Bmw F850GS ADV deneyimleme
Reklamlar
-
13 Ağustos 2021, 13:43
#1
Merhaba arkadaşlar,
Geçtiğimiz hafta işssizliğin de verdiği sıkıntıyla Borusan'ı aradım.Dedim ben motor test etmek istiyorum, motor.
Zaman geçsin maksat.Bi de daha once hiç bwm kullanmamıştım.Hemen donus yaptılar, yarın gel test et dediler.
Gerçekten adamlar elit abi,yalan yok.Allahın Hondası ki dunyanın en iyi motorlarını uretir ama test etmek istesen ortada motor yok,neyse.
Ertesi gün gittim hemen,içeri girdiğim de resepsiyonda bol fıstıklı kocaman bir kutu baklava vardı,misafirler yesin diye sanırım,canım istedi ama yemedim.
Formu izaladım 3 dk içinde 40.yıl renkleriyle cillop gibi bir motor karşımdaydı.
Ustune oturdum,ilk kez bir bmw ye oturuyordum,gorevli de gitti.Başladım kullanmaya bunu.
Tam 12 km boyunca gezdim,bununla.
Sonuç:
Bir Africa Twin değil.Yemin ederim değil.
Bugune kaadar nc700,crf250(20 km kadar) ,tiger800 ve africa twin motorlarını kullandım.
Abi Tiger 800 un gaz kolunun verdiği 0 - 1 tepkisi kadar olmasa da bmw f850 de bu şekilde.Neden gaz kolu bu kadar hassas abi.
Honda lar hiç oyle değil,yemin ediyorum 250 cc kullanmış adama boyu yeterliyse ver africa yı cok rahat eder.Bunlar oyle değil,ilk 3 km acemilik cektim
Frenler benim CRF1000L den iyi,sanırım aldığım gafler padler ya sahte ya da gaflerin kendisi dandik,motorumun fren performansı cok dustu.Ama daha once CRF1100 L2 kullandım,F850 den bir tık daha iyiydi.
Gidiş,denge,hızlanma hepsi guzel.Ama yine bir 1100 L2 değil. 4.vites 50km hızı kaldırmadı
Ses,sunu soyleyim africanın sesini cok aradım.Dışarıdan aslında sesleri iyi geliyodu,ama motorun ustunde africa ya göre sinek viziltisi gibi kaldı.
Evet,kaliteli motor.Burdaki avrupa hayranı kitleye hak verdim.Ama sonuc olarak 220 binlere alınacak bir motor olmadığı kanaatindeyim.
Zaten sahibinde 1.5 yıldır 1 - 2 ilan dışında F850GS ilanı gormuyorum.Daha ucuza gidilir africa alınır,daha iyi motora binilir.
Objecktif ve detaylı aanalizimi umarım beğenirsiniz.
Cok beğenirseniz youtube kanalı açmayı dusunuyorum bakalım.
Tesekkürler...
Reklamlar
-
13 Ağustos 2021, 14:33
#2
Konumlandırma çok iyi. Orta ve üst segmentin arasına bırakıyor bombayı. 2 sınıfın da rasyonel tüketicisini çekmeyi başarıyor.
-
13 Ağustos 2021, 14:56
#3
Hırbonen, Galfer'ın hangi serisini kullanıyorsun? Ben genel olarak tam sinterli olanlardan memnunum. Nissin'lerden kötü olacaklarını düşünmüyorum; Nissin'in balataları kim üretiyor kimbilir?
F750/850GS'lerin arka lastik 150, motor oldukça torklu, o incecik lastiği çeddar peyniri gibi eritiyor. Tanıdıklarda yolda ne kadar gördüysem hepsinin arka lastikler düzleşmiş durumda.
Ben BMW alsam F900XR'a bakarım açıkçası...
-
14 Ağustos 2021, 10:19
#4
Kullanım hissiyatı olarak bilemem ama F850 donanım ve malzeme kalitesi ile L2 yi döver...
-
14 Ağustos 2021, 10:56
#5
Cyan adlı üyeden alıntı
Hırbonen, Galfer'ın hangi serisini kullanıyorsun? Ben genel olarak tam sinterli olanlardan memnunum. Nissin'lerden kötü olacaklarını düşünmüyorum; Nissin'in balataları kim üretiyor kimbilir?
F750/850GS'lerin arka lastik 150, motor oldukça torklu, o incecik lastiği çeddar peyniri gibi eritiyor. Tanıdıklarda yolda ne kadar gördüysem hepsinin arka lastikler düzleşmiş durumda.
Ben BMW alsam F900XR'a bakarım açıkçası...
Seriyi hic hatirlamiyorum.3 yil once aldigim balatalari 2020 subat ayinda taktim.
Arka organik,on sinterli ama yari sinter mi aldim acaba hic hatirlamiyorum.n11 de gecmiste aldigim urunleri gosteren yeri bulamadim,ne sacma is.
Performans memnun degilim,hadi anlas lastigin de etkisi var diyelim peki ya omur ?
Orjinal balatalar 68 bin km de degisti.
Bunlar 30.000 km dayanirsa iyi.
Servisin orjinal balatalar pahali diye gittik bunlari aldik ama daha pahaliya geldi aslinda.
-
14 Ağustos 2021, 12:46
#6
Ben ilk orijinaller hariç hep Galfer HH balata kullandım, ömürleri gayet iyi. Kadıköy Hasanpaşa'da Denimotoya gidip almanı ve taktırmanı tavsiye ederim; orada kaliper temizliği de yapılıyor, pimler falan lityum gresle yağlanıyor, serviste öyle işlem yapan hiç görmedim. Servis veya ustada balatalara tornavida ile girişirler; Denimoto'da özel bir alet var, balataları falan bozma riski olmadan gevşetiyor pistonları. (Hizmet ve bilinç farkına bir örnek daha...)
-
15 Ağustos 2021, 15:08
#7
F850 genel olarak guzel motor ama parasinin motoru degil bence.1200-1250 hadi muadili olmayan digerlerinden farkli karakteristigi olan motorlar. Ama bmw nin en buyuk olayi bence parca kalitesinden ziyade satis sonrasi hizmet kalitesi. Adamlardan motor aliyorsun dunyanin her yerinde gecerli garanti veriyor, yolda kalsan gelip alıyor, tamir edene kadar gecici motor veriyor falan. Gecen gun burada bir 1200 gs in 90000 km de motoru bozuldu komple yapilmasi gerekti. Garanti bitmesine ragmen almanyadakiler 90000 de bu olmamali demisler, ucretsiz sifir motor taktilar ustune. 2016 da 1190 ile f800 adventure modeli ayni paraydi mesela ama ne donanim ne konfor ne guc olarak alakasi olmayan motorlardi o donem icin. Biraz da marka ve hizmet satiyor aslinda. Africanin 19 tubless jantlisi gelse yol icin tadindan yenmezdi, belki yaparlar. Distributor toparlasa biraz 1050 vstrom xt de guzel motor ama suzuki Türkiye malum. Ez cumle bmwnin en ust segmenti 1000xr rr 1250 1600 gibi, olur da 750 850 310 falan haketmiyor bence fiyatini.
-
15 Ağustos 2021, 16:32
#8
4strings adlı üyeden alıntı
F850 genel olarak guzel motor ama parasinin motoru degil bence.1200-1250 hadi muadili olmayan digerlerinden farkli karakteristigi olan motorlar. Ama bmw nin en buyuk olayi bence parca kalitesinden ziyade satis sonrasi hizmet kalitesi. Adamlardan motor aliyorsun dunyanin her yerinde gecerli garanti veriyor, yolda kalsan gelip alıyor, tamir edene kadar gecici motor veriyor falan. Gecen gun burada bir 1200 gs in 90000 km de motoru bozuldu komple yapilmasi gerekti. Garanti bitmesine ragmen almanyadakiler 90000 de bu olmamali demisler, ucretsiz sifir motor taktilar ustune. 2016 da 1190 ile f800 adventure modeli ayni paraydi mesela ama ne donanim ne konfor ne guc olarak alakasi olmayan motorlardi o donem icin. Biraz da marka ve hizmet satiyor aslinda. Africanin 19 tubless jantlisi gelse yol icin tadindan yenmezdi, belki yaparlar. Distributor toparlasa biraz 1050 vstrom xt de guzel motor ama suzuki Türkiye malum. Ez cumle bmwnin en ust segmenti 1000xr rr 1250 1600 gibi, olur da 750 850 310 falan haketmiyor bence fiyatini.
Dogru diyosun.Bmw sonuna kadar arkasinda motorunun,yani oyle duyuyoruz hep.
Honda ise tam tersi.Africanin tellerinde korozyon oldu,bir cok ulkede teller garantiden degisiyor dedim adamlar kullanici hatasi dedi bana.
Allahtan mekanik olarak tas gibi motorda uğraşmıyoruz.Bisey olsa hayatta arkasinda durmayacaklar cok belli.
-
15 Ağustos 2021, 20:20
#9
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Dogru diyosun.Bmw sonuna kadar arkasinda motorunun,yani oyle duyuyoruz hep.
Honda ise tam tersi.Africanin tellerinde korozyon oldu,bir cok ulkede teller garantiden degisiyor dedim adamlar kullanici hatasi dedi bana.
Allahtan mekanik olarak tas gibi motorda uğraşmıyoruz.Bisey olsa hayatta arkasinda durmayacaklar cok belli.
Otomobil de de aynı haltı yiyor honda. Burnundan kıl aldırmıyor ancak yurt dışında adım gibi eminim seve seve ilgileniyorlardır
-
16 Ağustos 2021, 13:10
#10
Şöyle bir gezi yazısı vardı ve bmw/servislerinden çektiklerini anlatıyordu. Yunanistanda başına başına gelmiş mevzu
http://nihalharmanli.blogspot.com/p/geziler.html?m=1
Çok da şey etmemek lazım dedirtiyor insana ;)
-
16 Ağustos 2021, 13:26
#11
RuzgarAşkı adlı üyeden alıntı
1-2 detay disinda tam da benim yapmak istedigim rota.
-
16 Ağustos 2021, 15:47
#12
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
1-2 detay disinda tam da benim yapmak istedigim rota.
Yarıya kadar okudum.Çok koşuşturmacalı geçmiş o rota.Motorla bir yere varmak değil motorla yolda olmak güzel.Yol eziyete döndümü ben tad alamıyorum.
-
16 Ağustos 2021, 16:01
#13
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Yarıya kadar okudum.Çok koşuşturmacalı geçmiş o rota.Motorla bir yere varmak değil motorla yolda olmak güzel.Yol eziyete döndümü ben tad alamıyorum.
Rota ile ilgili degil kosturmaca, zamanla ilgili. Zaman coksa ve planlayinca niye kosturulsun
15 gunluk Akdeniz rotamda biraz kosturdum ama 12 gunluk Bati Karadeniz turumda bos kaldigim gunler bile oldu.
-
16 Ağustos 2021, 17:01
#14
Rota için yazmadım zaten.Rotayı koşturmaca tamamlamışlar.Bazı anları çok çok yorucu olmuş.
-
16 Ağustos 2021, 18:19
#15
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Rota için yazmadım zaten.Rotayı koşturmaca tamamlamışlar.Bazı anları çok çok yorucu olmuş.
Abi tabii ki, bilemiyorsun bazen. Senin disinda cok olay var, ariza, saglik, kaybolma, guvenlik vs.
Yazmistim, Bati Karadeniz turunun ortasinda ayak bilegimi burktum, yattim 4 gun, gezemedim. Eve donecektim lan niye donuyorum en fazla farkli sehire gitmis olurum yollari gorurum dedim. (Yolda iken ayagimda sorun yoktu, yururken problemdi)
Plani genis yapmak gerekiyor o da vakit/nakit derdi.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hırbonen, Galfer'ın hangi serisini kullanıyorsun? Ben genel olarak tam sinterli olanlardan memnunum. Nissin'lerden kötü olacaklarını düşünmüyorum; Nissin'in balataları kim üretiyor kimbilir?
F750/850GS'lerin arka lastik 150, motor oldukça torklu, o incecik lastiği çeddar peyniri gibi eritiyor. Tanıdıklarda yolda ne kadar gördüysem hepsinin arka lastikler düzleşmiş durumda.
Ben BMW alsam F900XR'a bakarım açıkçası...
Hocam, bu dediğiniz lastik problemini bende yaşıyorum. Motorum 2021 9.800km'de ancak arka lastik bitik durumda. Bu olumsuzluğu geciktirmek / önlemek için bir tavsiyeniz olur mu acaba ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)