Japonların genel olarak atmosferik motorları sağlam oluyor. Ancak belli başlı modeller de cinslikler yapıyorlar. Mesela honda'nın civic'ler de kullandığı motor baya sağlam. Zaten 20 yıldan fazla sanırım aynı motoru cilalayıp cilalayıp veriyor. 10-12 yıldır 125hp olarak satıyorlar. Ondan önce de 110hp di sanırım.
Yalnız Toyota'nın tam kıllığı tutmuş 1.0 atmosferik motor nedir?
1.0 bile değil, ruhsatta 998cc yazıyor.
Toyot'nın 1.6 benzinli motorları ve 1.4 dizelleri çok sağlam. Kendi arabamın bakımını yaptırırken ustaya bir corolla gelmişti 1 milyon km'yi geçmiş sadece periyodik bakım yaptırıyormuş hala sağlamdı. Şaşırmıştım. Sahibi iyi bakmış.
Ama bu yarislerdeki 1.0 motorlar 3 silindirli, otoyolda 120 ile gitmek için gereksiz yüksek devirde çalışması gerekiyor. Zaten 65 beygir diye geçiyor ama bizim Büyükçekmece'nin yokuşlarında bile çok zorlanıyor. Uzun yolda rampada kamyon sollamak falan hayal zaten imkanı yok kamyonlara yetişemiyoruz bile. Bir de küçük motor olduğu için çabuk yıpranıyor. 140-150'binde başlıyormuş motor yaptırma olayları. Benimki 190bin'i geçti, son 20bin km oldu yağ yakmaya başladı ama daha çok aşırı değil diye yaptırmaya girişmedim.
Bir daha mı 1.0 motorlu araba almak, aman kalsın, turbolu falan da almam. Tamam bi motosiklet performansı beklemiyorum ama basınca da gitsin biraz.
Benim xmax'ı ilk aldığımda öncesinde 1.0 yaris kullanmış biri olarak acayip güçlü acayip atak gelmişti. Otoyolda xmax ile rahat rahat 120 ile gidebiliyorum ama arabayla 100'ü geçince motor sesi rahatsız ediyor 120'yi zor geçiyor zaten, zorlasam 130-140 yapar ama anca zorlayınca.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)