Motorda krank yeme sorunu
Reklamlar
-
04 Ağustos 2021, 21:10
#1
Arkadaşlar garajda kullanılmayan 2010 model Ramzey Xf125 (commuter)
vardı. Biraz kullandım hoşuma gitti baskı balatası ölmüştü, sibop kaçırıyordu sibop ayarı lazımdı. Motorun içinde başka herhangi bir problem yoktu, fark etmedim hiç. Baskı balata/ Sibop ayarını yaptırdıktan iki gün sonra bloktan ses gelmeye başladı, ahaaa dedim başımıza iş aldık.
O gün de bayrama denk geliyordu yaptırdığım yere gittim kapalıydı, benim de işlerim olduğundan 10 gün sonra gidebildim.
Sibop ayarının yanlış yapılması sonucu motorun krankının öldüğünü anlamıştım zaten.
Gittim ustayla konuştum durumu anlattım, bunun çin motorlarında kronik bir sorun olduğunu söyledi, benim dediğim gibi sibop ayarından bozulduğu fikrini inkar etti.
Bende zaten motor gözden çıkarıldığı için tartışmadım eyvallah diyip geldim.
Motor eski bir motor zaten pek bir şey beklemiyorum ama motorun bu ikisi hariç bi problemi yoktu yaptırdıktan 2 gün sonra krank sesi gelmesi motorun kronik sorunlu olduğundan değil kendisinin işinin hatalı olduğunu gösteriyor...
Eğer başınıza böyle bir şey gelirse kesinlikle ustayla düzgün bir şekilde tartışın, benim gibi yapmayın, paranızı böyle yamuk yumuk iş yapan kişilere yedirmeyin mümkünse motordaki işlerinizi orjinal servisinde yaptırın.
Sizin konuyla alakalı görüşleriniz nelerdir?
Başınıza benzer şeyler geldi mi?
Reklamlar
-
04 Ağustos 2021, 21:17
#2
Merhaba subap ayarıyla krankın alakası pek yok. gevşek olursa ses yapar sıkı olursa çalışmaz vs ama direkt olarak krankı bozmaz 2010 yıllarında çinli motorlarda pek kalite yoktu haliyle yatmış motor suçu direk ustaya atmayın
-
04 Ağustos 2021, 21:22
#3
Öncelikle geçmiş olsun. Sesin kranktan geldiğine emin misiniz? Emin olmadan söylediklerimiz farazi kalır. Sübap ayarınızın bozuk olması krankı bozmaz. En fazla sente kaçık olursa sübapla piston çakışır. Bu durumun krankla bir alakası yok. Uzun süre yatan motora yağ değişimi yaptınız mı? Hangi yağı kullandınız? Sahte yağ olma olasılığı ne?
-
04 Ağustos 2021, 21:56
#4
Motoru garajdan ilk çıkarttığımda shell advanced 20-50 yag kullandım, fren hidroliğini doldurdum, zinciri biraz sıktım, yağladım, lambaları tamir ettim, gerekli yerleri wd40ladım ince yağla da destekledim. Bu şekilde 1 ay geçti süre zarfında da pek kullanılmadı zaten biraz mahallede kullandım. Sonra ben dahil evdekilere kısa mesafede lazım olur diyerekten baskı balatasını/ sübap ayarını yaptırmaya götürdüm 2 gün sonra krankı öldü. Sesin kranktan geldiğine eminim ben emin olmasam bile usta da sesin kranktam geldiğini söyledi zaten.
Sübap ayarıyla krankın birbiriyle ilişiği var diye biiyorum, motorsiklet hakkında çok tecrübeli değilim gerçek bir motor kullanıcısı benden çok daha çok bilgilidir bu konularda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Motoru garajdan ilk çıkarttığımda shell advanced 20-50 yag kullandım, fren hidroliğini doldurdum, zinciri biraz sıktım, yağladım, lambaları tamir ettim, gerekli yerleri wd40ladım ince yağla da destekledim. Bu şekilde 1 ay geçti süre zarfında da pek kullanılmadı zaten biraz mahallede kullandım. Sonra ben dahil evdekilere kısa mesafede lazım olur diyerekten baskı balatasını/ sübap ayarını yaptırmaya götürdüm 2 gün sonra krankı öldü. Sesin kranktan geldiğine eminim ben emin olmasam bile usta da sesin kranktam geldiğini söyledi zaten.
Sübap ayarıyla krankın birbiriyle ilişiği var diye biiyorum, motorsiklet hakkında çok tecrübeli değilim gerçek bir motor kullanıcısı benden çok daha çok bilgilidir bu konularda.
-
04 Ağustos 2021, 22:22
#5
1efeyesil adlı üyeden alıntı
Sibop ayarının yanlış yapılması sonucu motorun krankının öldüğünü anlamıştım zaten.
-
05 Ağustos 2021, 09:30
#6
Büyük olasılıkla koyduğun 20-50 yağ dan oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)