Amortisör yağ kaçırması, tamir.
-
26 Ağustos 2021, 20:54
#1
Merhaba arkadaşlar, amortisörüm ince ince yağ kaçırıyor. Dışarıdan herhangi bir şekilde darbe almadı kovanlarda çizik yok, büyük bir çukura girmedi. Maksimum sıkıştığı yerler kasisten biraz hızlı geçmek ve İstanbul'un güzide asfaltına yapılan, kot farkı yüksek mükemmel yamalar. Bir süspansiyonun absorbe etmesi gereken normal engeller yani.
İki tarafı birden değiştirmek istiyorum tepkilerde bir farklılık olmaması için. Doğrusu bu mudur yoksa profesyonel olmayan bir son kullanıcının fark edemeyeceği bir detay mı bu? Motosiklet 9 aylık fakat yattı alındığında, 5-6 ay, 5bin km kadar kullandım.
Garanti değiştirirse içine sıfır yağ, sıfır keçeler mi koyar, contayı değiştirip gönderir mi, bu işin usulü, en doğru, sağlıklı yapılması gereken şekli nedir? Ufak bir yağ damlatması yüzünden hem masraf yapmak hem de daha kötü olmasından çekiniyorum. Servislerin bu tarz işleri çok sevmediği, uğraşmaya yanaşmadığı, baştansavma yaptığı yazılmış çünkü hep.
Garantiden yapılmazsa benim yapmam gereken işlemler neler? Neleri değiştireyim? Disk yeni değiştiği için diske, balataya bulaşmasından çekiniyorum, her yola çıkmadan ve çıktıktan sonra siliyorum 3 4 gündür. Az da olsa akıyor her sürüşten sonra. 15 20 km yol sonrası ortalama şu halde görüyorum.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG][COLOR="Silver"]
Reklamlar
-
26 Ağustos 2021, 21:11
#2
Aynı durum benim başıma da geldi. Garantiden değiştirdim. Herhangi bri soru işareti kalmasın kafanda, problemli olanı değiştirmen yeterli. İlk etapta O sızıntıyı kesmek için keçe değişimi vs önerebilirler. Fakat benim motosiklette işe yaramamıştı. Ardından komple amortisörü değiştirdiler.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
26 Ağustos 2021, 21:39
#3
Motomania İzmir kanalı söylemişti tamir çözüm değil değişmesi lazım demişti
-
26 Ağustos 2021, 21:49
#4
Luc adlı üyeden alıntı
Aynı durum benim başıma da geldi. Garantiden değiştirdim. Herhangi bri soru işareti kalmasın kafanda, problemli olanı değiştirmen yeterli. İlk etapta O sızıntıyı kesmek için keçe değişimi vs önerebilirler. Fakat benim motosiklette işe yaramamıştı. Ardından komple amortisörü değiştirdiler.
Keçe değiştirdiklerinde yeni yağ mı koymuşlardı hatırlıyor musunuz? Ustaların çalıştığı alana girilmiyor gittiğim serviste, ona göre 1, 1,5 yıl sonra amortisör sıvı değişimlerini yapacağım çünkü.
Keçe değiştikten sonra sızdırmaya devam edince kovanlar falan dahil komple ön süspansiyon sistemi değişti mi? Yoksa sadece yayları falan mı değiştirdiler sizde? Facebook gruplarında gördüm yeni R25 Mt25'lerde var böyle bir şey. Sizin sorunu kesin çözen en son işlem neydi? Bir de akan yağ benimkinin ayarlarında mıydı daha mı fazlaydı sizce fotoğraftan gördüğünüz kadarıyla?
Ahmetkaya, tamirden kastım bir servis işlemi almak, değişim vs tarzında. Çıkan parçayı tamir edip geri koymak anlamında kullanmamıştım, teşekkürler yine de.
-
26 Ağustos 2021, 22:06
#5
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Keçe değiştirdiklerinde yeni yağ mı koymuşlardı hatırlıyor musunuz? Ustaların çalıştığı alana girilmiyor gittiğim serviste, ona göre 1, 1,5 yıl sonra amortisör sıvı değişimlerini yapacağım çünkü.
Keçe değiştikten sonra sızdırmaya devam edince kovanlar falan dahil komple ön süspansiyon sistemi değişti mi? Yoksa sadece yayları falan mı değiştirdiler sizde? Facebook gruplarında gördüm yeni R25 Mt25'lerde var böyle bir şey. Sizin sorunu kesin çözen en son işlem neydi? Bir de akan yağ benimkinin ayarlarında mıydı daha mı fazlaydı sizce fotoğraftan gördüğünüz kadarıyla?
Ahmetkaya, tamirden kastım bir servis işlemi almak, değişim vs tarzında. Çıkan parçayı tamir edip geri koymak anlamında kullanmamıştım, teşekkürler yine de.
Komple sıfır amortisör takıldı. Kesin çözüm bu oldu.
Keçe değişiminde, yağı falan da değişti ama çözüm olmadı. Evet fotolardaki kadar sızıntı vardı benimkinde de.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
-
27 Ağustos 2021, 11:54
#6
Luc adlı üyeden alıntı
Komple sıfır amortisör takıldı. Kesin çözüm bu oldu.
Keçe değişiminde, yağı falan da değişti ama çözüm olmadı. Evet fotolardaki kadar sızıntı vardı benimkinde de.
Aklımda bulunsun hocam, sağ olun.
-
27 Ağustos 2021, 12:02
#7
Yeni motorda olması ilginç. Hocam iyi bi usta sadece keçe ve yağ değişimiyle çözer işi. Oburunu kurcalatmayin. Yeni daha
2006 model motorumda en ufak sızıntı yok.
Aslında yağın değişmesi gerek biliyorum da yaptirsam kesin düzen tutmayacak yağ kaçıracak diye yaptırmadım.
-
28 Ağustos 2021, 06:19
#8
Alisilin adlı üyeden alıntı
Yeni motorda olması ilginç. Hocam iyi bi usta sadece keçe ve yağ değişimiyle çözer işi. Oburunu kurcalatmayin. Yeni daha
2006 model motorumda en ufak sızıntı yok.
Aslında yağın değişmesi gerek biliyorum da yaptirsam kesin düzen tutmayacak yağ kaçıracak diye yaptırmadım.
Ben de şu an ondan çekiniyorum, garanti değişirse çift değişirim ama sağlam gibi duranı da bozulursa diye çekiniyorum. Sağ taraf kesin akıtıyor. Sol taraf %10'u kadar falan ya var ya yok. Anca bir damla ama o da ileride bozar diye düşünüyorum. 2006 model motosikletin yağı muhtemelen üzüm pekmezi gibi olmuştur. Bir iki yıllık yağlar bile çok kötü durumda çıkıyor izlediğim videolarda. Amortisör önemli bence konfor için, şu an alışmış olabilirsiniz ama değiştirdikten birkaç hafta sonra oh be dedirtir muhtemelen.
-
28 Ağustos 2021, 07:47
#9
Kronik bir arıza ise kötü
-
28 Ağustos 2021, 08:27
#10
1. İhtimal / Muhtemelen ilgili amortisör mikro boyutta da olsa eğik, bu sebeple değişmesi gerekir diye düşünüyorum. Eğik amortisör yağ kaçıracaktır, kendisi değişmediği sürece
2.İhtimal / İçine ufak bir taş girmiş de olabilir, japon yapıştırıcısı misali girip donan bir sıvı da .. bu durumda da yağ kaçırır, ancak bu senaryoda amortisör değişikliği gereksiz olur, keçe ve yağ değişimi ile iş çözülür ..
Bahisi 1.ihtimale basıyorum, 500R da dahil bu tip başlangıç seviyesi (kaliteli anlamında) motosikletlerin kafa demiri de çok kolay eğilir, amortisörü de, kuyruğu da, gidonu da, ayak fren pedalı da vs vs ..
-
28 Ağustos 2021, 17:37
#11
yamukluk olduğunu sanmıyorum,mastar ile kontrol edebilirsin.Ters amortisör keçelerinden yağ sızması düz amortisörlere göre sık görülür.Keçe değiştirmeden basit bir işlemle sorunu giderme şansın var.Çoğunlukla toz keçesi çabuk bozulur,bozulmasa bile geçen tozlar yağ keçesinin dudakları arasına sıkışır ve yağ kaçağına neden olur.Basit yolu toz keçesini yerinden sökerek filmi uygun şekilde keserek yağ keçesinin temizlemen mümkün.Hatta Dr.Seal diye satılan bir aparat dahi var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler