Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cup CC yükseltimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2021
    Yaklaşık 1 ay kadar önce 100UKH motorumu çekişi kuvvetsiz olduğu için motor yapmaya karar verdik.Olmuşken 125Cc olsun dedik.Motor oldu rodajını elimden geldiği kadar güzel yaptım.1000 km oldu gelgelelim yakıt artışından başka hiçbirşey olmadı.Cayır cayır benzin yakıyor ama rampayı yapılmadan önceki gibi çekiyor.Bugün başka bir ustaya gösterdik çekişi artsın diye dişli değiştirdi.Bu sefer düzyolda gitmez oldu.Sadece değişmeyen üst kapak kaldı sizin anlayacağınız.N
    e yapmalıyım nasıl bir yol izlemeliyim en sonunda 5lt benzin 1 çakmakla hallolacak galiba.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Satıp daha yüksek hacimli bir motosiklet almanız çok daha mantıklı. En azından alım satımı daha kolay, stabil ve arıza içinde boğulmayacağınız bir motosiklet olur.

    İlle de bununla devam etmek istiyorsanız yerinizde olsaydım eski haline geri çevirir o şekilde kullanırdım. Sizin de fark ettiğiniz üzere motordayapacağınız değişiklikler genellikle olumsuz sonuçlar doğuruyor. Silindir/piston set ile hacim değişimine gidildiğinde genellikle karbüratörde de değişiklik(ayar/modifikasyon veya değişim) yapılması gerekir.

    Eğer ki motosikleti değişmeyip elinizdekini düzeltmek istiyorsanız ilk olarak karbüratör ve supap ayarlarını kontrol ettirin. Çok sıkı ayarlanmış supaplar çekişte ciddi düşüklüğe, yakıt tüketiminde anormalliğe, egzozda yanan yakıt nedeni ile egzozda patlamalara sebep olabilir. Ezbere yapılan karbüratör ayarı çekişi ve yakıt tüketimini olumsuz etkileyecektir.

    Buji tipinin doğru, buji piposunun sağlam ve buji kafasına tam oturduğundan olduğundan emin olun.

    Yanlış motor yağı seçimi debriyajın daha hızlı deformasyonuna ve kaçırmalara neden olabilir. Aynı yağı kullanıyorsanız debriyaj durumundan emin olun.

  3. #3
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Bu iş bu kadar olacaksa eğer benim motoru da götüreyim o ustay ve eli değmişken 1500cc veya 1800cc falan bir şey yapsın

    Bizim memleketin klasik hastalığıdır mavi yakalıların beyaz yakalıları küçümseme olayı.

    Beyaz yakalı mühendisler bir işe bir dünya emek verir, silindir hacmi, sıkıştırma oranı, sübap ayarı, karbüratör ayarı vs bir çok şeyde arge yapılır ve optimize edilmiş bir ürün ortaya çıkarır.

    Ama ustasından anahtar tutmayı öğrenmiş ama mesleğinde bir noktaya gelmek için emek harcamamış bir mavi yakalı gelir ve her zamanki çok bilmişliği olaya el atar.

    Ve sonuç budur. Tamirci kelimesinin manası tamir edendir. Araştıran, geliştiren, keşfeden değildir. Bu iş bu kadar kolay olsaydı o motosikletleri üreten fabrikalar o kadar mühendis çalıştırmazdı.

  4. #4
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Motorun diğer kısımlarında sıkıntı olmadığını farzederek yeni takılan silindir piston setinde piston kısa mıydı ? Eğer piston kısa ise silindirin en üst noktasına ulaşamaz buda sıkıştırma az demek. İdeal sıkıştırma oranına sahip olmayan motorda verim düşük olur
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Usta hiç mi demedi fındık motor takalım madem diye?

  6. #6
    BayMaellard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Dio (2024)
    Ben 100 Luk çita f-boss u 150 silindir piston attım. Üst kapak 125lik idi. Motor canlandı resmen. Bence sen bir yerlerde bir hata yaptın. YouTube de Emre İşcan diye bir arkadaş var. Onun videolarını izleyip ters olan birşey var mı diye bak bence


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)