Acemi sürücüye motor tavsiyesi
-
18 Ağustos 2021, 11:28
#1
Merhabalar,
Ben yeni bir motor kullanıcısıyım. Okul, iş ve ev üçgeninde rahatça ulaşım sağlayabilmek ve bu yoğun İstanbul trafiği ve park sorunundan kurtulmak için motora ihtiyacım olduğunu düşündüm. Günde 20 km git gel toplam 40 km yol yapacağım. Sizce benim için en mantıklı motor ne olmalı ? 0 mı 2.el mi almalıyım ? Şimdiden görüşleriniz için teşekkürler.
Reklamlar
-
18 Ağustos 2021, 11:34
#2
Okula, işe gidip gelmek için toplam 40km olacaksa yağmur çamur ortamlarında rahatlığını da eklersek scooter iş görür.
honda pcx ya da yamaha nmax geniş sele altı bagajı vb. avantajları ile ve şehiriçi trafiğinde kıvraklığı ile öne çıkar.
Benim işe gidiş geliş 100km yol olup yol üstünde bol miktarda E5 ve TEM otobanı trafiği olduğu için küçük scooter yerine xmax 250 almıştım biraz daha gücü olsun otobanda rahat ettirsin diye. Ayrıca arkaya çanta ihtiyacı duymadım, laptop çantamı bagaja atıp işe gidiyorum rahat rahat. Kışın üzerim çamur olmuyor, hafif yağmurlarda yerden kalkan çamur ve su üzerine gelmiyor bunlar avantajları.
-
18 Ağustos 2021, 14:32
#3
100 cc cup motor al bence
50 cc alıp 110 cc kit takarsan vergiyle sigortası yok
cup motorlar apaçilerin elinde bile 30 bin km dayanıyorlar.(düzgün kullanırsan da 45 binde dökülmeye başlar)
vitesleri biliyorsan kolay kolay arıza yapmaz (bilmiyorsan şanzıman ve debriyaj erken aşınır)
eğer olurda arıza yaparsa parçasını her tamircide bulursun.
ve genelde ucuza gelen sorunları vardır (far bozulması,vida gevşemesi gibi)
motor blokları sağlamdır. babam 10 kere falan motoru redline'ın çok üstünde devirlere zorladı. motora hiçbirşey olmadı.
-
18 Ağustos 2021, 14:38
#4
Motosiklet kullanmak istemenin sebepleri sadece saydığın sebeplerse bir pcx işini rahatlıkla görür. Artçım da rahat etsin, daha büyük olsun diyorsan Xmax veya forza olabilir ama bütçe söylemediğin için çok yükseltmiyorum. İstersen sıfır istersen 2.el al. Bu modeller çeyrek altın gibi, en fazla 3 5 kuruş zarar edersin o da bindiğin olur cebine kalır zaten.
-
18 Ağustos 2021, 14:44
#5
Okul ve iş yerinde montunu kaskını vs. koyacak yer sıkıntısı olur ise Scooter candır(zaten modelleri yukarıda söylemişler)
Sıfır mı ikinci el mi aslında bütçe meselesi, sonuçta 50cc bile alsan yanında alman gereken koruma ekipmanların olacak ve bunlarında maliyetlerini hesaba katmak lazım.
-
18 Ağustos 2021, 15:01
#6
Açıkcası ben daha çok 250cc naked bir motor düşünüyorum.Kask ve montu koyacak yer sıkıntım olmaz.50 bine kadar bir bütçe ayırabilirim.Biraz da manuel sürmek istiyorum.Belki ilerde güçlü motorlar kullanmak istersem tecrübem olsun diye.
-
18 Ağustos 2021, 16:04
#7
ekipmanı da 50cc d ealsan 1200cc de alsan aynı ekipmalar olacakmış gibi düşünün. 50cc motor da en az 50km hıza çıkıyor, o hızla kaza yapınca asvaltta sürüklenince 1200cc motordan farkı olmuyor.
-
18 Ağustos 2021, 20:20
#8
50bin liraya ekipman dahil değilse doğru tercih Mt-25 motosikleti aldıktan sonra çulsuz kalmayacaksan, bakıma, yedek parçaya, kaskoya, kilide para ayırabileceksen. Yoksa bir tane ns200 al 1 yıl bin zararsız sat, Mt25 al bir yıl bin, A ehliyet alınca da 500 600 cc güzel bir şeyler alırsın. 2 yıl içinde 20 30bin km tecrüben olur zaten en az. Ekipman, kilit, aksesuar, kilit için kenara en az 10-15bin TL ayır. Motosiklet gelir gider, ekipmanlar hep seninle.
-
18 Ağustos 2021, 20:40
#9
GökhanB adlı üyeden alıntı
Açıkcası ben daha çok 250cc naked bir motor düşünüyorum.Kask ve montu koyacak yer sıkıntım olmaz.50 bine kadar bir bütçe ayırabilirim.Biraz da manuel sürmek istiyorum.Belki ilerde güçlü motorlar kullanmak istersem tecrübem olsun diye.
Honda CB 250
-
19 Ağustos 2021, 09:19
#10
Şimdi "Acemi sürücü" açıklamasından yola çıkar ve İstanbul gibi kalabalık bir trafiği de hesaba katarsak teknik olarak vitesli motosiklet bu duruma pek uymuyor.
Şöyle ki;
Trafiği okumasıydı, motosiklete hakimiyetiydi, viraj kabiliyetiydi vs. bir sürü uğraş varken bir de vitesli motosiklette ekstradan vites arttırma-küçültme, vites küçültürken arka teker kitlememe, oturma pozisyonuna alışma vs. ek uğraşlar çıkacağından daha uygunsuz gözüküyor.
Tabii bunlar tamamen kişinin beceri/yetenek ve aldığı sürüş eğitimleri ile orantılı doğrudan değişebilecek şeyler. Seçim yaparken bunları da hesaba katmakta fayda var diye düşündüğümden hatırlatmak istedim.
-
19 Ağustos 2021, 23:46
#11
Hocam önce YBR 125 ya da CBF 150 almanı tavsiye ederim. Çünkü, inan bana o motoru düşüreceksin. Belki toprağa koyacaksın ve ayaklık yere batacak ve motor devrilecek. Olabilecek şeyler bunlar. Grenajlı motor tavsiye etmem. Mümkünse scooter ya da YBR-125 CBF-150 gibi bir motorla başlamanı tavsiye ederim.
-
19 Ağustos 2021, 23:54
#12
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
50bin liraya ekipman dahil değilse doğru tercih Mt-25 motosikleti aldıktan sonra çulsuz kalmayacaksan, bakıma, yedek parçaya, kaskoya, kilide para ayırabileceksen. Yoksa bir tane ns200 al 1 yıl bin zararsız sat, Mt25 al bir yıl bin, A ehliyet alınca da 500 600 cc güzel bir şeyler alırsın. 2 yıl içinde 20 30bin km tecrüben olur zaten en az. Ekipman, kilit, aksesuar, kilit için kenara en az 10-15bin TL ayır. Motosiklet gelir gider, ekipmanlar hep seninle.
Yeni piyasa koşullarına göre Mt-25 bir yıl binilip satılacak makinelerden çıktı 😀
-
20 Ağustos 2021, 00:04
#13
Merhabalar, ehliyet durumunuz nedir? Daha önceden motosiklet ile trafik tecrübeniz var mı? 250cc'lik bir motor ile İstanbul trafiğine dalmak intihar olur. 250cc hiçte yavaş bir motor değildir. Acemi sürücü iseniz bence bir 50cc alın diyeceğim ama onunlada 40 km gidip gelmede sıkıntı yaşayabilirsiniz. Trafiğin akışına göre biraz yavaş kalabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)