Estafurullah amator seviye bizim ki
Ben cok anlamam ama soyle bir yazı var hem de guncel
https://www.motorcyclenews.com/news/...cb1100-engine/
Cb1100 uretimden kalkiyomus,emisyon regülasyonlari nedeniyle.
Yag sogutmali olmasi bu motor icin problem degilmis(sicaklik) fakat iste soguk çalıştırmada motor gec isiniyor regulasyonlar dan tokat yiyormus..
Yazik,regulasyonlar bir can daha aldi.
Zamanında cruiserdan sonra naked arıyorken radarımda olan modellerden biri de CB750 idi. Sonradan uygun bir CB900F fırsatı gelince ona yöneldim.
Güncel CB1100 ise CB750'nin devamı, o da onyillar önce motosiklet dünyasını alt üst eden UJM (Universal Japanese Motorcycle) akımının öncüsü.
Diğer görüntü retro modellerin aksine sapına kadar retro bir model CB1100. Eski hava soğutmalı dört silindir motorun, hacim yükseltilerek daha rahat çalışan bir versiyonu üretilmiş.
Taş gibi blok. Sorun vs. beklemeyin. Ömür billah dayanır. Çok güç vs. de beklemeyin. Lakin o hacim ve silindir sayısıyla yavaş ta değil tabii ki. Lakin yüksek hacim güç üretmek için değil, dayanıklılık, dümdüz ve yüksek bir tork eğrisi ve pürüzsüz çalışma için kullanılmış. Aşırı yüksek devre çıkmadığı için ömür boyu sübap ayarı gerektirmeyen hidrolik sisteme sahip.
Negatifleri?
Ağır. Eski tip şase. Ama retro demek te bu demek zaten. Motosiklet dünyasının 57 model Chevrolet'si diye düşünün. Ne olduğunu bilen bir keyif motosikleti. Denk gelince gözüm kalıyor illa ki.
Fiyat olarak ls1 ayarinda olcagi soyleniyor, fiyattan kirptiklari icin belli seyler opsiyon dahi olmayacak, ha alcagimdan degil alisanin canli yayininda dinledim ve ben cok begendim.
Hoşuma gitti gibi, al gez. Menzil biraz kısa sanki; 450-500km olsa iyiymiş.
Daha çok üretimden kalkan V4 ST1100'ün ucuz bir versiyonuna benzemiş sanki. 1100cc paralel iki silindirli motoru sokabildikleri her şeye sokacaklar anlaşılan.
Adamlar salak degil, sifirdan bir seyin muhendislik planini yapmaktansa var olan ve iyi calistigi bilinen bir blogu kullanmalarindan daha normal ne var ki ?
Yamaha'da aynisini yapiyor, CP2 ve CP3 blogunu tum modellerinde kullaniyor, muhtemelen tum ureticiler ayni kafadadir. Her bir model icin ayri bir tasarim/muhendislik/uretim planlamasi mi bekliyorsunuz?
Olmuş bu bence. IMU kaldırmaları hoş değil. Bu segmentteki bir motorda viraj ABS olmaması biraz ayıp oluyor. DCT olan modelde de IMU'nun varlığı ekstra güvenlik sağlardı. (Gerçi bir şekilde halletmişlerdir, senelerdir IMU'suz motosikletlerde kullanıyorlar DCT'yi, ilk versiyonlar biraz sıkıntılı deniyordu. 2016'dan sonra şikâyet eden duymadım...) Bir sonraki versiyonda IMU ve ES gelmesi lazım, gidişata göre eklerler mutlaka. 3. hatta 4. kasaya kadar planlamıştır bu çakal Hondacılar! Güzel bir fiyat politikasıyla iyi satar bence. Dede modu olarak ben de tercih edebilirim. (Ama manuel olarak, asla DCT değil...)
bu motor her türlü afrikadan pahalı gelir.yani şu durumda 240 diyorum ben.tutarmı bilemiyorum ama şahsen tracer9 gt modeline yürürdüm elektornik amortisörler bile başlı başına büyük bir fark.adam öyle bir fiyat koyucakki tracer9 u kitlemesi lazım olay olacak rakamda 200 210 bin liradır.
her motosiklete ayrı motor yapsalar ohhoooo şu an hepsi battıydı.monster multistrada hypermotard supersport alayının motoru aynı mesela.mt07 bloğunun da kıyamet seçeneği var.
Evet videoda Alişan Türkiye'ye gelince özellikle manuelini denemek istediğini söyledi. Türkiye'ye hangi versiyon ve paketlerin geleceği ile ilgili bir yorumu olmadı.
Honda pazar araştırmasına göre potansiyel görmezse manuel modeli getirmeyebilir gerçekten de. Düşük bir ihtimal ama olmaz da değil yani...
Şu dct olayına çok önyargılıyım, belki kullansam vazgeçemeyeceğim ama kullanmadığım, bilmediğim için "yhaaa o ne yaaa" diyorum.
Bende başta öyleydim. Dediğin gibi kullanınca insanın fikri değişiyor. Tıpkı eskiden arabalardaki gibi, ilk kullandığım 10 yıl otomatik mi euyehuuuu falan yapıyordum sonradan otomatiğe geçince yıllarca ne çekmişiz arkadaş demiştim. Zaten 5 - 10 yıla her şey elektrikliye bağlayacak otomatik viteste kalmayacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------
DRD ile Aralık ayında NT için görüşmüştüm. Her iki seçeneğinde geleceğini söylemişlerdi. Bence getirirler duygusal sebeplerden dolayı.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
Değil de motosikletlerin bir karakteri var(dı) ve motor bunun önemli bir parçasıydı. Honda'nın bile denemediği motor düzeni kalmadı: tek, paralel iki, dört, dikey V2, yatay V2, dikey V4, yatay V4, boxer 4, boxer 6, dile kolay. Muhtemelen en çalışkan firmalardan biri.
1100cc touring tarzı bir motosiklet için bunlar arasından en ucuzu olabilir ama en uygunu kesinlikle paralel iki değildir bence. ST serisi ısı başta olmak üzere sorunları olan bir motosikletti ama dikey V4 motoru acaip sevilirdi. Tabii ki paralel 2 kadar ucuz olması da mümkün değil.
Hadi motoru bırakın, Honda'nın ekektronikte bile ucuza kaçması, motosikletin Avrupalılara muadil olmadığını, ancak fiyatıyla rekabet edebileceğini söylüyor...
HD örneğine bakarsak 2 silindirden touring motosiklet olur aslında. 2 silindirden ideal bir sport touring olmaz elbette ama NT1100'ün de özellikleri ve şekli itibarıyla bir sport touring olma iddiası olmadığında hepimiz hemfikir oluruz herhalde?
(2 silindir touring'de BMW'yi de unutmayalım bu arada...)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)