Full yetkili servis bakimli motor almak
Reklamlar
-
08 Ağustos 2021, 16:05
#1
İki motor var diyelim.
Biri 95.000 tl istiyor,ama garantiden sonra yetkili serviste bakim gormemis,
Digeri 99.000 tl istiyor ama alindigi gunden beri hep yetkili serviste islem gormus.
İkiside ayni temizlikte oldugu dusunulurse 4000 tl icin ilk motoru tercih eder misiniz ?
Bence edilmez,Nerden bilecem bakimlari zamaninda yapip yapmadigini ?
"Bakimlari x ustada yapilmistir"
"Bakimlari kendim yaptim"
Sacma ya..
Ben yine yetkili serviste 2000 lik oldum da.. ilerde bunun faydasini biraz gorurum diye umut ediyorum,insallh.
Reklamlar
-
08 Ağustos 2021, 17:06
#2
şu an ki piyasa göz önüne alınır ise fiyat olarak 50 bin ve 5 yaştan yaşlı motorlar için servis bakımlı olmasını aramam.
50 bin üstü ise arada ufak bir fark var ise servis bakımlı olan tercih sebebi olur benim için
-
08 Ağustos 2021, 17:51
#3
Eğer bütcem dahilinde ise kesinlikle yetkili servis bakımlısını alırım, en azından nelerin yapıldığını bizzat resmi kayıtla görmüş olurum.
-
08 Ağustos 2021, 19:32
#4
Önce afrikanı görelim de sonra bunu düşün bence Salih.
-
08 Ağustos 2021, 19:55
#5
Birşey olmaz, motor zaten muhtemelen Honda, ha yetkili serviste yağı değişmiş ha yan sanayi ustada. Honda'ya birşey olmaz. 4000 TL o farkı vereceğine ben olsam Lösev, Darüşşafaka, Tema vs iktidarın yer almayı beceremediği bir organizasyona bağışlardım. Eskiden olsa Mehmetçik Vakfı derdim ama Hulusi bu işlerde olduğu sürece askere de benden ekmek yok.
-
08 Ağustos 2021, 20:30
#6
tommygun adlı üyeden alıntı
Birşey olmaz, motor zaten muhtemelen Honda, ha yetkili serviste yağı değişmiş ha yan sanayi ustada. Honda'ya birşey olmaz. 4000 TL o farkı vereceğine ben olsam Lösev, Darüşşafaka, Tema vs iktidarın yer almayı beceremediği bir organizasyona bağışlardım. Eskiden olsa Mehmetçik Vakfı derdim ama Hulusi bu işlerde olduğu sürece askere de benden ekmek yok.
Tommy itiraf et sen de 4000 TL yi kimseye bağışlamazsın.
Bağış yapacak olsam 250 Tl bağışlar geri kalanıyla aksesuar alırım.
-
08 Ağustos 2021, 20:31
#7
Serviste yapılan bakımlarda verilen dökümde tarih ve motosikletin km'si yazar. Bilinçli insanlar bunları bir dosyada saklar ve satarken aracın fiyatı muadillerinden yüksek olur, doğal olarak.
Eğer kişi bakımı kendi yaptıysa da yağ ve filtre faturalarını saklar, internetten aldıysa da çıktısını alıp bir dosyaya koyar, servis dökümü kadar olmasa da etkili olur.
Şahsen üst düzey Ducati, KTM, BMW gibi fiyatlı ve bakıma hassas motosikletlerde bunu kesinlikle ararım, dolayısıyla motosikletin değeri yükselir.
Şahsen bir Honda da servise verilen yüksek meblağ komple israftır. Belli başlı istisnalar dışında Honda ve Japon almanın en büyük avantajı, yetkili servisle yüz göz olmama rahatlığı ve kazancıdır.
-
08 Ağustos 2021, 20:34
#8
HaktanCbr adlı üyeden alıntı
Önce afrikanı görelim de sonra bunu düşün bence Salih.
Senin sniper profil fotona noldu la ;)
Sen benim africa yı napıcan hayırdır ? Kimseye birsey kanıtlamak zorunda değilim.
Ayrica benim motor aşırı iyi,olan var olmayan var.Nazara gelme durumum olabilir.Nazar ın bilimsel temelleri olduğu kanıtlandı,daha detaylı bilgiyi Haşmet verebilir.
-
08 Ağustos 2021, 20:35
#9
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Tommy
itiraf et sen de 4000 TL yi kimseye bağışlamazsın.
Bağış yapacak olsam 250 Tl bağışlar geri kalanıyla aksesuar alırım.
Sana yalan söylemeyeyim. Ekstradan 4000 TL gelse dediğin gibi 250 Tl.sini sağa sola dağıtarak bağışlar, kalanıyla yettiği kadarıyla bir süreliğine tatlı tatlı yaşardım.
-
08 Ağustos 2021, 20:36
#10
hasmet adlı üyeden alıntı
Serviste yapılan bakımlarda verilen dökümde tarih ve motosikletin km'si yazar. Bilinçli insanlar bunları bir dosyada saklar ve satarken aracın fiyatı muadillerinden yüksek olur, doğal olarak.
Eğer kişi bakımı kendi yaptıysa da yağ ve filtre faturalarını saklar, internetten aldıysa da çıktısını alıp bir dosyaya koyar, servis dökümü kadar olmasa da etkili olur.
Şahsen üst düzey Ducati, KTM, BMW gibi fiyatlı ve bakıma hassas motosikletlerde bunu kesinlikle ararım, dolayısıyla motosikletin değeri yükselir.
Şahsen bir Honda da servise verilen yüksek meblağ komple israftır. Belli başlı istisnalar dışında Honda ve Japon almanın en büyük avantajı, yetkili servisle yüz göz olmama rahatlığı ve kazancıdır.
Haydaaa Honda'nın da bakıma itiyacı var fanboylugun luzumu yok Haşmet bey
-
08 Ağustos 2021, 23:57
#11
Ben de 2016 motorumu halen servise götürüyorum. Sadece yağ, yağ filtresi, hava filtresi (12.000'de bir), buji (24.000'de bir) ve soğutma sıvısı değişimlerini (24.000'de bir) yaptırıyorum. Fren balatası, fren sıvısı, dişli zincir, lastik vs. işler dışarıda. Umarım alıcısı için manalı olur. (Her servis tarihinde km'si de kaydolmuş oluyor...)
-
09 Ağustos 2021, 01:17
#12
Yapabiliyorsanız en temizi. Zamanında yapılmış tüm yetkili servis bakım dökümü ve faturalarının olduğunu yazmanız, her türlü laf salatasından kat kat daha etkili olacaktır satış esnasında.
-
09 Ağustos 2021, 08:13
#13
yetkili sevis bakımlı motosikletin km'sinden emin olabilirsiniz ama ya diğer motorun?
-
09 Ağustos 2021, 11:19
#14
Şimdi varsayalım ki, sadece varsayıyorum. Diyelim ki (kapanmış olsa da) ben Honda Türkiye' nin Şekerpınar fabrikasında, yemekhanenin hemen yanından aşağı inen dar yoldan veya soyunma odalarının oradan da geçen kısımdan, veya alternatif olarak motosiklet eğitimlerinin verildiği alanın kapalı ikram ve dinlenme salonundan, hatta yine aynı koridora bağlı güvenlik kapısının açıldığı ana koridorda dışarı açılan ikili büyük cam kapıdan girilen 3-4 eğitim salonunun ve eğitim motosikletlerinin de bulunduğu teknisyen eğitim ve sınav alanında Honda yetkili servislerinde çalışan Teknisyen ve Formenlerin eğitimlerini verip sınavlarını yapan birisi olayım. Sadece var sayıyorum...
Bu durumda yetkili servise götürüp neden fazladan para vereyim?
Adamın anlamadığı arızayı servise gidip sorun ve onarım şekliyle anlatıp yaptırtmaya çalışıyorsam neden servise gitmekle, adama tekrar eğitircesine tamir tarif edeyim?
Neden servise gitmek için benzin yakayım?
Sonra satarken "-Bakımları kendim yapıyorum" dediğimde, hele ki o kaliteyle, neden bir de üzerine daha ucuza satayım?
-
09 Ağustos 2021, 11:58
#15
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Şimdi varsayalım ki, sadece varsayıyorum. Diyelim ki (kapanmış olsa da) ben Honda Türkiye' nin Şekerpınar fabrikasında, yemekhanenin hemen yanından aşağı inen dar yoldan veya soyunma odalarının oradan da geçen kısımdan, veya alternatif olarak motosiklet eğitimlerinin verildiği alanın kapalı ikram ve dinlenme salonundan, hatta yine aynı koridora bağlı güvenlik kapısının açıldığı ana koridorda dışarı açılan ikili büyük cam kapıdan girilen 3-4 eğitim salonunun ve eğitim motosikletlerinin de bulunduğu teknisyen eğitim ve sınav alanında Honda yetkili servislerinde çalışan Teknisyen ve Formenlerin eğitimlerini verip sınavlarını yapan birisi olayım. Sadece var sayıyorum...
Bu durumda yetkili servise götürüp neden fazladan para vereyim?
Adamın anlamadığı arızayı servise gidip sorun ve onarım şekliyle anlatıp yaptırtmaya çalışıyorsam neden servise gitmekle, adama tekrar eğitircesine tamir tarif edeyim?
Neden servise gitmek için benzin yakayım?
Sonra satarken "-Bakımları kendim yapıyorum" dediğimde, hele ki o kaliteyle, neden bir de üzerine daha ucuza satayım?
Keşke abi herkes senin gibi olsa ama malesef öyle değiller, motosikleti çalıştırır çalıştırmaz kesiciye sokanı gördüm mümkünse o bakım falan yapmasın :D. Senin gibi bilgili biri oldukdan sonra servise bile değil senin gibi birine getiririm.
-
09 Ağustos 2021, 12:20
#16
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Şimdi varsayalım ki, sadece varsayıyorum. Diyelim ki (kapanmış olsa da) ben Honda Türkiye' nin Şekerpınar fabrikasında, yemekhanenin hemen yanından aşağı inen dar yoldan veya soyunma odalarının oradan da geçen kısımdan, veya alternatif olarak motosiklet eğitimlerinin verildiği alanın kapalı ikram ve dinlenme salonundan, hatta yine aynı koridora bağlı güvenlik kapısının açıldığı ana koridorda dışarı açılan ikili büyük cam kapıdan girilen 3-4 eğitim salonunun ve eğitim motosikletlerinin de bulunduğu teknisyen eğitim ve sınav alanında Honda yetkili servislerinde çalışan Teknisyen ve Formenlerin eğitimlerini verip sınavlarını yapan birisi olayım. Sadece var sayıyorum...
Bu durumda yetkili servise götürüp neden fazladan para vereyim?
Adamın anlamadığı arızayı servise gidip sorun ve onarım şekliyle anlatıp yaptırtmaya çalışıyorsam neden servise gitmekle, adama tekrar eğitircesine tamir tarif edeyim?
Neden servise gitmek için benzin yakayım?
Sonra satarken "-Bakımları kendim yapıyorum" dediğimde, hele ki o kaliteyle, neden bir de üzerine daha ucuza satayım?
bir alıcı olarak nerden bileyim senin ne iş yaptığını ? üstelik o motorun son sahibi ben olmayacağım buyuk ihtimalle,bir sonraki satışta motorun ilk sahibi mukeemmel bir usta oldugundan hepsini kendi yapmış desem ne kadar inandırıcı olacak ?
Bir de bu kadar işin içinde bir insan işin uckağıdını da bilebilebilir,km falan düşürür hiç işime gelmez.
-
09 Ağustos 2021, 13:39
#17
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Bu durumda yetkili servise götürüp neden fazladan para vereyim?
Açıkçası ben de motosikletin sıradan bakımlarını kendim yapıyorum. Herhangi bir motosikleti almadan önce servis manuelini edinirim. Filtreleri orijinalleriyle, sıvıları varsa kitapçıkta tavsiye edilenle değiştirir, tüm vida ve civataları belirtilen değerlere torklarım. Maddi kazanç bir yana, İçim rahat olur en azından.
Lakin bazı motosikletlerin bazı bakımları özel alet edevat istiyor. Ciddi ek masraf demek.
Bazen de duruma göre ECU yazılımı güncelleniyor. Bunu bizim yapmamız mümkün değil. Yetkili servisteki çocuk şimdiki motosikletin sele altındaki soketine bir zamazingo taktı. Sonra eline üzerinde KTM yazan kocaman bir tablet aldı. Motosikletin hava yakıt karışım oranları dahil bir sürü parametresiyle kablosuz oynayabiliyordu o tabletten. Daha iyi çalıştı motosiklet o ayardan sonra.
Velhasıl üst düzey Ducati, KTM, BMW gibi motosikletlerin bakımlarının serviste yapılmış olanı benim için daha makbuldur. Laf aramızda bu motosikletlerin ikinci eline mümkünse bulaşmamak ta lazım bence...
-
09 Ağustos 2021, 14:08
#18
Beni yetkili servis bakımlı kısmı parlatılmış ilanlar bayağı ürkütüyor.
Çok daha titiz bir işi ortaya daha düşük maliyetle koyabilmek varken 6 ayda bir servise gitmek de kendi içinde bir işbilmezlik çünkü 2. el konusundan bağımsız olarak. Bizde garanti işi motosiklet kiralamaya döndü. Peşinatı ödüyorsun sonra 6 ayda bir kira gibi vergi gibi çıkıyor karşına.
Ama alıcı gözüyle bakınca buna ikna olmanız gerekiyor.
Sipariş geçmişindeki putoline ntech yağlar, dolaptaki tork ahtarından loctite'ına kadar alet çantası ve serviste hata geçmişi, teker yakması, tek tekeri, yatması kayıtları da 0 çıksa ben fazlasını bile öderim.
Ayrıca satarken yaşayacağım %5'i bulmayacak bir kayıp dolayısıyla bu zevkten uzak kalmak da anlamlı gelmiyor.
-
09 Ağustos 2021, 14:35
#19
yetkili servislere düzenli verilen ekstra maliyetler, motoru satarken fazlasıyla çıkar merak etmeyin. Motor km'si 30binlerde gezinmeye başlayınca yetkili servis kayıtları adım adım online olarak takip edilebiliyorsa ya da faturalar duruyorsa çoğu kişi tarafından tercih sebebi olur.
Şu konuda size katılyorum, alıcı emsal olarak 'bakımlarını bizzat kendim yaptım a.ş km'yi de bizzat düşürdüm ama söylemem' diyen adamın motorunun fiyatını baz alıp, sizinkinin km'sinin orjinal olduğunu bile bile 'ehi bi tane daha var o bu parayı istiyo emme sen de yap bişiler' diye yavşak yavşak konuşacak ayrı konu. Böyle tiplere gözüm gibi baktığımı ne motorumu ne arabamı zaten satmam benim gibi bir tane hasta illaki çıkıp gelip alıyor. Kendine göre 2-3-5 bin neyse fazla veriyor ama kafası rahat.
-
09 Ağustos 2021, 15:32
#20
hasmet adlı üyeden alıntı
Açıkçası ben de motosikletin sıradan bakımlarını kendim yapıyorum. Herhangi bir motosikleti almadan önce servis manuelini edinirim. Filtreleri orijinalleriyle, sıvıları varsa kitapçıkta tavsiye edilenle değiştirir, tüm vida ve civataları belirtilen değerlere torklarım. Maddi kazanç bir yana, İçim rahat olur en azından.
Lakin bazı motosikletlerin bazı bakımları özel alet edevat istiyor. Ciddi ek masraf demek.
Bazen de duruma göre ECU yazılımı güncelleniyor. Bunu bizim yapmamız mümkün değil. Yetkili servisteki çocuk şimdiki motosikletin sele altındaki soketine bir zamazingo taktı. Sonra eline üzerinde KTM yazan kocaman bir tablet aldı. Motosikletin hava yakıt karışım oranları dahil bir sürü parametresiyle kablosuz oynayabiliyordu o tabletten. Daha iyi çalıştı motosiklet o ayardan sonra.
Velhasıl üst düzey Ducati, KTM, BMW gibi motosikletlerin bakımlarının serviste yapılmış olanı benim için daha makbuldur. Laf aramızda bu motosikletlerin ikinci eline mümkünse bulaşmamak ta lazım bence...
cok guzel yazmissin, ellerin bal kaymak tutsun...
pahali motosiklet alinacaksa elbette servislerinin yetkili yerlerden yapilmasi bence buyuk arti ama fiyat dustukce bu degisebiliyor.
yine yeni eski farketmeksizin dikkat edilmesi gereken bence asil konu, motosikletin satan kisinin tipi, sekli, semali, seceresi...
at hirsizindan hicbirsey alinmaz, hos herkesinde ne oldugu alninda yazmiyor ya...
bu arada ducati kayserili tuccar misali kendi lisansli aletleri var motorun bircok yerini onlarsiz acamiyorsun.
bilgisayara (kendi yazilimi) olmadan servis yazisini silemiyorsun...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)