Okudum ama sen genel konuştuğun için haliyle algılayamadım. Belki her mevzuda biz bu kadarız modern toplumların gözünün yağını yiyeyim tavrın buna sebep olmuştur.
A2 ehliyet kalkmak bir kenara eğitimi zorunlu kılınsın teoride kalmayıp kurslar ciddi denetlensin cezalar ağır olsun eğitimler adam gibi olsun. Ama motorlubisiklet ile motosiklet birbirinden ayrılsın. İkinci el düzgün bir mobilet 400-500 ehliyet 300-400 var mı böyle bir saçmalık.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Bazen terimsel olarak yanlış yapıp batı diyebiliyorum (ama burada demedim)ama asıl kastettiğim Atatürk'ün de dediği gibi çağdaş medeniyetlerdir. Türkiye ne acı ki çağdaş medeniyet seviyesine ulaşamamıştır hala. Neyse, konu bu değil.
İkinci dediğine de katılıyorum zaten. Sadece A2 değil, tüm ehliyetlerin eğitimi ve denetimi ciddi olsun.
Ben B ehliyet kursuna giderken kadının biri Almanya'dan Türkiye'ye ehliyet almak için gelmişti (Türk asıllı tabii ki). Niye diye sorduğumuzda orada çok pahalı demişti. Bir süre sonra siz burada 3-5 gün direksiyon eğitimi veriyorsunuz ama Almanya'da birkaç ay veriliyor demeye başlamıştı. Düşünme özürlü bu kadın Almanya'daki eğitimin ciddi ve tam kapasiteli olduğu, bunun için pahalı olduğunu anlamaktan acizdi işte. Aklınca çok daha ucuz fiyata aynı eğitimi almak istiyordu. bunun konuyla lalaksı var mı? Yok, niye anlattım bilmiyorum.
Türkiye'de devletin yapmadığı bir şey varsa o da denetimdir. Ya ehliyeti kimseye vermezler (eskiden olduğu gibi), ya da herkese verirler. İki uç noktanın ortak özelliği nedir? İkisinde de denetime gerek yok. Birisinde kimseye vermiyorsun, ikincisinde herkese veriyorsun.
May the Force be with McLaren Mercedes
Çağdaş medeniyetlerin seviyesine çıkmak onların bilimsel, endüstriyel, hukuksal gelişmelerini yakalamak kendimize uyarlamak daha iyisini yapabilmek, rekabet etmektir. Bazılarının saplantı düşünce tarzı gibi "batıya hayranlık" duymak demek değildir. Konumuz elbet bu değil sen ikide bir dışarılardan başka başka örnekler vermezsen hiçte olmayacak. Sürekli yabancıyı övüp kendini yermen sinirimi bozuyor. Eleştiri yapıcı olacak yıkıcı değil.
A1 ehliyeti saçmalıktır, zaten verilmemektedir hitap ettiği insanlar bellidir 'köylüler, düşük gelirliler' bu yüzden gayet güzel bir tasarıdır umarım yasalaşır.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
arkadaşlar ben nisan da 17 yi doldurcam o zaman a2 ye başvurabilirim demi bide a2 nin fiati ne kadar
ozaman kursslar para kazamanamaz a2 ne işe yerayacak
Dışarıdaki uygulamalar doğru düzgün işliyor, bizdekiler kör topal ilerliyorsa kızgınlığın bana değil ülkeyi bu hale sokanlara lmalıdır Bıyıklı. Elimde başka örnek yok ne yazık ki. hindistan'ı mı örnek alalım bukonularda? Yoksa Türkiye'de işler güzel gidiyor diye konuşmayalım mı?
May the Force be with McLaren Mercedes
Ben B ehliyet ile motosiklet kullanılmasına karşıyım. A2 her zaman şart olmalı!!!
Allahtan 50cc de kalmış, inşallah daha da artmaz bu rakam.
Motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak için yapmışmış!!!
Niyetleri bir sürü eğitimsiz insanı caddelere salmak herhalde!
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
ehliyet önce düşünmeyi sonra uygulamayı bildiğin anlamına gelir.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?Ki bunun ispatının tek kanıtı da ehliyet denilen o plastik parçasıdır.Eğer 50cc lik motora otomobil ehliyeti ile binilecekse ki üst tabaka bunu istiyor ben de A2 ehliyeti ile düşük cc li otomobil (900 cc marutti mesela)kullanırım kardeşim niye ayrı gayrı olsun ki.Onlar biniyorsa benim motoruma ben niye binmeyeyim başım kel mi ben de binerim.Aynı eğitim aynı trafik
ehliyetin cc ile alaksı nedir yada iki tekerlekle sonuçta 50cc de 500 cc de aynı sistem ve mantıkla yürüyor sadece hız ise olay 50 cc de 90km/h la gayet oturaklı kazalar yapabiliyor.Mantık nerde anlamak mümkün değil?Avrupa ise maksat deve misalidir sonu daha çok yol var.Saygılar tüm motorculara ve artçılara.
ya arkadaşlar kendinize müslüman olmayın. biz yandık bizden sonrakiler yanmasın bari
as125t
ne demek istedin arkadaşım bir izah et?
ehliyet aldık o kadar para verdik, bari onlar almasın, parası boşa gitmesin mi demek istiyorsun?
öyle demek istiyorsan;
ehliyet aldın, bir işin " EHL'İ " oldun fena mı?
Ehliyet de olmazsa bilenle bilmeyeni nasıl ayırt edeceğiz?
Her gün B ehliyeti olan araba kullanmaktan biçare insanları motor kullanmaya teşvik edip trafiğe salmış olmaz mıyız?
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
bundan sonra yollarda daha çok motor olacak demek fakat 50 cc bir motoru ehliyetsiz ve bilinçsiz bir kişinin kullanmasıda kazaları bir o kadar arttıracak yola fırlayan bir 50 cc ile 500 cc arasında motora arabalar farklımı çarpacak yada kural bilmeden eğitim almadan yola çıkan bir 50 cc kullanıcısı sol şeritte giderken arkasından gelen araç yada biz motorcular çarpmayacakmıyız buna daha çok örnek var sinyali olmayan 50 cc freni tutmayan 50 cc farı yanmayan vizesi olmayan 50 cc bence hepsine EHLİYET ŞART EĞİTİM ŞART yarın kimin ne kullanacağı bellimi bir çoğumuz 50 cc lerle başlamadıkmı
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
50cc ne ya bisiklete 2 dinamo tak al sana 50 cc işmi bu yaptıkları yani şimdi.
125 cc lik tasarıda gecerse eğer ozaman A2 ye şimdilik boşuboşuna bayıldık okadar para...ben 125lik bana göre güzel olan bir motorun taksitini öderdim ehliyet parasıyla ama çıkmamış...çıkarsa o bakan arkadaşın kulağını çınlatırız:D
125cc'ye kadar B ehliyeti olur deseler, bugün 125cc kullananlar ileride 500cc'ye çıktığında ehliyet almak zorunda kalmayacak mı? Ha bugün, ha yarın, ne farkeder. alın kurtulun.
Ben motor hayalimi gerçekleştirmeye ilk önce ehliyetle başladım.
May the Force be with McLaren Mercedes
Herkes aynı değil, yıllardır küçük mobileti, scooter ı ile mutlu olan işini gören, tamahkar, aşırı hızı sevmeyen rüzgarı meltem haliyle hoş bulan insanlar var. Vitessiz 100 cc ye kadar motorları B ehliyetli yani trafik kurallarından haberdar insanların kullanmasının ne sakıncası var? Küçük ilçelerde zaten herkesin eli ayağı olmuş bu motorlar olay büyük çoğunluğun yasadışı davranmasının sona erdirilmesidir. A1 ehliyetinin tamamen iptaline karşı çıkacağınıza kask olmadan motosiklet kullanımına karşı çıkın anlamlı olan odur.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Lafın bana değil herhalde. Zira belirli bir seviyeye kadar B ehliyeti ile motosiklet kullanılmasına karşı olmadığımı söyledim. Ama her ne yapılıyorsa tam denetlenme yapılmasını da istiyorum. Kask denetimi de, kırmızı ışık denetimi de, emniyet şeridi denetimi de, hız denetimi de, vs vs.
May the Force be with McLaren Mercedes
yaf dedim noluyo hay allah iligini versin korktum patladı a 2 diye:::::
Ne olursa olsun yaşamaya mecbursun...
BENDE KESINLIKLE KARSIYIM VE EMIN OLUN ARKADASLAR B SINIFI EHLIYETLE MOTOSIKLET KULLANDIRMAZLAR STAJYERLIK EGITIMI UYGULAMAYA BASLANDIKTAN SONRA 50 cc DE KALKAR.HERKES KULLANDIGI ARAC SINIFINA GORE EHLIYET ALMAK ZORUNDA BUNLAR SADECE KAFA KARISTIRMAK ICIN ONERILEN YASA TASARILARINDAN BIRI OYLECE KALIR
ALDIRMA ADAM ÇEK GİT DİYEMEM ALDIRIRIM;ÇİĞNERİM ÇİĞNENİRİM HAKKI TUTAR KALDIRIRIM..SERDEN GEÇTİDEN SERDEN GEÇENLERE SEVGİLER...
Arkadaşlar, taslak eğer kabul edilirseb sınıfı ehliyetliler; sadece 50 cc
ve altındaki mobileyet,vitesli ve vitessiz motor kullanabilirler. 50 cc ve üzerine yine A2 tipi ehliyet istenecek. haber için www.haber7.com veya www.zaman.com.tr da bilgi bulabilirler.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)