Motorda akım çeken bir şey olabilir, alarm, muzik sistemi gibi seyler varsa bunların iptal etmek gerekir.
Konjektör arizaliysa motor calistigi halde şarj olmaz ve 1-2 gün sonra marş basmaz hale gelir.
Yeni aküyle birlikte sorununuz cozulmeyecek, o aküyede yazik etmeyin gerekli önlemleri alin
alarm ı bırakın küçük 1 tek led ışık yansa (şarj soketi diyelim) o bile boşaltıyor sonuçta çalışmıyor akü gücünü tamamlama gibi bir durum da yok daha çabuk zayıflıyor ve marş basmıyor
Alarmı direk aküye mi bağladın?
Edit:Şimdi aklıma geldi çok saçma soru sormuşum başka nereye bağlayacaksın.
Kılavuzdan bakın + uygunsa demişsiniz ama ben gene de nolur nolmaz düzelteyim.
"14.1 Volt" olacak. Kurşun asit aküler en fazla 14.1V gerilime çıkarılır, daha fazlası zararlıdır.
Akünün suyu bittiyse hiç şarj olmayabilir. Bu durumda kapakçıkları açıp saf su eklemek gerekir.
@ismaileren
Yuasa akülerin çakmaları var piyasada. Bir ihtimal bunlara denk gelmiş olabilirsiniz.
hocam sulfatlasma olmus akulerde, 16.1 volt gerilim ve kapasitenin 1/20 si akim ile 20 saatlik redresor sarji yapilir.
Bu islem sulfatlasmayi cozmek icin yapilir. Bu islemin surekli yapilmasi hem tehlikeli hemde akuye zararlidir.
sulfatlasma olmus aku 14.1 volt ile sarj olmuyor, ise yaramiyor maalesef. Bu bilgileri inci akunun web sitesinde, youtube kanalinda ve herhangi bir inci aku kullanma klavuzuna bulabilirsiniz. Ayrica kendim de denedim, uyguladim sonuc aldim.
Yeni akü aldım.
Şu anda sorun kalmadı gibi
Akü gerilimi motor çalışmazken 12.9 volt, rölantide çalışırken 14.1 çıkıyor şu anda
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)