Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cbr 250r 160 km/h' yi geçmiyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Motorum 2012 model 45.000 km de. Youtube'den izlediğim son hız video'larında eski kasa cbr250 lelerin 170km/h hızlara çıktığı, yeni kasaların ise 180km/h hızlara çıktığını gördüm. Ben benim cbr ile 158/160 arası gidebiliyorum. Bunun sebebi erzurumda (1800m rakım) yaşıyor olmam olabilir mi? Yüksek rakımda havanın yoğunluk kaybetmesi ile her 500m'de yüzde 3 güç kaybından bahsediliyor araştırmalarda. Buda erzurumda atmosferik ve turbosuz olan her araç ve motor yüzde 10 güç kaybediyor demektir. Eğer sebep rakım ise uğraşmayacağım. Ama rakım bu kadar etkilemez ve Motorun bir sıkıntısı var ise de nereye bakmam gerekiyor sırasıyla?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yolun eğiminden lastik basıncına, rüzgarın yönünden zincir dişli durumuna, sizin kilonuzdan oturuş pozisyonunuza pek çok faktör o son hız farklılığında etkili olabilir. Yüksek rakım konusu karbüratörlü motorlarda daha bir gözle görülür fark yaratır ama sizinki gibi enjeksiyonlu makineler için bilemem. Yine de 9 senelik 250 cc bir makinenin 160'a çıkması bence makul bir değer. Çok da tapagaz redline zorlamamanızı tavsiye ederim.
    ferhatkars, Ekrem_06, eming26 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Genellikle redline'a sokmadan kullanıyorum motoru erkenden atıyorum vitesi fazla yakmasın ve zorlanmasım diye. Ama bazen güzel yol ve hava şartları bir araya geldiğinde insanın ister istemez motorun limitlerini zorlayası geliyor. Bende daha önce motoru bukadar zorlayıp top speed yapmamıştım. Sonuç biraz şaşırttı açıkcası. 160 değil 150 yapsın açıkcası çok önemli değil. Ama normalinin altında giden motorda genelde bir problem çıkabiliyor. Ön dişliyi kontrol ettim elimle ileri geri sallıyabiliyordum boşluk oluşmuş sanırım. Yeni bir Ön dişli sipatiş ettim. Dişliyle zincirim zaten yeniydi onuda gererim. Hava basıncınıda kontrol eder 4/5 güne yazarım buraya sonucu. Teşekkürler

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Debriyaj balatalarınız ne zaman değişti?

  5. #5

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Aldığımdan beri değişmedim. Yaklaşık 2 ay oldu alalı. Önceki ne zaman değişti bilemiyorum.

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Benim emmoğlunun cıbırı 220 yapıyor. Bence sat kurtul, 1000lik al.
    Ya da başka bir tavsiye: internette gördüğünüz her şeye inanmayın. 250cc 25 beygir motor alt tarafı, 160'la gitmesi bile mucize.
    oktay33 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    20 Mart 2017
    160 yapıyor ise gücüne göre çok iyi daha ne yapmasını bekliyorsun 500 mü yapsın alt tarafı kıçı kırık 250 lilik 27 HP motor.
    O bilmem kaç yapıyor denen motor uygun şartlarda yapıyor ,

    Bende pulsar vardı istanbul içi tem de 155 görüyordu ..?
    aynı motor otobanda devam edip çerkezköy civarına gelince anca 120 görüyordu tapa gazda ..

    Yüksek hıza çıkması için ;
    1 çok hızlı akan bir trafik olan bölgede olmalısın (Neden diger araçların açtıgı hava kanallarına girip ,hava direnci kırılmalı )önünde mesela senin iki büyük araç hızla gitsin sen onların arkasına takıl 160 geçersin aynı yolda..

    2 Yokuş aşagı olma

    3 Rüzgar arkandan esmeli önünden esiyor ise o derece son hızını etkiler..

    En son olarak R25 lilerin biz 190 görüyoruz saçlalıkları yüzüne oluyor ..

    Senin motorunun hakkı 140-145 onun için dizayn etmiş mühendis..

    https://www.gearingcommander.com/
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    O videoların çogu eğim olan yerlerde çekiliyor. Birde benim gibi ağır isen 160'ı gördüğüne şükret :D

  9. #9
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Motosikletinin bir tık iyi gitmesi için debriyaj balatan ve zincir dişli setinin önemli etkisi olabilir .. zamanı geldiyse bunları değiştirebilirsin ..
    -----------------------------------------
    Fakat bu muhabbetleri duydukça hayalimde yeni bir ürün ürettiğimi düşünüyorum ..

    "R25' ile 190 görüyorlar ben göremiyorum"
    "Cbr 250 ile 180 görüyorlar ben göremiyorum"

    DİYENLER ! ... EVET SİZLER !
    ARTIK BU DERDİNİZ BİTTİ ! ... TEKNOLOJİ AYAĞINIZA GELDİ !

    Benim size özel tasarladığım km saati ile 250 km/h göreceksiniz ( evet göreceksiniz, yoksa gördüğünüze inanmıyor musun ? ) ... Bir km saati yapacağım, her motosiklete de uyumlu olacak her takanın da son hızı 250 km/h olacak, böylece toplumun büyük bir psikolojik sorununu çözmüş olacağım .. sonuçta maksat " görmek " değil mi ? .. göstermek lazım ...
    -----------------------------------------
    Yukarı kısım bir ironi tabii senden bağımsız, umarım alınmazsın .. motosikletin 160 km/h ye hızlı ve sorunsuz çıkıyorsa dert etmeni gerektiren bir şey yok, önemli olan " en rahat hangi hıza çıktığı, " kıstasın bu olabilir.

    Yoksa bizim burada "Turgut Özal Bulvarı" denilen bir yer var, sevmediğin bir adamı bayıltıp getir, lastiğin içine koyup yokuştan yuvarlayalım o da 200 km/h yapar yani, hem de motorsuz :D

    Bir de bu konuyu dert eden gençlere sesleniyorum ; Şu km saatinde gösterilen hızlara GPS görmeden inanmayınız ! .. hani madem bir ilginiz var, bari doğru veriler ile yürüsün ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletinin bir tık iyi gitmesi için debriyaj balatan ve zincir dişli setinin önemli etkisi olabilir .. zamanı geldiyse bunları değiştirebilirsin ..
    -----------------------------------------
    Fakat bu muhabbetleri duydukça hayalimde yeni bir ürün ürettiğimi düşünüyorum ..

    "R25' ile 190 görüyorlar ben göremiyorum"
    "Cbr 250 ile 180 görüyorlar ben göremiyorum"

    DİYENLER ! ... EVET SİZLER !
    ARTIK BU DERDİNİZ BİTTİ ! ... TEKNOLOJİ AYAĞINIZA GELDİ !

    Benim size özel tasarladığım km saati ile 250 km/h göreceksiniz ( evet göreceksiniz, yoksa gördüğünüze inanmıyor musun ? ) ... Bir km saati yapacağım, her motosiklete de uyumlu olacak her takanın da son hızı 250 km/h olacak, böylece toplumun büyük bir psikolojik sorununu çözmüş olacağım .. sonuçta maksat " görmek " değil mi ? .. göstermek lazım ...
    -----------------------------------------
    Yukarı kısım bir ironi tabii senden bağımsız, umarım alınmazsın .. motosikletin 160 km/h ye hızlı ve sorunsuz çıkıyorsa dert etmeni gerektiren bir şey yok, önemli olan " en rahat hangi hıza çıktığı, " kıstasın bu olabilir.

    Yoksa bizim burada "Turgut Özal Bulvarı" denilen bir yer var, sevmediğin bir adamı bayıltıp getir, lastiğin içine koyup yokuştan yuvarlayalım o da 200 km/h yapar yani, hem de motorsuz :D

    Bir de bu konuyu dert eden gençlere sesleniyorum ; Şu km saatinde gösterilen hızlara GPS görmeden inanmayınız ! .. hani madem bir ilginiz var, bari doğru veriler ile yürüsün ..
    Benim xmax 250'de boş otobanda en yüksek 149 gördüm, 150 bir türlü göremedim, 150 görsem yetecek.
    dundanbiri bunu beğendi.

  11. #11
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim xmax 250'de boş otobanda en yüksek 149 gördüm, 150 bir türlü göremedim, 150 görsem yetecek.
    Benim icat edeceğim makine ile bu sorunların hepsi tarihe karışacak merak etmeyin
    gurcanozturk ve espresso bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  12. #12
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS


    Honda XL200 için kullanma klavuzunda yazan yazı bu şekilde.
    Rakım elbette etkiler makineleri, yalnız bence son hızı iyi. Son olarak benim aklıma zincir ayarı geliyor. İyi yapılmış bir zincir ayarı ciddi performans değişikliği sağlıyor.
    dundanbiri bunu beğendi.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  13. #13

    Üyelik
    20 Aralık 2020
    İki katı hacmi olan 500r 200/km görmüyor seninki 160 görüyorsa öp başına koy ne bileyim ona küçük sürprizler yap

  14. #14
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Bu kardeşimizin açtığı tüm konular bomba. Helvanı şimdiden hazırlamaya başladım kardeşim.

  15. #15

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.ibb.co/BPTGDvV/9-DE3-EB78-...-A6622-DEB.jpg

    Honda XL200 için kullanma klavuzunda yazan yazı bu şekilde.
    Rakım elbette etkiler makineleri, yalnız bence son hızı iyi. Son olarak benim aklıma zincir ayarı geliyor. İyi yapılmış bir zincir ayarı ciddi performans değişikliği sağlıyor.
    o dediğin karbiratörlü motorlar içim lamda sensörü oksijen sensörü var enjeksiyonlu motorlarda hava yakıt kısmını kendisi ayarlıyor merak etmeyiniz.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    CBR 250R ile düz yolda 181km/h gördüğümü söylemek isterim. Mevzubahis motosikletim o zaman yaklaşık 40.000 km' de 2013 model bir CBR250R idi. Mekanik bakımlarını ben yapıyordum, mekaniği ve setupları tam anlamı mükemmeldi. Bu şartlarla bu hızı görebildim. Eğer ki limitörü iptal eder 10500 d/dk sınırını kaldırıp ateşleme ve enjeksiyon haritalandırmasını da değiştirirseniz 12000 d/dk' nın biraz üzerine çıkıp 199 km/h görebildiği söyleniyor, ki bu işlem basit fakat günümüz kuru ve vergileri ile yaklaşık 5000TL tutuyor.

    Motosikletiniz o hızı geçemiyorsa ya motorda mekanik bir sorun, ya yaştan kaynaklı yıpranma, ya tamirat veya ilk alım sonrası rodaj hatası, hatalı kullanım, tembelleşmiş motor, yanlış yakıt kullanımı, sorunlu enjektör, sorunlu ateşleme sistemi, sorunlu zincir/dişli... birşeyler vardır.

    Ön dişlideki boşluk malesef ki genellikle dişliden kaynaklanmıyor. Değiştirdiğinizde büyük ihtimalle boşluk sorunu düzelmeyecek. Probleminiz ön dişlinin bağlandığı şanzıman çıkış mili frezeli bağlntısında. Bunu çözmenin iki yolu var. İlk yolunu sanırım sadece ben yapmakla uğraştım, sadece dişliyi söküp, ısıyı sürekli kontrol altında tutarak çıkış mili keçesinin bozulmasını önleyecek şekilde frezeli kısmı kaynakla doldurup ardından gravür taşlamayla tekrar freze açmak... İkinci ve gerçek yolu ise komple motorun sökülüp çıkış milinin komple değiştirilmesi veya tornacıya gönderilip benim yukarıda yaptığım işlemin yaptırılması.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------

    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.ibb.co/BPTGDvV/9-DE3-EB78-...-A6622-DEB.jpg

    Honda XL200 için kullanma klavuzunda yazan yazı bu şekilde.
    Rakım elbette etkiler makineleri, yalnız bence son hızı iyi. Son olarak benim aklıma zincir ayarı geliyor. İyi yapılmış bir zincir ayarı ciddi performans değişikliği sağlıyor.
    Bazı gelişkin karbüratörlü araçlarda bulunan Rakım Dengeleme Sistemi bu sorunu büyük oranda engelleyebiliyor, tabi ki bir noktaya kadar. Ancak oksijen müşirine sahip tüm enjeksiyonlu makineler bunu sistemin çalışma şekli gereği istemsizce otomatik olarak yapıyor. CBR250R' daki yakıt sistemi de bu tiplerden biri. Yani rakımda çok aşırı bir durum yoksa (Everest' in tepesi gibi) bu nebze etkilememesi gerekiyor.
    ...

  17. #17

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Bomba derken? Uslubuna dikkat et. Yaşadığım problemleri ve deneyimlerimi paylaşıyorum rahatsız isen girmezsin benim konularıma.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------

    Hocam ön dişlimdeki boşluk fazla değil elinizle zoylayınca hafif sallıyor kendini. Zamanla dişlinin ağızlarının bollandığını düşündüm ben umarım dişli değiştikten sonra sallantı kesilir. Dediğiniz gibiysede değişmem pek mümkün değil erzurumda servisi yok çünkü. Umarım dişlidendir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

    Motor 25 değil 27 beygir ve 160 la gitmesi mucize değil. Fabrika verisi 170kmh hız yaptığı idda edilen bir Motor bu zaten.

  18. #18
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Sente ayarı düzgün yapılmamış ise top speed ten yer.

  19. #19

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    2012 model artık motorda bir yorgunluk vardır. Kim bilir eskiden kaç km hızları gördü. Ayrıca CBR 250 arka lastikte 22-23 beygir anca veriyor. Debriyajın, lastiklerin, dişlilerin ve zincirin, rüzgar, yol durumu ve enjeksiyonlardaki kirlilik bile son hızı etkileyebilir.

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yakıt tüketimi normalse bir problem yoktur. Rüzgar, eğim hatta en önemlisi kaç kilo olduğunuz motosikletin sın hızını belirleyebiliyor. 160 normal, 170 i de yokuş aşağı şu bu gibi şartları sağlarsa yapar muhtemelen.
    Yeni kasa cbr 250m vardı. 180 küsürde kesiciye giriyordu ama son hızı ne diye sorsanız 160-170 yapar derim


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler