fiyatı uygun, 2014 model 50.000 küsür km'de, bakımları tam ve eksiksiz yapılmış bir R125 var. Sadece R125 olarak değerlendirmeyelim herhangi bir motor diye de düşünebilirsiniz bu km'lerde alınır mı?
fiyatı uygun, 2014 model 50.000 küsür km'de, bakımları tam ve eksiksiz yapılmış bir R125 var. Sadece R125 olarak değerlendirmeyelim herhangi bir motor diye de düşünebilirsiniz bu km'lerde alınır mı?
Düşük devir çeviren motorlar sorun çıkarmaz.
Avrupa da veya ABD'DE 300bin km den daha yol yapan bir çok Harley görebilirsiniz
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
alınmaz 125 cc de 50bin km çok kaçar.evet sağlıklıdır bakımlıdır ama yorgundur ne yaparsan yap.gerçi alınmaz diye kestirip atmak doğru olmaz parçası ucuzdur motor temizdir tabiki alınır.masraf bütçesini düşünceksin yani
Benim motosikletim 2019 model ve 35bin kilometrede şu an. O da pandemiden sebep binemememden kaynaklı. Normal şartlarda 60nbine dayanmıştı şu an. Şöyle bir örnek vereyim; hidrolikler, soğutma suyu, bujiler vb. ekipmanlar ile değişmesi gereken şeyler hep tam zamanında değişti.
Yani düzenli bakımdan kasıt yalnızca yağ, filtre vs ise temkinli yaklaşmak lazım.
Gerçek anlamda kullanılan bir motosiklet sene de 10bin km yapsa şu anda 70bin civarı olmalıydı. Az kullanıldı diyelim; o zamanda senelik bakımlarının yapılmış olması gerekir.
Dolayısıyla bu konuda bir soru işareti yoksa neden olmasın?
50.000 km yüksek değil ki :D 100 150 bin olsa anlarım adam akıllı servis kayıtlıysa al genelde ufak sport motorların canını alıyorlar ya adam akıllı servise göstert ne var ne yok çıksın ya da emin olduğun bir motoru al yoksa 50 k dediğiniz km sandığınız kadar abartılı bir km değil
Hahaha R Serisi adı üstünde! Yarış için tasarlanmış, super sport makineler. Gerçek gücünü 11bin devir civarında veriyor. (PS) Bu zorlamak değil bence, olması gerektiği gibi sürmek, kendi adıma konuşursam. Doğru ellerde kullanıldığında milyon kilometre de yapar buna eminim. Uzunca bir süre satmayı düşünmüyorum, çok seviyorum bu motosikletimi. Bakalım kaç kilometre yapacağız beraber
Sakin sürecek olsam bir commuter tercih ederdim zaten. Doğasına uygun kullanıyoruz daha ne olsun
---
Konuya dönecek olursak, kendim gibi birini bulursam ikinci el motosiklet alırım ondan.
Piyasadakileri düşününce (türlü apaçilikler, tek tekerler, stopie'ler, yağ değiştirmeden binmeler, düşük kaliteli yağ koyanlar, nerde trak orada bırakçılar, yazılımı güncellemeden takılan abuk subuk egzozlar, periyodik değişmesi gerekenleri değiştirmeyip motora anahtar değmediciler vs vs liste uzaaar gider.) parantez içinde yazdığım tiplerden asla ve asla ikinci el motosiklet almamak, onun yerine sıfıra yönelmek daha anlamlı olur.
Tam olarak emin olmak lazım alırken.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------
Düzeltme: 12.000Devirde (yanlış yazmışım)
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
bedava olsa uğraşmam, şahsii fikrimdir katılmayabilirsiniz.
Bakım olayını sadece yağ değişimi olarak düşünmeyelim. Hatta içimizde bile motosikletine "Araba,kamyon yağı koysam bir şey olur mu?" diyen kardeşlerimiz var. Ben 2008 model bir motoru 2 senedir kullanıyorum, 70000 km.deyim ve bakımlarını 20000 km.dir zamanından bile önce yaptırıyorum ama benim satın almamdan 5000 km önce motorun içinden geçmişler, blok açılıp krank bile değişmiş. Eski motor alınır ama her zaman bir risk var.
Yüksek hacimli motosikletler yüksek km alınır ama 250cc ve altı asla.
Düşük hacim almam. Biraz yukarda görüldüğü üzere normal kullanımda düşük hacim çok zorlanıyor. Ancak yüksek hacimde o devirler kolay görülmüyor. Çünkü orta devirlerde dahi ciddi hızlara çıkılmış oluyor.
İlk sahibiyse önce bi sürücüye bakılır, sonra da servis bakımlarına (bu bakımların içinde neler yapıldığı da önemli) herkes asmış kesmiş ama elde imkan olsa herkes sfır motosiklete biner değil mi?
Sadece r125'e göre değerlendirmezsek; diyelim ki elimde 60bin lira var mt07 vs motosikletlerin ikinci ellerini alabiliyorken ben gider sıfır r25 alırım. Motosikletten ufacık ses gelse niçin olabileceğini bilmem lazım benim :D
Kimsenin benim gibi motosikletine bakmadığını, satarken dürüst davranmayacağını düşünmemden de kaynaklı biraaz
senede 16-17 bin km yapan biri olarak yalnız hissetmedim kendimi şu an.
soruya gelecek olursak bakımları yetkili serviste kayıtlı şekilde yapıldığı sürece sorun olmaz. geçen sene ben +3 yıl(resmi garantiyle beraber toplam 5 yıl yani) ve sınırsız km garantili olarak r25'i bayiden teslim aldım. r25'in neler çektiğini bizden daha iyi bilen fabrikalar, eminim ki motor dayanıksız olsa sınırsız km garanti vermezlerdi. ben yeri geldi yanladım yeri geldi kesicide gittim, kar kış demeden sürdüm ama şükür tık yok. zincir dahi orjinal ama tabi benim de zinciri yağsız bırakmayarak bunda payım var. buna yaptığım muamelenin yarısını bile eski motorum pulsara yapmamıştım ama toplamda 3 defa motor indi kalktı öyle düşünelim.
sözün özü BAKIMLARI YETKİLİ SERVİSTE KAYITLI ŞEKİLDE YAPILDIYSA alınmasında bir zarar görmüyorum. yeter ki ilk önce bakımdan sonra japondan şaşma.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
Torakusu Yamaha mezarından kalkıp bakımlarını yapsa dahi alınmaz.
şöyle düşün uzun yol dahi olsa uzun stroklu motorlar hariç çoğumuzun bildiği motorlar 8000 devir civarında kullanıyoruz.
sıradan benzinli bir otomobil ise 2500 devir civarında kullanılıyor.
yani o sıradan otomobille aynı mesafeyi yapmak için motosikletin krankı 3 defa daha fazla dönüyor.
50.000km olan motor otomobil ile kıyaslayınca 150.000 kadar yorulmuş oluyor.
işin özü ybr cbf ya da çinli cup alırsın motoru 1000 tl ye baştan yapar binersin.
yada düşük beygir yüksek tork çapır alırsın motordan kolay kolay arıza çıkmaz.
Bu mantığa göre imkanı olan kimsenin super sport araba da almaması lazım. Veya her Ferrari, McLaren vb. superspor otomobillerin 20binde çöp olması lazım.
Bunun gibi birçok örnek verilebilir. Bugün çok yüksek devir çeviren ve inanılmaz zor şartlarda çalışan Formula 1 arabalarının bile yıl içerisinde kullanabileceği motor sayısı bellidir ve dayanıklılık esastır.
Dayanıklılık için ise belli başlı argümanların bir araya gelmesi gerekir. (İyi teknoloji, iyi malzeme, iyi işçilik, iyi bakım vs.)
Cevaplarınız için çok teşekkürler. R125'in bakımları servis kayıtlı değilse koşarak uzaklaşmalı mıyım o halde?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
Mesela örnek vermek gerekirse bu ilandaki motor da mı alınmaz?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...51897562/detay
Ferrari f430 20 bin de ağır bakıma giriyor :D
Bu tip spor otomobiller de narin zaten.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)