Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sıfır Dominar 250 sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Kasım 2020
    -Motoru çıkartalı daha 3 gün oldu dün akşamdan beri motor rolantide çalışırken ön led farda herhangi bir sorunu yok selektör attığım zamanda farda herhangi bir titreme vs. yok fakat dururken veyahut trafikte ilerlerken gaz verdiğim ve selektör attığımda fardan çıkan ışık tirim tirim titriyor bu neden kaynaklı olabilir?

    -İkinci olarakta ön arkda abs olmasına rağmen arka fren sıfır yok gibi bişey ön fren zımba gibi duruyor ama arkaya sonuna kadar basmama rağmen çok az bir yavaşlama sağlıyor sebebi nedir sizce?

    -Motor normal hızlarda mahalle arası 30 50 bandında gittiğim vakit çok ısınıyor rodajda olmasından mı kaynaklanıyor yoksa başk birşeydenmidir?
    Yardımcı olursanız sevinirim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    1- Aküyü ölçtürün. Veya da hareket halinde kablolarda temassızlık olabilir. Titremeyi ben yine de voltaj yetersizliği olarak tahmin ediyorum. Eğer aldığınız motor showroom'da çok yattıysa akü voltajı düşmüş olabilir.

    2- İlk motorunuz sanırsam. Arka fren zımba gibi durdurmaz. Ön fren'e yardımcı olarak kullanırsınız. Arka fren zayıftır. Ön fren durma kabiliyetinizin %70'i ise, arka fren %30'dur.

    3- Çok fazla dur kalk yapıyorsanız ve trafikteyseniz motosiklet ısınır normal. Önemli olan tehlikeli bir ısınma seviyesine gelmemesi. Motorunuzun kitapçığı varsa lütfen okuyun. Orada size hangi dereceden itibaren tehlikeli olduğunu söyler. Zannedersem D250'de hararet göstergesi var.

  3. #3

    Üyelik
    14 Kasım 2020
    En iyisi servise götürüp baktırmak çünkü normal değil far ve fren. Yokuşta bile arka frene basmama rağmen tam durrmuyor ön frenle kombine fren yapıpta dur kalk yapıyorum.Frende hava olma ihtimali varmıdır.

  4. #4
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı Mortalxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En iyisi servise götürüp baktırmak çünkü normal değil far ve fren. Yokuşta bile arka frene basmama rağmen tam durrmuyor ön frenle kombine fren yapıpta dur kalk yapıyorum.Frende hava olma ihtimali varmıdır.
    Gidip baktırmanızın zararı olmaz :-) Frende hava kabarcığı kalmasını yeni motorlarda hiç duymadım. Öyle olduğu zaman ise genelde fren tepkisizleşebilir. Yani basarsınız basılı kalır vs.

  5. #5

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 200 ABS
    Balatalar alışacaktır belki zamanla. Benim honda cb250r da öyleydi sıfır aldığımda. Bir zaman sonra lastikleri kitleyip abs devreye sokacak kadar sıkmaya başlamıştı
    Thesinner83 bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Balata spreyi sonrası biraz düzelmiş;

    Alıntı semat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;
    İlk bakımı bugün yaptırdım, sonrasında motor biraz rahatladı diyebilirim. Arka frenle alakalı şikayetimi belirttim, bir çok kişinin aynı sıkıntısı olduğundan bahsettiler. Ancak ben bu durumun normal olmadığını beni tam olarak anlamadıklarını belirttim ve bir sürmelerini istedim. Sürüş sonrası uzlaşabildik ve detaylı bir incelediler. Nasıl olduğunu bilmediğim bir şekilde arka diskin yağlı olduğunu, bunun da balatalara nüfus etmesiyle performans düşüklüğü olduğunu söylediler. Balata spreyi ile temizlik sonrası fren kendini hissettirmeye başladı. Umarım kısa vadede tekrar aynı sorunlarla karşılaşmam. Bu arada bakım sırasında bir çok yeni 250 D kullanıcısıyla deneyimlerimize dair sohbet etme imkanımız oldu. Genel anlamda herkes memnundu diyebilirim. Henüz kronik diyebileceğim bir durum söz konusu değil. İlerleyen günlerde tekrar kısa bir bilgilendirme yaparım.

  7. #7
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Arka teker abs olmalı galiba. Zaten normalde arka fren durdurmaz birde abs ise hiç durdurmaz

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2020
    Neden absli olunca durmuyormuş hocam

  9. #9
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı Mortalxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden absli olunca durmuyormuş hocam
    ABS fren mesafesini uzatıyor ama güvenli bir yavaşlama sağlıyor. Youtube'a ABS vs non ABS yazıp anlayabilirsiniz.

  10. #10
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Zannedersem D250'de hararet göstergesi var.
    Hararet göstergesi D250'lerde yok hocam. Eski kasa D400 ile aynı göstergelere sahip. Ayrıca UG modellerinde de hararet göstergesi yok.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Arka fren durdurmaz yavaşlatır, ancak aşırı zayıfmış / tutmuyormuş gibi de hissettirmemesi gerekiyor. Bir arkadaş yukarıda bir mesaj paylaşmış; oradaki gibi disk ve balatalarda yağ kalıntısı olmadığından emin olunması gerekiyor gerçekten.

    "Çok ısınıyor"un nesnel bir ölçüsü var mı acaba? Motorda hararet (yani soğutma sıvısı sıcaklığı 110C'yi geçmesi durumu) ikaz ışığı var, bu ışık yanmıyorsa sıkıntı yoktur.

  12. #12

    Üyelik
    09 Ağustos 2020
    Voltaj ile ilgili birsey diyemem ilk ihtimal akuye baktirin. Arkadasim sifir d250 aldi. Bindim surdum evet isinmasi onunda fazlaydi. Rahatsiz edecek duzeyde degildi ama isiniyordu hissettiriyordu. Frenlere gelecek olursakta arka fren cok guclu de degildi cok zayifta degildi. Bastigin zaman fren oldugunu hissettiriyordu ama cok cok kuvvetli degildi. Yokusta ise tek arka fren motoru tutmaya yetiyordu. Bence frenlere baktir. Bu bahsettigim seyler motor daha 50km de iken denedim

  13. #13

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Söyle cevap verelim
    1. Akü konjektör ve far bölgesindeki kabloları kontrol ettirin

    2. ABS olmasına rağmen az fren hissi veriyor demişsin fakat ABS daha iyi durma sağlamaz,onun görevi fren yaparken fazla sıkıp kayıp düşmemen için.Ayrica arka fren ön frene göre daha az yavaşlama sağlayacaktır fiziksel olarak.

    3.hakkinda çok fikrim yok ama soğutma sıvısının seviyesini kontrol edin dominarlarda en büyük fabrikasyon hata radyatör hortumunun dibinden kaçırma oluyor servis garantiliyse ücretsiz değiştiriyor ve genelde tekrarlama olmuyor .En azından benim d400 ümde olmadı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)