ya da aktivasyonunu sağlamaya yönelik önlem
31. Pedal uyarlamaları ve pedal tedbirleri
31.01 Paralel pedallar ekstra seti
31.02 Aynı seviyede ya da aynıya yakın seviyede pedallar
31.03 Pedallar ayak yardımıyla çalıştırılmadığında hızlanma sistemi ve pedalların tıkanmasını önlemeye ya da aktivasyonunu sağlamaya yönelik önlem
31.04 Yükseltilmiş zemin
32. Kombine fren ve hızlanma sistemi
32.01 Tek elle idare edilen kombine fren ve hızlanma sistemi
32.02 Dış bir güç tarafından idare edilen kombine fren ve hızlanma sistemi
33. Kombine fren, hız ve direksiyon sistemi
33.01 Tek elle dış kuvvet tarafından idare edilen kombine hızlanma, fren ve direksiyon sistemi
33.02 İki elle dış kuvvet tarafından idare edilen kombine hızlanma, fren ve direksiyon sistemi
35. Modifiye kontrol düzeni (far düğmeleri, cam sileceği, korna, sinyal lambaları, vb.)
35.02 Direksiyonu bırakmadan kullanılabilen kontrol cihazları
35.03 Direksiyondan sol eli çekmeden kullanılabilen kontrol cihazları
35.04 Direksiyondan sağ eli çekmeden kullanılabilen kontrol cihazları
35.05 Direksiyon ve hız ile frenleme mekanizmalarının kontrolünü kaybetmeden idare edilebilen kontrol cihazları
40. Modifiye direksiyon
40.01. Azami birim kuvveti ile çalıştırılan direksiyon … (N) (örneğin: “40.01(140N)”)
40.05. Uyarlanmış direksiyon simidi (daha büyük/kalın direksiyon simidi, azaltılmış çap, vb.)
40.06. Direksiyon simidinin uyarlanmış pozisyonu
40.09. Ayakla işletilen direksiyon
40.11. Direksiyon simidinde yardımcı cihaz (topuz, direksiyon çatalı vb.)
40.14. Tek elle/kolla işletilen alternatif uyarlanmış direksiyon sistemi
40.15. İki elle/kolla işletilen alternatif uyarlanmış direksiyon sistemi
42. Modifiye edilmiş arka/yan görüş cihazları
42.01. Arka görüş için uyarlanmış cihaz
42.03. Yan görüş sağlayan ek iç cihaz
42.05. Kör nokta görüntüleme cihazı
42.06. Elektrikle çalışan dış dikiz aynaları
43. Sürücü koltuğu pozisyonu
43.01. Normal görüş sağlayacak yükseklikte, direksiyon ve pedaldan normal uzaklıkta sürücü koltuğu
43.02. Vücut şekline göre uyarlanan sürücü koltuğu
43.03. Sabit duruş için sırt destekli sürücü koltuğu
43.04. Kol dayanağı olan sürücü koltuğu
43.06. Ayarlanabilir emniyet kemeri
43.07. Sabit bir duruş için destekli emniyet kemeri
44. Motosiklet modifikasyonları
44.01. Tek elle işletilen fren
44.02. Uyarlanmış ön frenler
44.03. Uyarlanmış arka frenler
44.04. Uyarlanmış hız sistemi
44.08. Motosiklet hareket halinde, dururken ve beklerken sürücünün iki ayağının da aynı anda yere değebileceği şekilde uyarlanmış koltuk yüksekliği,
44.09. Azami birim kuvveti ile çalıştırılan ön fren …(N) (örneğin: “44.09(140N)”)
44.10. Azami birim kuvveti ile çalıştırılan arka fren …(N) (örneğin: “44.10(140N)”)
44.11. Uyarlanmış ayak dayama yeri
44.12. Uyarlanmış tutma kolu
45. Sadece sepetli motosiklet kullanabilir
46. Sadece üç tekerlekli motosiklet kullanabilir
47. İki tekerlekli araç kullanamaz
50. Sadece…………..plaka/şasi numaralı aracı kullanabilir.
78. Sadece otomatik vitesli araç kullanabilir
102. Ticari araç, resmi araç, ambulans kullanamaz
Eskiden "motorsiklet" diyenler çoktu sonra "r" düştü. Motorlu bisikletten geldiğini iddia edenler oluyordu benzin motorlu bisikletlerden sonra filan heralde motosiklet olduğuna kanaat ettiler
Geyiği geçersek ehliyet olarak otomatik ehliyeti var .Az sayıda kursta var. B B1 gibi değil de A görünüp mesela ehliyette farklı bir kodla izleniyor muhtemelen. mesela benim ehliyetin köşesinde "01.06" yazıyor.Lens veya gözlük kullanmam gerektiğini belirtiyor bunun gibi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)