Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arka sehpa alınmalı mı yoksa sanayide mi yaptırılmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Arkadaşlar, konusunu açmıştın MT-25 aldım yeni kasa. Motosiklet 3-5 yaşında olsaydı zinciri temizlemek ve yağlamak için 2 tarafına da odun kütüğü koyar kaldırırdım lastiği. İnsan kıyamıyor şimdi. GP Kompozit ürünlerine baktım sanırım 275₺ civarı isteniyordu arka sehpa için. Sanayide yaptıran var mı? Kaça mal olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Daha ucuza birine yaptırmak zor olur. Aliexpress alternatifi illaki vardır ama kargosu çok tutar.

    O firmanın yaptığı kopar kırılır mı orası şüpheli. Sonuçta bir dayanım testi gibi testlere tabi değil ürünler. Mesela oradan ön cam asla almam ben motoruma. Hayati parçadır zira... Ben olsam para biriktirir orjinale yürürdüm...
    ErdemFX bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eeee 250 cc'ye 50 küsür bin TL ödüyorsan 275 TL'den imtina etmeyeceksin.

    Uçları C tipi değil de L tipi olan sehpa işine yarayabilir. L uçların arka maşa altına temas eden kısımlarına mobilya keçesi yapıştırırsan çizilme olmaz.
    Emreerol ve drtayfun bunu beğendiler.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Sıfır motor alınca insan ayrı bir itina gösteriyor. Bu güzel günlerin tadını çıkarın.

  5. #5
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Demir profili kendimiz aldık sadece büktürdük, kaynak işi bize ait, lastikler eski kaykaydan 2019'da 50₺'ye mal etmiştik. Çok işimi gördü. Hatta bu sene havalar güzelken bi boyasam iyi olur.



    ferhatkars, fazil ve espresso bunu beğendiler.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Bikelift motosiklet krikosu alıyorsun. Saçma sapan sehpa ile falan uğraşmıyorsun. Sonra bana uzun uzadıya dua edersin zaten. Saklama derdi vs sıfır.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    n11 de 200 tl civarı paddock sehpası var.

  8. #8
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    O paddok sehpadan bendede var.Şimdiki motorumda orta sehpa olduğundan kullanmıyorum.Yanlız bu paddok sehpaya tek başına almak baya zor. İndirip bindirmek için iki kişi şart.Düşürme riski yüksek tek kişi.
    eski motorda paddok sehpa ile arka tekeri kaldırıp kendi yaptığım aparatlarla da ön tekeri maşadan havaya kaldırıyor kışın bu şekilde duruyordu üç beş ay.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
    Evet bende de Motokriko var. Seyahat için harika ama diğer kullanımlar için biraz zorlama oluyor. (Dİğer durumlar için normal stand var bende, onu kullanıyorum...)

    250-300₺'ye orta ayak takılabiliyor ise hiç bakmam taktırırım. Çok uygun fiyat. Şu anda benim motorun orijinal ayağı olsa (veya SW Motech vb. kaliteli aksesuar üreticisinin bir ürünü) en az 1.500₺ tutardı. (€ olarak düşününce pahalı değil, sorun paramızın pul olması...)
    tommygun bunu beğendi.

  11. #11
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    https://www.bizimmotor.com/motosikle...-arka-mt25-r25

    169,90 tl


    önce sanayiye git. de ki bak bundan istiyorum amlzeme getireem bana kaça yaptırrısın dye sor.
    sonra uyguna yapcaksa git hurdacıdan boru/profil al. sonra yaptır. sonra bi spret boya mis..

  12. #12

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
    Sadece tekeri yerden kesecek kadar kaldırılsa bence çok problem değil. Sonuçta krikonun da üzerine yük biniyor.

    Motokriko sadece zincir temizlemek için güzel. Uzun yolculuklarda taşınabilirliği var. Biraz büyük ve ağır yalnız. Öyle sırt çantasına atılabilecek bir şey değil. Ancak arka sehpanın işini görmüyor. Tekeri yerden fazla yükseltemiyorsunuz, zinciri temizlemek için biraz daha eğilmek gerekiyor. Motora bir bakım filan yapacaksanız, ne bileyim arka tekeri sökeceksiniz, motoru düz dengede tutmanız gerekiyor filan. O durumda işe yaramıyor. Fiyatı da arka sehpa fiyatına yakın olduğu için, eğer koyacak yeriniz varsa arka sehpa alın derim. Sadece ve sadece zincir temizlemek için istiyorum diyorsanız krikoyu tavsiye ederim.

    Krikonun bir avantajı da (Ersa'nın modeli gibi olanlar) kaldırma kolaylığı. Ben büyük motorumu tek başıma arka sehpaya alamıyorum. Motokrikoyla öyle bir problem yok.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece tekeri yerden kesecek kadar kaldırılsa bence çok problem değil. Sonuçta krikonun da üzerine yük biniyor.

    Motokriko sadece zincir temizlemek için güzel. Uzun yolculuklarda taşınabilirliği var. Biraz büyük ve ağır yalnız. Öyle sırt çantasına atılabilecek bir şey değil. Ancak arka sehpanın işini görmüyor. Tekeri yerden fazla yükseltemiyorsunuz, zinciri temizlemek için biraz daha eğilmek gerekiyor. Motora bir bakım filan yapacaksanız, ne bileyim arka tekeri sökeceksiniz, motoru düz dengede tutmanız gerekiyor filan. O durumda işe yaramıyor. Fiyatı da arka sehpa fiyatına yakın olduğu için, eğer koyacak yeriniz varsa arka sehpa alın derim. Sadece ve sadece zincir temizlemek için istiyorum diyorsanız krikoyu tavsiye ederim.

    Krikonun bir avantajı da (Ersa'nın modeli gibi olanlar) kaldırma kolaylığı. Ben büyük motorumu tek başıma arka sehpaya alamıyorum. Motokrikoyla öyle bir problem yok.
    Motokriko 25cm boyunda ve sadece 650g. Sırt çantasına çok rahat sığar. Başka bir ürünle karıştırıyorsunuz sanırım?

    Evet, sadece zincir temizlemeye ve yağlamaya yarar, başka ihtiyaçlar için uygun değil. Bakım vs. için paddock stand veya orta sehpa gerekir...

  14. #14

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motokriko 25cm boyunda ve sadece 650g. Sırt çantasına çok rahat sığar. Başka bir ürünle karıştırıyorsunuz sanırım?

    Evet, sadece zincir temizlemeye ve yağlamaya yarar, başka ihtiyaçlar için uygun değil. Bakım vs. için paddock stand veya orta sehpa gerekir...
    Yanlış belirttiğim için kusura bakmayın. Ben ERSA'nın "motosiklet krikosundan" bahsediyordum. "Motokriko"'yu da aldım. Doğrudur o küçük.

    Ancak ben motokrikoyu 790ADV'de kullanamadım. Özellikle ağırlık merkezi aşağıda olan motosikletleri yan ayağa kaldırmak daha zor oluyor. Motokriko biraz kol kuvveti gerektiriyor. Yanlış yerleştirirseniz kolay yamuluyor. MT-25'de sıkıntı olacağını sanmam.

  15. #15
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Motorunuz ağır değilse gidin bi tabure boyutunda demirden kendinize sehpa yaptırın.Bakım vs sırasında onun üstüne çıkartın.Motoru ayaklığı yükleyip kaldırınca direk üstüne oturur kalitesi belli olmayan arka sehpalardan daha iyi olur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)