Herkese selamlar;
Motorun zinciri biraz bollaşmış gibi geldi onu gereceğim fakat motorda orta ayak yok. Yan ayakta bu işlemi yapsam bir sıkıntı olur mu? Motorun düz bir zeminde düz mü durması gerekiyor?
Herkese selamlar;
Motorun zinciri biraz bollaşmış gibi geldi onu gereceğim fakat motorda orta ayak yok. Yan ayakta bu işlemi yapsam bir sıkıntı olur mu? Motorun düz bir zeminde düz mü durması gerekiyor?
Pratik olarak olmaz belki ama "mümkünse" birini motosikletin üstüne oturt ve sürücü motosikletin üstündeyken motosiklet de düz konumdayken zinciri ger, en doğru yöntem budur ..
CBR 500R kullanım klavuzunda yan ayakta yapılması söylenir. orta sehpa olmadığından zaten başka şans yok. Keza servis de bu şekilde ayarlıyor. Yan ayaktayken gevşetiyorsun elinle hınkıra hınkıra konumunu buldurup tekrar sıkıyorsun. Gökhan kardeşim sende cbr500r kullanıyormuşsun. istersen hem servis manuelini hem kullanım klavuzunu atabilirim.
Teşekkürler dostum, düşünmen yeter. Gerekli kitapçıklara sahibim orada " 35 ila 45 mm " arası yapılması gerektiği söylenir, " yan ayağa alınız " tabiri de geçer doğru ancak BANA GÖRE zincir sürücünün ağırlığını baz alarak yapılmalı. "Ak sakallı, eski kafaları dedelerden böyle öğrendik," uyguluyoruz diyeyim. Ha acil durumlarda ben de yan ayakta ayar yaptım, bir şey oldu mu ? olmadı .. yine de ben old school bilgiye güveniyorum.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
ben dedim ama ben de öyle yapıyorum bu arada :D hatta çok gergin ayarlamam ki artçısı var yükü var çukuru var falan zincir zarar görmesin. yan ayakta yapmaya ben de alışamadım. neyse ki çok ihtiyacım olmuyor. zincir değişeli 20k km oldu daha bir kere germe ihtiyacı duydum. zincir arayanlara öneririm REGINA marka. ama asıl mevzu sürekli yağlı tutmak tabii. selamlar herkese
Orta ayak motosikletin olmazsa olmaz bir parçası. Inazuma'dan MT 25 e geçince en çok küfrettiğim şeylerden birisidir. Yani arkadaş, sele koyma motora ama orta ayak koy. O derece önemli.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Modern motosikletlerde yukun onemi yok bence. 60 kiloysaniz hizli gaz verdiginizde 100 kiloymus gibi yukluyorsunuz arka suspansiyonu. Ani fren yaptiginzda da 20 kiloymus gibi.
Zaten arka salincak mafsali ve aktarma dislisinin geometrik iliskisi, eminim zincirin suspansiyonun tum hareketi esnasinda alacagi gerginlige gore hesaplaniyordur. Oyle olmamasi sacmalik olur.
Ki adamakilli tum motosikletlerin kitapciginda, "motosiklet yan ayaktayken zinciri belirtilen noktadan tutup yukari (ya da asagi) gerdirdiginizde, belirtilen iki cizgi arasinda kalmalidir." seklinde bir ibare vardir.
Simdiye kadar sahip oldugum hic bir motosikletin orta sehpasi olmadi. Cunku orta sehpanin varligi, yatma acisinin azalmasi, ya da motosikletin motorunun olmasi gerekenden yukari konumlandirilmasi demek... Bu da yol tutusuna negatif etki eder. O yuzden SS ve agresif naked motosikletlerde olmaz genelde.
YouTube da ruhi usta var bir videosunun altına yaz
Birkaç tahta parçası da mı yok? Motosikleti yan ayakta iken kendine doğru biraz yatır, diğer taraftan birisi arka çatalın dibinden bir yerden bir iki tahta takoz koysun, al sana sehpa Arka teker 1mm yerden kesilse yeter.
Ayrıca sehpada yapılması zorunluluğu yok, ama yaparken gergi turunu her iki tarafta da aynı miktarda gerip aks somununu sıkınca gerginliği tekrar kontrol etmeyi ihmal etmeyin.
Bu zincir harbiden bela yağlanması ayrı dert germesi ayrı dert
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)