Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bakımı düzenli yapılmış yüksek km motor alınır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cogu Ferrari'nin 20bin mil bakimi $20K civari. Uygun fiyatli ikinci eller genelde 19500 milde falan satilik oluyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:52 ----------

    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük devir çeviren motorlar sorun çıkarmaz.
    Avrupa da veya ABD'DE 300bin km den daha yol yapan bir çok Harley görebilirsiniz
    Devirden ziyade önemli olan ortalama piston hızıdır, çünkü piston silindir arası aşınmayı bu değer belirler. Özellikle cruiser gibi stroku uzun torklu motorların maksimum devirleri düşük olsa da, ortalama piston hızları, yüksek devirli SS motorlarından yüksek olabiliyor.

    Ek olarak, genel kanıya katılmak zorundayım. Forumda gördüğüm kadarıyla ülkemizde bir son hız fetişi mevcut, özellikle de düşük cc'li motosiklet kullanıcıları arasında. 1000+cc bir naked'in ömrünün çoğunu redline'a yakın geçirmiş olma ihtimali sıfıra yakın.
    berk_cglr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    İlk olarak motorların üretim mantığını anlamaya çalışalım.
    Bir yarış motoru hangi mantık ve amaçla üretilir?
    Bir tur motoru hangi mantık ve amaçla üretilir?
    Bir comuter motor hangi mantık ve amaçla üretilir?

    Bu sorulara cevap verdiğinizde herşey aydınlanacaktır.

    Yarış motorları performans versin diye üretilir. Uzun ömür hiçbir zaman onların amacı değildir.

    O yüzden bir çitadan deve performansı beklememek lazım.

  3. #23
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    düşük cc alette sorun olmaz diyenlere cidden anlam veremıyorum :D

  4. #24
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    TVS JUPİTER 125
    Bende geçen burgman400 bakıyordum fiyatı uygundu 50/60/70bin km lerde vardı, sonra en kolay kendim değişebileceğim parçalarının fiyatına baktım, kayış, varyatör vs, yaklaşık 8bin tl yenisi o da muadil, vazgeçtim

  5. #25
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı ocen45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarınız için çok teşekkürler. R125'in bakımları servis kayıtlı değilse koşarak uzaklaşmalı mıyım o halde?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------

    Mesela örnek vermek gerekirse bu ilandaki motor da mı alınmaz?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...51897562/detay
    YETKİLİ SERVİSE GİDİP BİLGİ AL EĞER DEDİKLERİ GİBİ İSE BU MOTOR ALINIR
    burada milletin sana anlatmak istediği küçük cc ss ler gençlerin elinde canı çekilene kadar zorlanıyor yani alınmaz
    ha dersen ki ybr cbf alınır mı evet kurye işine girmediyse alınır km 60 70 k fark etmez
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  6. #26
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı ocen45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarınız için çok teşekkürler. R125'in bakımları servis kayıtlı değilse koşarak uzaklaşmalı mıyım o halde?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------

    Mesela örnek vermek gerekirse bu ilandaki motor da mı alınmaz?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...51897562/detay
    Ülkede yetkili servislerin bile çoğunun liyakatsiz personel (mekaniker, forman, yedek parça vs.) çalıştırdığını düşününce; özel bir tamirhanede kendini usta diye tanımlayan, (kart vizitine bile Bilmemne Usta diye yazdıran) okuma yazma kursunu zor bitirmiş tipleri düşününce; koşarak uzaklaşmak anlamlı hale geliyor.

    Bilinç karşılıklı olduğunda bişeyler anlam kazanıyor maalesef.
    espresso bunu beğendi.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  7. #27
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu mantığa göre imkanı olan kimsenin super sport araba da almaması lazım. Veya her Ferrari, McLaren vb. superspor otomobillerin 20binde çöp olması lazım.

    Bunun gibi birçok örnek verilebilir. Bugün çok yüksek devir çeviren ve inanılmaz zor şartlarda çalışan Formula 1 arabalarının bile yıl içerisinde kullanabileceği motor sayısı bellidir ve dayanıklılık esastır.

    Dayanıklılık için ise belli başlı argümanların bir araya gelmesi gerekir. (İyi teknoloji, iyi malzeme, iyi işçilik, iyi bakım vs.)

    https://automanager.blob.core.window...cb125_1024.jpg
    Dostum ya yaşın küçük ya da bilgin, araştırman yok. Araç veya motosiklet spor diye ona göre yapılıyor diye ona göre dayanıklı yapılıyor argumanı 1'e 1 eşit oranında olmadığını ilkokul mühendislik bilgisine sahip bir adam anlar. Sen git Ferrari veya herhangi bir spor arabanın bakım aralık ve bakım sırasındaki işlem tablosuna bak, fiyattan bahsetmiyorum, sonra da git bir standart aracın bakım tablosuna bak. Normal arabada 100 200 binde yaptığın bakımı o araba da 50 binde yapıyorsun. Sen öyle gazlayarak R25'inle 50-60 binde sağlam masraf edersin muhtemelen de 80-100 sona gelir o motor. Yapabiliyor diye yapıp, sorunsuz olabileceğini düşünmek mucizelere inanmakla eş değer.

  8. #28

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahaha R Serisi adı üstünde! Yarış için tasarlanmış, super sport makineler. Gerçek gücünü 11bin devir civarında veriyor. (PS) Bu zorlamak değil bence, olması gerektiği gibi sürmek, kendi adıma konuşursam. Doğru ellerde kullanıldığında milyon kilometre de yapar buna eminim. Uzunca bir süre satmayı düşünmüyorum, çok seviyorum bu motosikletimi. Bakalım kaç kilometre yapacağız beraber

    Sakin sürecek olsam bir commuter tercih ederdim zaten. Doğasına uygun kullanıyoruz daha ne olsun

    ---

    Konuya dönecek olursak, kendim gibi birini bulursam ikinci el motosiklet alırım ondan.

    Piyasadakileri düşününce (türlü apaçilikler, tek tekerler, stopie'ler, yağ değiştirmeden binmeler, düşük kaliteli yağ koyanlar, nerde trak orada bırakçılar, yazılımı güncellemeden takılan abuk subuk egzozlar, periyodik değişmesi gerekenleri değiştirmeyip motora anahtar değmediciler vs vs liste uzaaar gider.) parantez içinde yazdığım tiplerden asla ve asla ikinci el motosiklet almamak, onun yerine sıfıra yönelmek daha anlamlı olur.

    Tam olarak emin olmak lazım alırken.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------



    Düzeltme: 12.000Devirde (yanlış yazmışım)
    haha
    seni çok pis kandırmışlar reis.
    250cc motor olsa olsa comutter olur.
    yani o r serisi dediğin r25 motosiklet; supersport ''görünümlü'' comutter'dir.
    beni yorma, az biraz araştır; supersport makineler kaç cc'den başlıyormuş...

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarış motorları performans versin diye üretilir. Uzun ömür hiçbir zaman onların amacı değildir.
    Teşekkürler. Bunu öğrendiğim iyi oldu. 32 bin km'de alıp 55 bin km'de sattığım, satmadan önce bile sıfırıyla sesi aynı olan, 48 bin bakımında bile subap ayarı gerektirmeyen fireblade motoru demek ki kullan-at motormuş ta haberim yokmuş. Hadi ben neyse de, bundan motorun da haberinin olmaması büyük şans olmuş... mantıken düşününce tabi...

    En iyisi ben bi Multistrada alam da ölene kadar kullanam sorunsuz sorunsuz. Nasıl olsa tur motosikleti. Yarım milyon km gider kesin... mantıken düşününce tabi...

  10. #30

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu mantığa göre imkanı olan kimsenin super sport araba da almaması lazım. Veya her Ferrari, McLaren vb. superspor otomobillerin 20binde çöp olması lazım.

    Bunun gibi birçok örnek verilebilir. Bugün çok yüksek devir çeviren ve inanılmaz zor şartlarda çalışan Formula 1 arabalarının bile yıl içerisinde kullanabileceği motor sayısı bellidir ve dayanıklılık esastır.

    Dayanıklılık için ise belli başlı argümanların bir araya gelmesi gerekir. (İyi teknoloji, iyi malzeme, iyi işçilik, iyi bakım vs.)

    https://automanager.blob.core.window...cb125_1024.jpg
    duruma göre 2-3 tane üretilen f1 aracı ve yılda toplam 10000 adet satılan niş ferrari'yi 125cc'lik sözde spor motosikleti bir tutuyorsan boşuna tartışıyoruz.

    tartıştığımız motosiklet tek silindir, düşük kalite ve hurda metalin geri dönüşümü ile üretilmiş, çoluk çocuk eğlemek için üretilmiş bir eğlence makinesi. hatırlatmak istedim.

  11. #31
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ya yaşın küçük ya da bilgin, araştırman yok. Araç veya motosiklet spor diye ona göre yapılıyor diye ona göre dayanıklı yapılıyor argumanı 1'e 1 eşit oranında olmadığını ilkokul mühendislik bilgisine sahip bir adam anlar. Sen git Ferrari veya herhangi bir spor arabanın bakım aralık ve bakım sırasındaki işlem tablosuna bak, fiyattan bahsetmiyorum, sonra da git bir standart aracın bakım tablosuna bak. Normal arabada 100 200 binde yaptığın bakımı o araba da 50 binde yapıyorsun. Sen öyle gazlayarak R25'inle 50-60 binde sağlam masraf edersin muhtemelen de 80-100 sona gelir o motor. Yapabiliyor diye yapıp, sorunsuz olabileceğini düşünmek mucizelere inanmakla eş değer.
    Kardeşim yaşım 42 ve inan ne yazdığımdan zerre kadar birşey anlamamışsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haha
    seni çok pis kandırmışlar reis.
    250cc motor olsa olsa comutter olur.
    yani o r serisi dediğin r25 motosiklet; supersport ''görünümlü'' comutter'dir.
    beni yorma, az biraz araştır; supersport makineler kaç cc'den başlıyormuş...
    hmmm demek öyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    duruma göre 2-3 tane üretilen f1 aracı ve yılda toplam 10000 adet satılan niş ferrari'yi 125cc'lik sözde spor motosikleti bir tutuyorsan boşuna tartışıyoruz.

    tartıştığımız motosiklet tek silindir, düşük kalite ve hurda metalin geri dönüşümü ile üretilmiş, çoluk çocuk eğlemek için üretilmiş bir eğlence makinesi. hatırlatmak istedim.
    Tartıştığımız konu milyonluk F1 araçları veya hyper car'lar değil. Motor dayanıklılığının sadece yüksek devirle alakalı olmadığı. Kullanılan teknoloji ve yapılan bakımla ne kadar yakından alakalı olduğunu anlatmaya çalışıyorum ama nedense yurdum insanı muhalefet için yaratılmış.

    ---------------

    2 motosiklet hayal edin; birinin bakımları standarda göre tam olarak yapılmış. Çok revaçta olan R25'ten örnek verelim.

    2 motosiklette 50binde olsun.

    Birisi 1000 - 1600 km rodajını tamamlamış,
    Her 5binde bir rutin bakımına girmiş,
    2 sene sonunda fren hidroliğini değiştirmiş, senkron ayarını yapmış,
    3. sene sonunda soğutma suyunu yenilemiş. Bujileri değişmiş.
    Zincir dişi seti değişmiş, fren diskleri balataları yenilenmiş.
    Sürekli performans yağ kullanılmış (Atıyorum Yamalube 4R)

    Diğer motosiklete gelince sürekli merdiven altı tamirhanelere gitmiş,
    Sadece yağı değişmiş,
    Filtresi yalnızca bir kere değişmiş,
    Bujiler iyi mi kötü mü kontrol bile edilmemiş,
    fren hidroliği, soğutma suyu vb. yılı gelmiş olmasına rağmen değişmemiş.

    Sizce hangisi daha önce servis dışı kalır?

    ----


    Yani konuda yazılanlara inansam 35 bin kilometredeki motosikletimi, çok devir çevirmiş artık motoru bitmiş diye satmak veya kullanmak yerine çöpe atmam lazım. Böyle bir mantık olabilir mi yahu!
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  12. #32
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Esas probleme merdiven altı yerde gitmek vs. değil.

    R25 i geçtim konu sahibi r125 i soruyor. R25'in bile canını cıkartıyorlar, 125 cc motoru istediği kadar 2bin km de bir serviste bakımını yaptırsın isterse hergün bakım yapsın, motoru redline da zorluyorsa ne yetkii servisi ne düşük km'sinin önemi kalır.

    125 cc R125'i de alan kişinin 80 ile gideceğini sanıyorsanız ayrı bir durum.

    tamamen risk.

  13. #33
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    2014 model 50.000 km çok değil ki, normalde 70.000 km falan olması gerekir yine az binmiş

    Yıl başına 10.000 km mantığı ile düşünebilirsin, şahsen ben 2014 model 30.000 km araç olsa kıllanırım, adam ne yaptı ? kullanmadı 5 ay garajda bekletti, sonra beklettiği yağ ile benzin ile hayatına devam mı etti ? gibi gibi ..

    " Binici " isen alınır, ama daha almadan " ulan acaba ben bunu satabilir miyim ? " diye düşünürsen alınmaz .. durumu için de sokarsın bir ekspertize baktırırsın, bir şey varsa çıkar zaten ...
    Luc bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  14. #34
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    kesınlıkle alınmaz burası avrupa ulkesı değil 4 sınıf gelısmemıs bır ulke oldupu ıcın gereklı bakımı yaptırmadığına amın olabılırsın satarkende mınımum fıyatın bıle altına satacaksın emın ol herkes km ye bakıyor satamayan da km dusurup baskasının adına ılan verıyor bıraz motorda değişiklik yapıp ıkı stıcker takıyor canta varsa sokuyor yada takıyor vs vs anla yanii
    espresso bunu beğendi.

  15. #35
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Bunu öğrendiğim iyi oldu. 32 bin km'de alıp 55 bin km'de sattığım, satmadan önce bile sıfırıyla sesi aynı olan, 48 bin bakımında bile subap ayarı gerektirmeyen fireblade motoru demek ki kullan-at motormuş ta haberim yokmuş. Hadi ben neyse de, bundan motorun da haberinin olmaması büyük şans olmuş... mantıken düşününce tabi...

    En iyisi ben bi Multistrada alam da ölene kadar kullanam sorunsuz sorunsuz. Nasıl olsa tur motosikleti. Yarım milyon km gider kesin... mantıken düşününce tabi...
    Okuduğunu anlamayıp, sözleri aklınca manipüle edip kendini tatmin etme derdinde olan kişilerle uğraşmak yorucu oluyor.

    Tekrar edeyim "yarış motorları performans versin diye üretilir "

    Buna bir itiraz var mı? Elbette yok.

    Harley cruiserlar için 10bin mil bakım aralığı var ABD'DE. Sizin fireblade bakım aralığı kaç bin km idi?

    Hal böyleyken Bilgiç kelimelerle kendinizi tatmin pozlarını geçiniz

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduğunu anlamayıp, sözleri aklınca manipüle edip kendini tatmin etme derdinde olan kişilerle uğraşmak yorucu oluyor.

    Tekrar edeyim "yarış motorları performans versin diye üretilir "

    Buna bir itiraz var mı? Elbette yok.

    Harley cruiserlar için 10bin mil bakım aralığı var ABD'DE. Sizin fireblade bakım aralığı kaç bin km idi?

    Hal böyleyken Bilgiç kelimelerle kendinizi tatmin pozlarını geçiniz
    Kitapciga gore Fireblade 4000 milde bir; ayni yil HD Sportster 2500 milde bir.

    Problem su ki eksik tecrubeniz ve bilginizle sadece mantik yuruterek dogru sonuca ulasabileceginizi dusunuyorsunuz.

    Tahmin ettiginiz gibi degil iste... Dort silindir Japon motorlari acaip dayaniklilar, HD ile karsilastirilmaz bile.

    Japonlarin urettigi super arabalar bile dayanikli. Ciktigi zaman Ferrari'den performansli olan NSX'in bakimi bir Civic'ten cok ta farkli degil. Ferrari ve Lambo kendilerine ceki duzen vermek zorunda kaldilar NSX yuzunden. S2000'in 9000 devir ceviren motoru da, 8 yil sonra Ferrari 458 Italia cikana kadar piston hizi en yuksek olan motordu. O da ayni sekilde sorunsuz.

    Peformans ve dayaniklilik birbirine zit olmak zorundaymis gibi gorunuyor ama degil iste... Bir suru istisna var onumuzde.

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Honda ile ilgili meteryaller,bunlari not edeyim hemen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------

    iki tane 1000RR var. Birisi profosyonel ellerde sadece pistte hakkı verilerek kullanılmış.
    Diğer 1000RR i da aklı başında bir insan keyif için kullanıyor olsun.Bu keyfin içinde zaman zaman hız yapmakta var,fazla trafik olmayan bir guzegahta işe gidip gelme de var..

    Şimdi iki motorada aynı zamanda,aynı bakım yapılıyor,km aynı.

    Soruyrummm: iki motordan hangisini alırsınız ? Durestce cevap vermeyenin tekerine taş değsin.

    Lafı evirip cevirmeye,taklalar atmaya,Hıncal Uluçluk yapmaya gerek yok bence.
    Kerem34_ bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022
    https://www.youtube.com/watch?v=KmWV12NI7BU

    Merhaba iki motordan bahsedince aklıma geldi. Konu ile alakası yok ama af ola

  19. #39
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Benim ki 38.000km'de 2014 model o zaman yakayım ben motoru

  20. #40

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Bi yerde izlemiştim adet olmuş arabayı 100 bin km olunca değiştirmek 100 bin de parçalar daha yeni birbirine alışıyor demişti


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)