Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

B Ehliyeti Artik A2 Yerine De Geçiyor??

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    50cc nin altında jenaretör çalıştırdıklarını düşünüyordum
    demek motorda varmış

    Alıntı ahmetnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50cc nin altında jenaretör çalıştırdıklarını düşünüyordum
    demek motorda varmış
    ama güzel bir uygulama benzin sarfiyatının azalmasını çok etkiler birde trafikte öncelik vermeleri gerek asya ülkelerinde olduğu gibi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmmm, yazdıklarımı okumamışsın. Ben ehliyet tamamen kalksın diyen arkadaşa cevap verdim yanlış hatırlamıyorsam. Belirli bir seviyeye kadar ehliyetsiz değil, ama B ehliyeti ile kullanımına hiçbir zaman karşı çıkmadım. Artı ciddi eğitim zaten verilmiyor diye bir mazeret olamaz. Bu sorunun çözümü ehliyeti kaldırmaktan değil, ciddi eğitim verilmesini sağlamaktan geçer. Eğitimlerin ciddiliğini denetlemek ise ilgili kurumların sorumluluğundadır.
    Saygılar...
    Okudum ama sen genel konuştuğun için haliyle algılayamadım. Belki her mevzuda biz bu kadarız modern toplumların gözünün yağını yiyeyim tavrın buna sebep olmuştur.
    A2 ehliyet kalkmak bir kenara eğitimi zorunlu kılınsın teoride kalmayıp kurslar ciddi denetlensin cezalar ağır olsun eğitimler adam gibi olsun. Ama motorlubisiklet ile motosiklet birbirinden ayrılsın. İkinci el düzgün bir mobilet 400-500 ehliyet 300-400 var mı böyle bir saçmalık.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  3. #43
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bazen terimsel olarak yanlış yapıp batı diyebiliyorum (ama burada demedim)ama asıl kastettiğim Atatürk'ün de dediği gibi çağdaş medeniyetlerdir. Türkiye ne acı ki çağdaş medeniyet seviyesine ulaşamamıştır hala. Neyse, konu bu değil.
    İkinci dediğine de katılıyorum zaten. Sadece A2 değil, tüm ehliyetlerin eğitimi ve denetimi ciddi olsun.
    Ben B ehliyet kursuna giderken kadının biri Almanya'dan Türkiye'ye ehliyet almak için gelmişti (Türk asıllı tabii ki). Niye diye sorduğumuzda orada çok pahalı demişti. Bir süre sonra siz burada 3-5 gün direksiyon eğitimi veriyorsunuz ama Almanya'da birkaç ay veriliyor demeye başlamıştı. Düşünme özürlü bu kadın Almanya'daki eğitimin ciddi ve tam kapasiteli olduğu, bunun için pahalı olduğunu anlamaktan acizdi işte. Aklınca çok daha ucuz fiyata aynı eğitimi almak istiyordu. bunun konuyla lalaksı var mı? Yok, niye anlattım bilmiyorum.
    Türkiye'de devletin yapmadığı bir şey varsa o da denetimdir. Ya ehliyeti kimseye vermezler (eskiden olduğu gibi), ya da herkese verirler. İki uç noktanın ortak özelliği nedir? İkisinde de denetime gerek yok. Birisinde kimseye vermiyorsun, ikincisinde herkese veriyorsun.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  4. #44
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Çağdaş medeniyetlerin seviyesine çıkmak onların bilimsel, endüstriyel, hukuksal gelişmelerini yakalamak kendimize uyarlamak daha iyisini yapabilmek, rekabet etmektir. Bazılarının saplantı düşünce tarzı gibi "batıya hayranlık" duymak demek değildir. Konumuz elbet bu değil sen ikide bir dışarılardan başka başka örnekler vermezsen hiçte olmayacak. Sürekli yabancıyı övüp kendini yermen sinirimi bozuyor. Eleştiri yapıcı olacak yıkıcı değil.

    A1 ehliyeti saçmalıktır, zaten verilmemektedir hitap ettiği insanlar bellidir 'köylüler, düşük gelirliler' bu yüzden gayet güzel bir tasarıdır umarım yasalaşır.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #45
    dj_ozi_68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2006
    Şehir
    AlanYa
    Motosikleti
    bisan bisiklet
    arkadaşlar ben nisan da 17 yi doldurcam o zaman a2 ye başvurabilirim demi bide a2 nin fiati ne kadar

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı albts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    şimdilik yok
    ozaman kursslar para kazamanamaz a2 ne işe yerayacak

  7. #47
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Dışarıdaki uygulamalar doğru düzgün işliyor, bizdekiler kör topal ilerliyorsa kızgınlığın bana değil ülkeyi bu hale sokanlara lmalıdır Bıyıklı. Elimde başka örnek yok ne yazık ki. hindistan'ı mı örnek alalım bukonularda? Yoksa Türkiye'de işler güzel gidiyor diye konuşmayalım mı?
    May the Force be with McLaren Mercedes

  8. #48
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    Ben B ehliyet ile motosiklet kullanılmasına karşıyım. A2 her zaman şart olmalı!!!
    Allahtan 50cc de kalmış, inşallah daha da artmaz bu rakam.

    Motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak için yapmışmış!!!
    Niyetleri bir sürü eğitimsiz insanı caddelere salmak herhalde!
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  9. #49
    techseen_honda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    ASYA T1
    ehliyet önce düşünmeyi sonra uygulamayı bildiğin anlamına gelir.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?Ki bunun ispatının tek kanıtı da ehliyet denilen o plastik parçasıdır.Eğer 50cc lik motora otomobil ehliyeti ile binilecekse ki üst tabaka bunu istiyor ben de A2 ehliyeti ile düşük cc li otomobil (900 cc marutti mesela)kullanırım kardeşim niye ayrı gayrı olsun ki.Onlar biniyorsa benim motoruma ben niye binmeyeyim başım kel mi ben de binerim.Aynı eğitim aynı trafik
    ehliyetin cc ile alaksı nedir yada iki tekerlekle sonuçta 50cc de 500 cc de aynı sistem ve mantıkla yürüyor sadece hız ise olay 50 cc de 90km/h la gayet oturaklı kazalar yapabiliyor.Mantık nerde anlamak mümkün değil?Avrupa ise maksat deve misalidir sonu daha çok yol var.Saygılar tüm motorculara ve artçılara.

  10. #50
    lata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    as125t
    ya arkadaşlar kendinize müslüman olmayın. biz yandık bizden sonrakiler yanmasın bari
    as125t

  11. #51
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    Alıntı lata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya arkadaşlar kendinize müslüman olmayın. biz yandık bizden sonrakiler yanmasın bari
    ne demek istedin arkadaşım bir izah et?
    ehliyet aldık o kadar para verdik, bari onlar almasın, parası boşa gitmesin mi demek istiyorsun?
    öyle demek istiyorsan;
    ehliyet aldın, bir işin " EHL'İ " oldun fena mı?
    Ehliyet de olmazsa bilenle bilmeyeni nasıl ayırt edeceğiz?
    Her gün B ehliyeti olan araba kullanmaktan biçare insanları motor kullanmaya teşvik edip trafiğe salmış olmaz mıyız?
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  12. #52
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    bundan sonra yollarda daha çok motor olacak demek fakat 50 cc bir motoru ehliyetsiz ve bilinçsiz bir kişinin kullanmasıda kazaları bir o kadar arttıracak yola fırlayan bir 50 cc ile 500 cc arasında motora arabalar farklımı çarpacak yada kural bilmeden eğitim almadan yola çıkan bir 50 cc kullanıcısı sol şeritte giderken arkasından gelen araç yada biz motorcular çarpmayacakmıyız buna daha çok örnek var sinyali olmayan 50 cc freni tutmayan 50 cc farı yanmayan vizesi olmayan 50 cc bence hepsine EHLİYET ŞART EĞİTİM ŞART yarın kimin ne kullanacağı bellimi bir çoğumuz 50 cc lerle başlamadıkmı
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  13. #53
    ninya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    sym joymax 250 z plus
    50cc ne ya bisiklete 2 dinamo tak al sana 50 cc işmi bu yaptıkları yani şimdi.

  14. #54

    Üyelik
    19 Temmuz 2006
    125 cc lik tasarıda gecerse eğer ozaman A2 ye şimdilik boşuboşuna bayıldık okadar para...ben 125lik bana göre güzel olan bir motorun taksitini öderdim ehliyet parasıyla ama çıkmamış...çıkarsa o bakan arkadaşın kulağını çınlatırız:D

  15. #55
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    125cc'ye kadar B ehliyeti olur deseler, bugün 125cc kullananlar ileride 500cc'ye çıktığında ehliyet almak zorunda kalmayacak mı? Ha bugün, ha yarın, ne farkeder. alın kurtulun.
    Ben motor hayalimi gerçekleştirmeye ilk önce ehliyetle başladım.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  16. #56
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Herkes aynı değil, yıllardır küçük mobileti, scooter ı ile mutlu olan işini gören, tamahkar, aşırı hızı sevmeyen rüzgarı meltem haliyle hoş bulan insanlar var. Vitessiz 100 cc ye kadar motorları B ehliyetli yani trafik kurallarından haberdar insanların kullanmasının ne sakıncası var? Küçük ilçelerde zaten herkesin eli ayağı olmuş bu motorlar olay büyük çoğunluğun yasadışı davranmasının sona erdirilmesidir. A1 ehliyetinin tamamen iptaline karşı çıkacağınıza kask olmadan motosiklet kullanımına karşı çıkın anlamlı olan odur.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  17. #57
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Lafın bana değil herhalde. Zira belirli bir seviyeye kadar B ehliyeti ile motosiklet kullanılmasına karşı olmadığımı söyledim. Ama her ne yapılıyorsa tam denetlenme yapılmasını da istiyorum. Kask denetimi de, kırmızı ışık denetimi de, emniyet şeridi denetimi de, hız denetimi de, vs vs.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  18. #58
    melihkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    vespa et_4
    yaf dedim noluyo hay allah iligini versin korktum patladı a 2 diye:::::
    Ne olursa olsun yaşamaya mecbursun...

  19. #59
    BİLGE-KAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2006

    EMIN OLUN UZERINE 50 cc de kalır

    Alıntı LesPaul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben B ehliyet ile motosiklet kullanılmasına karşıyım. A2 her zaman şart olmalı!!!
    Allahtan 50cc de kalmış, inşallah daha da artmaz bu rakam.

    Motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak için yapmışmış!!!
    Niyetleri bir sürü eğitimsiz insanı caddelere salmak herhalde!
    BENDE KESINLIKLE KARSIYIM VE EMIN OLUN ARKADASLAR B SINIFI EHLIYETLE MOTOSIKLET KULLANDIRMAZLAR STAJYERLIK EGITIMI UYGULAMAYA BASLANDIKTAN SONRA 50 cc DE KALKAR.HERKES KULLANDIGI ARAC SINIFINA GORE EHLIYET ALMAK ZORUNDA BUNLAR SADECE KAFA KARISTIRMAK ICIN ONERILEN YASA TASARILARINDAN BIRI OYLECE KALIR
    ALDIRMA ADAM ÇEK GİT DİYEMEM ALDIRIRIM;ÇİĞNERİM ÇİĞNENİRİM HAKKI TUTAR KALDIRIRIM..SERDEN GEÇTİDEN SERDEN GEÇENLERE SEVGİLER...

  20. #60
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    Arkadaşlar, taslak eğer kabul edilirseb sınıfı ehliyetliler; sadece 50 cc
    ve altındaki mobileyet,vitesli ve vitessiz motor kullanabilirler. 50 cc ve üzerine yine A2 tipi ehliyet istenecek. haber için www.haber7.com veya www.zaman.com.tr da bilgi bulabilirler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler