Ne farkı kaldı Yamaha sahibi olmanın
Reklamlar
-
08 Ağustos 2021, 08:33
#1
Yamaha Tricity sahibiyim. Ön süspansiyon keçeleri değişmesi gerekiyormuş, servis yurtdışı parça dedi, Türkiye stoklarında yokmuş 6 hafta dediler. Motorda krank mili değişmesi gerekir dediler O da yurtdışı, 6 haftaya gelecek. Bu arada motor serviste yatacak. Eeee ne anlamı kaldı Yamaha sahibi olmanın? Aprilla Triumph da olsa aynı olurdu Haksızmıyım?
Reklamlar
-
08 Ağustos 2021, 08:36
#2
Çoğu firma az kullanılan parçalarda stok yapmıyor nedense. söz de azami tamir 20 iş günü değil miydi
-
08 Ağustos 2021, 08:52
#3
Eskiden 3-4 haftada gelirdi, iyice geriye gitmis.
Onun icin kendi motorumu, kendim tamir etmeyi ogrendim sonradan.
Sarf malzemelerini de su siteden aliyorum. Bir haftada geliyor.
https://www.wemoto.com/
-
08 Ağustos 2021, 11:21
#4
Keçeleri kendiniz bulabilirsiniz. Ölçüsünü bulun yeter. Krank milini ise bilemiyorum malesef.
-
08 Ağustos 2021, 11:49
#5
Kece degisen bir aksam da krank mili niye degisiyor? Ciddi bir sorun mu cikti?
Modern araba ve motosikletler siradisi urunler. Bir aracin parcalari bir suru farkli yerde uretiliyor. Hepsi bir araya gelmeden de arac uretilemiyor. Kovid bayagi sorun oldu.
-
08 Ağustos 2021, 12:48
#6
Servisler genelde niş ürün sayılabilecek modellerin parçalarını stokta tutmuyor sanırım, siparişle getiriyor. Sonuçta onlar için de maliyet ama seni beni düşünmüyor. Tricity az satılan bir motosiklet, sadece sarf malzemelerini tutuyorlardir.
-
08 Ağustos 2021, 12:54
#7
Az satılan model de olsa en azından her birparçasından bir yedek olmalı. Bu büyük markaların en büyük avantajı buydu. Honda da aynı mı mesela.
-
08 Ağustos 2021, 13:53
#8
Kivancse adlı üyeden alıntı
Az satılan model de olsa en azından her birparçasından bir yedek olmalı. Bu büyük markaların en büyük avantajı buydu. Honda da aynı mı mesela.
Bu çok mümkün gözükmüyor bana. Kullanma ihtimali düşük parçalara bir sürü para bağlamak, depolamakla uğraşmak demek.
Lakin bu kadar uzun sürede gelmesi biraz garip geliyor bana. Üretimde sorun yoksa 6 hafta niye sürer parçanin ulaşması?
-
08 Ağustos 2021, 15:29
#9
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu çok mümkün gözükmüyor bana. Kullanma ihtimali düşük parçalara bir sürü para bağlamak, depolamakla uğraşmak demek.
Lakin bu kadar uzun sürede gelmesi biraz garip geliyor bana. Üretimde sorun yoksa 6 hafta niye sürer parçanin ulaşması?
Gümrük diye düşünüyorum. Şahsi alımlarda 1 günde geçiyor gümrükten ama anladığım kadarıyla ticari işlemler -belki toplu yapıldığı için- daha uzun sürüyor sanırım. Firmalar da tek seferde olabildiğince mal getirtebilmek için siparişleri bekletiyor olabilirler. Ama maalesef genelde verilen müddet bu oluyor.
-
08 Ağustos 2021, 15:32
#10
kuzen mt25 ile ufak bir kaza yaptı, radyatörü haşat oldu. radyatör yokmuş, 1 aydır bekliyordu bu salı teslim edeceklermiş. yamaha'nın en çok satan motorunun radyatörü bile ortada yok. tricity'nin olsa garip olurdu
-
08 Ağustos 2021, 16:55
#11
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
Çoğu firma az kullanılan parçalarda stok yapmıyor nedense. söz de azami tamir 20 iş günü değil miydi
45 güne çıkarıldı hocam
-
08 Ağustos 2021, 17:01
#12
Bizim gundi Kawasaki de aylar sonra parça getirdiğinden ben yurtdışı sitelerden alışveriş yapıyorum. 2 haftada kapıma geliyor. Keçeler için Athena gibi muadil ürün kullanabilirsiniz. Krank milinin değişmesi şartsa el mahkum yurtdışı alışverişi.
-
08 Ağustos 2021, 17:02
#13
-
08 Ağustos 2021, 17:10
#14
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu çok mümkün gözükmüyor bana. Kullanma ihtimali düşük parçalara bir sürü para bağlamak, depolamakla uğraşmak demek.
Lakin bu kadar uzun sürede gelmesi biraz garip geliyor bana. Üretimde sorun yoksa 6 hafta niye sürer parçanin ulaşması?
2021 ilk çeyreğine kadar gemiyle bir konteyner getirince gümrüğe 3-4 bin dolar ödeme sonrasında serbest bölgeden çıkartma yapabiliyordunuz ama son zamlardan sonra 10bin dolara kadar dayandı serbest bölgeden çekme fiyatları. Muhtemelen böyle stok olmayan spesifik parçaları Türkiye bazında biriktirdikçe sipariş ediyorlar ve getirtiyorlar. Yeni parti motorlarla beraber de geliyor olabilir, geliş maliyetlerini azaltmak adına
-
09 Ağustos 2021, 00:37
#15
Eee benim motor yatacak mı yani? Nedir bu ya
-
09 Ağustos 2021, 00:45
#16
Sezon kapandı senin için.
-
09 Ağustos 2021, 02:06
#17
Kivancse adlı üyeden alıntı
Eee benim motor yatacak mı yani? Nedir bu ya
Acilse yurt dışından parçayı ısmarlayabilirsiniz muhtemelen. Kargo ve gümrük yüklü çıkabilir ama.
-
09 Ağustos 2021, 08:00
#18
az kullanan parcaları tutmamaları normal.
adam alıyor 100 dolar 800 tl'ye. 2 ay elinde tutuyor , döviz öyle bi aşagı yukarı cıkıyor ki adam zarar ediyor
-
09 Ağustos 2021, 08:07
#19
Bu parçaların Yamaha Tricity 155 gibi kalburüstü bir motorda değişmesinin gerekmesi normal bir şey mi ? Kaç kişi bu motorda krank değiştirme ihtiyacı hissetmiştir ? Önde çift süspansiyon olan bir motosikletin ön amortisör keçelerinin bozulması normal midir ? Bunlar bana göre ya kullanıcı hatasından kaynaklanır ya da kroniktir. Kronik olsa Yamaha stokta tutardır hatta servis çağrısı yapardı. Dolayısıyla stokta olmaması konusunda Yamaha'yı haklı buluyorum. Motorun ilk sahibi siz misiniz bilmiyorum ama bu motor hor kullanılmış olabilir.
-
09 Ağustos 2021, 10:34
#20
Amortisör keçeleri sarf malzemesidir, zamanla özelliklerini yitirip kaçırmaya başlarlar. İllâ ki kullanıcı hatası olmasına gerek yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Amortisör keçeleri sarf malzemesidir, zamanla özelliklerini yitirip kaçırmaya başlarlar. İllâ ki kullanıcı hatası olmasına gerek yok.
Bir ekleme, amortisör borularını temiz ve passız tutmak çok önemli; borulara yapışan toz toprak kurumuş böcek kalıntıları veya paslanmalar keçeleri zamanından önce yıpratıp kaçırmalarına sebep oluyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)