Motorum 10.400 km de arka lastiği yeni değiştirdim baya bitmişti ön lastik sifir gibi bende mi bir sorun var acaba
Motorum 10.400 km de arka lastiği yeni değiştirdim baya bitmişti ön lastik sifir gibi bende mi bir sorun var acaba
Çok bilinen bütün markaların lastiklerini kullandım , en çok memnun kaldığım marka Metzeler dir , bugüne kadar 5-6 takım eskittim özellikle Next serisi viraj performansı efsane , sukuterde ise Anlas tercih ediyorum çünkü kolay kolay yabancı cisimle delinmiyor , diğer markalarda özellikle Cytigrip kullanırken lastiklerim ömrü boyunca 3-4 yama gerektiriyordu..
Metzeller'i Pirelli üretiyor. Bir Pirelli markasıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
Aslında ön lastiklerinde yapısı değişiyor. Gözle baktığında anlaşılamayacak kadar yükselti ve çöküntüler olabilir. Sürekli ısınma soğuma lastiklerin yapısını bozar. Dolayısıyla imkan varsa takım değiştirmek önemlidir.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
Şimdiki motorum nc 750 x dct.2017 model 22000km dir üzerinde gelen Dunloplarla kullanıyorum.Dunloplar kısa mesafede ve soğuk havalarda iyi tutuş sağlamıyor,ısınınca yaz ve bahar havalarında iyi iş çıkartıyorlar.Aramızda Dunlopları beğenmeyip 2020 veye 2021 nc motorundan söken arkadaşım varsa talibim alabilirim(malum maddi durumlar) biraz nanay.
Hocam düz yolda yağmur yağarken sürmüşsünüz diye lastiğin ıslak kış performansı iyidir demenin yanlış oldugunu düsünüyorum. Lastiğin ıslak performansı viraj tutuşu, fren mesafesi, yokuş çekişi, patinaj, vites küçültme gibi durumlarda görülebilir diye düşünüyorum. Zaten ortalama hiç bir lastik düz yolda ıslakta kaymanıza sebep olmaz kolay kolay.
Lastik işinde kullanıcı yorumu göreceli bir durum.Kullanıcının tecrübesi burada çok önemli.Şimdi ben acemi bir sürücü olarak beğendiğim lastiği limitlerine yakın kullanan biri beğenmeyebilir.Rosso II nin bile 120 ile 140 ebadı farklı desenlerde.
Bence bilindik markaların üst seviye lastikleri her zaman için iyidir.Ben kendi adıma aradaki farkı ayırt edebilecek kadar zorlamıyorum.
Belkide hiç kötü lastik kullanmadım ondandır.RossoII kullandım şuan Pirelli Angel GT II kullanıyorum.
Bu arada lastiğin ortası düzleşiyor diyen arkadaşlara Pirelli Angel GT II tavsiye olunur.Bazı lastiklerde çift hamurlu bir sistem oluyor Angel GTII deki gibi.Lastiğin ortası aşınmaya daha dayanıklı sert hamurlu oluyor yanaklar daha yumuşak bir hamurdan imal ediliyor.Uzun yolda o ortadan düzleşme sorunu olmuyor.
Performans için bir şey diyemem.Onu araştırmanız lazım.
"Ben aciklama yapmamayim, video her soruya cevap olur" deyince insanlar videonuzda bir sey var diye aciyorlar... Ama yok. Boyle olunca da insanlar clickbait'e kurban gittiklerini dusunuyorlar hakli olarak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
Yol icin uretilen belli seviye uzeri hemen hemen tum arka lastikler cok hamurlu. Lastiklerin ortasi duzlesiyorsa, spor lastik yerine sport touring turu lastik tercih etmek lazim. Ki performanslari cok cok iyi artik.
Genelde bilindik markalarin sport touring lastiklerini tercih ediyorum (Metzeler Roadtec, Michelin Pilot Road, vs.) o an hangisi indirimdeyse. Nasil olsa degisecek kisa bir sure sonra
"Video her soruya cevap olur değil. Islak performansına cevap olur." diye yazdım.
Yani 17 dakika timelapse video. Ankara'dan - Sapanca'ya kadar full fırtına, 130 ila 190kph arasında değişen bir hız, her türlü viraj, tünel, düz yol, kimi yerleri sudan göl olmuş, kimi kısımları neredeyse asfaltla kontakt yok, arabaladan, otobüslerden atılan su tomadan sıkılan suya dönmüş. Ona rağmen clickbite öyle mi?
17 dakikalık videoda tam 300km boyunca yoğun yağmur ve fırtına bir sürüş var, diğer video da keza yoğun yağmurda. Wet grip var, dry grip var, handling var, hava sıcaklığı düşmüş 4 dereceye kış denebilecek bir hava durumu var ve hala bunun üzerine bişeyler mi anlatmak gerekiyor?
Birazcık motosikletle haşır neşir olan, azıcık kitap yalamış olan bir insan o 17 dakikada lastiğin nasıl bir lastik olduğu hakkında birçok fikir edinebilir.
Buyuk ozur, "ıslak kullanımla (ilgili) tüm sorularının cevabını gidermiş olur" yazmissiniz...
17 dakikalik videonuzda her akli basinda insan gibi sartlar musait oldugunda basmissiniz, musait olmadiginda da temkinli gitmissiniz. Firtinada 150km ustu hizda motoru 45+ derece yatirdiginiz yer varsa buyrun gosterin, ozur dileyeyim.
Birazcık motosikletle haşır neşir olan, motosikleti mumkun oldugunca dik tutarak ve hizini da kontrol altinda tutarak islak yolda gidebilecegini bilir.
250 cc, tek silindir Sym Wolf'te İstanbul şartlarında Aralık-Nisan arası Anlaş Winter Grip 2 kış lastikleri mükemmel bir çözüm olmuşlardı. Dağ yollarından kış vakti, şehirde normal yolda karlı havada hiçbir keleğini görmedim, gerçekten ebat varsa kış için müthiş lastik. Aynı motorda yazın Anlaş Tournée Sport kullandım, radyal bir lastikti, yaz şartlarında onun da hiçbir keleğini görmedim, gerek şehir içi gerek dağ yollarında sportif sürüşte f/p ürünüydü.
Şu an kullanmakta olduğum 650 cc, çift silindir motorda 20.000 km'dir Michelin Road 4 kullanmaktayım. Geçmişte sadece 2-3 yerde bana "aman aman" dedirtti, onun dışında uzun ömürlü, frenleme ve virajda size güven veren bir lastik, tabi ki kışın karlı havada mokoko, kullanmayın. 2 sene ve 20.000 km müthiş bir süre, lakin lastiklerim artık "beni değiştir" diyor, yağmura çamura giremem kışın bu lastiklerle.
NC 700 DE michelın PR 4
660 tenere de michelın sirac anlas capra X
YBR de prelli kullandım
afrika twin de HEIDENEAU K60 KULLANIYORUM gayet memnunum tavsiye ederim
Cadde kullanımı için, rosso 4, rosso 3 mü, yoksa rosso corsa 2 mi
600cc supersport
Retro skuterlerde Heidenau'lar iyi ama Michelin'lere o kadar iyi diyemem.. Cst'ler oldukça kötü..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)