Acemi motorcuya tavsiyeleriniz
Reklamlar
-
31 Ağustos 2021, 13:22
#1
Arkadaşlar ilk defa debriyajlı motor sürdüm bugün. Hoca birkaç şey gösterip kendin dene dedi bıraktı gitti. 1 saat boyunca motorla baş başa kaldık. Motor bajaj pulsar ns200. Çok güzel makina. Ama işte tam verimli kullanamadım. Daha önce hiç motor-araba tecrübem de olmadı. Bu nedenle debriyaj konusunda biraz afalladım. 8-10 defa istop etti motor. Motoru kaldırınca hiç problem yaşamıyorum dubalardan geçerken dönüş yaparken sekiz çizerken frenleme yaparken çok sorun yaşamıyorum. Ancak motoru kaldırırken çok sıkıntı yaşadım. Zamanla azaldı tabi ancak tam anlamıyla işi çözemedim. İnternette biraz araştırıp gitmiştim açıkçası. Arkadaşın biri gaz vermeden debriyajı yarım sıkıp sağ ayağıyla motoru itip rölantide istop ettirmeden çalıştırıyordu. Bu bana en kolay geleni ama sınavda yapsam kalır mıyım bilemiyorum. Debriyajı yavaş bırakıp aynı anda gaz açıyorum. Ancak bazen motor istop ediyor. Hocanın başta olmaması iyiydi çünkü stres yapmadan rahat rahat motoru tanımaya başladım ama hatalarımı söyleyen düzelten olmayınca ne yapacağımı da bilemedim. Olayın özü şu bu debriyajı ve motoru istop ettirmeden kaldırmayı nasıl öğrenebilirim. Biraz sonra işe gideceğim dönünce cevaplarınızı okumayı sabırsızlıkla bekliyorum.
Reklamlar
-
31 Ağustos 2021, 13:27
#2
ucar98 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilk defa debriyajlı motor sürdüm bugün. Hoca birkaç şey gösterip kendin dene dedi bıraktı gitti. 1 saat boyunca motorla baş başa kaldık. Motor bajaj pulsar ns200. Çok güzel makina. Ama işte tam verimli kullanamadım. Daha önce hiç motor-araba tecrübem de olmadı. Bu nedenle debriyaj konusunda biraz afalladım. 8-10 defa istop etti motor. Motoru kaldırınca hiç problem yaşamıyorum dubalardan geçerken dönüş yaparken sekiz çizerken frenleme yaparken çok sorun yaşamıyorum. Ancak motoru kaldırırken çok sıkıntı yaşadım. Zamanla azaldı tabi ancak tam anlamıyla işi çözemedim. İnternette biraz araştırıp gitmiştim açıkçası. Arkadaşın biri gaz vermeden debriyajı yarım sıkıp sağ ayağıyla motoru itip rölantide istop ettirmeden çalıştırıyordu. Bu bana en kolay geleni ama sınavda yapsam kalır mıyım bilemiyorum. Debriyajı yavaş bırakıp aynı anda gaz açıyorum. Ancak bazen motor istop ediyor. Hocanın başta olmaması iyiydi çünkü stres yapmadan rahat rahat motoru tanımaya başladım ama hatalarımı söyleyen düzelten olmayınca ne yapacağımı da bilemedim. Olayın özü şu bu debriyajı ve motoru istop ettirmeden kaldırmayı nasıl öğrenebilirim. Biraz sonra işe gideceğim dönünce cevaplarınızı okumayı sabırsızlıkla bekliyorum.
ayakla itme olayı bana cok sacma geldi. ha olabilir mi olabilir herhalde ancak sınavda cok riskli bir durum.
Kavrama noktasına alışman vakit alacaktır, cok geride ya da cok ilerde olabilir kavrama noktası. Düşük cc motorlarda en temizi debriajı salarken gaz vermek. Böyle alışmanı tavsiye ederim.
Gerekirse durdugun yerde 1 saat boyunca motoru kaldırmaya calıs, elin alışsın.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
31 Ağustos 2021, 13:44
#3
Bu durumu sadece çalışarak tabiri caizse elinizi terbiye ede ede öğreneceksiniz. Başka cozum yok ayağıyla ittirip debriajı salan arkadaş yokuşta motoru nasıl kaldiracak merak ediyorum. Bol bol çalış motoru kaldır durdur tekrar kaldır tekrar durdur bu alıştırmayı sürekli yap bi sure sonra elin kendisi yapmaya baslayacak hepimiz motora ilk bindigimizde stop edttirdik herkes senin yaşadığını yaşadı merak etme tekerine taş değmesin. He bu arada debriajı bırakirken hafif gaz vermeyi unutma hafif ve sabit gaz motoru hafif devirlendir( ÇOK AZ gazı acip sabit tut debraji birakmaya basla)
-
31 Ağustos 2021, 13:48
#4
Olduğun yerde debriyajın kavrama noktası ile alıştırma yap. Kalkış yapma. Sadece motor ileri doğru oynayana kadar debriyajı hafif sal sonra çek, sal çek. Sonra bunu gaz vererek yap. Sal derken debriyajı küt diye bırakmıyoruz, yavaşça elini gevşetip maneti geri çek...
Aynı anda gaz verip, debriyajı salmak seni tedirgin edebilir. O yüzden önce gazını ayarla, çok hafif, sonra yavaş yavaş debriyajı bırak. Debriyajı bırakmadığın müddetçe istediğin kadar gaz verebilirsin, o yüzden gazı açmaktan korkma. Debriyaj senin kontrolünde olduğu müddetçe motor altından kaçmaz.
Debriyajı tamamen bırakmak için de acele etme. Bana direksiyon eğitiminde hoca, motor hareket ettikten sonra bir kaç saniye boyunca debriyajı bırakmayacak şekilde öğretti. Tabi debriyajı uzun müddet kavrama noktasında tutmak iyi bir fikir değil. Ama aşırı gaz vermediğin müddetçe debriyajı yakabileceğini de sanmıyorum.
Sadece dur kalk pratiği yap. Kalkış yap bir kaç metre sonra dur, tekrar kalk.
Ayağı hiç karıştırma. Faydasından çok zararı olur.
-
31 Ağustos 2021, 18:03
#5
Kesinlikle ve kesinlikle eğitim almalısın. Yamaha Riding Academy CV-1 ile başlayabilirsin.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
31 Ağustos 2021, 18:11
#6
Luc kısa ve özet olarak işin doğrusunu anlatmış. O adamı da sizin başınıza hoca olarak atayanı Allah bildiği gibi yapsın. Zihniniz yanlış öğreti ve alışkanlıklarla henüz kirlenmeden Yamaha olur farklı bir kurum olur "kapalı alan hakimiyet eğitimi" almanız sağlıklı olur. Samimi söyleyeyim; yeni başlamış biri olarak sizden kaç kat km tecrübeli sürücülerden daha güzel sürdüğünüzü fark edince çok mutlu olacaksınız. Tabi ki eğitim alın ama o eğitimi de sürekli antrenmanlarla pekiştirin.
-
31 Ağustos 2021, 21:03
#7
Acemilik kavramı ne zaman son buluyor benim en merak ettiğim konu bu
-
31 Ağustos 2021, 21:05
#8
bu sözde hocalar ne olacak bilmiyorum kurslara verilen paralar boşa,
ne motor ne araba kullanmışlığım vardı seninle aynı sorunu yaşayan biri olarak kalkışta debriyajı bırakmaya başlarken aynı anda hafifçe gaz verip motor biraz ilerlediğinde tam bırakıyordum debriyajı ,8 olayında ise sadece motorun kendi rölanti hızında dönmüştüm
sıkıntı yapacak bir şey yok öğrenir yapar geçersin sadece alışma süreci var önünde
-
her motorun debriyaj kavrama noktası farklı olabilir. kullandıkça parçalar eskir veya sahibi kavrama noktasını farklı noktalara ayarlayabilir. bi sürü güç ağırlık vs teknik sebepler var. bol bol pratik yapıp elleri alıştırmaktan başka çözüm yok. sıksık veya sıkma topuyla sol elini çalıştırabilirsin faydası olur. Bir de bazı motor sürüş (enduro) tarzlarında iki parmak sürekli debriyajın üzerinde durur deneyebilirsin. Motor araba gibi değil gerektiğinde vücutla yönlendirilen bir araç trafiğin olmadığı yerlerde bol bol pratik sorunları çözer. Motoru durdurmak daha önemli yola fırlayan insanlar,diğer motorlar,arabalar aniden durmak zorunda bırakabilir. Ön fren yaparken tekerin muhakkak düz olsun
-
Ben motor kullanmaya Yamaha Riding Academy'de eğitim alarak başladım. Sürüş eğitiminin ilk 10-15 dakikasında sadece debriyajın kavrama noktasını öğrenerek başladık. Bunu da şöyle yapacaksın. Motoru düz bir zemine al. Vitesi 1'e tak. Daha sonra debriyajı hafif hafif bırakmaya başla. Gaz verme bu esnada. Motorun hafiften titremeye ya da ilerlemeye başladığı nokta debriyajın kavrama noktasıdır. Bunu hissettiğin anda debriyajı tekrar sık. Bunu böyle en az 20-30 kere tekrarla. Elin en nihayetinde kavrama noktasına alışacaktır. Alıştıktan sonra da kavrama noktasına yaklaşınca hafiften gaz verip debriyajı bıraktığında motor sorunsuz kalkacaktır. Burada dikkat etmen gereken şey debriyaj manetini "YAVAŞ YAVAŞ" bırakmak. Kavradığı anda da tekrar maneti sıkmak.
Ben yeni bir motora bindiğim zaman, önce bu şekilde 2-3 kere yapar, debriyajın kavrama noktasını öğrenir, ondan sonra kullanmaya başlarım. Yamaha'daki eğitimde de aynen yukarıda anlattığım şekilde öğretiyorlar zaten.
-
Arkadaşlar bugün yine eğitime gittim geldim. Motorun kalkışını ve debriyaj ayarını da sık sık dur-kalk yaparak alışmaya başladım. Eğitim alarak başlamak isterdim elbette ama büyük bir şehirde yaşamıyorum(Balıkesir) ileri güvenli sürüş eğitimi verecek kimseyi bulamadım internette. Şimdide olay sorunsuz vites değiştirme ve tam gaz kontrolüne geldi. Buralarda da biraz sıkıntı yaşıyorum. Vitesi değiştirirken(arttırırken) ön freni iki parmak sıkacağım derken gazı kaçırıyorum biraz. Bazen de ön fren sıkmayı unutuyorum. Motor biraz sarsılıyor. Yüksek hızlarda böyle yaparsam düşüreceğini de test etmiş oldum. Küçültürken de motoru bağırtıyorum biraz. Sanırım uygun devir-hızı ayarlayamadığım için oluyor.
Bugün büyük oranda dur-kalk debriyaj çalışması, dubalardan dönme, sekiz, hızlanma, yavaşlama, durma, vitesi 1-3 arasında değiştirmeye çalıştım. Öyle kötü bir noktada eğitim alıyorum ki: Yayalar, sokak hayvanları, aniden beliren araçlar eğitim parkuruna(sokak) giriş yapabiliyor. En kötüsü bu sokak bir okulun karşısında. Önceliğim kimseye zarar vermemek tabii ki en baştada kendime. Ama ne bileyim eğitimin kapalı ortamda başlamasını tercih ederdim.
-
Sakinlik, sakinlik, sakinlik. Motosiklete biner binmez bunu aklından üç kere geçir. Panik yapan insan motosiklete binerse hata yapar. Peki panik olmamak için ne yapmalı? Elbette bol bol pratik yapmalı.
1)Ekipmanların tam olsun.
Tepeden başlarsak, kask, motosiklet montu, motosiklet eldiveni, motosiklet pantolonu(dizlik), motosiklet ayakkabısı
2)Oturuş pozisyonu
Motosikletinin tipine göre oturuş pozisyonunu öğren, ister scooter olsun ister vitesli olsun. Asla kolların dümdüz uzanmasın ve bileklerin,ellerin sımsıkı tutmasın gidonu. Rahatla, gerekirse gözlerini kapatıp nereni kastığının farkına varmak için 3 saniye bekle.
3)Bakış açısı
Mümkün olduğunca yola odaklan! Kadran ile bir işin yok. Kaçıncı vitestesin devir aralığı kaçta boşver onları sen yola odaklan!
4)Rahatla ve zevkine var!
Sadece ülkemizde değil tüm dünyada motosiklet çok tehlikeli bir alet olarak lanse edilir, onların caseret edemeyecekleri aleti kontrol edip zevkine var!
Motosiklete oturdun hiç bilmediğin bir motosiklet diyelim, 1000cc de olabilir 50cc de fark etmez. Debriyajının sert olup olmadığını bilmiyorsun ne yapacaksın önceki tecrübelerine göre davranırsan 1000cc kafana geçer 50cc stop edebilir. O yüzden sakince yavaşca debriyajı sal ve motoru hisset, dinle, kavrama noktasını çöz çok hafif gaz ver devam. Burada defalarca stop ettirebilirsin bu makineyi tanıyana kadar gayet normal. Kavrama noktasını bir kez çözdükten sonra mesela ikinci viteste giderken ara sıra hızını iyice düşürüp debriyaj nerede devreye giriyor onu hissetmeye çalış. İkinci olarak, vites değiştirme olayı.. Eğer vitesli araba kullandıysan zaten mantığını az çok biliyorsundur diyelim ki bilmiyorsun, birinci vites kalkış için yani hareketi(ivmeyi) sağlamak için kullanılır. Hızlanmak için ikinci ve üst viteslere atacaksın. Peki vitesi ne zaman değiştireceksin? Burada da deneme yanılma yoluyla yani bol bol pratik yaparak tecrübe edinebilirsin. Birinci viteste kalktıktan hemen sonra ikiye atarsan biraz eğimli bir yerde motor titreyip yine 1.vitese geçmek isteyebilir. İkinci viteste devam etmeye ısrar edersen titreşim başlayıp motor stop edebilir. Bu tamamen motoru dinlemen ve güç isteyip istememesine bağlı, debriyajı her zaman yavaş bırak hiç acele etme. Vitesi değiştirirken çok gaz verme ve ani bir şekilde debriyajı bırakma! Gelelim ön frene, panik fren diye bir tabir var. İşte dediğin gibi etrafta insan, hayvan var. Birden önümüze atlayabilir veya çıkabilir. Bu panik freni ile ciddi yaralanma ve sakatlanma yaşayabilirsin. Bunu nasıl engellerim dersen.
1) Bakışını genişleticeksin.. O ne demek?? İnternette biraz araştır. Daha geniş açı ile bakmaya çalış
2) Panik olsan dahi ön frene haşırt diye bassan bile aklına gelsin ve freni bırak
3) Yine bol bol pratik yap
Buraya bir kitap kadar bilgi yazılabilir. Herkesin kendine göre doğruları ve yanlışları vardır elbette ancak sen tüm önlemlerini alıp, bol bol pratik yaparak bir tecrübe edinebilirsin. En büyük yanılgı tamam ben bu işi çözdüm bişi yokmuş bunda dediğin an başlar. Şunu unutma motoru hareket ettirmek demek motor kullanmak demek değildir.
Acemilik ne zaman atlatılır konusuna gelince bence tamamen hatalarından ders aldığın al acemiliğini atarsın. Pratik yapman sana motor hareketlerini yapmana kabiliyet sağlar ancak bilinçli olup etrafının farkına vardığında motosiklet sürmeye başlarsın. Umarım bir ömür boyu keyifle motosiklet üzerinde olursun. Sağlıcakla kal.. Çok uzun yazmışım be
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Yaşadığınız herşeyi bende yaşadım eminim burada ki bir çok arkadaşta yaşamıştır zamanla hepsini tecrübe edeceksiniz canınızı sıkmaya hiç gerek yok eğitim konusu kötü olmuş eğer kendi motosikletinizi alırsanız trafiğe çıkmadan önce biraz çalışın faydanıza olacaktır. Düşer kalkarsanız da canınızı sıkmayın düşmeden tecrübe etmeden öğrenilmiyor kendimden biliyorum yaptığınız her hata da bir ders çıkartacaksınız vites konusunda şunu söylüyebilirim motosikletlerin vites aralıkları ve bu aralıklara bağlı hızları vardır örn:
150 cc bir motosiklette : 1.viteste 25 2. viteste 55 3. viteste 65 70 gibi hız aralıkları vardır siz eğer 50 kmh la giderken vitesi 1 e atarsanız motor bağırır önce inmek istediğiniz vitesin hız aralığına gelene kadar gazı kesin ve arka frenle biraz hız düşürün daha sonra vites değiştirin bunu şöyle de açabiliriz her vites aralığı ve hızın motosiklete bağlı devir aralığı vardır bunu motosikleti tanıyarak çözebilirsiniz pratikle 2. viteste tapagaz 10 bin devirde giderseniz hem motor bağırır hem de motoru elinize alırsınız hemde konforsuz bir sürüş olur vites atarken de motoru bağırtma derecesine getirmeden vites yükselttin. Ek not: Mecbur kalmadıkça hızlı vites düşürmeyin arka atabilir şanzıman bozulabilir.
3 5 Ay sonra bu yazdıklarınıza tekrar bakın gülümseyeceksiniz
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Yaşadığınız herşeyi bende yaşadım eminim burada ki bir çok arkadaşta yaşamıştır zamanla hepsini tecrübe edeceksiniz canınızı sıkmaya hiç gerek yok eğitim konusu kötü olmuş eğer kendi motosikletinizi alırsanız trafiğe çıkmadan önce biraz çalışın faydanıza olacaktır. Düşer kalkarsanız da canınızı sıkmayın düşmeden tecrübe etmeden öğrenilmiyor kendimden biliyorum yaptığınız her hata da bir ders çıkartacaksınız vites konusunda şunu söylüyebilirim motosikletlerin vites aralıkları ve bu aralıklara bağlı hızları vardır örn:
150 cc bir motosiklette : 1.viteste 25 2. viteste 55 3. viteste 65 70 gibi hız aralıkları vardır siz eğer 50 kmh la giderken vitesi 1 e atarsanız motor bağırır önce inmek istediğiniz vitesin hız aralığına gelene kadar gazı kesin ve arka frenle biraz hız düşürün daha sonra vites değiştirin bunu şöyle de açabiliriz her vites aralığı ve hızın motosiklete bağlı devir aralığı vardır bunu motosikleti tanıyarak çözebilirsiniz pratikle 2. viteste tapagaz 10 bin devirde giderseniz hem motor bağırır hem de motoru elinize alırsınız hemde konforsuz bir sürüş olur vites atarken de motoru bağırtma derecesine getirmeden vites yükselttin. Ek not: Mecbur kalmadıkça hızlı vites düşürmeyin arka atabilir şanzıman bozulabilir.
3 5 Ay sonra bu yazdıklarınıza tekrar bakın gülümseyeceksiniz
Dediğiniz gibi oldu bugün sınava girdim ve geçtim. Halen kaldırırken çok az tedirginlik var ama en rahat sürüşümü yaptım diyebilirim. Hocalar da insan çıktı sağolsunlar. Şimdi sahibinden zamanı. 2011 Crypton beğendim bir tane. Bir de yakından görücem.
-
ucar98 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilk defa debriyajlı motor sürdüm bugün. Hoca birkaç şey gösterip kendin dene dedi bıraktı gitti. 1 saat boyunca motorla baş başa kaldık. Motor bajaj pulsar ns200. Çok güzel makina. Ama işte tam verimli kullanamadım. Daha önce hiç motor-araba tecrübem de olmadı. Bu nedenle debriyaj konusunda biraz afalladım. 8-10 defa istop etti motor. Motoru kaldırınca hiç problem yaşamıyorum dubalardan geçerken dönüş yaparken sekiz çizerken frenleme yaparken çok sorun yaşamıyorum. Ancak motoru kaldırırken çok sıkıntı yaşadım. Zamanla azaldı tabi ancak tam anlamıyla işi çözemedim. İnternette biraz araştırıp gitmiştim açıkçası. Arkadaşın biri gaz vermeden debriyajı yarım sıkıp sağ ayağıyla motoru itip rölantide istop ettirmeden çalıştırıyordu. Bu bana en kolay geleni ama sınavda yapsam kalır mıyım bilemiyorum. Debriyajı yavaş bırakıp aynı anda gaz açıyorum. Ancak bazen motor istop ediyor. Hocanın başta olmaması iyiydi çünkü stres yapmadan rahat rahat motoru tanımaya başladım ama hatalarımı söyleyen düzelten olmayınca ne yapacağımı da bilemedim. Olayın özü şu bu debriyajı ve motoru istop ettirmeden kaldırmayı nasıl öğrenebilirim. Biraz sonra işe gideceğim dönünce cevaplarınızı okumayı sabırsızlıkla bekliyorum.
Ayağınla iterek kalktığın için sınavda kalmazsın normalde kursta da öyle başlatıyorlar gazsız kalkıyorsun .2 boy gidene kadar debriyajı tam bırakma 2 boy gittikten sonra bırak.Endişe etme gazla kalkmaya da alışacaksın derslere gittikce .Alıştırma yap kalk dur ,kalk dur, kalk dur . Fazla uzun gitme 3-4 metre git, dur ,tekrar kalk.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler