Arka sehpa alınmalı mı yoksa sanayide mi yaptırılmalı?
Reklamlar
-
19 Ağustos 2021, 20:07
#1
Arkadaşlar, konusunu açmıştın MT-25 aldım yeni kasa. Motosiklet 3-5 yaşında olsaydı zinciri temizlemek ve yağlamak için 2 tarafına da odun kütüğü koyar kaldırırdım lastiği. İnsan kıyamıyor şimdi. GP Kompozit ürünlerine baktım sanırım 275₺ civarı isteniyordu arka sehpa için. Sanayide yaptıran var mı? Kaça mal olur?
Reklamlar
-
19 Ağustos 2021, 20:10
#2
Daha ucuza birine yaptırmak zor olur. Aliexpress alternatifi illaki vardır ama kargosu çok tutar.
O firmanın yaptığı kopar kırılır mı orası şüpheli. Sonuçta bir dayanım testi gibi testlere tabi değil ürünler. Mesela oradan ön cam asla almam ben motoruma. Hayati parçadır zira... Ben olsam para biriktirir orjinale yürürdüm...
-
19 Ağustos 2021, 20:24
#3
Eeee 250 cc'ye 50 küsür bin TL ödüyorsan 275 TL'den imtina etmeyeceksin.
Uçları C tipi değil de L tipi olan sehpa işine yarayabilir. L uçların arka maşa altına temas eden kısımlarına mobilya keçesi yapıştırırsan çizilme olmaz.
-
19 Ağustos 2021, 21:35
#4
Sıfır motor alınca insan ayrı bir itina gösteriyor. Bu güzel günlerin tadını çıkarın.
-
19 Ağustos 2021, 21:52
#5
-
19 Ağustos 2021, 22:02
#6
Bikelift motosiklet krikosu alıyorsun. Saçma sapan sehpa ile falan uğraşmıyorsun. Sonra bana uzun uzadıya dua edersin zaten. Saklama derdi vs sıfır.
-
19 Ağustos 2021, 22:04
#7
n11 de 200 tl civarı paddock sehpası var.
-
20 Ağustos 2021, 08:22
#8
O paddok sehpadan bendede var.Şimdiki motorumda orta sehpa olduğundan kullanmıyorum.Yanlız bu paddok sehpaya tek başına almak baya zor. İndirip bindirmek için iki kişi şart.Düşürme riski yüksek tek kişi.
eski motorda paddok sehpa ile arka tekeri kaldırıp kendi yaptığım aparatlarla da ön tekeri maşadan havaya kaldırıyor kışın bu şekilde duruyordu üç beş ay.
-
20 Ağustos 2021, 09:09
#9
Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
-
20 Ağustos 2021, 09:35
#10
tommygun adlı üyeden alıntı
Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
Evet bende de Motokriko var. Seyahat için harika ama diğer kullanımlar için biraz zorlama oluyor. (Dİğer durumlar için normal stand var bende, onu kullanıyorum...)
250-300₺'ye orta ayak takılabiliyor ise hiç bakmam taktırırım. Çok uygun fiyat. Şu anda benim motorun orijinal ayağı olsa (veya SW Motech vb. kaliteli aksesuar üreticisinin bir ürünü) en az 1.500₺ tutardı. (€ olarak düşününce pahalı değil, sorun paramızın pul olması...)
-
20 Ağustos 2021, 09:54
#11
https://www.bizimmotor.com/motosikle...-arka-mt25-r25
169,90 tl
önce sanayiye git. de ki bak bundan istiyorum amlzeme getireem bana kaça yaptırrısın dye sor.
sonra uyguna yapcaksa git hurdacıdan boru/profil al. sonra yaptır. sonra bi spret boya mis..
-
20 Ağustos 2021, 10:02
#12
tommygun adlı üyeden alıntı
Motosiklet krikosu iyi güzel de motoru o küçük krikoyla arka sağ maşadan kaldırdığımızda tüm yükün yan ayaklığa binmesi ne derece sağlıklı? O yan ayaklık kapanır, yeni motor sola düşer. O yan ayaklık zamanla esner, gevşer, yeni motor sola düşer. Ön freni iple,lastikle sabitlemeyi unutursunuz, yeni motor sola düşer. Zeminde eğim vardır, yeni motor sola düşer. Motosiklet krikosu seyahat için süper icat ama sürekli kullanım için "bence" pek güvenilir değil.
Sadece tekeri yerden kesecek kadar kaldırılsa bence çok problem değil. Sonuçta krikonun da üzerine yük biniyor.
Motokriko sadece zincir temizlemek için güzel. Uzun yolculuklarda taşınabilirliği var. Biraz büyük ve ağır yalnız. Öyle sırt çantasına atılabilecek bir şey değil. Ancak arka sehpanın işini görmüyor. Tekeri yerden fazla yükseltemiyorsunuz, zinciri temizlemek için biraz daha eğilmek gerekiyor. Motora bir bakım filan yapacaksanız, ne bileyim arka tekeri sökeceksiniz, motoru düz dengede tutmanız gerekiyor filan. O durumda işe yaramıyor. Fiyatı da arka sehpa fiyatına yakın olduğu için, eğer koyacak yeriniz varsa arka sehpa alın derim. Sadece ve sadece zincir temizlemek için istiyorum diyorsanız krikoyu tavsiye ederim.
Krikonun bir avantajı da (Ersa'nın modeli gibi olanlar) kaldırma kolaylığı. Ben büyük motorumu tek başıma arka sehpaya alamıyorum. Motokrikoyla öyle bir problem yok.
-
20 Ağustos 2021, 10:38
#13
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
Sadece tekeri yerden kesecek kadar kaldırılsa bence çok problem değil. Sonuçta krikonun da üzerine yük biniyor.
Motokriko sadece zincir temizlemek için güzel. Uzun yolculuklarda taşınabilirliği var. Biraz büyük ve ağır yalnız. Öyle sırt çantasına atılabilecek bir şey değil. Ancak arka sehpanın işini görmüyor. Tekeri yerden fazla yükseltemiyorsunuz, zinciri temizlemek için biraz daha eğilmek gerekiyor. Motora bir bakım filan yapacaksanız, ne bileyim arka tekeri sökeceksiniz, motoru düz dengede tutmanız gerekiyor filan. O durumda işe yaramıyor. Fiyatı da arka sehpa fiyatına yakın olduğu için, eğer koyacak yeriniz varsa arka sehpa alın derim. Sadece ve sadece zincir temizlemek için istiyorum diyorsanız krikoyu tavsiye ederim.
Krikonun bir avantajı da (Ersa'nın modeli gibi olanlar) kaldırma kolaylığı. Ben büyük motorumu tek başıma arka sehpaya alamıyorum. Motokrikoyla öyle bir problem yok.
Motokriko 25cm boyunda ve sadece 650g. Sırt çantasına çok rahat sığar. Başka bir ürünle karıştırıyorsunuz sanırım?
Evet, sadece zincir temizlemeye ve yağlamaya yarar, başka ihtiyaçlar için uygun değil. Bakım vs. için paddock stand veya orta sehpa gerekir...
-
20 Ağustos 2021, 11:18
#14
Cyan adlı üyeden alıntı
Motokriko 25cm boyunda ve sadece 650g. Sırt çantasına çok rahat sığar. Başka bir ürünle karıştırıyorsunuz sanırım?
Evet, sadece zincir temizlemeye ve yağlamaya yarar, başka ihtiyaçlar için uygun değil. Bakım vs. için paddock stand veya orta sehpa gerekir...
Yanlış belirttiğim için kusura bakmayın. Ben ERSA'nın "motosiklet krikosundan" bahsediyordum. "Motokriko"'yu da aldım. Doğrudur o küçük.
Ancak ben motokrikoyu 790ADV'de kullanamadım. Özellikle ağırlık merkezi aşağıda olan motosikletleri yan ayağa kaldırmak daha zor oluyor. Motokriko biraz kol kuvveti gerektiriyor. Yanlış yerleştirirseniz kolay yamuluyor. MT-25'de sıkıntı olacağını sanmam.
-
20 Ağustos 2021, 11:27
#15
Motorunuz ağır değilse gidin bi tabure boyutunda demirden kendinize sehpa yaptırın.Bakım vs sırasında onun üstüne çıkartın.Motoru ayaklığı yükleyip kaldırınca direk üstüne oturur kalitesi belli olmayan arka sehpalardan daha iyi olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)