Yamaha WR iç lastik değişimi ve WR jantını tubelessa çevirme
Reklamlar
-
Merhabalar,
Birkaç aydır sahibi olduğum 2014 model 50 bin km deki WR'min arka lastiği asfaltta sürdüğüm halde birkaç kez patladı.
Bana normal gelmeyen bu durumu kalın ve kaliteli iç lastik takmakla çözeceğimi düşündüm. Michelin'in kalın iç lastiklerinden satın aldım. İstanbul Edirnekapı'da, ana yol üstündeki büyük bir lastikçiye gittim. Lastikçinin de küçük bir motosikleti var. Daha önce değişim fikrimi söylediğimde, "tekerleri sökmekle uğraşamayacağını, sökersem ya da söktürürsem iç lastikleri değiştireceğini söylemişti.".
Yakınlardaki tamirciden bir kalfa ve aletleri alıp gittik. Önce arka tekeri zar zor çıkarttık.
Lastikçi anlayamadığım şekilde uzun ve zor uğraşlar neticesinde iç lastiği çıkarttı ve yeni lastiği takarken iki yerinden deldi.
İç lastiği tekrar çıkarıp tamir etti ve yerine taktı.
Ön lastiği daha kolay söktük. Lastikçi, alet ve takımları olmasına rağmen ön lastiği çıkaramadı... Çok uğraştı, terledi, nafile.
Halbuki yaşı da 30 civarı.
Ve bana Kabataş'ın karşısındaki tepede bulunan büyük bir lastikçinin motosiklet lastiklerini uzman ve iyi bir şekilde değiştirdiğini ve oraya gitmemi söyledi.
Bir kaç lastikçiye daha önce müracaat ettim. Maalesef motor lastiğine kimse yanaşmıyor.
* Sizlerden bu işlemi kolaylıkla ve iyi bir şekilde yaptırabileceğim lastikçi tavsiyesi rica ediyorum.
* Ayrıca WR jantlarını "Tubeless - şambrelsiz - iç lastiksiz" hale nasıl getirebiliriz? Türkiye çözümlü tecrübe ve tavsiyesi olanlardan yardım rica ediyorum.
* Oturağın kenarı açılmaya başladı. Tamir ettirebileceğim yer tavsiyesi... Daha önce Metin diye bir ustanın adı geçmişti. Belki rahat bir oturak yaptırırım.
Teşekkürler, keyifli sürüşler ...
Reklamlar
-
Koltuğu rica minnet sanayideki her kaplamacı yapar. Boş vaktini denk getirmen lazım. Sırf motosiklet için bu işi yapanlar güzel öpüyor, ufacık sele kaplamaya 4 haneli rakamlar duydum gözlerim açıldı. O paralara 10 tane sele kaplanır.
İstanbul'da yama, değişim gibi işler için Buzmotor'dan memnun kalınmış genel olarak, senin işten de anlarlar muhtemelen. Bir ara sor.
-
Eliniz bu işlere yakınsa ve vaktiniz varsa bi kaç video izleyip kendi işinizi kendiniz görmenizi tavsiye ederim. Ben de wr125r kullanırken sizin gibi usta kurbanı oldum ve o gün bu gündür lastiğimi kendim değiştiriyorum. Hatta enduro yapan arkadaşlarımın bazılarına da yardımcı oluyorum.
-
samytr adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Birkaç aydır sahibi olduğum 2014 model 50 bin km deki WR'min arka lastiği asfaltta sürdüğüm halde birkaç kez patladı.
Bana normal gelmeyen bu durumu kalın ve kaliteli iç lastik takmakla çözeceğimi düşündüm. Michelin'in kalın iç lastiklerinden satın aldım. İstanbul Edirnekapı'da, ana yol üstündeki büyük bir lastikçiye gittim. Lastikçinin de küçük bir motosikleti var. Daha önce değişim fikrimi söylediğimde, "tekerleri sökmekle uğraşamayacağını, sökersem ya da söktürürsem iç lastikleri değiştireceğini söylemişti.".
Yakınlardaki tamirciden bir kalfa ve aletleri alıp gittik. Önce arka tekeri zar zor çıkarttık.
Lastikçi anlayamadığım şekilde uzun ve zor uğraşlar neticesinde iç lastiği çıkarttı ve yeni lastiği takarken iki yerinden deldi.
İç lastiği tekrar çıkarıp tamir etti ve yerine taktı.
Ön lastiği daha kolay söktük. Lastikçi, alet ve takımları olmasına rağmen ön lastiği çıkaramadı... Çok uğraştı, terledi, nafile.
Halbuki yaşı da 30 civarı.
Ve bana Kabataş'ın karşısındaki tepede bulunan büyük bir lastikçinin motosiklet lastiklerini uzman ve iyi bir şekilde değiştirdiğini ve oraya gitmemi söyledi.
Bir kaç lastikçiye daha önce müracaat ettim. Maalesef motor lastiğine kimse yanaşmıyor.
* Sizlerden bu işlemi kolaylıkla ve iyi bir şekilde yaptırabileceğim lastikçi tavsiyesi rica ediyorum.
* Ayrıca WR jantlarını "Tubeless - şambrelsiz - iç lastiksiz" hale nasıl getirebiliriz? Türkiye çözümlü tecrübe ve tavsiyesi olanlardan yardım rica ediyorum.
* Oturağın kenarı açılmaya başladı. Tamir ettirebileceğim yer tavsiyesi... Daha önce Metin diye bir ustanın adı geçmişti. Belki rahat bir oturak yaptırırım.
Teşekkürler, keyifli sürüşler ...
Öncelikle geçmiş olsun. Sorularınızın cevaplarına gelirsek, aslında birçok seçeneğiniz var ancak genel ulaşım kolaylığı ve şahsi memnuniyetlerim nedeniyle;
* Zenn Moto. Gitmeden önce telefondan randevu almanızı öneririm. Kendileri Kadıköy' de adı bilinen birkaç meşhur motosiklet mağazasının olduğu bölgededir. Lastik ve İç lastikleri oradan da temin edebilirsiniz lakin bilmenizi isterim ki emsal internet fiyatından biraz daha pahalıya satıyorlar ama işçilikleri ve yaklaşımları çok iyidir. Tam motosikletçi kafası lastikçisi.
* O işlemi önermem. Yapması zor değil ama sorun iç lastikli ve iç lastiksiz jantların, lastiklerle temas ettiği noktadan kaynaklı. İç lastikli jantına iç lastiksiz lastik takarsanız jant çeperi lastiğe tam oturmadığından yolda düz giderken lastiğin birden bire aniden tüm havayı boşaltıp ciddi kaza yaşatması ihtimalleri var. O nedenle kesinlikle önermiyorum. Ancak iç lastiksiz tip telli jantlar mevcut, fiyatları astronomik ama isterseniz bunları tercih edebilirsiniz.
* Sele için "72 Demirciler Sitesi Merter"' de "Galaksi A Blok İş Hanı 8. Yol no:75" de (burası tam köşede bir iş hanı), sanırım 2. veya 3. katta idi... çok iyi bir motosiklet sele döşemecisi var. O katta dipte küçük bir dükkan, bazen kapalı olabiliyor ama kapısındaki malzemelerden hangi dükkan olduğunu anlayıp kapıdaki telefondan kendisine ulaşabilirsiniz. Yaptığı işten hem fiyat hem de kalite olarak çok memnun kalmıştım, sohbeti de iyidir. İki arkadaş bu işi yapıyorlar, seleyi de söküp çıkartırsan hemen orada gerekirse sana özel tasarımlarla istediğin renkte seleyi modifiye edebiliyor, istediğin şekilde kılıf dikip takabiliyorlar. sonrasında kılıfı sökmek istersen, öncesinde belirtirsen kaplamayı ona göre hazırlayıp döşeyebiliyorlar. Tavsiye ederim, yolunuz düşerse mutlaka bir bakın.
-
wr'nin jantları tel jant.bunları tubeless yapabilmen için çelik jant takmalısın.tel jant'a radyal değil tubeless lastik takıldıysa söküp takması zulumdür.Asfalt lastiği mi takılı?Tubeless lastik takılmış olabilir,Motosiklet lastik sökme takma makinesi farklıdır,kullandıkları makineye takamazlar ,levye ile uğraşmak,çekiçlemek gerekir.Yazdığın gibi adama soğuk terler döktürür.lastiğin yanaklarına zarar verilebilir v.s Tel jantın lastik yanakları ile temas eden kısımları daha geniştir tubeless lastiklerin yanak kısımları çeliktir.3mm üstü kalın iç lastik bir nebze olsun fayda sağlayabilir.Asıl arazide,atlama ve zıplamalarda işe yarıyor fakat şehirde lastiğine girecek demir,tel parçasını engelleyemez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler