Yokuş aşağı veya düz yolda gazı kapattığında atalet momenti ile harekete devam ediyorsa motora yakıt göndermez enjeksiyonlu araçlarda. Motosiklette de durum böyle, ancak motosikletlerde sıkıştırma oranı daha fazla olduğundan motor freni yüksek oluyor arabalara göre.
Arabalar da ağırlıkta fazla olunca hızı daha uzun süre koruyor.
Bu cuma gece 23.00 İstanbul dan çıktım körfezi dolanarak 260 km mesafedeki Bursa ya 2,5 saatte gittim , üç adet arka bir adet depo üstü çanta ful dolu ve yolcumda vardı , gördüğüm tüm düzlüklerde 160-180-200 bastım 5,3 lt yaktım , cumartesi akşam 8 de Bursa dan çıktım 5,5 saatte aynı yoldan geri döndüm , 100 km/s hızı neredeyse hiç geçmedim genelde 70-80 ile giderek 3,8 lt yaktım..
cb650f en az 6.1 gördüm. Hakkını vermekle ilgili
2016 CB500F (34.500 km'de...)
Güzergâh: İstanbul - Turgutreis - (Birkaç sefer Turgutreis - Bodrum - Turgutreis) - İstanbul.
Toplam mesafe: 1.624km
Toplam sarfiyat: 65l
100km'de sarfiyat: 4.0l/100km
110kg ekipmanlı sürücü + 20kg yük ile. (3'lü çanta seti...)
İstanbul -> Turgutreis gidişte rüzgar arkadan eserken ortalama 3.6l/100km idi, dönüşte rüzgar önden estiği için ortalama 4'e çıktı. (Demek ki dönüşte 4.4l/100km yaktı...)
Normal İstanbul şehir içi kullanım: Yazları 3,6l/100km, kışları 3,9l/100km.
Yav Cyan,kesınlikle şaka espri yok.
Gel sana benim africayı satayım ? Tam senin motorun,boyun 1.90,uzun yol yapıyosun,artcın rahat eder,valla bak.
Senin motoru sat benim motoru al.Diyeceksin ki ben yurtdışı için para biriktiriyorum.
Zarar etmezsin ki.Atıyorum üzerine 50 bin vereceksen 2 sene sonra o para buyuk olcude yine sana geri donecek.
Neden benim motor ? Cunku türkiyenin en iyi 2.el motoru benim olabilir.Sadece sevdiğim adamlara motorunumu satarım ben..Tommy i de satabilirim mesela.
motor yuksek kilometrede ama fiyatta ona gore uygun,üstelik ne kadar sağlıklı ve iyi kullanıldığını sen de goruyosun,bunu bir dusun derrimmm.
CBR 500 2015
170-180 bandında Aydın-Adana arası 5.0 litre sabit. Kamp ekipmanları ve kişisel eşyalar dahil
150yle uzun yolda 4.2-4.3
130la uzun yolda 3.9-4.0
Şehir içi 3.9-4.0 ekstra durgun olduğumda 3.6-3.7 görüyorum
Dağ yollarında virajlarda köpekleme gazlarken 5.0-5,5 arası
Bir kere 7litre gördüm 2 senedir bende motor. O da tabiri caizse motorun boğazına yapıştım ekstrem bir sürüştü. Onun dışında max. 5,5 gördüm.
105kg 183cm boy. Bu değerler kamp eşyaları, kişisel eşyalar, artçı vs. değişik parametreler de işin içindeyken ölçüldü. O kadar etkilenmiyor üstündeki yükten.
Eyvallah, cömert teklifin için teşekkür ederim. Ancak şehir içinde Africa CB500F'in eline su dökemez. Bu pandemi dönemi özel oldu, normalde benim yaptığım km'nin %90'ından fazlası şehir içinde. Motorumu değiştirmeyi sadece CB500X Türkiye'ye gelirse düşünebilirim. Bodrum'a taşınırsam da bir CRF250L alıp komple amortisör güncellemesi falan yapar öyle kullanırım. Orada gani gani yeter 250cc.
Yamaha Mt 25 (2016)
4.6l/100 km
2020 Forza 250, son 3 aydir uzun yol kullanimi ile oldukca dusmus. Genelde 90km sabit hiz, haziran oncesi sehir ici yogun.
2.1lt/100km 'ye inme kisimlarinin yanlis olcum oldugunu dusunuyorum, mumkun degil o civara inebilmem. Ama Haziran-Temmuz donemi olcumlerim noktasina kadar dogru.
CBF1000
son gezide % 90 şehirler arası 2000 kmde ort : 5.8
genel şehir içi dışı karışık 6.2 lt
Yahu ben de uzun yolda yavaş gidiyorum ama şehir içinde çıldırıyor alet. Virajlara gitme zamanı gelmiş gibi. Gıy gıy gıy motor sürmek darlıyor insanı.
2007 Vstrom DL650
20 LT 400 KM Şehir içi
Kymco XCİTİNG 400İ 100km ortalama 4 litre
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)