Merhaba arkadaşlar
Motorumun aküsü yeni.
Aküyü şarj ediyorum.
Ama motor yattığı yerde aküyü 1 hafta 10 gün gibi bir süre içinde aküyü boşaltıyor.
Bunun sebebi ne olabilir.
Teşekkür ederim
Merhaba arkadaşlar
Motorumun aküsü yeni.
Aküyü şarj ediyorum.
Ama motor yattığı yerde aküyü 1 hafta 10 gün gibi bir süre içinde aküyü boşaltıyor.
Bunun sebebi ne olabilir.
Teşekkür ederim
motoru çalıştır 5000 6000 devirde aküyü sökmeden akü başlarına gelen gerilimi ölç 13 14 gibi bir şey çıkmalı. Eğer düşükse ya stator gidik yada elektrik tesisatında bir sorun var. Aküde artık miyadını doldurmuş olabilir.
zevke gelmiştir . : ( şaka lütfen ciddiye almayın )
Araç takip ya da alarm gibi ek sistemler mevcut mu ? Akü yeni aldıysanız ve aküde sorun yoksa motora ek bağlattığınız aksesuarlara bakın. Eğer ek aksesuar yoksa akü de sorun olabilir , yuasa çok iyi bir akü ancak bitik akü almış olabilir ya da eski üretim olabilir. Akücüde ölçtürün
Statör olmayabilir çünkü statör olsa aküyü daha hızlı yer bence.Normal sürüşte aküye bağlı en fazla 3 gün dayanır ki mesafeye bağlı 1 gün bile olabilir.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Moruk izlemen gereken adimlari yaziyorum.
1- motor 1 gun hic calismadan bekledikten sonra, akunun voltajini voltmetre ile olc. Durgun voltaj 12.5 ve uzeri cikarsa akun saglam demektir. ama kesin cikmayacak.
2- motosiklet calisir haldeyken, 5000 devirdeyken akunun voltajini olc. 13.8-14.4 volt arasi gerilim olmasi lazim. degerlerin alti veya ustu cikarsa, stator arizalidir ve akun sarj olmuyordur.
3- son olarak, bunu yapabilirmisin bilmiyorum ama, motosikletinin duragan halde kac amper enerji harcadigina bak. yani bi kacak testi yap.
Simdi 1. adima donelim. aku voltajin 11.7-11.8 veya alti cikarsa akün ölmüs gecmis olsun. Bu durumda sunu yapabilirisin.
a)yeni aku al
b)akune redresor sarji uygula. mesakkatli ve hassas bir is bence hic ugrasma.
Not: bu akuler telefon bataryasi gibi degil. Voltaj bir kere 12.2 voltun altina dustugu zaman birdaha asla eski haline donemiyor.
Yani aku voltajin 12 volt civarlarinin altina birkere dustuyse, motosiklet ile 10 saat yolculuk bile yapsan akun tam dolmaz. 2 gun calismayinca hemen bosalir.
hmm..az para degil. suan 2 tane sorununuz var.
1-akunun bosalmasina sebep olan durum
2-bosalmis aku
ben olsam o akuye soyle yapardim:
1-kullanma klavuzunu bulup max kac volt ile sarj edilebildigini ogrenirdim.
2-eger uygunsa, 16.1 volt ile, kapasitesinin 20 de 1 i akim ile 20 saat sarj ederdim.
bu islemin sonunda aku yuzde 100 olmasada yuzde 80 kapasiteye ulasir.
bunlari yapamayacaksaniz, hic ugrasmayin alin yeni bir aku.
Bu motosiklet için tabiri geçince her ürüne ayrı bir kazık ekleniyor. Araba için akü aldığımda bu kadar ödemedim
Alarm var denmiş, bir haftada alarm'ın aküyü bititmesi normal. Araba aküsü kadar büyük değil ya bu aküler. 2-3 günde bir şarj olmasını sağlamak lazım alarm varsa.
Koyun can kasap et derdinde derler ya o hesap adam derdine düşmüş birileri makara derdinde bu siteye bayan kardeşler de giriyor herkesin anası bacısı karısı kızı var birazcık edeb
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)